// Helmivauvat 2015 - syyskuu //

Moikka,

täälläkin ru käyty eilen, ja tyttölupaus olisi tulossa. Kaikki oli niinku pitääkin ja painoa 340g. Edelleenkään ei liikkeitä tunne, mutta istukka olikin edessä niin kaipa se on ihan normaalia. Ultratessa ainakin pikkusella oli kova vauhti päällä ja pyöri siellä hulluna :heart:
Meinattiin varmaan kuitenkin käydä vielä 4d:ssä varmistamassa toi sukupuoli, kun ei ollut mitenkään varma. Onko kellään suosituksia hyvästä ja halvasta pk-seudulla? Ja oliko se hinta joku 200e?

Tsemppiä kaikille parisuhdeongelmiin ja Kampiakselille vauvan kanssa, toivottavasti tosiaan ei mitään vaarallista, ja kaikki kunnossa kun viikon päästä tsekkaillaan :hug:

Jepa ja Toukka 20+1
 
  • Tykkää
Reactions: Sadana
Moikka,

Minulle voisi päivittää tuon lasketun ajan, 11.2.2015 sekä poikalupauksen.

Jepa81 tiedoksi, kävimme viime vkolla Femedassa 4d ultrassa Brunolla ja maksettavaa jäi 210€. Käynnillä katsottiin että kaikki ok, kuvia ja dvd sai mukaan muistoksi.

Meidän tirrinen on kovin rauhallinen tapaus, tänäänkin rakenneultrassa ei paljon liikkunut. Ennen ultraa kyllä potki, mutta tutkimuksessa ei paljon muuta kuin käsiä ojennellut ja vähän suutaan availi. Onko muilla tälläisiä kovinkin rauhallisia vauveleita?

Elovena ja tirri 20+1
 
  • Tykkää
Reactions: Sadana
Moikka äityliinit! =)

Hirmusesti jaksuja Kampiakselille! :hug: pidän peukkuja!

Ihana kuulla muiden ru käynneistä, onnittelut niin prinsseustä kuin prinsessoistakin =) ja niille ketkä vielä odottelee ultraa niin tsemppiä, kyllä se sieltä tulee. :)

Shamppanjapäärynä: tuli tippa linssiin sun kirjoitusta lukiessa.

Meillä oli kans ru eilen. Jännitin ihan hirmusesti, mutta kaikki hyvin. Kätilö sanoi lopuksi "en kyllä keksi mitään moitittavaa piebokaisesta". Painoa 340g. Ja niinkuin tuleva isä tiesi, on sieltä poika tulossa. (Mulla kun oli ihan tyttöfiilis vaikka oonkin unia nähnyt poikavauvasta). Isi sanoi lähtevänsä heti ostamaan pieniä luistimia ja nimikin oli pojalle jo valmiina vaikka aina kun mä olen yrittäny nimistä puhua niin ei oo ottanut kantaa. :D osaa ne miehet vaan yllättää. 4d kuvaa kun olen näytellyt niin kaikki on sanoneet heti kasvojen perusteella että ihan selvä POIKA, ja kieltämättä on kyllä jonkin verran isänsä näköinen nyt jo... :D jos se vaan on mahdollista. :D


Kuuttinen ja Manteli 20+4

Lisäys: miten se faceryhmä toimii? Haluaisin kovasti siihen. =) laitoin linnddalle yksityisviestiä samana päivänä kun rekisteröidyn mutta ei oo kuulunu mitään. Terv. Hätähousu :D
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Sadana
Hiphei! No niin ultrassa käyty heti aamuvarhaisella. Ultraava kätilö oli todella tehokas tapaus, ja puolentunnin päästä meillä ei ollut enää mistään rakenteesta epäselvyyttä :p Kaikki elimet siis löytyivät sieltä mistä pitikin ja olivat sitä mitä pitääkin ;) kaikkien mittojen keskiarvoksi saatiin 20+3, eli poju on 2 päivää edellä todellista LA:aa. Ja kuten eilen jo lupasin, liityttiin täällä siis poikaketjun jatkoksi :LOL: Ihan niin selvästi kuin kuopuksesta ei kuvaan piliä saatu, koska napanuora näkyi jotenkin taustalla häiriten selvyyttä. Tosin aika selvät kivekset tyypillä myös oli joten eiköhän me tähän luoteta. Miehen kommentti oli autoon päästyämme, että haluanko nyt kommentoida mitenkään tätä asiaa :D Mullehan on ollut aika selvää että poika on tulossa, ostin tässä alkuviikosta sinisiä vaatteita ja ulkohaalarinkin tulokkaalle :LOL: Kaksi isoveljeä saa siis uuden pikkuveljen, joten voi olla että jossain vaiheessa tässä talossa on aika vilskettä ja tyhjä jääkaappi :D

Sinikuu 20+1
 
  • Tykkää
Reactions: Sadana
Kiitos Sadana :) sama ratkaisu on täällä meillä tehty, vältetään itkut ja mies saa päättää jos meinaa taas joskus hätä iskeä :D (eli todennäköisesti melkein joka päivä jostain)
Tuo listaaminen on kyllä järkevää, ei niissä vaunuvaihtoehdoissa muuten pysy millään perässä...

