// Helmivauvat 2015 - kesäkuu //

Älä mitään anteeks pyytele :) mä en näe mitään eroa noiden testien väreissä, ihan hyvältä näyttävät!
Koitan itse myös miehelle välillä aina mainita siitä että mitä vain voi viellä tapahtua jms. että osaisi odottaa jos sitten jotain tapahtuisikin, ei putoaisi niin korkealta :/
 
Itse koko ajan "JOS meille tulee vauva helmikuussa ja JOS tästä nyt kehittyy vielä vauva ja jos ja jos josjos" En osaa yhtään vielä ajatella itseäni raskaana olevaksi. Ehkä sitten ultrassa sen sitten tajuaa paremmin.
 
Heilanga älä huoli, ei minustakaan noissa testeissä mitään värieroa ole.

Tää on niin vuoristorataa tunteiden suhteen. Edelleen puhutaan "jos meille vauva tulee" tyyliin täälläkin. Varmaan aika pitkään ennenkuin uskaltaa luottaa siihen että kaikki vois mennäkin hyvin.

Vainoharhaisuus, kannatan viralliseksi oireeksi :)
Pippurihäntä, 6+ tulosta toivotaan siis, peukut pystyssä keskiviikkona sinne suuntaan :) Jännä nähdä mikä rv lukema siellä selviää, hedelmöitysajankohdasta ei mitään aavistusta kun en tikutellut oikeaan aikaan. Onneks mun ultra on jo kasilta aamulla niin ei ehdi jännätä koko päivää..
 
onnenpisara
Itse tein mammaksilta tilatun rtestin 4+0 päivänä ja oli selvästi haaleampi pari viivana kuin noissa Heilangan testeissä. Enkä mielestäni minäkään huomaa mitään värieroja noissa! =)
 
Seawind olen todella pahoillani ikävistä uutisista, voimia sinulle <3

Rouva Kampiakseli toivottavasti patti on vaaraton. On kyllä tosi kurjaa, että tuli uusia murheita, vaikka ultrassa kaikki hyvin muuten. Minulla on ainakin ollut alaselkä välillä tosi kipeä, samoin nivuset.

Heilanga ihan samalta näyttävät molemmat, ole huoletta ( tiedän että helpommin sanottu kuin tehty :) )

Ututyttö minut haluttiin täällä Tampereella neuvolaan viikolla 6. Edellisessä raskaudessa kävin ensimmäisen kerran viikolla 8. Oletan, että ottivat aikaisemmin siksi, että raskauteni vaatii erityistä seurantaa.

Mulla piti olla tosiaan eilen neuvola, mutta jouduinkin olemaan esikoisen kanssa Taysissa koko päivän tutkimuksissa :( Ei vielä selvinnyt mitään, mutta oletan ja toivon ettei mitään supervakavaa! Neuvola siirtyi maanantaille. Olin keskiviikkona kyllä ihan hajoamispisteessä kun soittivat Taysista että pojan pitää tulla huomenna koko päiväksi osastolle.

Muoks: Niin tervetuloa ja onnitelut uusille! Mukavaa että meitä on jo näin paljon. Aina on tullut paljon uutta asiaa, kun tulee katsomaan :)
 
Viimeksi muokattu:
Meinaatteko? Mieskin sanoi, ettei kyl näe mitään eroa. Onkohan tää mieli jo niin sekaisin, että näkee asiat ja kokee ne myös pahimpien pelkojensa tavoin. Siis, että se pelko muuttaa asioita siihen suuntaan, että alkaa itse uskomaan niihin pelkoihin...noh, yritän saada itseni nyt rauhoittumaan....
Kiitos taas teille rauhottavista sanoista. :)
 
Uskaltaisinkohan miekii nyt vorallisesti liittyä teijän joukkoon :D vaikka tänään tuli ehkä kaks pisaraa verta, ja miehel menee miuhu hermot kun koko ajan oon että ei tää hyvin mee jne... Pitää toivoa että menisi vihdoin hyvin tää raskaus... Marraskuussa tosiaan oli keskenmeno. 08/12 on syntynyt esikoinen.


