// Helmivauvat 2015 - heinäkuu //

Ututyttö, Tsemppiä keskiviikolle! :) Mutta raskaana niin kauan kunnes toisin todistetaan. Toivotaan tosiaan, että kaikki on kunnossa ultrassa ja voit alkaa huoletta odottamaan. :)

Pippurihäntä, Onnea hyvistä tuloksista! Tsemppiä talojuttuihin näin hiukan myöhässä! Jos ei muuten niin muuttamiseen ainakin. :D

kaneli88, Tsemppiä sinne huonoihin oloihin! "mukavaa" kuulla et joku toinenkin saikulla olojen takia. Ihan on lusmu olo itsellä vaikka vauvan parhaaksihan se on. :ashamed: Toivotaan, että vuotelu on jotain vaaratonta!

ON: Täällä väsyttää edelleen ihan kamalasti ja selkä oli yöllä niin kipeä (kuin myös alamaha) etten saanut kunnolla nukuttua. Vatsakin heitti jälleen sekaisin. Näköjään toi vatsan kiertäminen ja ripuloiminen kuuluvat tähän raskauteen. Inhottava vaiva. Huonoa oloa edelleen. Liekö noista karmeista helteistä johtuvaa. Niin on kuuma, että tutun lemmmikki kuoli eilen junassa lämpöhalvaukseen kun ei ilmastointi toiminut. :( Mutta sain lääkäri ajan perjantaille ja sit keskustellaan tosta mun töissä pärjäämisestä. Elättelen toivoa, että olot tästä vielä sen verran kohenisivat, että kestäisin töissä olla. Ennen töihin menoa oli jo siedettävä olo, mutta sitten tuli nuo kivut kehiin. Onneksi sydänäänet kuitenkin vielä kaverilla kuuluu.

kampiakseli ja heebo rv 12+6
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Ututytto
Hohhoijaa. Soitin neuvolaan tuosta miun tyroksiini asiasta, kun tsh oli 2,76 (pitäisi olla alle 2,5). No siitä tulee ehkä soitto huomenna lääkäriltä. Sitten kyselin tuosta vuodosta ja muutenkin kun ollut todella runsasta valkovuotoa ym. Niin ilmoitti etteivät ota enää neuvolassa mitään näytteitä hiivoista ym. Tarvittaessa voin ostaa käsikauppatavarana hiivalääkkeen. No en usko tuohon hiivaan vaan enemmin tuli tuo bakteeri vaginoosi mieleen joka miulla oli pari vuotta sitten. Oireina juurikin veritiputtelu. Kuulemma halutessani voin sitten soitella terveyskeskukseen. Miusta outoa ettei neuvola ota noihin alapääntulehdus asioihin kantaa. Ainakin mitä oon ite ollut neuvoloissa harjoitteluissa niin kyllä siellä otettiin hyvin herkästi niitä näytteitä kun tulehdukset voivat aiheuttaa keskenmenoja ym.

Terveystalolta sain viikon sairaslomaa jälleen. Jospa ens viikolla pääsisi töihin. Inhottaa! Haluan töihin! Ja haluan että nää helteet loppuu! Meillä töissä viimeinenkin ilmastointi on nyt remontissa niin siellä pidetään ikkunoita auki että saadaan raitista ilmaa. Voitte kuvitella kuinka lämmin siellä varmaan on.

Rouva KA Ihan hirvee toi lemmikkijuttu!! mietin tuota siun selkäkipua ettei olisi pissatulehdusta? Se kun voi joskus oireilla vaan selkäkipuna.
 
Kaneli88, stixasin pissani töissä ja ihan puhdasta näytti. Ei ollut nitriittejä tai leukkareita. Jotain muuta kipua siis. Baktoorivaginoosia olen miettinyt myös, että voisiko olla kun lievää kirvelyä ja tuo valkovuoto myös melko outoa. Siihen voi muuten kokeilla kans noita käsikauppatavarana saatavia emätinpuikkoja vagi-c (c-vitamiini happamoittaa joten bakteerit ei kasva niin hyvin) ja gynolact (maitohappobakteeria). Kuulemma saattaa lievissä tapauksissa ne viedä sen tulehduksen pois. Mulla on vaan se ectopia niin ei uskalla laittaa mitään tuonne. Soitin tosiaan neukussa ja eivät ottaneet muuta kantaa kun et perjantaina lääkäri ja jos olo huononee niin aiemmin näytille.
 