Elovena, meillä on päivisin rauhallista masussa, mutta yöt pidetään kovia jumppailutaukoja...että niin mikä päivärytmi tulossa?

Jännäillääns tosiaan kuinka poikapainotteinen ketju tulee, jännä seurata :) onnea ultrakuulumisista vielä kaikille!
 
Tänään käyty ultrassa ja listaan voi lisätä yhden tyttölupauksen. En puhelimella saa punaisella tekstiä. Pikku pimu oli kovin liikkuvaista sorttia, vaikken vieläkään juurikaan liikkeitä tunne. Kaikki näytti olevan kunnossa ja seuraavan kerran päästään kurkkaamaan masuun sitten synnytystapaarviossa.

1986/13 20+1
 
  • Tykkää
Reactions: Sadana
Minulle saisi päivittää myös poikalupauksen
Onnea kaikille hyvistä rakenneultra uutisista. Meillä on vielä kolme viikkoa tuohon kunnan tarjoamaan rakenneultraan, hätänen kun oon niin piti aikaisemmin päästä kurkkimaan masuasukkia. :)
Tänään on ollut ensimmäinen päivä, kun vauvan liikkeet ovat tuntuneet etuistukan takaa. Vatsa on kyllä jo muhkea, johtuen varmaan tuon istukan paikasta. Viikon päästä olisi seuraava neuvola, saas nähdä onko painoa tarttunut ja kuinka paljon! ;)
Raskausdiabetes on pysynyt hyvin kurissa ruokavaliolla, tänään oli ekaa kertaa yksi arvo liian korkea, en kyllä ihmettele, koska välipala oli liian pieni joten ennen päivällistä arvot heitti.
Vaan ei kait se auta kun lähtä pyykin laittoon jotta pääsee nukkumaan ihmisten aikaan!
Mussukkanuppunen 18+2(18+5)
 
  • Tykkää
Reactions: Sadana
Onnea hyviä ultrakuulumisia ja poika/tyttölupauksia saaneet! :flower:

väpä ja nokkosperhonen, mulle ei kerrottu juuri mitään tuolla käynnillä muuta kuin, että voi aiheuttaa neurologista ongelmaa jos tila pahenee. Muutenkin todella moni asia jäi vaivaamaan tuolta käynniltä. Josko ensi tiistaina olisi hiukan viisaampi. Sen minkä tiedän jo oman ammatin puolesta niin tilaa kutsutaan hydrokefaliaksi eli vesipääksi. Googlettakoon ken uskaltaa. Syitä voi olla monia mistä saattaa johtua. Ja on tosiaan myös mahdollista, että tilanne korjaantuu itsestään. Pitää vaan nyt toivoa parasta. Alkaa itsellä jo olo hiukan rauhoittua, vaikka pelko pyörii koko ajan taustalla mielessä. Kuluisi vain tuo aika nyt nopeammin.

Shamppis, paljon voimia ystävällesi ja hänen sisaren perheelle etenkin. Kauhea tilanne.

Jepa81, miekin suosittelen Bruno Cacciatorea. Hyvin osaava lääkäri. Tarkkaan katsoi kaikki toiselta lapselta. Hintakaan ei ollut kun jotain 200e pintaan.

Kiitokset kaikille tsempeistä vielä. <3 Koetan nyt vaan yrittää kehittää viikonlopuksi paljon tekemistä, että ei kerkeä päässään kaikkea pyörittelemään.

Kampiakseli ja tähtis rv 21+1 (uä:22+2)
 
Viimeksi muokattu:
Kyllä se etuseinäistukka mun mielestä on vaikuttanut sekä mahan muotoon että noihin liikkeisiin ihan selvästi. Eli viikkoo myöhemmin tuntui kunnolla kuin edellisestä.