Jepatin/23v./22.2.2015/2. Lapsi/ekks
 
Viimeksi muokattu:
Heilanga, en mäkään nää noissa mitään eroa. mä sorruin tänään ja ostin Vauva-lehden, vitsit miten tuntui tärkeeltä ostaa se. :D
Mä kyllä niin päätin tänään, että nautin nyt täysillä siihen saakka kunnes pääsen ultraan. Eihän tässä voi muuta kun vaan olla ja odotella. Veikkaan kyllä että tää mun zen-tila kestää tasan huomiseen ja vauhkoilu jatkuu.
 
  • Tykkää
Reactions: Hippu*
Seawind, isot pahoittelut myös täältä. Paljon voimia ja jaksamista teille.

Rouva Kampiakseli, toivotaan että patti olisi jotain vaaratonta. Jaksamista myös sinne!

Heilangan testit näyttävät miustakin samanvahvuisilta. :)

Tervetuloa uusille! :)

Olen samaa mieltä tuon vainoharhaisuuden lisäämisestä viralliseksi raskausoireeksi. :D
On niin lohduttava lukea, että myös muilla on ihan samoja pelkoja ja huolia. Oon tullut siihen lopputulokseen, etten mene varhaisultraan, vaan odotan sitä np-ultraa sinne 29.7. saakka ja sinne tuntuu olevan ikuisuus! Nyt päivät menevät tissejä puristellessa ja kroppaa neuroottisesti kuulostellen. Join tänään pari kuppia kahvia ja nyt pelkään hulluna aiheuttaneeni sillä jotain haittaa alkiolle. Luettuani teidän muiden pahoinvoinneista tunnen itseni ihan idiootiksi, mutta toivon, että alkaisin itsekin voida pahoin. Se tuntuisi sentään konkreettiselta todisteelta siitä, että tuolla mahassa todella on jotain. Nyt on ollut pari lähes oireetonta päivää ja mie hypin seinille. :(
 
  • Tykkää
Reactions: Ututytto
Heilanga, minusta alin testiviiva näyttää kuvassa kaikista tummimmalta, joten kun kerrot, että se livenä on vaaleampi, niin silti olisin huolehtimatta! Vahvoja viivoja kaikki =)

Mäkin täällä taas hermoilen, kun tuntuu et rinnat ei ole niin kipeät kuin vielä eilen, ja se sentään oli vahvin oireeni... Ja kyllä, myös minä "kadehdin" teitä pahoinvointisia, niin järjettömältä kuin se kuulostaakin : / Maha mulla kyllä on pinkeä pallo, mutta kun painoa on normiin se 10 kg liikaa muutenkin, niin ei siitä mitään raskausvatsa erota, turvotusta ja "läskiä" vaan :p

Yritin muuten tänään soittaa neuvolaan, mutta siellä ei ollut perjantain kunniaksi soittoaikaa lainkaan, joten maanantaina uudestaan... Olen laskurin mukaan, kp 28 mukaan laskettuna raskaana 5+3 (tai 5+2, riippuu laskurista).
 
Viimeksi muokattu:
Moikka moi!

Uusi innokas odottaja ilmoittautuu mukaan :) Olen itse Turkulainen 26 vuotias nainen ja naimisissa 30 vuotiaan mieheni kanssa. Yhdessä olemme olleet 6,5 vuotta ja naimississa 2 viikon päästä 4 vuotta. Olen tehnyt sekä viivatestin että digitaalisen ja molemmat näyttäneet plussaa (viivassa tosin haamu) ja yrityskerta oli ensimmäinen :) Laskettuaika olisi 21.2 näillänäkymin, mutta neuvolan vahvistusta tähän ei vielä ole. Tiedot siis listaan: 26v / 1. lapsi / TYKS
 
Miulla on ollut nyt muutaman kerran melko kovia vatsakramppeja. Vähän kuin olisi kovat menkat ja vatsa sekaisin samaan aikaan. Kestää maks 5min. Outoo. Toivottavasti on ihan normaalia. Täällä hävisi etova olo ja tietty sitä mietityttää heti että onko kaikki hyvin. En tiedä mikä se la oikein on kun kaikki nettilaskurit näyttää 8.2 mutta kun soitin neuvolaan niin siellä sanottiin 7.2. No päivä sinne tai tänne.. Ultrassa sen sitten näkee.
 