Hei kaikille! Käväisin kesäkuun ketjussa ilmoittautumassa, mutta heinäkuu on mennyt sen verran väsymyksen ja pahoinvoinnin kourissa, että olen vain silloin tällöin jaksanut kännykällä sängynpohjalta tätä keskustelua seurata. Parhaimmillaan olen juuri ja juuri jaksanut työpäivästä suoriutua, jonka jälkeen 3-4 tunnin päiväunille, jonka jälkeen sitten melkeinpä heti perään yöunille. Huh huh. On siinä ollut miehelläkin ihmettelemistä, että mistä tätä unta oikein riittää. :D

Ensimmäinen neuvolakäynti ja ultra oli 1,5 viikkoa sitten kun kasassa oli 10+6 ja terve pienokainen siellä onneksi näkyi. Huomenna on sitten tuo seulonta-/nt-ultra.

Hankin sitten loppujen lopuksi kotidopplerinkin, vaikka ensin ajattelin että se voisi pahimmillaan olla vain yksi huolenaihe lisää, jos kotioloissa ei syystä tai toisesta äänet kuuluisikaan. Tänään sitten paketti saapuikin ja ikuisuudelta tuntuneen etsinnän jälkeen löysinkin sieltä pienen mutta vahvan ja nopean sydämen sykkeen. :heart: Ihana ääni, ja jonkin verran tuo mielenrauhaa ennen kuin pystyy liikkeitä tuntemaan. :)

Meilläpäin pahimmat helteet ovat jo väistyneet, mutta toivotan teille kaikille helleherkille kanssaodottajille tsemppiä helteisiin. Pitäisi kai nauttia lämmöstä, mutta itse ainakin koin helteet ja niiden aiheuttaman turvotuksen todella tukalana.

kalopsia 12+2
 
Hei kaikki!

Täällä olisi vielä yksi joka vihdoin uskaltaisi liittyä joukkoon. Eilen oli ensimmäinen neuvola ja th yllätyksekseni myös halusi ultrata, siellä näkyi yksi pieni ihmisen alku ja sykkivä sydän =) Nyt tämäkin raskaus tuntuu todelliselta :) Ensi viikolla on lääkäri, joka ultraa ja mittailee sitten paremmin.

Tässä tiedot: dublo83 / 30 v. / 6. lapsi / SatKs ja LA 23.2.2015


dublo 10+1
 
Viimeksi muokattu:
Huhheijaa. Vetää kyllä veteläksi tämä helle. Ei oo mun juttu, raskaana vielä vähemmän. Pitää varmaan karata hotelliin, jos oikeesti tulee se Venäjän superhelle vielä tähän päälle. Alkaa meinaan olla kroppa kovilla. Eilen käytiin 1,5t kävelylenkillä aamupäivästä ja koko päivän särki päätä sen jälkeen vaikka kuinka join ennen ja jälkeen, ja migreenihän siitä iski. Nyt kolmas migreeni jo helteellä, ponnistelu kuumassa näköjään laukasee sitä. Suolaa olen ripotellut ruokaan ihan surutta, sen tuntuu aina välillä auttavan. Sydän hakkaa, heikottaa, maha sekaisin... Ja kämpässä on ihan yhtä kuuma kuin ulkona eli missään et saa hetken rauhaa, kun yölläkin hikoillaan. Nyt siis sitä kuuluisaa Suomen kesää, kiitos!

