Helsingin ja lähiseudun mammalomalaiset (ent. tulevat mammalomalaiset helsingistä)

Juuri kuten Maarit sanoikin. Naiset eivät todellakaan juoruile, vaan vaihtavat tietoa :D

Minä olen mukana ehdottomasti seuraavalla kerralla. Silloin Niksukin on jo nähnyt päivänvalon ;)

Meillä tänään pikkulikan ensimmäinen neuvola, ja minä saan tikit pois, jihaa!! :D
 
  • Tykkää
Reactions: miirikki
Hei tänne,

kiva että olette pitäneet yllä treffeilyjä :). Me ei tosiaan vielä meidän pikkuneidin kanssa olla vielä "kahvittelukelpoisia" - neiti kun on edelleen aikasta ärhäkkää laatua kun sille päälle sattuu-ja ehkä se on tämä äiti,joka tässä jännää vielä niitä raivopuuskia julkisilla paikoilla. Mutta toivotaan,että kohta helpottaisi. Poppakonstit vatsavaivoihin on kyllä täysillä otettu käyttöön; uusi korvike,disflatylit,Biolattet,vauvahieronta jne. Nyt varailen vielä ajan tuonne lekurille,että saataisiin selvyys maitoallergiaepäilyihin. Mä oon jo maidottomalla ja oireet on selkeesti helpottaneet muutaman päivän aikana,mutta koska mulla ei maito vieläkään riitä,joudumme antamaan myös korviketta ja se tuntuu heti "räjäyttävän"ihon tulipunaiseksi ja tuovan isot vatsanväänteet. Mutta toivotaan,että joku selvyys löytyy. En mäkään ihan vapaaehtoisesti ole syömättä kaikkea ihania herkkuja...:popcorn:


Oliivimaria+Neiti Pullaposki 1kk+1pvä
 
Hemmin hyvä juttu! Ensi kerralla toivottavasti saadaan muitakin paikalle. Itäkeskus oli kiva paikka tavata, oli rauhaisaa ja tilaa.

Oliivimarialle tsemppiä allergiaselvittelyihin. Toivottavasti tilanne helpottuu pian!

Maarit ja Niksu -2pvä
 
Hemmin kiitos... vähän on epärealistinen fiilis. Ompelin eilen vielä turvakaukalopusseihin uudet reijät, kun edellisen lapsosen ollessa sen ikäinen oli vain 3-pistevyöt. Ompelukone valitettavasti sanoi sopimuksensa irti ja jouduin käsipelillä tekemään homman. Oli muuten aika työ saada untuvapussiin reijät niin ettei kaikki sisukset levinneet.
Illalla kyläilyn jälkeen pitäisi vielä heittää kassiin tarvikkeita ja Niksun vaatteet. Heh, en mä mitenkään viime tinkaan jätäkkään :D

Maarit ja Niksu, enää 1 yö :)
 
  • Tykkää
Reactions: HeMmiN
Onnea taas vauvaantuneille!

Itse olen menossa vauvan kanssa ensi pe Jumboon,joten jos olette siellä päin,niin treffataanko? Hulluille päiville..en oikein tiedä...kuitenkin ruuhkaa ja taidan ottaa vauvan kärryillä,niin en viitsi sinne.
 
Marie, Jumbon Hulluilla Päivillä ei yleensä niin ruuhka ole kuin muualla. mä meinaan tunkea sinne huomenna :D

Mulla ei normaalisti autoa käytössä, mutta jos porukkaa olisi tulossa niin ehkä mäkin rahtaisin itteni sinne...
 
Voi vitsi, kiva ois lähtee vähän kaupoille ja Hulluille myös, mutta mulla on sen verran vielä flunssaa etten taida viitsiä... Ja taitais olla aika itsemurha lähtee sinne Hulluille 2 lapsen kanssa :D saa sen hermon menemään paljo pienemmälläkin ;)

Mä sain esikoisvapaan päivän tänään, kun mummi haki sen luokseen touhuamaan ja niinpä käytin tilaisuuden hyväkseni ja nukuin 3,5 tunnin päiväunet vauvan kanssa *luxusta* Luulis flunssan lähtevän! :) Huomenna olis neuvolassa pööpön punnitus, kiva saada tietää kuinka poika on kasvanut mun maidolla!

HeMmiN Miten teillä on vauvan kanssa lähtenyt sujumaan? :)

miirikki ja pööpö huomenna 4vkoa
 
Myöskin minä jätän hullut päivät väliin. Jotenkin yritän vältellä noita, en innostu niin noissa ruuhkissa liikkumaan, saati sitten lastenvaunujen kanssa...