Kaneli88: Ihan samanlaista on mullakin ollut, vatsanväänteitä, kramppeja, niin että hiki tulee ja vatsa toimii sitten rivakasti. Juuri niin kuin olisi menkat ja vatsa löysällä samaan aikaan. Toisaseks ainakin on kaveri sisällä pysyny noistakin huolimatta :) Kuulunee taas kerran asiaan, on se sen verran kova myllerrys koko vatsalle tämä kaikki.

Heilanga: Olen kyllä samaa mieltä muun kansan kanssa - niin on vahvaa viivaa, että! Kannattaa muistaa, että pissa ei oo joka käynnillä yhtä vahvaa vaan riippuu juomastasi määrästä, kuinka tujun pitoisuuden hcg milläkin kerralla saa. Ei ehkä kannata enää testailla...:) ?

Ja ne etomiset - yhdessäkään raskaudessa ne ei oo mulla menneet mitenkään lineaarisesti vaan välillä pahenee ja sitten helpottaa ja kokonaan loppuu jossain vaiheessa. Molemmissa edellisissä raskauksissa olen "pelästynyt" kun huono olo loppui kokonaan "jo" 9-10 viikkojen aikana, mutta siellä np-ultrassa ne möllötteli ihan normaalisti kumpikin mukelo.

Niin, näin se vaan on, että tässä sitä nyt panikoidaan näitä oireita tai niiden puuttumisia ja voimakkuuksia, varhaisultraa jne. Sitten aletaan pelätä seulontojen tuloksia ja hermoilla mitä siellä np-ultrassa näkyy... Jos siitä selviää, niin sitten ihmetellään kun liikkeitä ei tunnu tai tuntuuko tarpeeksi ja mitähän siellä rakenneultrassa näkyy ja jos siitä selvitään niin voikin alkaa pelätä, ettei supistele vaan liian aikaisin ja toinen pysyisi kyydissä tarpeeksi pitkään ylittääkseen tietyt viikkorajat ettei syntyisi keskosena. Ja sitten alkaa hermoilu raskausdiabeteksestä (tai joo, se voi kyllä alkaa jo aiemminkin), raskausmyrkytyksen mahdollisuudesta, lisäää hermoilua vauvan liikkeistä, perätilasta... Ja synnytyksestä, jossa voi luoja paratkoon tapahtua ihan mitä tahansa!. Tässä kai se koko hienous, vai unohdinko konkarit jotain listalta :p

Tervetuloa taas uudet! (Sori jos järkytin jotakuta tuolla rankemmalla huumorilla)

PH 6+4
 
Onnittelut kaikille uusille plussanneille, tervetuloa joukkoomme :)

Ja pahoittelut kaikille menetyksen kohdanneille :(

Itse täällä aika rajun flunssan kourissa, joten en ole hirveästi ehtinyt kirjoittelemaan. Luen kyllä tekstit päivittäin ja pyrin lukemaan yksityisviestitkin joka päivä, jotta kaikki halukkaat pääsevät fb-ryhmään (lisää populaakin saa tulla, itse ainakin sillä puolella enemmän viihdyn :)) Ja puhelimella en muutenkaan tykkää kirjoitella tänne kun aina kun ä tai ö kirjaimen kirjoitan niin teksti pomppaan jonnekkin ahteriin... :)

Itsellä sellanen olo, että ois kiva päästä näkemään pikkuinen ja tuntuu hieman epätodelliselta tämä raskaus, vaikka tiedän ja tunnen raskaana olevani :) Oireina on valtaisa turvotus (näyttää siltä kuin olisin yli puolen välin...) yritäppä sitten juhannus pitää salassa :/ Vattaa juilii ja kiertää ja tänään alkanut selkää vihlomaan :/ Onneksi pahoinvointi ei ole vielä alkanut (esikosta alkoi 8viikolla joten koputetaan puuta *kop, kop*).