No valitusten joukkoon hyviäkin uutisia, kun nyt sitä täällä olen raportoinut tähänkin asti. Kämppä löysi uuden omistajan jo ennen ekaa näyttöä, ja me saatiin lyötyä lukkoon muutto rivariin. Elokuussa muutetaan, toivottavasti jo puolessavälissä, niin ehditään nauttia omasta pihasta vielä! Nyt siis suunta kerrostalosta maantasoon, oma sauna ja kodinhoitotilaakin!!! Kyllä nyt kelpaa kasvattaa perhettä isommaksi :)

Välillä kyllä ihan ihmetyttää, miten hyvin meillä voi mennä nämä asiat, ja jostain se pessimistipanikoija huutelee takaraivosta, että joku takapakki on pakko tulla. Mutta mä oon nyt moukaroinut sen huutelijan piiloon ja päättänyt, että ei sitä onnea tarvitse ansaita, se kuuluu perusoikeuksiin! Päällimmäisenä tunteena on kiitollisuus juuri nyt. Elämässä kun on ollut niitä vaikeitakin jaksoja, mutta niiden jälkeen osaa nyt arvostaa kaikkea hyvää vähän toisella tapaa.

Jos ei tätä helleuupumusta lasketa niin olot ovat kyllä vihdoin ihan hyvät. Tissit ovat viimein kasvaneet tuhdimmaksi, vatsanseutu pyöristyy kovaa vauhtia ja vannoisin tunteneeni niitä tuttuja nykäsyjä tuolla vatsanpohjalla nyt parin päivän ajan :heart: Muuton takia meillä vaihtuu neuvola sitten syyskuusta eteenpäin, mutta tytön 1v tarkastukset käydään vielä vanhassa neuvolassa, samoin elokuun rv 16 käynti ja neuvolalääkäri. Toivottavasti saadaan yhtä kiva tyyppi uudessa paikassa.

Tsemppiä seuraaville ultraan menijöille!

PH 13+1
 
Nopea omanapa päivitys.

Eilen nt-ultra. Kaikki oli hyvin. Tarkkkoja mittoja niskasta en saanut, mutta mitäpä mä niillä teenkään. Normi kuulemma oli.
Ruskeaa tuhrua tulee vieläkin, mutta lääkärikään ei sille muuta keksinyt kuin, että se johtuu ultrauksesra ja jotain se selitti, että ruskuaispussi tai joku on niin lähellä kohdunsuuta että kun sitä painellaan niin tulee jotain ylimääräistä...en ihan ymmärtänyt.
Vaarallista se ei kuulemma ole.

Äh...nyt töihin, ei kyllä näillä helteillä huvita yhtään!

Heilanga ja jästi 12+4
 
Meille ei tule helmivauvaa, joten miut voi poistaa listalta. Tänään ultrassa todettiin keskeytynyt keskenmeno.

Toivottavasti nämä olivat sitten viimeiset huonot uutiset tähän ketjuun ja te muut saatte helmikuussa sen oman nyytin kotiin vietäväksi synnäriltä.
 
Hei vaan helteiden keskeltä, ai jehna mä nautin kun on lämmintä, talvella kerkeää sitten hytistä kylmässä.

Onnea ihan ensiksi kaikille jotka on hyviä uutisia saaneet.
Pippurihäntä, onnea ihan huisin paljon kämppäkaupoista ja tsemit muuttopuuhiin!

Tervetuloa jengiin mukaan tulleille :)

Pahoitteluni ja osan ottoni Audreylle. Voimia ja jaksamisia teille molemmille surun keskelle.

Tänne ei oikeastaan taaskaan mitään muuta uutta kun että armoton huippaaminen ja pyörryttäminen on kotiutunut tänne. Eilen meni koko iltapäivä lattialla jalat ylhäällä makoillen kun heti jos vähänkään pystympään koitti nousta pukkas kamalan tuskanhien päälle ja silmissä sumeni. Mutta onneksi nää kohtaukset menee ohi eikä oo 24/7 pysyvä olotila.
Tänään tuli jo aikaisin aamusta paineltua puukasoille pinoamaan kauheeta määrää polttopuita suojaan talvee varten ja nytpähän ovat siellä suojassa parin talven puut kun meillä taloa lämmitetään oikeastaan pelkällä puulla. Seuraavana ois talon siivoaminen ja pyykkivuoren selvittäminen, ei vaan yhtään hotsittais vaan pakkopa se on tehdä.
Samallapahan on aikaa haudutella mielessään pienen bisneksen perustamista jossa jo aika pitkällä ollaan ja tarkoitus olisikin saada homma käyntiin ennen joulua.
Vaan jospa sitä ekana kuuntelis hetken pienen sydämen jyskytystä dopplerilla jos vaikka sais vähän buustia lisää tehdä noi kotihommat alta pois.

