// Helmivauvat 2015 - tammikuu //

Sulo-sylvia: onnea uuteen odotukseen! :)

Mussukkanuppunen ja Pippurihäntä:
Täällä kans mies tooosi stressaantunut. Hänellä päivätöiden lisäksi firma pyöritettävä joka on todenteolla ottanut tuulta purjeisiinsa. Hän on saanut pari isoa aliurakkasopimusta ja tuskailee nyt niiden kanssa miten saa kaikki hoidettua. Palkko palkata ainakin kaks työntekijää. Päivätöistäkään ei viittis jäädä vielä pois. Yrittäjä homma on niin epävarmaa. Isyyslomakin jota hän aikoo pitää heti sen maksimin 3vk mitä saa äidin kanssa olla samaan aikaa menee varmasti kaikessa muussa kun lapsen kanssa olossa. Nytkin koko hereilläoloaika menee hommissa vaikka niitä illat ja viikonloput pystyykin kotona pääosin tekeen.

Synnytyksessä jänskättää se että joudunko oleen salissa ilman tukihenkilöö. Mies on niin herkkä ettei välttämättä pysty sinne tuleen kun kesälläkin pyörty jo ennen kuin edes päästiin sairaalan toimenpidehuoneeseen ottaa istukkabiopsiaa. :D Oletin että voin sitten hälyttää sairaalan lähellä asuvan äitini saliin tueksi, mutta kun häneltä asiaa tiedustelin ilmoitti hänkin ettei saliin asti pysty tuleen. Muita ei oo oikeen ketä viittisin kysyä...

On kyllä täällä ketjussa jännät paikat, pian saadaan ensimmäiset vauvelit maailmaan. Pakko käydä joka pv tsekkaamassa tilanne :)

Mukipukipuu ja Väinö rv 38 loppu
 
  • Tykkää
Reactions: Pippurihäntä
Huomenta ! Taustailtu täällä pitkälti plussatestistä asti.. ja nyt on kyllä tullut lueskeltuakin jo päivittäin teidän "aktiivien"touhuja..mutta en vaan oo saanut itse kirjootettua :p laskettuun aikaan KAKSI VIIKKOA, ja yht-ään ei enää jaksais OOTTAA :LOL: lisäksi sain jostain flunssan/yskän joka edesauttaa niihin huippuYÖUNIIN joita itsekullakin nää viimoset viikot sisältää..eli pissalla on käytävä kahden tunnin välein ( tällä hetkellä joka kerta ennen kuin uskaltaa yskäistä :LOL:...) eikä sen jälkeen tahdo saada heti unta, sängyssä kaksi kylkeä jolle voi vaihtaa..on imetystyynyä ja tavallista..jalkovälissä ja kainalossa...oikeella ja vasemmalla...mulla oli ennen mieskin sängyssä, nyt ei riitä enää kädet sinneasti :hug: MUTTA asiaa, meillä käyty viimeviikolla synnytystapa-arviossa mun myoomien takia ( jos joku enää muistaa, kun kirjoitellu niistä siellä alkutaipaleella =) ) ja se yks vkolla 20 kohdunsuulla ollut on siirtynyt pois tieltä kohdun kasvaessa, eli ponnistamaan pääsee :stick: muuten niistä ei haittaa ole ollut, paitsi että kohtu on tosi supistusherkkä ja mut määrättiinkin kuukautta ennen äippälomaa pois töistä selkäkipuilun ja supistusten takia :D eli on ollut aikaa ODOTTAAA..nyt on ollut joulun jälkeen sellainen "tehotyttö" olo ja oonkin siivonnut kaikki paikat uudelleen (jouluks siivottiin:xmas: ) käynyt päivittäin lenkillä, tehnyt lumitöitä ym.ym koska selkäkipu loppui jouluun mennessä levolla ja on taas pystynyt touhuileen :) toki tämmöistä flunssaa loppumetreille ei ois kaivannut, mut ehkä se on elimistön oire kertoa, et pitäs säästellä ne voimat sinne synnytykseen ? ? Siellä synnytystapa-arviossa tutkittiin myös kohdunsuu joka oli sormelle auki ja kanavaa jäljellä pari senttiä, vauva on tulossa oikeessa asennossa, pää ei vielä kokonaan kiinnittynyt, painoarvio 3kg =) hemoglobiini ollut alamaissa oikeestaan koko raskausajan, kokeilin monet rautatabletit ja mehut, mutta vatsantoiminta ollut kohta 9kk toosihuonoa ja rautalääkkeet jumittivat sen lopullisesti, joten 107 lähetään synnyttään..parempaan ei pysty:saint: VOIMIA kaikille loppurutistukseen ja erilaisten elämäntilanteiden kanssa painiville "HELMILLE" <3 olette olleet korvaamaton tuki tässä matkalla, vaikka en paljon kirjotellut olekkaan <3 LIINA rv 38+0 kait
 
Mulla on sitten näköjään nimimerkki vaihtunut tälle vuodelle, yhtään en ymmärrä miksi, mutta LIINA 2013 tunnuksella yritin kirjautua...en päässyt, pyysin uutta salasanaa, sähköpostissa luki et HEI Liina2013! ja nimimerkki on nyt kuitenkin MIILOU ...yritin mut en saa sitä muutettua :x
 
miilou - hauskaa kun pääsit ilmoittautumaan! Tsekataan tuo sun uusi nick listaan kuntoon :) Nää on niin tuskaa nää vikat viikot kyllä, että oksat pois... Tänne vaan valittamaan ja jakamaan fiiliksiä, se helpottaa! Mulla on kanssa raskaustyyny ja välillä semmoinen iso tyyny, vaihtelen tilanteen mukaan niitä aina kun käännän kylkeä. Mies valittaa kun meinaa pudota toiselta reunalta kun mä vien leveyssuunnaassa niin paljon tilaa....

Sulo-Sylvia - Ihania uutisia! :heart: Nyt ootte jo tosi pitkällä, puoliväli häämöttää ja kohta pääset näistä loppupuolen iloista naattimaan sitten...

Heilanga - tiedän niin tasan tarkkaan, mikä se korkeasta paineesta syntyvä päänsärkyinen olo oikein on! Lepää jos vaan voit, ja rentoudu. Mitä se ikinä sulle tarkoittaakaan. Mulla kevyt ulkoilu yhdistettynä levolliseen puuhastaluun tuntuu auttavan parhaiten, pelkkä makoilu ei tee mulle hyvää, turvottaa vaan lisää. Hyvä kuitenkin, että ei vielä ainakaan ole mistään myrkytyksestä sulla kyse ja seurataan. Itse mittaan pari kertaa viikossa mittarilla ja sticksaan proteiinit kotona. Tänään 129/89 eli alapaine on kohoamaan päin, en ole enää alle 80 saanut pariin viikkoon. Puhasta näyttää tikku kuitenkin, eikä nousu ole mulle vasta kuin n. 5 yksikköä "normaalitasosta", joten ihan ok tilanne. Kuten lääkäri sanoi, vastaa normaalia fysiologista paineen vaihtelua raskauden kulkuun nähden.

Täällä mielialat heittelee nyt ihan miten sattuu. Pahoitan mieleni tosi herkästi ja kaikenlainen järkevä kurinpito esiteinin kanssa on huh - vaikeeta. Olis muutenkin, mutta nyt on jotenkin pinna ihan loppu. Eilen koko vatsaa kramppasi ja särki joka puolelta, selästäkin ja joka puolelta painoi sisäelimiä, semmoinen tursokki olo joka suunnasta ja missään asennossa ei ollut hyvä. Vauva hakee nyt jotain optimiasentoa selkeästi ja aiheuttaa semmoisen paineisen tunteen joka puolelle, varsinkin illasta. Minähän en ole kertaakaan kokenut tätä ennen, miltä tuntuu, kun vauva alkaa laskeutua, ilman suppareita, mutta voisin kuvitella, että jotain tämmöistä se on. Samaan aikaan muistutti synnytysfiiliksiä, mutta ilman niitä aaltomaisia tuntemuksia, joita supparit sitten tekee. Onneksi iltakävely, suihku ja uni auttoi ja tänään on taas jaksanut. Varmaan illalla se tuska taas iskee.

Vadelmanlehtiteetä lipittelen, en saa pelkkää vettä juotua päivän aikana tarpeeksi ja mehut nostaa vaan sokereita. Ruokahalu ei ole todellakaan enää ennallaan, pakko silti tänne ahtaaseen mahaan tunkea jotain, pieniä määriä kerrallaan, muuten olo tulee ihan kamalaksi. Hyvä olisikin, jos paino ei enää nousisi loppuaikana. +12kg saldo on kyllä ihan tarpeeksi ja se vauvakaan ei ollut mikään mini.

Millä te itse pidätte päätänne ja kroppaanne elävien kirjoissa näinä lopputuskan hetkinä? Olisi kiva kuulla muiden selviämisstrategioita, omat ideat alkaa välillä loppua :)

PH rv37+6
 
Heilanga, me kun hyödynnämme saman seudun neuvolapalveluita, niin kiinnostuin heti kenestä lääkäristä puhut. Nimikirjaimet?

Itselläni oli lääkärikäynti tällä viikolla, paikat pehmenneet, mutta kiinni ja kaulaa jäljellä ja mitään virallista kokoarviota ei tehty, muuta kuin että kyllä tämä isompana syntyy kuin esikoinen. Käsittelyn jälkeen supisteli koko päivän aivan hulluna... Tämäkin nlalääkäri on muuten sellainen, joka jakaa mielipiteitä. Itse kuitenkin tykkään tämän kursailemattomasta tyylistä ja suorapuheisuudesta.

Lääkärikäynnin jälkeisten supistusten kannustamana päätin pakata sairaalavermeet valmiiksi. Kaikista tärkein, eli korvatulpat meinasivat unohtua! Viimeksi jouduin viettämään sairaalassa monta viikkoa synnytystä edeltäneen toksemian vuoksi, ja muutamien ensimmäisten öiden viettäminen ilman korvatulppia oli kuorsaavien ja tupakoivien huonekavereiden seurassa niin loputtoman kamala kokemus, etten enää ikinä päästä vastaavaa tilannetta tapahtumaan... Muita TYKS-reissulle tarpeelliseksi näkemiäni tavaroita ovat omat hygieniatuotteet (ihovoide, shampoo & hoitoaine, kynsisakset, vanupuikkoja ja hammashuoltovermeet), pillimehuja synnytykseen, suklaata, vaatekerta kotiutumista varten, kynä ja kalenteri. Neuvolakortin, kameran, puhelimen, hiusharjan ja lopun kosmetiikan pakkaan sitten loppupeleissä mukaan.

chshr 36+5
 
Hui, apua miten monella on ollut lähtö lähellä :D Täällä ei MITÄÄN merkkiä moisesta, ei supistele, kohdunsuu kiinni ja pysyy rv 39 asti :LOL:

Ja todella ihana lukea, että muitakin alkaa jo kypsyttää tämä loppuraskaus. Mä en vaan enää jaksaisi, en kertakaikkiaan. Taapero on ihan mahdoton, menee kuin elosalama paikasta toiseen ja perässä pitäisi jaksaa juosta. Yhtenä päivänä otti hatkat meidän pihatietä pitkin postilaatikoille (100 m) asti juosten ja minä yritin lyllertää perässä. Enhän minä sitä kiinni saanut, ja takaisin pihaan houkuttelu olikin sitten oma projektinsa kun heittäydytään maahan eikä liikahdetakaan. Huooh :attn: Ihana, kamala taapero <3

Valitusvirttä: mahanahka kinnaa, on ihan sikapinkeenä. Keskivartalo ei taivu, maha ottaa kiinni joka kohtaan. Nukkuminen on tehtävä mahdoton, ja välillä pitäisi taaperoakin rauhoittaa, mutta kun ei pysty olemaan 2 minuuttia pitempään samalla kyljellä. Olisi niiiin ihana nukkua mahallaan tai selällään edes hetki, mutta eihän sitä voi edes ajatella. Pahoinvointi on palannut, nälkä on, muttei voi syödä kun maha on "täynnä". Nälän huomaa lähinnä siitä kun alkaa vapisuttamaan ja oksettamaan. Ulkovaatteet ei mahdu päälle, kenkien laittaminen ei onnistu. Tasapaino on totaalisen hukassa ja meinaa kaatua jo kynnykseenkin :kieh: Hengästyttää, ei huvita, ei jaksa tehdä mitään. Vielä reilu 2 viikkoa. Jos selviän hengissä :headwall:

Kiitos kun sain purkaa, ehkä tämä tästä :LOL:

Sinikuu rv 36+4
 
chshr TN on nimikirjaimet. On vaan niin hankalaa, kun kaikki on itselle uutta ja lääkärin ulosanti on aivan surkea.

sinikuu ihan samoja tuntemuksia täälläkin.

pippurihäntä mä muistelinki, että sullahan niitä paineita on seurailtu.. Tänään paukku uudet lukemat 98/ 145. Ne kyllä laskee levossa onneks, mutta ei kyllä rasitusta kestä yhtään tää kroppa.

Äsken tuli muuten sen luokan supistus, et oksat pois....hui! Mulla tulee samalla sellainen olo, että tarttis mennä pissalle. Aika hassua...

Nyt pakko mennä uusiks makuulle...

Heilanga ja jästi 37+2
 
Vihdoinkin sain tänne rekisteröidyttyä... ;)

Verenpaineista ollut puhetta.. Mulla taasen päinvastaista vaivaa ollut koko raskauden ajan eli liian alhaisia paineita (100/65 -luokkaa). Jossainkohtaa huimaisi paljon mutta kun aloin juomaan vettä säännöllisemmin ja isompia määriä niin niiden kanssa elelee.. Ei huimaile samalla tavalla enää vaikka paineet matalat onkin.

Sinikuu, samanlaista valitusta voisin kyllä itsekin kirjoittaa. Tuttu tunne valitettavasti ;) Paitsi että eilen sain lakattua varpaankynnet! Todella hankalasti (siksi värin valitsin vaalea beige ettei heti huomaa että ne on miten sattua suditttu) :D

Sairaalassa en oo periaatteessa pakannut vielä.. Vauvan vaatteet jo valittuna mitkä tulee mukaan mutta omat kamppeet ei vielä. Pelkään sitä että otan sinne ne mieluisimmat vaatteet ja kamppeet ja sit ne on siinä kassissa sen kuukauden enkä voi käyttää niitä täällä kotona enää :D Edelliskerroista muistan kanssa että mun on pakko ottaa JUOMISTA sinne mukaan. Olin ihan suu kuivana ja janoisen ajo synnytyssalissa ja sit veren menetyksen vuoksi sen jälkeen ihan todella huonossa hapessa, janoisen ym enkä kehdannut pyytää edes niin paljon juomaa mitä itse olisin kokenut tarvitsevani!
Sit varmaan joku ihana irtokarkkipussi, ipad, omat vaatteet ja hyg.tarvikkeet..

Supistuksia on tosi vähän kyllä ollut.. Kumma että jos niitä on niiden tulee yöllä levossa. Päivät menee vatsan kanssa ihan ok, paitsi että muuten väsymys ja muut vaivat vaivaa. Vauva liikkuu ihan hulluna! :headwall:

Sulo-Sylvialle kovasti onnea! Ihana uutinen, kaikkea hyvää odotukseen myös sinne :)

Peetu1, 37+2
 
Täällä käyty taas neuvolassa. Tällä kertaa ei ollu niin hyvä käynti kun yleensä. Oli tullu ne viimekertasen sterptokokki näytteen tulokset ja positiivinenhan se oli. Pääsee sit synnytyksen käynnistyessä melko nopeesti antibiootti tiputukseen.

Sit oli hempat ja verenpaineet laskenu mulle raskautta edeltäneisiin normi arvoihin: hemppa 108 ja paineet 65/102. Nämä siis olleet tässä raskauden ajan paremmat tähän asti. Varattiin sitten neuvola aika ensviikollekin noiden arvojen takia.

Hyvät uutiset oli kumminkin että vauvan pää on edelleen alhaalla ja nyt myös kiinnittynyt. Sf mittakin noussu mukavasti viime viikosta 33 cm:ään. Oli kyllä eri mittaajakin kun viimeks. :) nyt päästii sitten jo alarajalta keskiviivalle.

Mukipukipuu ja Väinö rv 39 alko just!
 
Sulo-Sylvialle onnea odotukseen, siellähän alkaa puoliväli häämöttää eli tervetuloa kohta näihin tukaliin oloihin :)

Eipä täällä kyllä onneks IHAN kamalaa vielä ole ollut vaikka vähän turhauttaakin välillä näkkileivän notkeus ja siilin nopeus. Vähän tuntuu painetta ja pientä kipua häpyluussa ja vessahätä n. tunnin-kahden välein, mutta sen ei anneta menoa haitata! Minähän lyllerrän ja muut odottelee sitten minua aina :D

Tää on niin jännää, en malta odottaa kuka tulee ensimmäisenä kertomaan vauvauutisia meistä! Anopppi on täällä veikkaillut samoin kun oliko Pippurihännällä, että 25.1 syntyisi, tämä kyllä passais mullekin, sillä ainakin siihen asti on kalenterissa vielä hyvinkin sovittuja menoja. Ajattelin, että josko sitä ehtisi kampaajalla käydä ainakin kun edellisestä kerrasta on laittoman pitkä aika.

Muuten tällä tylsällä äippälomalla on tullutkin tyhjenneltyä vaatekaappia ja laiteltua ylimääräistä tavaraa myyntiin, ajattelin raakasti uusia vaatekaappiakin jahka masu poistuu ja normivaatteet käy päälle. Ennen raskauttahan paino lähti alipainoisen lukemista ja nyt on tullut kohtalaisesti lisää muotoja (23kg) niin saa nähdä millaiseksi sitä muokkautuu raskauden jälkeen. Ei sillä etten olisi ihan tyytyväinen, lisäkiloja kun olen yrittänyt saada teini-ikäisestä asti :D

Huomenissa pitäisi taas kävästä neuvolassa, saas nähdä mitä nyt mitat ja paineet sanoo, nyt on pari kertaa ollut eri terkkari kun normaalisti, niin sf-käyrä on ainakin heittänyt jonkin verran riippuen mittaajasta.

Apua en muista yhtään mitä täällä on kirjoiteltu muuta, mutta kaikki on luettu ja kaikille peukut pystyssä, tsemppiä loppuun asti!
Voikaahan viimeiset päivät ja viikot oikein paksusti kaikki, kohta aletaankin sitten lueskelemaan vauvauutisia :heart:
 
Viimeinen lapseton päivä menossa.

Huomenna pitäisi sammakon syntyä, tosin tarkemman ajankohdan tiedän vasta illalla.

Hämmentää vain omat fiilikset. Ei minusta tunnu laisinkaan siltä että menisin synnyttämään yhtään mitään vaan että menen johonkin "normaaliin" leikkaukseen millaisia olen käynyt läpi jo useampia.

RV 36+
 
Heipat täältäkin :)

Minä jo kiiruusti kurkkimaan, että meillä on eka vauva ketjussa Sadana ;) Siis huomenna... viimeistään. Ja kyllä vaan, täälläkin ollaan kasassa, mutta voin sanoa, että niitä jortteja on jo aika paljon enemän ku yksi! Yö Kys:issä oli ihan tervetullut, nukuin useamman tunnin putkeen, ku moneen kuukauteen, mutta todennäköisesti se myös mukavasti rauhoitti tilannetta, joten lähdin kotiin. Lääkäri ei olisi halunnut laskea näin kauas, ja tarjoili potilashotellia mutta haloo! Kuka pyörittää tätä sirkusta täällä, ja kuka sen lystin sitten maksaa?! Eilinen meni aika rauhallisesti, mutta iltapäivällä (anteeksi ällöpuheet ;D ) tuli sellanen "läjä" paperiin, että limatulppaa ei ole kyllä sitten jäljellä enää takuulla tippaakaan. Suoraan sanottuna pelotti käydä nukkumaan, kun ajattelin, että jos herään kipuun, olen myöhässä. Onneksi sain ihan suht hyvin nukuttua ja aamulla sai laittaa lapset hoitoon.

Tämä päivä onkin sitten ollut ihan peestä! Olo on ku häkkieläimellä, yhtään ei voi olla paikoillaan! Tiskirätin kanssa heilunut ja viikannut pyykkiä, ja välillä kiertänyt kehää, kun ei vaan pysty olemaan aloillaan (tässäkin jo kerran käyny "kiepillä"). Tyyppi "kairaa" jossain lantionpohjassa, mutta potkuja ei juurikaan tule. Mies oli sitä mieltä, että tänään lähdetään, vaikka turhaan, käymään siellä Kuopiossa. Ei kuulemma pää kestä, silläkään, tällaista. Sanoin sillekin, että tää on totaalinen vyöryilmiö: sua jännittää yksi asia, ja kun aikaa kuluu, se alkaa kerätä muita asioita oheen, ja sä huomaat pelkääväs kohta jo kaikkea muutakin. Mun ei esim. yhtään tekis mieli mennä ollenkaan koko "touhuun", kun pelottaa... Ehkä se, että sä olisit siellä "turvassa", tekis sen synnytyksen itessäänkin paljon vähemmän pelättäväks... No tälläsiä aatoksia tähän hetkeen...

Sulo-Sylvialle isot rutistukset <3 Ihana uutinen, puolivälin krouvi jo kohta käsillä, ja siitä eteenpäin se onkin yhtä joutua... Tai no ehkä se nyt tuntuu siltä :) Jossain vaiheessa aika ei tuntunut liikkuvan ollenkaan ja jossain vaiheessa sen ei halunnutkaan liikkuvan... Nyt ollaan vissiin sitten siinä "kun vois nukahtaa ja herätä kun tää on ohi" -osiossa ;D

Terkut kaikille muillekin, ja ihanaa, että vieläkin sataa "uusia" listoille <3 Tosi omanapainen postaus tällä kertaa, sori :/ Palataan naiset, joko mahoilla tai ilman ;)

Sp ja PiPonen 37+1
 
  • Tykkää
Reactions: Mammako86
Lääkärissä käyty ja vauva olikin kääntynyt vielä istumaan!! :( Voi kääk!
Tosin niin taisi olla edellisessäkin raskaudessa vielä näillä viikoilla. Ihme juttu kun en silleen huomaa kääntymistä ollenkaan. Tai on joskus yöllä vähän raskaampi olo ja kyljen vaihtaminen on silloin todella hankalaa, mutta..

Sain lähetteen synnytyssairaalaan synnytystapa-arvioon, varasin ajan ja menen sinne jo torstaina. Katotaan miten meidän käy! Jalat edellä en lähde synnyttämään.. Jos kääntyisi itsestään ennen sitä tai sit se käännösyritys.. Mutta, torstaina selvinnee lisää :) Sektioon jos mennään niin pitäisi saada tämä pirullinen flunssa tästä selätettyä!

Ainiin, ja ultran mukainen painoarvio tänään jo 3070g eli jo isompi kuin esikoinen tai kuopus syntyessään ;)

Peetu1 37+3
 
Viimeksi muokattu:
Niin se vain Sadana taitaa olla eka helmivauvoista, vaikka tammikuun puolella maailmaan putkahtaa. Hassua kyllä ettei kukaan ole jakautunut kovin ennenaikaisesti, mutta parempi tietysti niin! :)

Sitten lisää valitusta:

Ihan just mun tuuria vai mitä lie, mutta päivän sain ainakin pilalle. Soittivat mulle äitipolilta, että "uppista heijaa, unohdettiin varata sulle se leikkuri kun sovittiin se sektioaika". Siis OIKEASTI unohtivat. Miten .ttu se on edes mahdollista????!! Ja nyt pv täynnä, ei kato voi enää mitään, ollaan tosi tosi pahoillaan. Ihan oikeasti hei, miten tollanen voidaan unohtaa??! Kyllä on pv mennyt hermoillessa, tarjosivat ensin viikkoa myöhempää aikaa mutta vetäsin siihen itkupotkuraivarit ja lupasivat selvittää asiaa lisää. Kaikki lastenhoidot, miehen lomat, kaikki lääkäriajat lapsille, jopa kissanpentujen tarkistus ja rokotus sovittu tämän mukaan ja nyt ne sit menee sotkemaan kaikki...myöhempi ajankohta EI vaan toimi. 4 tunnin päästä ekasta soitosta asia nyt selvä, sain ajan samalle viikolle, mutta 3 pv aikaisemmin. Lääkäri varoitteli kovasti, että liekkö vauvan keuhkot kypsät vielä tuolloin rv 38+5, mutta onhan tuo nyt oikeastikin tuolloin jo täysiaikainen ja muutenkin, iso poikahan meille on tulossa. En vieläkään ole ihan toipunut tuosta järkytyksestä ja meni kyllä ihan veto pois koko kehosta. Loppu hyvin kaikki hyvin, toivottavasti. Kunhan vain sitten itse toimenpide menee hyvin molempien kannalta, muuta en toivo.

Sinikuu rv 36+5
 
Viimeksi muokattu:
Ihana näin pitkilleen käydä lukemassa porukan "viimeisiä" juttuja, ollaan moni jo niin pitkällä että alkaa tuntua jutut tutuille. Selkä huutaa apua, nukkuminen on lähinnä vitsi ja kuorsaan kuin merimies..Välillä tulee kamala energia piikki ja teen usein liikaa, sit maakaan kipeenä sängyssä ja narisen miehelle. :saint:
Kipuja on jaloissa, selässä ja lantiolla ylipäätään, kävely on ankkaa ja maha iso kuin mikä..Kyllä se sais jo alkaa kohta tulla, kaikki on valmiina, minä varsinkin. :)

Ihan hirmuisesti tsemppiä kaikille viimeisille viikoille ja toivotaan yhdessä ettei tule yliaikaa kellekään (mulla esikoinen niin saas nähdä). Voikaa paksusti ja hyvin.

Kävin muuten fiilistelemässä ihan ensimmäisiä ketjuja mitä on kirjoiteltu ja en voi uskoa että nyt sitä ollaan jo tässä. Näin se aika vaan hujahti vaikka reissu on ollut uskomaton.

Mamma ja Papu 36+3
 
Voi Sinikuu, tuo ajanvaraussekoilu on kyllä paha. Itsellänikin on käynyt samalla tavalla raskauden alkuvaiheen tarkastuksissa. Kohdallani vain ehdin itse mennä jo ilmoittautumaan saapuneeni lääkärintarkastukseen, kun huomasivat ettei kalenterissa olekaan mitään varausta minulle.
Hassua miten lääkärit ovat eri tavalla huolissaan noista vauvoista. Minut leikataan heti kun pikkuinen on teoriassa täysiaikainen. Ja keuhkojen kypsytys hoidettiin jo kortisonipiikeillä. Sinut taas leikataan huomattavasti lähempänä laskettua aikaa joilloin keuhkojen luulisi olevan huomattavasti valmiimmat. Ja jos lääkäri sitä epäilee, niin miksi hän ei määrännyt kortisonipiikkejä otettavaksi?

RV 36+
 
Voi Sinikuu!!! Eipä tässä oikein osaa muuta sanoa...

Itse kävin viime perjantaina sairaalassa ja mahdollinen käynnistys 38+1 ja sektio varattu 39+5. Sektio juurikin siksi vasta silloin kun aikaisemmin on niin täyttä... Pelkopoli oli kyllä positiivinen kokemus, vaikka pää onkin aika sekaisin.

Sairaalakassi pakkaamatta. Hyvä että on edes mielessä koko kassi käynyt...

1986/13 36+5
 
Äläpä muuta sano Sadana! En usko, että tuo oli kovin järkevä perustelu, ehkä piti vain saada sanoa jotain kun en huolinut sitä myöhäisempää aikaa. Riskinsähän se siinäkin olisi, kohdun repeäminen jos synnytys käynnistyisi sitä ennen voimakkain supistuksin! Ja muutenkin, minulle se aika sille päivälle oli sovittu ennen kaikkia muita, heti aamusta ja ensimmäisenä. Niin nyt se sitten siirretään kokonaan pois siltä päivältä. Eikö se nyt mene silleen että siinä järjestyksessä mennään kuka on ensiksi siihen sovittu. NIIN! :kieh: Tottahan siinä pitää pitää sopiva löysyys leikkuriaikoihin, jos tulee kiireellisiä tapauksia ennen näitä sovittuja, kyllähän minä toki sen ymmärrän. Ja lääkäri sanoi vielä, että sille alkuperäiselle pvlle on sovittu yksi sektio, joka mitä luultavammin peruuntuukin, mutta ei uskalla sitä aikaa mulle varata ennenkuin sitten edellisenä päivänä jos niin käy. Meidän lastenhoito tulee kuitenkin tuolta 400 km päästä, ettei se ole mikään paras vaihtoehto, joten halusin sen varman päivän. Kunhan nyt vaan muistavat merkitä sen ylös tällä kertaa, etten taas jää ilman :headwall: Ehkä tässä raskaushormonit näyttelee aika isoa roolia kun tuli otettua niin "raskaasti" tämä lipsahdus, mutta on se iso juttu kuitenkin meidän elämän kannalta. Kun on kuvitellut ja suunnitellut asioiden menevän sovitusti ja sitten mokataan muualla. :attn:

Peetu1, ohoh aika myöhäisenä ajankohtana on beibi kääntynyt! Mun eka lapsi istui tiukasti rv 24 alkaen, eikä inahtanutkaan kääntöyrityksessä. Ja siis sen takia eka sektio tehtiin, vaikka kovasti lääkärit ajoivat perätilasynnytystä ensisynnyttäjälle. Onneksi olin ottanut asioista selvää, enkä suostunut :p Tokassa sektiossa mulla oli muuten flunssa ja kuume, ja periaatteessa kuumeessahan ei leikata. Vetelin Panadolit naamaan ja Nasolinit nenään sektioaamuna ja hyvin sujui, vaikka toki riskihän siinä on toipua hitaammin. Toivottavasti saat flunssan selätettyä! :)

1986/13, meillähän olikin sama la ja sairaala. Täyttä tosiaan on sitten kun sinunkin kohdalla pihtaillaan ajoilla. Mutta kiva kuulla, että sinunkin kohdalla pelkopoli oli positiivinen kokemus :) Varmasti on paljon nyt mielessä! Missä vaiheessa päätetään kumpaan lähdetään?
 
Viimeksi muokattu:
Onpa täällä muuten monia joilla on sovittuna sektioon meno. Mielenkiintoinen sattuma.

Täällä on kärsitty 38+0 kunniaksi karmeista vatsakivuista. Itse jotenkin veikkailen sappivaivoja/ruuansulatusta. Soittelin neuvolaan ja piti päästä klo 14 terkalle mutta sekoilivat aikojen kanssa kun terkka olikin kipeä. Aika olis keskiviikolle joka tapauksessa. Pahin kohtaus meni jo yön aikana ohi mutta olo on kipeä edelleen. Missään asennossa ei ollut hyvä. Vauva on liikkunut ainakin tähän asti hyvin, mutta seurailen vähän tarkempaan. Muutenkin olo on kuin kipeäksi oisin tulossa. Sais mennä ohi,oli mitä oli. Myrkytys suljettiin jo pois, paineet ok ja pissa. Istukan irtoaminen olis vissiin jatkuvaa voimakasta kipua. Tää alkoi ruokailun jälkeen n. Tunti ja kesti pahimmillaan muutaman. Panadol ja närälääke taisivat vähä helpottaa oloa. Mitään en oikein uskalla syödä eikä kyllä tee mielikään. Nyt pitää taas lepuuttaa.

PH 38+0
 
Sinikuu: Päivää ennen mahdollista käynnistämistä päätetään kummalla mennään. Ellen sitten käänny taas siihen, että ehdottomasti sektion haluan.

Pelkopolista ei kyllä ole mitään negatiivista sanottavaa. Etukäteen stressasin sinne menoa, mutta jo ensimmäisen käynnin jälkeen pystyi olemaan hyvillä mielin. Nyt enää täytyy yrittää selvittää omat ajatukset lopullisesti koskien käynnistystä ja sektiota. Siinäpä vasta homma :D
 
Tosiaan tuokin jo kertoo siitä lääkärin keuhkojen kypsyys -pelottelusta paljon, että samassa sairaalassa kuitenkin on ihan ok käynnistää synnytys 38+1, muttei sektioida 38+5... Juupa juu. Eli kun se lääkäri puhui että heillä on tulossa peruutuksia sille mun alkuperäiselle päivälle, niin ne on varmaan samanlaisia käynnistys/sektio -pohtimista kuin sinullakin 1986/13 ;) Mä pelkäsin jostain syystä enemmän melkein käynnistystä kuin luonnollista käynnistymistä, niin mentiin sitten suoraan sektioon pelkopolikäyntien perusteella. Tuo 38+1 tarkoittaa siis sinun kohdalla enää 1,5 vkoa, siinä sitä onkin miettimistä lyhyelle ajalle! Toivottavasti saat ajatukset selviksi :)

Juu kovin on monta sektiota tulossa tähän ketjuun, ja ilmeisesti siis helmikuisille muutenkin kun ajat on kortilla. Tosi hassua munkin mielestä :)

Tsemppiä Sadanalle huomiseen! Ehkä mäkin alan kaivella noita vauvanvaatteita esille pikkuhiljaa kun aika läheni yllättäen :)
 
Sadanalle tsemppiä huomiselle! :)

Sinikuu, mun esikoisen synnytys käynnistettiin silloin rv 37+6 eikä ollu mitään puhetta siitä, että saattais olla keuhkot epäkypsät vielä. Hassua kun sulla jo kuitenkin tosi hyvin viikkoja sitten.

( . ) Olot täälläkin juuri yhtä tukalat kuin mitä ootte muutkib kuvailleet. Supistukset hävis sen yhden kipeän yön jälkeen lähes kokonaan. Samoin muut oireet. Nyt on vaan väsyttänyt ja kiukuttanut oikein huolella. Lantio löystynyt sen verran, että paukkuu ja natisee kun vähänkään liikkuu. Ja nyt ne lievänä taustalla jäytäneet pelot iski sitten kunnolla niskaan. Eilis ilta meni itkua tihrustaessa. Pelkään siis synnytystä (komplikaatioita ja ettei jompi kumpi tai kumpikaan selvitä siitä hengissä tai että tulee hoitovirhe joka vammauttaa jomman kumman). Asiaa pahensi vielä nuo uutiset lehdissä. Ahdistaa. Seuraava neuvola vasta joskus kun on jo rv 39+. Ja mun neukkutäti on jotenkin semmonen et vaikea puhua tuosta hänelle. Varmaan vaikuttaa kun tunnetään hänen vävy vuosien takaa. Ja sitten kun se lähtö synnärille tulee niin ihan sydäntä raastaa jo nyt jättää lapset mummun kanssa kotiin. Raskaita nää vikat viikot. Ihan kun ei muuten ois tarpeeksi tukala olo niin hammas halkesi. Mutta anteeksi valitus. Olo on vaan jo niin kypsä.

Voikaa hyvin kaikki! <3

Kampiakseli ja heebo rv 37+5
 

Yhteistyössä