Miirikki Meillä on lähteny arki rullaamaan oikein hyvin. Pikkulikka on oikein kiltti ja ihana pakkaus. :heart: Yöt menee kahella syötöllä, joten nukkua saa oikein mukavasti yölläkin. Meillä vain neitokaisella on melkoset ruokahalut, että oma maito ei riitä mihinkään, joten osittain imetän ja osittain mennään korvikkeilla. Mutta riittää, että pikkulikka saa maitoa riittävästi niin hän on oikein tyytyväinen.
Sektiosta olen toipunut yllättävän hyvin. Joskus kun joutuu jännittämään oikein vatsalihaksia, niin pikkasen nippasee, mutta muuten ei kyllä yhtään tunnu, että ois pari viikkoa sitten leikattu. Ajattelin jo, että menen viikonpäästä koiran kanssa koirakentälle rauhallisesti ottamaan esteitä...
Meilläkin huomenna neuvola, joten nähdään miten on paino noussut parissa viikossa =)

Hemmi ja pikkulikka kohta 2 vko
 
Niksu syntyi 3.10. ja neidin mitat olivat 2920gr. ja 47cm. Vuorokauden seurailtiin verensokereita rutiininomaisesti, kun syntymäpaino oli alle 3kg, mutta niissä ei ollut onneksi mitään ongelmaa.

Sektiosta toivottu ok. Kipuja edelleen hieman sängystä noustessa, mutta muuten liikkuminen sujuu hyvin. Niksu on helppo vauva, nukkuu 3-4 tunnin pätkiä, syö tehokkaasti ja nukahtaa uudestaan. Nyt on tänään pariin kertaan valvonut puolisen tuntia napittaen maailmaa.

Hulluilla Päivillä piti käydä pyörähtämässä keskiviikkona (3 vrk sektiosta). Paniikki oli iskeä vaikkei ihmisiä paljoa ollutkaan, mutta tuuppimista silti. Lapsille sain ostettua talvikengät ja Herkusta ruokaa miehen avustuksella ja sitten meninkin autoon suosiolla odottelemaan miehen vielä hakiessa muutamia kamoja. Toiste en sinne ole kyllä menossa heti leikattuna :D

Maarit ja Niksu 5 vrk
 
  • Tykkää
Reactions: miirikki
Mää voisin laittaa sen kerhon pystyyn. Laitetaanko julkinen vai salattu? Salattu siis näkyy kyllä muille että kerhoon vai mukana hakea, mutta sen sisältä ei näy kun liittyneille. Julkinen taas nakyy sisältöineenkin kaikille.
 
Heips mammat :),


Täällä arki rullaa edelleen vauvakiireissä. Neiti on jo niin paljon hereillä,että äiti on välillä ihmeessä keksimään viihdykkeitä :) . Masuvaivat on parantuneet hieman täällä-on tosi hyviä päiviä ja sitten niitä hmmm..vähän surkeampia. Perjantaina käytiin Pikku Jätissä ja epäili jo pelkän ihon näkemisen perusteella maitoallergiaa. Saatiin resepti Soijamaitoon ja yksi satsi sitä laittoikin sitten yön täysin unettomaksi vääntelyksi ja rohinaksi. Nyt sitten kokeiltu omin päin vkonlopun aikana tuota Nutrilon peptiä ja jännityksellä odotellaan reaktioita. Huomenna neuvolalekuriin ja punnituksiin. Katsellaan mitä siellä sanotaan.

Mutta tsemppiä kaikille ihanaan vauva-arkeen ja kerhon puolella treffaillaan siis myös :)
 
Oliivimaria: Mun esikoisella oli myös maitoallergia. Se todettiin vasta 11-kuisena, mutta hyvin todennäköisesti oli kärsinyt siitä jo pikkuvauvasta lähtien (mahavaivoja, iho-ongelmia jne). Tosi hyvä, että lähditte itse kokeilemaan sopivaa korviketta. Maitoallergian toteaminen on rasittava tie, mutta se kannattaa, koska Kela-korvaukset on huomattavat korvikkeille. Mekin juotimme esikoiselle vuoden korviketta, koska maitoallergiset juovat korviketta 2-vuotiaiksi ja minä lopetin imettämisen allergian toteamisen jälkeen, kun esikoinen oli 1-vuotias. Toivottavasti sopiva korvike löytyy pian ja vauvan olo paranee! Paljon tsemppiä sinne! Ja jatketaan juttua kerhossa! Minäkin laitoin hakemusta sinne tulemaan!
 

Yhteistyössä