BlackPearl 13+1
 
Osanottoni Audry! :(

Pippurihännälle onnea vikkelistä ja onnistuneista asuntokaupoista! :)

Tervetuloa uusille! :)

Ehkä uskaltaisin vihdoin liittyä sinne face ryhmään, kelle pitikään laittaa yksäriä?

Täällä ei oo mitään muutosta, ei oo mitään kipuja ollu sen punktion jälkeen vaikka siellä pelottelivat että voi olla tosi kovia kipuja johka saa ottaa grammasta panadolia kaks kertas päivässä. Huomenna tokalle neuvola käynnille, siellä ilmeisesti myös ultrataan :)

Helteet ei oo vaivannu myöskään, kahdesa työssä saa olla onneks aamustailtaan ilmastoinnin kanssa ja ei kämppäkään juuri lämpiä kivitalo kun on. Lenkillä en oo kyllä viittiny käydä näin kuumalla.

Mukipukipuu ja Väinö 13+0
 
Voi Audrey, olen kovin pahoillani :( :hug: .

Tevetuloa dublo83 :wave: !

Valtavasti onnea asuntokaupoista, pippurihäntä :flower: ! Oon ihan kateellinen... Ihanaa, että pääsette niin pian muuttopuuhiin.

BlackPearl, olen utelias :)... millaisesta bisneksestä on kysymys :)?

Mulle ei kuulu juuri mitään uutta tai kiinnostavaa, joten se siitä. Yrittäkää jaksaa helteitä, naiset! Otan osaa niiden kohtaloon, jotka joutuvat olemaan töissä.

väpä ja joku 12 + 3
 
Väpä, meinattiin että alottais netissä lastentarvike puljun pyörittämisen ja rattaiden vaunujen maahantuonnin. Muutaman merkin ja valmistajan kanssa on jo yhteydessä oltu.
Ideana olisi pitää toiminta pääosin netissä jotta sais hinnat pidettyä alhaalla kun ei oo kuluja liikehuoneistosta tai kauheista varastotiloista (varastolle kun tilat löytyy jo omasta takaa).
Eli ideana on ottaa laajalla skaalalla tarvikkeita myyntiin niin että moneen makuun ja budjettiin löytyy laadukkaita tarvikkeita ja hinnat pitää niin alhaalla kun vaan pystyy koska tällä ei oo ideana rikastua eikä elintaso oo tästä kiinni, lähinnä "harrastuksena" ja mun ja isännän yhteisenä juttuna otetaan tää normitöiden lisäksi elämää elävöittämään :)

Mutta saas nyt nähdä miten hommat lähtee rullaamaan ;)
 
Heippa kaikille=) mäki viimein liityn teidän joukkoon=)
Oon ihan alusta asti käyny lukemassa teidän juttuja, mutta itellä ollu vieläkin niin epävarmaolo koko raskaudesta. Ennestän meillä on syyskuussa 8-vuotta täyttävä tyttö ja sisarusta vaan ei ole kuulunut. Nyt se sit tärppäs ku ei enään ootettu=) mut silti niin ihana yllätys.
Maanantaina olisi niskapoimu ulta
Täällä on tämä raskaus ollu ihan erinlainen ku ensimmäinen.
Olen ollut alusta asti pahoinvoiva ja päätä särkee myös lähes päivittäin.
Toivottvasti ensi viikon jälkeen helpottaa ku viikkoja olisi sitten 12.

Tässä tietoni: raputyttö84/30v./2.lapsi/OAS/LA 17.2
 
Kävin tänään ultrassa. Niskaturvotus oli 1,2 mm ja pituus vastasi viikkoja eli kaikki kunnossa. :)

Ultrassa näkyi oikea sähikäinen. Jalat ja kädet vispasivat minkä ehtivät eikä muutenkaan meinannut pysyä paikoillaan. Tosin pikkuinen nukahti siinä vaiheessa kun toinen hoitaja tuli tarkistamaan tilannetta ja pysyi unessa lääkärin käynninkin ajan.
Tarkistivat pitäisikö huolestua alavatsan nesteen määrästä. Määrä on kuitenkin suurin piirtein sama kuin edellisenkin ultran aikana, joten ei tarvitse huolestua vielä mitenkään.

