helpotusta työäidille

aloitan helmikuussa osa-aikalisän. eli teen kaksi viikkoa töitä ja olen kaksi viikkoa vapaalla joka kuukausi vuoden ajan.
Tämä piti aloittaa jo syksyllä mutta työlleni ei löytynyt sopivaa tekijää. Nyt se on löytynyt. Olen tosi onnellinen. Taloudellinen häviökin jää pieneksi koska lasten hoitomaksut puolittuvat. meillä on ekaluokkalainen ja 6 vuotias joka aloittaa syksyllä eskarin.
myös toisen auton bensa kulut lähes puolittuvat. kesä tulee olemaan ihana, lapset eivät koko kesänä mene hoitoon siis kesä , heinä ja elokuun ovat kotona, se on mahdollista nyt kun itsellä on lomia ja vapaata ja miehellä kesäloma. Tämä on hyvä ratkaisu ja vihdoin on aikaa muuhunkin kun vain työssä käymiseen ja jatkuvaan kiirehtimiseen.
:) :)
 
Kuulostaa ihanalle, kumpa olisi itselläkin mahdollista tehdä noin.No meillä onkyllä lapset kotona joka tapuksessa kesän ,että sikäli tietty ihanmukavaa mutta jos olisi mahdollista työntekoa vähentää...nautinnollisia päiviä siulle ja perheellesi!
 
aitikka
Hei

Olet onnellisessa asemassa. tekisi mieleni tehdä lyhenettyä työpäivää, mutta tuskin työnantaja suostuisi. Murkkuikäisten lisäksi on ekaluokkalainen ja 2 vuotias. Huusholli on kuin hävityksen kauhistus ja viikonloput menee siivoamiseen, pyykinpesuun ym. "rentouttavaan". Tunti, pulitoista päivässä toisi tosi luxusta elämään. Onko muilla kokemusta ?
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.01.2005 klo 15:38 Carla kirjoitti:
Nauti hyvästä päätöksestäsi! =)

Minä olen neljä tuntia/päivä töissä ja olen joskus ajatellut miltä koti näyttäis jos olisin kokopäivähommissa. Täällä kun asuu uskomatonta sakkia joka ei huomaa että on paskasta, tai sitten se ei heitä haittaa. :/

Elämänlaatu mulla on huomattavasti parempi kuin uraputkiystävilläni, lompakossa sen huomaa etten ole kokopäiväduunissa. Ei me silti senttejä jouduta venyttelemään. Onhan näillä uudemmat autot kuin meillä ja mökit pohjoisessa jonne he harvemmin kerkeää. MUTTA yhteinen aika on kortilla ja ystäville ei jää aikaa. (kiva kun saa joulukortin!)
Kumminkin olen nyt hakemassa enemmän töitä, pitää ajatella sitä tulevaa eläkettäkin... :whistle:


ihan totta. monet nuoret kotiäidit eivät ajattele tai muuta vastaavt jotka roikkuvat työttömyyspäivärahalla, kun mikään työ ei kelpaa tai ei kannata tehdä kun korvaus on isompi. eivät he ajattele tulevaisuutta eli sitä eläkkeen kertymistä. ja sitä että aktiivinen työtekijä saa kyllä töitäkin, ihan varmaan.
mutta irtiotto vuodeksi tai enemmän tai vähemmän tekee ihmeitä itse kullekkin, perheelle ja jaksamiselle. Aada osaaikalisä on oivallinen tapa välillä ottaa löysemmin, ja antaa aikaa perheelle ja samalla se ei vie eläke etuja, vuosilomia jasaa palata takaisin entiseen kokopäivätyöhön ja sillä työllistetään työtön joka voi yllä pitää ammattiaan ja olla töissä joka voi jatkossa poikia töitä jossain muualla kun taas on tullut kokemusta. osa-aikalisässä on monta hyvää puolta! hienoa että on luotu jokin noin hieno järjestelmä työssä käyvälle hengähtää ja työttömälle saada töitä, vaikka se ei niin kannattavaa rahallisesti olisikaan.
 

Yhteistyössä