Töistä ollut puhetta joskus kauan sitten, olen aloittanut nyt kesäkuussa ryhmäperhepäivähoidossa työt ja sopimus on kirjoitettu ensi toukokuun loppuun. Pomo myös lupaili että vakituisen paikan saisin jos hoitaisin työni hyvin, mutta nyt vähän harmittaa ja pelottaa että taitaa se vakkari paikka jäädä väliin :/ Vaikka maailman parhaimmasta syystä :) Täytyy toivoa sitten vaan että saan opiskelupaikan :)

Tänään juhlitaan miehen 23vuotis synttäreitä, saa nähdä miten saan salattua tämän vielä kavereilta :)

muoks: Heilanga, minusta näyttäisi siltä kuin alin olisi vahvistunut :) ainakaan haaleampi se ei ole, joten en murehtisi hcg:n laskua :)

Linda ja pikku kakkonen 6+1
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa uudet! :)

Ja pahoitteluni menetyksen kohdanneille <3

Kaneli88 & Pippurihäntä: täällä myös ollut tuota vatsansekaisuutta ja menkkamaisia kipuja! Tänäaamuna viimeksi heräsin aamuviideltä vessaan kun jomotti niin vietävästi. Pelkäsin jo, että näkyykö paperissa jotain ylimääräistä, onneksi ei kuitenkaan. Vatsa myllersi ja vessareissun päälle sain kuin sain unen päästä vielä kiinni, vaikka toisin epäilin :)

Ensi viikolla ajattelin kertoa töissä pomolle tästä raskaudesta. Puoliksi johtuen siitä ilon tunteesta, mitä koen tästä raskaudesta, mutta puoliksi myös siitä syystä että hän saa aikaa miettiä asiaa ja pohtia sijaista minulle.

Kovasti tekisi mieli jo kertoa lähimmille sukulaisille.. Mutta mies perhana ei haluaisi vielä :D
 
On se hassua kuinka me kaikki painimme näköjään samojen asioiden kanssa. Kamalaa jos on huono olo vielä kamalampaa ja pelottavampaa jos ei ole.
Täällä sitten nyt iltapäivällä alko taas tää ällö olo. Tekee pahaa ja hapot nousee, mutta sentään ei oksentaa oo tarvinnut. Huimausta kans havaittavissa.
Päätin lakata murehtimasta noista testeistä. Tiistaina se sitten nähdään.
Kaikkea kamalia uniakin sitä näkee. Olin siellä ultrassa ja se lääkäri vaan totes, et on siellä merkkejä raskaudesta ollut mut ei enää. Ei teille lasta suoda...
Heräsin kun itkin unissani. Pelko on siis valtava.
 
Tänään pahoinvoinnit helpottaneet huomattavasti. Olen saanut ruokaa alas, en ole yökkinyt ja pyykkiäkin tullut pestyä. On tää pelastus, huh!

Ja pikaisesti mieleen tuli että jos siellä ei mitään olekkaan, olo helpottaa pari päivää ennen ultraa jotta sitten uutta aloitetaan yrittämään samantien. No pyyhkäisen ne äkkiä pois mielestä ja nautin tämän hyvän hetken raskaana olemisesta..

Rv 6+3
 
Luin muuten äsken ihan super mielenkiintoisia juttuja tuolta netistä. Kuulemma ja todistetustikkin, kun hcg nousee korkealle raskaustestit menee niin sanotusti sekaisin ja alkavatkin haalenemaan. Siellä kehotettiin lisäämään joukkoon vettä ja kas viiva olikin jälleen vahva. Ihan outoa!
Tämä siis jollekkin tiedoksi jos sattuu erehtymään tekemään testin niinkuin minäkin. Ei vissiin siis turhaan kannata huolestua.
Tämä kyllä hieman rauhoitti mieltä. :)
 
No niin Heilanga, muistetaan nyt ettei syytä huoleen :)

Pippurihäntä noinhan se menee. Aina pelätään jotain.

Eilen mainitsin että kevyesti ällöttää. Tänään aamusta tähän iltaan saakka todella huono olo ja nyt vasta pystyn olemaan pystyasennossa. Oksentaa ei ole edelleenkään tarvinnut mutta olo on tosi huono ja tuntuu että jos ylös nousee niin oksentaa tai pyörtyy...jospa maanantaina jotain lääkettä pyytäis lääkäriltä.

Mä oon huomannut että oon alkanut nähdä unia. Ja siis pääpiirteittäin ihan hirveitä painajaisia. En aikasemmin ole nähnyt oikeastaan ollenkaan unia. Outoa...
 
Viimeksi muokattu:
Muutaman päivän hiljaiselon jälkeen saan taas kirjoitettua, olen kyllä lukenut päivittäin teidän kuulumisia, mutta olo on ollut NIIN vetämätön, etten ole jaksanut kirjoittaa sanaakaan.

Pahoitteluni huonoja uutisia saaneille!