RV 12+
 
Pahoittelut keskenmenon kokeneille.

Itsellä huomenna ultra ja pelottaa kamalasti. Tälläinen negatiivisesti ajatteleva kun olen, menen sinne sillä asenteella että kesken on mennyt tai ainakin jotain muuta on vialla. Voi kun pystyisinkin ajattelemaan positiivisemmin, mutta en vain pysty siihen. On niin uskomatonta että enään vähän päälle 12 tuntia niin kuullaan tärkein asia mitä ikinä ollaan odotettu. En ole mitään päivää odottanut näin paljoa, ja huomenna se on edessä. huh.
Voi kun nukuttais niin huominen tulis nopeempaa mutta jotenkin tuntuu etten saa yöllä ollenkaan nukuttua jännityksen takia.
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa uudet!

Audrey, osanottoni. Olen todella pahoillani puolestasi.

Pippurihäntä, onnea nopeista asuntokaupoista! Olitte onnekkaita.

J2nsku, mulla myös eka ultra huomenna. Pelätään siis yhdessä.... En mäkään enää edes tunnista itsessäni jännitystä, olo on aika turta ja myös minä olen varma, ettei pitkään lapsettomuudesta kärsinyt tän ikäinen nainen vaan voi olla niin onnekas, että kaikki olisi hyvin. Sen sijaan olen kyllä varma, että sulla on kaikki hyvin :D On niin helppoa olla positiivinen muiden puolesta. Itsellä on tunne, et tää kaikki on ollut unta vaan, ja huomenna herää todellisuuteen. Anteeksi kaikki tää pessimismi... Jos asiat on hyvin, nin lupaan olla postaamatta enää yhtään pesimististä kirjoitusta tänne :ashamed:
 
Audrey, Paljon voimia molemmille surun keskelle! :( Olen pahoillani. :(

Pippurihäntä, onnea nopeista asuntokaupoista. :D Sehän sujui sopivan vauhdikkaasti. Ehtii tosiaan kesästäkin vielä nauttia omalla pihalla.

Ututyttö
ja J2nsku, onnea huomiseen ultraan! Tsemppiä jännitykseen. :)

Tervetuloa uudet! :)

Heilanga, hyvä kuitenkin kuulla, että vauvalla oli kaikki hyvin. Toivotaan, että vuoto ei kovin kauaa kestäisi. Voihan se hyvin tulla jostain kohdunsuultakin. Vähän epämääräiseltä kuulosti noi lääkärin selittelyt.

ON: Täällä alkaa kivut ja supistelut hellittämään. Nyt pitäisi vain miettiä menenkö torstaina töihin vai en. Ainoa että jos en mene niin pitäisi TK:sta yrittää saada akuuttiaikaa. Mikä tuntuu näin kesällä olevan lähes mahdotonta ja jos siihen mennessä olo taas kohenee niin hölmöltähän se tuntuisi. Mutta perjantaina sitten lääkäri. Meni näköjään se 4 päivää, että toipui työpäivistä. Jatkossa tosin vapaapäiviä ei ole kun sen 2 max. putkeen kerralla. Mutta saa nähdä kuin tässä käy.

Ja sitten mulla noi kummalliset pelot taas nostaa päätään. Oon kyllä ollut aiemmistakin melkonen pelkääjä ja kuuluu näköjään mulla asiaan, mutta silti ne vaivaa. Nyt pelkään noita helteitä, että miten nää vanhemmat lapset niistä selviää.

kampiakseli ja heebo 13+0
 
Ei oo todellista. Kaikki hyvin!

Hoitaja ultrasi ensin mahan päältä, ja näkyi hyvin vaikka peitteitä on. Heti ekana hoitaja sanoi että siellä sydän sykkii, ja olin ratketa onnesta. Mies alkoi kyynelehtiin vieressä. Sit katottiin alateitse ja vähän heräteltiin pientä, painamalla mahaa ja heuluttelemalla ja heräs sitten pikkuhiljaa. Paljon heilutteli käsiään ja heilui puolelta toiselle. Niskapoimu oli vaikee saada kun ei pikkunen suostunut just siihen asentoon meneen mistä ois saatu mitattua. Mutta lopuks viä katottiin mahan päältä ja saatiin np joka oli vain 0,6. Ja down riskiksi tuli vain 1:60 000.

