HELP !! 1v3kk Tyttö ihmettelee/kaivaa jalkoväliään ???

Mitähän tää mahtaa olla ??!?

Esikoiseni, ainokaiseni on nyt viimeisen kuukauden aikana kiinnostunut omasta jalkovälistään oikein todenteolla. Aina kun vaipan otan pois,niin Tyttö istuu kaksin käsin pimpsaansa kaivelemaan.. Olen yrittänyt sanoa että "ei saa kaivaa" ja keksinyt jotain muuta puuhaa!

Nyt hän on muutaman päivän tehnyt sitä potalla istuessaan, eikä pissasta/kakkaamisesta tule mitään, kun neiti molemmat kädet jalkovälissään ihmettelee mitä siellä on !!

Tänään huomasin vaippaa vaihtaessa että pylly/pimppa on myös punertava, jokseenkin kyllä johtuu kovalla olleesta vatsasta ja vihdoin tyhjentynyt löysänä/polttelevana pois! Neiti osaa hyvin ilmoittaa kun vaippaan on kakka tullut ja se on vaihdettava heti!

Olen nyt vähän ihmeissäni tästä "tutkiskelijasta" miksi hän niin tekee, ja miten minun pitäisi siihen suhtautua?

Tänään myös huomasin, että kun hän kaiveli alapäätään niin sitten tuli itku, liekö sattuiko vai mitä?? Kyllähän sinne menee pöpöjä, enkä itse ole viitsinyt sinne tarkemmin katsella...

Auttakaa, kellä tyttöjä ja kokeneet jossain kohtaa samanlaista !!

Kiitos!!!
 
Ihan normaalia, pojatkin räplää vehkeitään, kun vaippa lähtee pois ja pääsee "uusille alueille" eli ns. löytää mitä siellä on.
Lapsi tutkii ja on tietty kiinnostunut siitä uudesta jutusta, mikä vaipan alta löytyi.

Normaalia ja ikään kuuluvaa ihmettelyä. Menee kyllä itsestään ohi.
Itse en ole sen kummemmin asiaan puuttunut (meillä siis tehdään samaa), joskus sanon ettei saa kaivaa tms...kyllä se aikanansa loppuu...tai sitten ei =)'

Mutta lyhyesti: Normaalia =)
 
Meillä poika (nyt 1v4kk) teki yhdessä vaiheessa tosi paljon samaa myöskin,koko ajan venyttelemässä ja vanuttelemassa pippeliään. Sai ihan välillä ihmetellä että eikö muka oikeasti satu kun vaan vetää ja vetää :D Nyt on vähentynyt jo roimasti joten eiköhän se ohi mene itsestään :)
 
Niin, normaaliahan tuo on. Kun ajattelee asiaa vähän tarkemmin, niin tottakai terve lapsi on kiinnostunut kaikesta ympärillä olevasta, saatika sitten omasta ruumistaan ja siitä löytyvistä "osasista". Pienelle tytölle pimppa on vain yksi ruuminosa siinä missä vaikka korvat tai silmätkin, seksuaalisen merkityksen se saa vasta sitten joskus murrosiässä.

Jostain olen lukenut, ettei välttämättä kannata kieltää pientä lasta tutustumasta haaroihinsa, koska silloin lapsi oppii, että luonnollisesti ihmiskehoon kuuluvat sukupuolielimet ovat jotenkin saastaisia tai pahoja tms. ja se taas sitten vaikuttaa huonolla tavalla myöhemmin murros-ja aikuisiällä omaan minäkuvaan ja itsetuntoon jne.
 
Samaa on meilläkin,,

tosin lapseni on 1v 10 kk...

Normaalia - itse olen ajatellut ja sanonutkin tytölle , että potalla ollessa ei niinkään kaivella (ettei kädet mene pissaan tai kakkaan) , ja muutoin korkeintaan sanonut että 'sievästi' tai varmaan voisi sanoa 'hellästi' - jos otteet näyttää kovakouraisilta ...
Varmaan ko tilanteessa äänesävyillä ja eleilläkin on merkitystä ?
Ja pitäisi varmaan itsekin tarkastaa ja tiirailla kuitenkin lapsen elimet, pimppakin , ettei pääse varkain mitään tulehduksia tulemaan - vaikka onkin arkaluontoinen (mutta luonnollinen) asia ehkä itsellekin...
 
Alkuperäinen kirjoittaja angel08:
Kyllähän sinne menee pöpöjä, enkä itse ole viitsinyt sinne tarkemmin katsella...
Itse olen ottanut tavaksi kurkistaa yövaippaa pukiessa sinne häppäreiden väliin, ihan vaan silmämääräisesti varmistaakseni että on puhdas eikä punoita. Näin olen tehnyt ihan tytön syntymästä asti ja olen ajatellut tehdä kunnes vaipasta päästään eroon. (nyt 1v 5kk)

Kun välillä näitä löysempiä tuotoksia tulee, niin on vissiin hyvä tiirailla säännöllisin väliajoin ettei sinne ole jäänyt mitään kökkäreitä.


 
Meillä myös (kohta) 1v 3kk neiti on löytänyt "alakerran"...kädet on menny jo alle yks vuotiaanakin sinne pimpsukkaan, mut nyt se paikka tuntuu kiinnostavan kovasti. Tietyssä rajoin kielletään touhua, jottei rikkoisi paikkoja, mut pyritään ettei tehdä asiasta isompaa numeoa...Myös äitin ja isin alakerta on alkanut kiinnostamaan, sanoo vaan et ka ka ka (karva) ja osoittaa sormella :D. Lopetin imetyksen reilu viikko sitten (harmittaaaaa, oli pakko...) ja nyt tuntuu et äitin tissejä kaivellaan usein ja halutaan nähdä ne...siis ei osoita mitenkään halua imemiselle, mut ku kiinnostaa omat ja muiden "ulokkeet"...ihana tutkimusmatkailija :heart: .
 
No mun mielestä olis enemmänkin epänormaalia jos lapsi ei olisi lainkaan kiinnostunut omasta alapäästään. Meidän tyttö 1v10kk kaivelee omaa pimppiään ihan urakalla. Istuu lattialle kesken leikkien ja alkaa kaivella ja kaivelee usein minuutti tolkulla. Lopettaa kun on tarpeeksi kaivellut. En nyt muista milloin löysi itsensä mutta on siitä jo kuukausia. Vaippa jäi pois kokonaan kun tyttö täytti 1v8kk. Kaiveli siis jo ennen sitäkin.
Eli täysin luonnollista eikä mun mielestä pitäis mennä kieltämään. Tai ehkä jos aivan mahdottomaksi menee. Jos pöpöjä pelkäät niin koittakaa onnistuisko niin että kun tyttö alkaa kaivelemaan niin käytte pesemässä hänen kädet ja sitten annat tytön rauhassa keskittyä itseensä!
Meidän tyttöä myös kiinnostanut jo jonkin aikaa äitin pimppi ja tisut ja isin pippeli. Niitä on kovasti saanut ihmetellä. Ollaan puhuttu paljon asiasta ja kerrottu esim. että pojilla on aina pippeli ja tytöillä pimppi ja että isommille lapsille ja aikuisille kasvaa karvoja. Ollaan kerrottu myös että vauvat tulee isin pippelistä äitin pimppiin ja sieltä mahaan ja sitten taas pimpistä ulos. Tämä on ollut kiinnostava tieto ja tyttö puhuu siitä kovasti.
Kun tyttösi kasvaa muutaman kuukauden keskustelkaa näistä asioista, kyllä lapsi ymmärtää =)
Niin ja lapsen pimppiin voi ihan hyvin kurkata ettei olepunoitusta ym. Luonnollisia juttuja tällaiset.
 
Kaikkien tuonikästen kuuluukin alkaa pikkuhiljaa tutkia ja ihmetellä itseään. Meillä tyttö kaivelee myös alapäätään ilman vaippaa ja samoin potalla istuessaan. Ei lasta saa kieltää tutkimasta, alapää ei ole mikään ruma asia. Jos siitä tehdään numero, että ei saa kaivella ja on likaista ja on rumaa ja sattuu, niin siitä kyllä seuraa varmasti jotain traumoja vanhemmiten. Siis niin kuin ääriesimerkkinä. Pimpsa on luonnollinen asia.

En lukenut muita ketjun kirjoituksia, kirjoitin nyt vaan mitä ensimmäisenä mieleeni tuli. Luin justiin kirjan aiheesta, oli tosi hyvä! Tai siis aiheesta, jossa käsiteltiin lapsen itsetuntoa, sukupuoliasioita, seksuaalisuuden heräämistä ja kaikkea tuohon liittyviä asioita varhaislapsuudesta aikuisuuteen. Kannattaa lukea ihan vaikka mielenkiinnosta joku tuommoinen opas, kohta (ehkä parin vuoden päästä) meidän taaperoilla alkaa lääkärileikit ja sitten onkin moni ihmeissään :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Viuvauvou:
Alkuperäinen kirjoittaja Kipsu:
Luin justiin kirjan aiheesta, oli tosi hyvä!
Mikä kirja se oli?
Olisin kirjoittanut jo eilen tuon nimen, mutta tuli oikosulku. Se oli Raisa Cacciatoren, sen maankuulun lääkärin, kirja "Huomenna pannaan pussauskoppiin! Eväitä tyttönä ja poikana kasvamisen haasteisiin syntymästä murrosikään, WSOY 2007"
 

Yhteistyössä