Liikkeistä sen verran, että nyt rv22 kuluessa ihan tömäköitä liikkeitä tulee päivittäin ja runsaasti päivisin ja varsinkin aamiaisen yhteydessä alkaa reipas töpsöttely. Ei mikään elohiiri ole tämäkään lapsi, enemmän semmoista jäntevää pönkeämistä ja muksauttelua. Liikkuu päiväsaikaan ihan säännöllisesti, melkein aina kun käy johonkin vähänkin pitemmäksi aikaa istumaan, niin jotain mukeltaa. Öisin ei tunnu, eikä aamulla tunnu tämä heräävän heti ekaan vessakäyntiin aina.

Maanantaina olis seuraava neuvolakäynti, ns. KELA-käynti. Sillon on tasan 22 viikkoa täynnä ja saa sen paperin, jolla pääsee hakemaan äitiyspakkausta/avustusta ja perhevapaita. Mulla meinas tulla sen kanssa vähän kiire, kun edellinen hoitovapaa on päättymässä, mutta olen suullisesti kuitenkin kertonut asiasta ajoissa esimiehelle niin tietävät tilanteen. Paino pompsahti kilon tuossa männäviikolla ylöspäin, mutta olen nyt saanut tämän viikon pidettyä sen samassa. Ei passaa viikonloppunakaan mättää, ettei sitten neuvolassa vedetä enkkoja.

Pikkasen alkaa jännittää sokerirasitus, johon saan nyt neuvolasta lähetteen. Se olis parin viikon päästä edessä. Vaikkei missään raskaudessa olekaan ollut ennen ongelmia, ja lapset pieniä, niin miettiihän sitä, että jos nyt sitten kun massaa oli raskauden alusta jo vähän enemmän (4-5kg) kuin edellisestä ja ikääkin on se vuosi lisää... Jos nyt sitten narahtaa niin toivotaan, että menis ruokavaliohoitoisena. Riskithän tässä on tosiaan olemassa (ikä, BMI 27), ja kun äidillä on ollut kolmannessa raskaudessa radi ja myöhemmällä iällä D2. Mutta jotenkin toivoisin, että kroppa osaisi vielä tämän viimeisen raskauden pärjätä. Vuosi sittenhän mulla vaan parani rasitusarvot loppuraskautta kohden ja eivät olleet lähelläkään raja-arvoja.

Jahans, nyt heräs nuorimmainen ja kohta tulee keittiöremppaaja. Päivän puuhat alkakoon!

PH kera häntäheikin rv 21+4
 
Viimeksi muokattu:
Meidän vauvan kiesi kotiutui eilen! :D :D Aikomusta ei siis ollut ostaa uusia vaunuja saatika vielä tässä vaiheessa, mutta tuleva mummo (mun äiti) on mennyt tästä vauva-asiasta niin sekaisin, että hän halusi välttämättä ne meille ostaa jo nyt. "Pitäähän minun ensimmäisellä lapsenlapsella uudet vaunut olla!" En pistänyt hanttiin.. :LOL:

Kävin alunperin katsomassa (meidän pienen budjetin takia) ABC Design Cobra -yhdistelmärattaita, kun joku niitä kehui kovasti. Ja Lastenturvassa Varistossa niistä oli vielä ihan älyttömän hyvä tarjous 299€! Moni asia niissä kuitenkin jäi vähän kaivelemaan: kovat renkaat, vähän halvan oloiset ja jotenkin niistä jäi väin sellainen "blah" fiilis.

Myyjä esitteli meille sitten muita vaihtoehtoja, joista meille valikoitui lopulta Brio Smilet. Ne täyttivät ihan kaikki toiveeni:

* Pitää olla tarpeeksi sirot ja kapeat, jotta kaupungilla + julkisissa kulkuvälineissä on helppo liikkua
* "Pehmeät" pyörät, jotta kulkevat paremmin myös ulkoillessa
* Näppärät kasata ja koota
* Kevyehkö koppa kantaa ylös portaita
* Kivat värivaihtoehdot (mähän valitsisin autonkin värin perusteella jos saisin! :p)

Väreiksi valikoitui musta vaunukoppa ja musta-punaiset rattaat + autokoppa. Autokoppa on muuten kätevä: sen saa suoraan liitettyä tuohon Brio Smilen ratasrunkoon ilman mitään erillisiä adaptereita!

http://www.barnvagn.se/produktbilder/ContactSheet-red.jpg

http://strollers.brio.net/cache/strollers.brio.net/CMSlargebox/27854.jpg

Mies nauroi katketakseen, kun tämä Naantalin aurinkona työnteli kärryjä. Enää puuttuu jotain pientä oleellista..

Rattaat jätettiin meidän vaunuvarastoon, mutta koppa ja autoistuin tuotiin ylös. Meidän kaksi innokasta karvaturria olivat myös suht innoissaan näistä (pitihän ne päästää tutkimaan uutta "pesää", vaikkei pidäkään opettaa niille, että siellä saa olla).