Sunnuntaina alkoi kovat kivut oikealla munasarjojen paikkeilla. Mies teki silloin sisätutkimuksen minulle ja käski aamulla heti ensimmäiseksi varaamaan lääkärille ajan. Tuskin olisin itse osannut niin säikähtääkään niitä kipuja heti. Sain maanantaina heti aamuksi ajan ja lääkäri lähetti kiireesti oysiin gynelle. Siinä vaiheessa oikeesti iski kauhu että hui, se on kohdunulkoinen! Onneksi gyne oli mukava ja sai vähän rauhoiteltua. Selkeästi ei maanantaina näkynyt mitään ultrassa, mutta kivut on ainakin hävinneet. Hgc katsottiin maanantaina, oli noin 3000 ja keskiviikkona noin 6000, eli viittaisi sekin kohdunsisäiseen. Keskiviikkona on kontrolliultra, toivottavasti vauvanalku näkyisi silloin.

Ajattelin, että osaisin toisen raskauden kanssa ottaa rennommin kuin ensimmäisen kanssa. Juu en näy osaavan. Stressaan ruoasta, oireista ja niiden puutteesta ja ihan kaikesta! Nyt esikoinen on vesirokossaja ollaan kotona, aika ei kulu millään ja kokoajan itsensä kuulostelu oireiden osalta mielessä. Jatkuvasti ravaan kans tarkistelemassa vessassa, ettei punaista näy. Sitten vielä keksin alkaa tarkistamaan äidiltäni, onhan minulla varmasti ollut vesirokko. No äiti ei ollutkaan varma asiasta, joten revin tästäkin asiasta stressiä. Se kuitenkin selviää tiistaina labrassa, kun käyn vasta-aineet tarkistamassa..

on ollut ihana lukea, kun teitä muitakin vainoharhaisia huolehtijoita on! Joko ootte ehtineet miettiä seulontoihin osallistumista? Esikoista odottaessa en osallistunut, en halunnut tietää jos jotain ylimääräistä stressin aihetta löytyisi.. Tällä kertaa en olekaan täysin varma, osallistunko, mikäli sinne asti edes päästään.
 
Lainakengissä (tai joku muu tietäväinen, voisitko kertoa tuosta seulonnasta vähän enemmän. Silleen " ihmiskielessä" :D, jotain siitä oon lukenut mutta ei ihan kaaliin oo mennyt :D
Kuinka usein niitä on, maksaako ne erikseen joka kerta jotain, mitä siellä tutkitaan jms... Huomaan että oon aivan pihalla kaikesta mitä tulee tapahtumaan, koko ajan uutta tietoo, ei meinaa pää pysyä kasassa.
Kiinnostaa myös että mitä kaikkea siellä np ultrassa sitten tehdään? Ultrataanko mahan päältä vai alakautta ja katotaanko siellä myös painot sun muut, vai onko se ultra ihan vaan ultra eikä mitään muuta?

Mulla on ollut munasarjoissa pientä nippailu nyt abaut 4 päivää, ei kuitenkaan koko päiväistä(tänään ei paljoo mitään), mutta ei ole mitään kipua vaan ihan pikkusta nipistelyä että ei voi sanoa edes että tuntuis pahalle. Jotain luin että se kuuluis asiaan (jotain keltarauhasiin liittyvää) Et en viitti alkaa pelkään sitä kohdun ulkoistakaan kun siinä kuulemma sen verran pahemmat kivut, ja ihan erilaiset. Nää mun tuntemukset viittaa täysin tohon keltarauhas hommaan.

Oltiin eilen tutun lapsen synttäreillä ja kaikilla siellä olevilla on lapset, aiempina vuosina on ollut tosi kurja ja ulkopuolinen olo kun on ainut lapseton (oli toki vielläkin) mutta oli ihana aatella et hyvällä todennäkösyydellä ens vuonna näissä kemuissa meilläkin on oma lapsi. <3

Muoks. Viellä lisä kysymys. Mulla pitäs olla nyt rv5+4 onko muita joille tuli vielä tässä vaiheessa digiin 2-3vko. Sama 2-3 tuli myös 3 päivää sitten, ja 6 päivää sitten tuli 1-2 viikkoa. Kiva herätä aamusta jo tähän stressiin. Sellanen tunne että kun mies tosta herää alan varmaan itkeen stressiäni hälle. :(
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä