Helsingin ja lähiseudun mammalomalaiset (ent. tulevat mammalomalaiset helsingistä)

Tervetuloa Syysonni :)

Ja Oliivimarialle ja Ryynärille vauvaonnittelut! :flower:

Minäkin voisin liittyä taasen seuraan maanantaina. Mutta voitaisiinko aikaistaa aikaa vaikka klo 11 tai 11:30? Naisethan ei koskaan juorua vaan vaihtaa tietoa, ja luultavasti meidän tiedonvaihto kestää taas vähäsen aikaan, niin minäkin kerkiäisin vähän kauemmin istumaan, eikä tarvitsisi heti sännätä hakemaan poikaa hoidosta... :D
 
Mulle käy ainakin treffit klo 11.00 ja joutuu sitä ruokaa kuitenkin hetken odottelemaan, niin nälkäkin varmasti on jo silloin kun lautanen eteen tulee :D

Repästäänkö ja mennään johonkin uuteen paikkaan? Pizza Hut? Vai pysytelläänkö Rosson raastepöydässä :p
 
Kiitos sanoistanne!

Pysyn hommissa mukana jonkin aikaa, ja kattoo jos johonkin tapaamiseenkin selviydyn mukaan. Äitiysvapaa loppuu 3.12. ja sen jälkeen on töihin palattava. Vanhempainvapaa kun ei mulle kuulu :(
Toimin siis päivittäjänä siihen asti, että kaikki ovat jakautuneet tai kunnes siirrytte vauvapuolelle täältä odotuspuolelta.

-Santtu
 
Santtu piti kysymäni sinulta miten lapsenne ovat ottaneet asian? Ovat kuitenkin jo sen verran vanhoja, että ymmärtävät asian. Entä miehesi? Jaksamisia, olette mielessä :hug:
LApset itseasiassa ovat ihmeen rauhallisisa. Itkuhan heillä tietenkin tuli, tiesivät mun olevan sairaalassa ja odottivat kovasti vauvaa kotiin. Sovittiin äitini kanssa että kerromme heille itse. Isompi tajusi heti eteisessä kun isänsä heille kertoi (tulivat siis sisään "missä vauvva, missä vauva on?"). Pienemmällä mnei vähän aikaa. Katsoi isänsä sylissä Aadan kuvia aivan vakavana ja kun isänsä sanoi "sä olit nyt isoveli ja tulet aina olevana isoveli, mutta pikkusisko ei koskaan tule kotiin", hän tajusi asian lohduton itku alkoi. Puolisen tuntia istui isänsä sylissä puristaen kovaa kiinni, mutta sen jälkeen ollut taas oma itsensä.

Meillehän miehen kanssa tieto tuli sillon "halolla päähän" tyylisesti neuvolassa. Lääkäri ultraa ja me vitsaillaan ja lääkäri toteaa ettei löydä sykettä ja pitäisi lähteä heti Kättärille.... No se oli sitten menoa eikä asiaa ehtinyt käsitellä . Nyt kun ollaan pari päivää oltu kotona niin on myös parempia hetkiä välissä, illat ja aamut on ne pahimmat, sekä yöt. Onneksi oon saanut nukuttua sitten kun nukahdan. 6h unilla vedetty nyt muutama yö.

Mukavaa tapaamsita teille, jotka nyt paikalle pääsette!! Kyllä mäkin jossain viaheessa mukaan tulen, kunhan tää pahin on ylitetty. Äippäloma mulla siis 3.12. asti... Vanhempainvapaaseen mulla ei enää oikeutta ole.
 
Minulta jää tänään tapaaminen väliin, olen ihan poikki viikonloppuna olleen keittiörempan takia ja vielä pitäs jaksaa laittaa tavarat paikoilleen. Huoh... Ensi kerralla sitten! Santulle pahoittelut vielä tätäkin kautta, todella järkyttävää ja olette olleet paljon mielessä. Voimia koko perheelle!!
 
Santtu: otan osaa suureen suruunne! En löydä sanoja... veti hiljaiseksi ja pääsi itku. Kovasti voimia, päivä kerrallaan. Nauttikaa ihanista lapsistanne enkelityttö sydämessänne!

Tämänpäiväiseen tapaamiseen en ehtinyt kun sain yllättäen lounasta ja lounasseuraa kotipesään :) Ehkä ensi kerralla - meillä kun rytmi on vielä tuntematon käsite eikä koskaan tiedä, millaiset sinappiepisodit ja maito-orgiat minäkin päivänä on edessä.

Hyvää vointia,
Ryynäri & sinappituubi
 
  • Tykkää
Reactions: oliivimaria
Santtu varmasti raskasta oman surun keskellä joutua miettimään lapsien surua ja sen käsittelyä. Kannattaa kuitenkin kannustaa lapsia puhumaan avoimesti mieltään askarruttavista asioista ja kertoa oma-aloitteisesti asiasta ja tunteistaan, tietysti heidän iälleen sopivalla tavalla.

Kiitos lounasseurasta Hemmin ja miirikki Miirikin kanssa voisin hyvin vaihtaa toimituspäivää vaikka kait tässä vaan on sinniteltävä vielä jokunen viikko omaansa.
 
Oli kivat treffit ja hyvä ruoka :) Ja juttua riitti taas moneksi tunniksi; ajoneuvoista ja pyykkikoneista vaipanvaihtoon :LOL:
Ja todellakin se Tallinnan päiväristeily toteutetaan!!! Ihan huippu idea!

Maarit* Siellä Stockalla oli niitä Frank-harjoja ainakin 9 erilaista!!! En uskaltanut ostaa niistä mitään, sinun pitää siis tulla kädestä pitäen ensi treffeillä ohjeistamaan mua :whistle:
Ja sattuneista syistä Sophie the giraffe-hylly oli TYHJÄ :| Plääh. No vältyimpä tuhlaamasta enempää...

Ryynäri Sinappituubi :LOL: :D

Voikaa hyvin ja kiitos seurasta ja ihanasta vertaistuesta!
 
Voi Santtu, mitä olet joutunut kestämään! Kaikkien äitien pahin pelko... Voimahali koko perheelle :hug:

Mä olisin myös kiinnostunut Tallinnan matkasta. Treffeillekin yritän päästä. Oltiin viime viikolla neljä päivää sairalassa vauvan kanssa, poitsulla on virtsatieinfektio :( Lisää tutkimuksia tulossa lokakuun alussa.

Onko kiinnostuneita vaunulenkille lähtijöitä? Esikoisen aikaan treffattiin usein jossain aseman kulmilla ja kierrettiin Töölönlahti ja sitten mentiin syömään jonnekin tai kahville Sanomatalon alakertaan.

Sammeli & Sinttipoju 3 vko
 

Yhteistyössä