Täältä löytyy muuten video näistä rattaista, jos jotain kiinnostaa: BRIO.NET - BRIO Smile

Terkuin,
Elisanen 18+2
 
Viimeksi muokattu:
Onpas tänne tullut paljon poitsulupauksia! Onnea kaikille tosi tosi paljon vapauttavista ultrakuulumisista! Omaa käyntiä pitää odottaa vielä melkein kolme viikkoa.

Elisanen, pakko ihan nopsaan kommentoida teidän vaunukoppatestaajia, että ihanat kisut!

Me ehkä saatiin myös päätettyä vaunumalli, olipahan pähkäily! Hartanin Topline X pehmeällä kantokopalla meille nyt sitten tällä tietoa jossain vaiheessa kotiutetaan :) Niillä pitäisi onnistua lykkiminen tossa soratiellä, ja mieluinen turvakaukalokin saadaan adapterilla kohilleen. Pelkästään isoilla pyörillä olisi tarkoitus ottaa, kun sitten varsinaiset shoppausreissut hoituvat kait vauva kantorepussa. Katotaan nyt vaan sitten, miten tulokas mahtaa repussa viihtyä.. Mutta kovat on ainakin suunnitelmat!

Toffeetyttö 18+3
 
Huomenta! Ihania rakenneultrauutisia tulvinut tänne! Ja hirveästi poikalupauksia! :)

Rouva Kampiakselille tsemppiä odotteluun! Odottavan aika on pitkä, ja toivottavasti kaiken todetaan olevan kunnossa!

Paljon tsemppiä ja jaksamista myös parisuhdeongelmien kanssa painiskeleville. Joihinkin ongelmiin voi löytyä ratkaisu, mutta tärkeintä on kuunnella itseään ja tehdä oman (ja vauvan) hyvinvoinnin ja terveyden kannalta parhaita ratkaisuja. Kaikkea ei tarvitse eikä saa suvaita.

Mukipukipuulle ja Pippurihännälle (ja muille jotka olen mahdollisesti unohtanut) voimia ja kärsivällisyyttä rempan keskelle! Kuten myös kaikille muuttopuuhien kanssa touhuaville!

Väpälle onnittelut koiranpennun syntymästä! Minkä rotuinen ihanuus hän on?

Vaunuista, turvakaukaloista jne: En voi sanoa muuta kuin "Apua!". Esikoista odottavana ei ole hajuakaan, minkälaiset niiden olisi hyvä olla. Teidän kirjoituksista olen saanut jotain apua, mutta olo on niiden suhteen aika avuton.

Hankintoina olen tehnyt tähän mennessä ainoastaan hoitopöydän (löysin tosi hyvässä kunnossa olevan käytetyn) ja pari vaatetta vauvelille (tai "vauvanresuja" kuten mies leikillään kiusoittelee :) ). Ai niin ja käytetyn kotidopplerin ostin, jotta voi kuunnella sydänääniä kotona. Minullahan oli ihan kauhea paniikki ja huoli pari viikkoa sitten, kun vauvan vähäisetkin liikkeet lakkasivat tuntumasta. Kävin silloin neuvolassa ja kaikki oli suureksi onneksi kunnossa! Neuvolassa sanottiin, että aina voi tulla käymään, jos jokin huolestuttaa, mutta tosi hyvin tuo doppler rauhoittaa mieltä "heikkoina hetkinä". Liikkeitä en vieläkään ole tuntenut uudelleen, mutta neuvolan mukaan se johtuu kasvaneesta etuseinäistukasta, joka vaimentaa -ja tulee vaimentamaan koko raskauden ajan- liikkeitä.

Olo on ollut hyvä. Ihan kuin ei raskaana olisikaan. Masu vain on vähän pyöristynyt. Nukkumisesta vain on tullut katkonaista ja veskiin pitää nousta vähintään kerran yössä.

Nukutteko te muuten vielä selällänne? Mihin asti se on suositeltavaa?

Rakenneultra on minun kohdalla 6.10. Jännittää!

Onko teillä kaikilla ollut tähän mennessä jo lääkärintarkastus?

Ihanaa viikonloppua! Me lähdetään nyt aamupäivällä mökille tekemään hieman syyssiivousta ja saunomaan. :)

Möykkyliini ja Pikku-Möykky 18+5
 
Tsemppiä parisuhteen kanssa painiville :hug:

Täälä ollaan sairasteltu nyt pari viikkoa ja voimat on aika nollissa menneet. Nyt vissiin parempaan päin...

