help.tarviikstää ommella?

  • Viestiketjun aloittaja fffff
  • Ensimmäinen viesti
"Mä vaan"
mutta vähän mittasuhteista ja haavan paikasta riippuen. Jos ei ommella niin tavalla tai toisella (perhonen, laastari) haavanreunat yhteen jos on varmasti puhdas haava.
 
"vieras"
Onpa siistireunainen haava :eek:

Just noitten tasaisten reunojen takia kannattais käydä näytillä, jollei tikata niin saat ainakin rivin perhoslaastareita jotta noi reunat pysyis yhdessä. Tossa on haavalla aika vähän pinta-alaa umpeutumiseen, repalereunainen (kunhan nyt ei ihan silppua ole) paranee usein nopeammin kun kiinnittyvää kohtaa on enemmän.
 
fffff
Alkuperäinen kirjoittaja Äksymaija;27222453:
Sen verran siisti viilto, että jostain terästähän tuo on peräsin. Tyyliin partaterästä.
Makee kaatuminen siis!
ei oo ku lautasesta mikä oli huoneessa. ja pallon päälle astuin. mut ny on myöhästä, tuo tapahtu 2.30 ja eiks 6h oo se aika?
 
fffff
[QUOTE="vieras";27222518]Mee nyt vaan ommeltavaksi. Ei ne mitään sano, vaikka eivät sun tarinaa uskoisikaan.
Tuo nimittäin tulee aina näkymään ja kertomaan "lautasen päälle kaatumisesta".[/QUOTE]

vielä vähemmän mun tarvii mitään keksiä, miks pitäis? yöllä en menny päivystykseen tietenkään, enkä olis ees päässy kun lapset nukku kotona, nyt on toinen kuumeessa joten en oikein vois sitäkään raapottaa mukana. koitin ite laittaa yhteen ne haavanreunat jo yöllä, mut en nää onko ne vielä kun on laastaria tyyliin perhosteippi pistetty.

ja toi lautanen oli siks maaassa ku siin oli omenanlohkoja tolle kuumeiselle.
 
"vieras"
vielä vähemmän mun tarvii mitään keksiä, miks pitäis? yöllä en menny päivystykseen tietenkään, enkä olis ees päässy kun lapset nukku kotona, nyt on toinen kuumeessa joten en oikein vois sitäkään raapottaa mukana. koitin ite laittaa yhteen ne haavanreunat jo yöllä, mut en nää onko ne vielä kun on laastaria tyyliin perhosteippi pistetty.

ja toi lautanen oli siks maaassa ku siin oli omenanlohkoja tolle kuumeiselle.
Sä keksit koko ajan selityksiä. Tyypillistä. Miksi sä kysyt kun sulla on vastaus kaikkeen. Mä en usko että tuo on lautasesta tullut. Olen nähnyt viiltohaavoja ennenkin ja selitysten kirjokin on melko tuttu. Mutta, ongelmahan ei ole minun, se on sinun ja "lautasen".
 
fffff
Alkuperäinen kirjoittaja riiviöiden äiti;27222658:
No ei sillä oikeastaan ole merkitystä kuin arven vuoksi, tuohan on ihan matala haava. Laitat steri-sripeillä tai jollain haavateipeillä kiinni reunat ja puhdasta taitosta päälle. On liian vanha jo tikattavaksi.
joo laastareilla laitoin. leikkasin siis sitä tarraosaa 'siivuiks' en tiä kuinka hyvin on kiinni ku en viitti avata noita.

perkeleen lelut. oon mä ennenki astunu päälle mut en noin pahasti ja syvässä unessa. tää huuli on perkeleen kipee ku hammas teki haavan. ja turvonnu ku mikä.
 

Yhteistyössä