Ainut yllätys oli et laskettuaika siirtyi viikolla eli olis nyt 17.2. En tajua miten on mahdollista mut empä jaksa sitä alkaa ees miettiin. Viikko sinne tänne.


Nyt odotteleen muiden ultra kuulumisia... :)
 
Ihania uutisia J2nsku! Mulla on samainen ultra perjantaina ja piina alkaa olla sietämätön! Juuri eilen luin viestisi ja olisi voinut olla omasta kynästäni! Ihanaa että kaikki hyvin! Mahtavaa! Itse vielä yritän pysyä järjissä 2 päivää.....
 
  • Tykkää
Reactions: J2nsku
Nyt on hymy herkässä! :) =)

Eka ultra takana, ja kaikki hyvin! En uskaltanut katsoa ollenkaan monitoriin ennen kuin kätilö sanoi jotain sellaista, mistä ymmärsin, että siellä on elämää. Sitä ennen jo itkin, mutta sen jälkeen kyyneleet tulivat kyllä onnesta ja helpotuksesta. Mieskin oli liikuttunut, vaikka hänelle jo neljäs lapsi kyseessä.

Vauvalla kaikki kunnossa, liikkui normaalisti, pituutta 58 mm, sydän sykki hyvää tahtia, kaikki rakenteet näytti hyviltä ja oli kuulemma juonut pikkuisen vettäkin masuunsa, mikä oli hyvä merkki. Välillä aina nukahteli, ja kerran kätilö vähän hömpsytteli vatsan päältä saadakseen pikkuisen parempaan asentoon.

Niskaturvotus 1,12, ja kun ikäiselläni naisella tilastollinen riski Downin syndroomaan on 1:84, niin minulla verikokeiden ja mittausten perusteella on tässä raskaudessa 1:1300. Arvatkaa vaan kuinka suuri helpotus tuo oli! Ei siis tarvitse mennä jatkotutkimuksiin, ellei jatkossa ilmene jotain kummaa.

Joten ei ne vaisut raskausoireetkaan, tai niiden hiipuminen entisestään rv 10:llä mitää näköjään tarkoita. Ja vielä tämän ikäisenäkin (41) voi saada puhtaat paperit seuloista!

Ehkä minä nyt uskallan alkaa nauttimaan raskaudesta ja jopa antaa itseni ostaa kirppikseltä sen ensimmäisen vauvanvaatteen, jos jokin sopiva tulee vastaan. :)

j2nsku, hirmuisesti onnea sullekin! Tänään oli hyvä päivä käydä ultrassa.

Ai niin, laskettu aika pysyi ennallaan, eli 10.2., vaikka sikiö näyttikin yhtä päivää vanhemmalta. Tässä ryhmässä voi la:n pitää siis ennallaan (on täällä 9.2.).

12+1
 
Viimeksi muokattu:
Ututyttö ja J2nsku onnea ihanista ja hyvistä ultrakuulumista =) Turhaan murehditte ;)

Itsellä ultra olisi ensi ma ja en ole juurikaan sitä stressannut. Nyt tuli sitten hassu ajatus päähän että kun te jotka stressaatte saatte puhtaat paperit niin meneekö se sitten niin että minä joka ei stressaa saakin huonoja uutisia |O Hulluja nää ajatukset välillä. Jouduin kyllä silloin kahden varhaisultran välissä stressaamaan täänkin edestä kun ekassa ei näkynyt alkiota. Noh viikon päästä sen sitten näkee.

Täällä oli eilen ihan siedettävä päivä. Illalla iski pahimmat ällötykset. Nyt taas tänä aamuna ollut tiukempaa. Oli eilen ihan pakko ostaa kaupasta bonbon karkkeja ja super salmiakkeja. En yleensä ole salmiakin suurin ystävä mutta nyt maistu jotenkin ihanalta. Luotan että kun verenpaineeni on alhainen niin ei muuta salmiakki sitä nyt liikaa nosta.
 
  • Tykkää
Reactions: Ututytto

Yhteistyössä