Rakenneultra oli ja meni. Kaikki vauvalla oikein hyvin ja ultra oli 21+1 viikoilla,vauvan painoarvio 390g eli vastas viikkojaan. Mulle vois päivittää listaan : TYTTÖLUPAUS
Pippurihäntä Hyvä, että joku muukin sekoilee mihin pitää mennä ja milloin: Ite olin menossa keskiviikkona rakenneultraan vaikka se oli tiistaina... Onneksi tuli vielä tarkistettua etukäteen, olis ollut kiva huomata keskiviikkona et jaa se oli eilen okei :LOL:

Täälä pukkaa nimi kriisiä. Pojalle olis ollut nimi valmiina, mutta kun lupailivat tytöksi niin nyt täälä ihan kysymysmerkkinä, meillä miehen kanssa TÄYSIN erilainen nimimaku joten kaikki ehdotukset on torpattu... Meillä siis päätäntävalta oli miehellä esikoisesta joka poika, mulla olis ollut jos olis ollut tyttö. Nyt mulla olis päätäntävalta kummasta vaan, mutta olisi se minusta kiva et se nimi kelpaisi kummallekin.

Edit: Onnitteluja hyvistä ultrakuulumisista kaikille! :flower:

Ferdinand 21+5
 
Viimeksi muokattu:
Jee, tuleehan niitä tyttöjäkin ketjuun :)

Mulla on ollut (Helsingissä) yksi neuolan tarjoamana lääkärintarkastus rv17, ja lisänä alkuraskauden ultrakäynti. Seuraava lääkäri on kai joskus loppupuolella, en edes muista enää milloin. Mulla tosin on oma ylimääräinen käynti äitipolilla marraskuun lopulla, eli jotain rv30 huitteilla, kun on tämä kohonnut verenpaine ja lääkitys siihen.

Meillä on aika vankka nimiehdotus pojalle, joka tulee varmaan ekaksi tai tokaksi nimeksi. Se toinen on sitten vielä keksittävänä. Mä taisin lyödä pöytään tuon tytön nimen viimeksi, joten mies saa sanoa tästä pojan etunimestä sen viimeisen sanan.

OT: Keittiöremppaa ei voitukaan hoitaa perjantaina (kyseessä siis vaan hanan ja altaan vaihto, mutta kuitenkin) kun ukko totesi, että vedet täytyy sulkea koko rivitalosta, kun ei pystykään tästä kämpästä sulkemaan pelkästään. Huh. Vähän tympeää, mutta minkäs teet.

Meidän vuosikas tyttö menee tänään ekaa kertaa yökylään mummulaan. On viettänyt siellä muuten paljon aikaa ja nyt me ollaan menossa kahdestaan miehen kanssa ystäviemme häihin. Varmasti menee hyvin, en yhtään epäile ja hauskaa päästä miehen kanssa kahdestaan liikkeelle! En oikeastaan tiedä, miksei ole yökyläillyt aiemmin kun nukkuu hyvin eikä ole imetyskään ollut esteenä moneen kuukauteen. Ei vaan ole ollut semmoista tarvetta tai tilaisuutta. Mekko löytyi omista varastoista, vähän tummanpuoleinen, mutta onneksi on syksyhäät. Kohta aloitan pynttäytymisen kun muksu menee nukkumaan. Eikä oo ees varsinainen mammamekko, sopiva leikkaus sallii mahan normimekoissakin. Ja mikä parasta: Ns. omaa ja yhteistä aikuisten aikaa tiedossa huomiseen aamuun asti! :heart:

Viikonlopputerkuin,
PH ja Häntis 21+5
 
Viimeksi muokattu:
Pippurihäntä, ilmeisesti kyseessä sitten iäkäs rivari kun 90-luvulla on tullu pakolliseks joka vesipisteen omat sulkuventtiilit, ei ei tarvi ees kämpästä laittaa vesiä pois. Väntää vaan ruuvarilla hanan alla olevat venttiilit kiinni :) on se kätevää nykyään. Meidän edellinen remppakohde oli 70-luvun kerrostalo ja se oli kyllä hienoo kun tehtiin kylppäri remonttia niin koko kämpästä meni vedet sen ajaksi eli asuttiin 2kk kämpässä johka ei tullu vettä :D Siitä selvittiin...

Intouduin eilen käymään lastentarvike kaupassa, kaikkee se myyjä kyllä yritti tyrkyttää, rintapumpusta lähtien :D nimen omaan oli lähinnä tarkoitus mennä vertaileen erilaisia vaunuja. Kyllä ne brio go:t on edelleen ykköset. Ei niissä kyllä oo paljon eroa noihin smileyhin, olisko nää go:t vähän isommat rungoltaan. Myyjä kyllä sai sekotettua vähän mun päätä kun mainitsin että toista olis tarkoitus hankkia max parin vuoden ikäerolla, sit kyl tarvis ne sisar rattaat.. perhana kun on vaikeeta.... :D

Nimistä, täällä on yhteiset ja selvät sävelet nimien suhteen. Eka ja toka nimi otetaan molempien isoisovanhemmilta. Tuo Väinö on yks vaihtoehto, täytyy sit kattoo kun syntyy että miltä näyttää :)

onnea hyviä ultrakuulumisia saaneille!

Mukipukipuu ja Väinö 21+5
 
Kampiakselille voimia piinaavaan odotteluun. Toivotaan, että tilanne normalisoituisi ja ennen kaikkea saisit aikanaan terveen pikkuisen syliisi. <3

Malttia myös niille, jotka vielä odottelevat liikkeiden tuntemista. Kyllä ne sieltä aikanaan tulee. Mulla oli kova huoli, että opinkohan edes erottamaan vauvan liikkeitä muista "mahatuntemuksista", mutta kyllähän nuo ihan selvästi erottuvilta tuntuu. (Tai sitten siellä edelleen vaan möyrii joku ruoka suolistossa tms ja kuvittelen niitä potkuiks. ;) Melkein kyllä oisin valmis syömään hattuni, jos nuo oliskin jotain muuta ku potkuja..)

Voi Sadana, mitä oot joutunu kestämään. Onneksi kaikki meni hyvin ja sulla oli fiksu mies mukana. :)

Shampanjapäärynän teksti toi tunteet pintaan. Itkua piti nieleskellä tuota surullista vauvatarinaa lukiessa. :( Hyvät ultrakuulumiset ja miehen suhteen syttynyt toivo herättelivät kuitenkin sitten onnenkyyneliä. Toivon täällä totisesti, että saatte suhteenne kuntoon ja terveen vauvan perheen jatkoksi. <3

Kiva, että nokkosperhonenkin olet puheväleihin miehen kanssa päässyt. Molemmin puolista panostustahan se suhteen ylläpito vaatii. Toivottavasti jaksatte molemmat edelleen uurastaa suhteenne eteen. Voimia tilanteeseen! <3 Mulla tuntuu useimmiten vauvan liikkeet tuolla oikealla alhaalla masussa. Liekö sitten siellä pienen mukavampi olla vai onko vain herkempi kohta tuntea potkut..

Hirveetä kun sitä pitäis vaunuasioitakin rueta jossain vaiheessa ihan vakavasti pohtimaan. Mietittiin jo, että pitää varmaan käydä liikkeessä tutustumassa eri vaihtoehtoihin, vaikka aiotaankin hommat vaunut käytettynä. Tuntuu että on niin monenlaisia vaunuja olemassa, että menee itse ihan sekaisin, kun yrittää niihin vaikka netissä tutustua.. Monia muita tavaroita ollaan kyllä saamassa sukulaisilta, vaatteitakaan ei varmaan tarviis itse ostaa yhtään. (Olen kyllä jotain pientä silti jo itse hommannut, on ne vauvanvaatteet niin ihania.)

Täällä on pojalle jo koko nimi valmiina, mutta jos tulee tyttö, niin toista nimeä ei oo vielä keksitty. Kutsumanimi on kuitenkin kummankin sukupuolen edustajalle jo valmiiksi mietitty. Miehelle ei taida paljon olla nimellä väliä, kun on minun omat ehdotukset hyväksynyt ihan mukisematta, vaikka oon kyllä kysellyt, oisko sillä jotain omia ehdotuksia. Hyvä näin, niin ei tule riitaa. ;) Nyt vaan jännätään syntymään asti, kumpi sieltä tulee!

Onnea kaikille hyviä ultrakuulumisia ja sukupuolilupauksia saaneille sekä jaksamista niille, jotka kamppailevat kipujen, diabeteksen, remontin tms kanssa. :)

Minä täällä valvoskelen, kun mies lähti töihin enkä uskalla painajaisten pelossa mennä nukkumaan. Katottiin sen verran jännä elokuva illan päälle, että varmaan tulee uniinkin kummittelemaan. Aika ahkeraan oon nyt nähnyt painajaisia, tosin olen aina ollut kova näkemään unia.

Hirveetä stressiä meinaa iskeä muutto. Perjantaina mennään katsomaan muutamia asuntoja. Luultavasti tyydytään ainakin alkuun kaksioon, kun kolmiossa on sen verran iso vuokra ja tosiaan on nyt sitäkin autolainaa maksettavana. Toivotaan, että ei menis rahatilanne ihan hirveän tiukaksi! Nyt raskaana huomaa kyllä stressaavansa paljon herkemmin kuin tavallisesti. Ja minä kun oon vielä aina ollut melko kova stressaamaan, niin alkaa olla aika sietämätöntä tämä elämä välillä! Onneks on ihana ja viisas mies rauhoittelemassa ja vakuuttelemassa, että selvitään. <3

Nyt kun ollaan jo sunnuntain puolella, niin viikkoja oiskin sitten täynnä 22. :) Ja huomenna neuvolaan! Pitää muistaa ottaa muutto puheeksi, jotta sujuisi sitten neuvolan ja synnytyssairaalan vaihto mahdollisimman kivuttomasti. Tuli jo postissa mainoksia synnytysvalmennuksista, pitää huolehtia siitäkin, että pääsen moisiin sitten tulevalla asuinpaikkakunnallani.. (Mistä vetoo muistan koko muuttohomman vasta neuvolasta kotiuduttuani. Jotenkin laho pää, kun melkein joka kerta oon unohtanut jostain asiasta kysyä..)

-rv 22+0
 
J2nsku päivitetty fb-kontaktiksi etusivullekin!

Täällä nautitaan kahdenkeskistä myöhäistä aamiaista miehen kanssa.... aika luksusta, etten sanois :) Huomenna mennään koko perhe neuvolaan (koulupoikaa ja koiraa lukuunottamatta).

------


MUOKS: MA 29.9. neuvolakuulumiset

- paineet ok,
- pissa ok,
- paino +4,4kg ekasta neuvolasta
- sykkeet tyypillä 144-149, kun heräsi sopivasti ennen tapaamista
- liikkeet ++
- Sf-mittaa ei otettu

Seuraava neuvola rv 26 paikkeilla eli 1kk päästä, sitä ennen sokerirasitus rv 24 jälkeen (varasin ajan 15.10. klo 8.10) ja vasta-aineverikoe rv24-26, jolla selvitetään vauvan veriryhmä. Jos se on Rh+ niin mulle annetaan neuvolassa piikki. Uudelleensynnyttäjällä olisi oikeasti seuraava käynti vasta rv30 mutta jälleen kerran noiden paineiden takia on hyvä, että käyn seurannassa kk välein.

Mies oli mukana, mutta hirveästi ei siinä turistu perheen asioista, kun oli sijainen ja otti meidät vaan kiireellä yhdessä välissä sisään. Onneksi päästiin kuitenkin, koska nyt sain KELA-todistuksen ja pääsen hakemaan niitä vanhempainvapaita ja äitiysavustuksia.

mukipukipuu: 70-luvun rivari tää on, ja niin oli remppamieskin ihmeissään, kun ei saanut sulkuja pelaamaan keittiöstä lavuaarin alta. Oli jo tsekannut etukäteen, että täällähän ne, mutta ei kokeillut toimiiko. No ei toiminut. Ilmeisesti tää keittiö on rempattu aiemmin kuitenkin 2000-luvulla, että olis pitänyt silloin asentaa sulut, jotka toimii. Mutta ei niin ei. Toivottavasti alkaa seljetä pian, niin saadaan toimivampi hana ja lavuaari tänne.

Oh, mä oon niin tyytyväinen, että oon nyt saanut pidettyä painon kurissa tän pari viikkoa. Saahan se nyt noustakin, mutta maltillinen tahti on parempi, kun on tämmöinen turskimpi mamma.

Hyvää viikonalkua,
PH rv22 tasan
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: J2nsku
Hyiiiiks. :| Mua pelottaa ja hermostuttaa huominen niin, että on huono olo. Enää 22h siihen kotrolliin. Kaikki on niin auki. En ees tiedä oonko menossa ylihuomenna töihin vai en.

Onnea hyviä ultrakuulumisia saaneet!

Tsemppiä remppaajille ja muuttajille. On se vaan aina yhtä hermoja raastavaa omalla tavallaan ja samalla mukavaa hommaa.

Ei nyt jaksa enempää kirjoteilla. Tuun sit huomenna kertomaan kuulumisia jossain kohtaa..

Kampiakseli ja tähtis rv 21+5 (22+6)
 
Heippa!
Ru käyty aamulla ja vauvalla kaikki hyvin :) Oli hiukan isompi kun viikot mutta kaikki mitat vastasivat toisiaan. Tämän ultraajan mielestä jo ekan ultran mitat viittasivat että raskaus olisi pidemmällä melkein viikon :)

Kyllä tästä koko jutusta hiukan säikähdin ja mietin että olisiko mulla tosiaan joku raskausajan diabetes alkamassa... Olen kyllä normaalipainoinen joten en aikaisemmin ole asiaa edes miettinyt. Ehkä on syytä nyt kiinnittää ruokavalioon huomiota ja tiputtaa ylimääräiset sokerit pois. Ultraaja vaan totesi että ehkä syntyy aiemmin ja hyvä seurata vauvan kasvua ja sf-mittaa. Kuitenkin kaikki oli hyvin :)

En saa väriä tähän puhelimella mutta: poikalupaus. ;)
Mies oli innoissaan ja sanoi jo nähneensä pippelin ruudulla. :D

hennanennu ja pikkumies 20+4 (uä 21+4)
 
Kampiakselille jaksamista tähän päivään ennen huomista konrollia! Yritä keksiä puuhaa niin aika menee nopeesti etkä ajattele huomista sitten liikoja. En tiedä mitä sun konrollissa tehdään, mutta siitä mun biobsiasta sai ainakin sillo päivän saikkua.

täälä käyty kunnon 1000 kalorin aamulenkillä. Sää oli jotenkin mukavan raikas ja aurinko paisto ihanasti. Keskiviikkona pitäs mennäs puolekstoista viikkoo töihin, sit taas kesäloma jatkuu. Ens ma olis neuvola, sit pääsee niitä kelan lappuja täytteleen. Painoa tullu ekasta neuvolasta 2kg, normipainoon verrattuna 3kg. Nyt sitä painoo kai rupeekin tuleen kun luin netisä että vk 21-30 tulee eniten. Hidastuu loppua kohden.

Mukipukipuu ja Väinö 22+0
 
Kampiakselille voimia huomiseen! Isosti tsemppiä lähettelen täältä!

hennanennu: Merkataan poika kalenteriin! Enpä usko, että mistään radista on kyse pojan kasvussa, jos kerta jo np-ultrassa vaikutti viikkoa isommalta. Siihen vaiheeseen mennessä kun ei sokerit paljoa vaikuta vaan kehitys on aika automaattista. Raskaus voi olla alkanut aiemmin, kuin ajateltiin tai sitten toinen on vaan nopeampi kasvussaan. Raskauden normaali kesto kun on sen 38-42 vkoa. Kuuluuko sulla sokerirasitus ohjelmaan "pakollisena"? Jos ei, niin sinnehän voi pyytää lähetteen muutenkin, jos mietityttää. Toki ei se terveellinen syöminen ja makeiden karttelu tee muutenkaan pahaa, oli sokeriongelmia tahi ei :) Itse ajattelin pitää tänään karkkipäivän ja jatkaa sitten taas tutulla linjalla eli proteiinia reippaasti, salaattia/keittoa/kasvislisäkkeita pastan/riisin sijaan ja max 2 leipäpalaa päivässä ja makeana tummaa suklaata pari palaa jos tekee mieli. Tämmöstä semikarppia tässä toteuttelen kuten viime raskaudessakin.

mukipukipuu: Tosi rauhallinen painonnousu sulla onkin! Hienosti jaksat lenkkeillä noin, mulla kiristää vatsaa heti, jos kävelen kovempaa ylämäkeen, niin mummotkin menee ohi :D Jos nyt miettii, että lapsi painaa näillä viikoilla n. 350-450g ja syntyessään 3,5-4,0kg keskimäärin, niin tässä on todella kovan kasvun kausi edessä vauvelilla, kun pitää kymmenkertaistaa elopaino! Lisäks lapsivesi, verimäärä kropassa, istukan painon lisääntyminen, nesteet, ja vararasva, jos sitä ei ennestää ole... +500g/vko näillä tulevilla viikoilla ei oo mitenkään huono homma vaan päinvastoin. Mutta ei sitä kaikille silti tule sitä painoa ja silti syntyy terveitä lapsia. Meit on niin moneen junaan.

Ja sitten KELA-hakemusten pariin takaisin... Äitiysavustus - check. Äitiysraha, vanhempainraha ja lapsilisä vielä.

-PH-
 
Iltaa kaikille! Tänään käytiin ru:ssa ja kaikki oli pikkaisella hyvin.. Vastasi viikkoja kehitykseltään.. Painoa oli kertynyt 446g.. Tietoihin voisi lisätä et prinsessa asustelee omassa yksiössään täällä <3 eli tyttölupaus, en saa punaiseksi tuota tekstiä. Saikku jatkuu vielä viikon verran ja sitä ennen on pe neuvolatädille aika varattuna..
 

Yhteistyössä