Helsingin Sanomat: Hei muijat, töihin sieltä

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"juups"
No kotihoidon tukea voisi maksaa ehkä vähemmän aikaa, mutta kuulostaa kyllä aika karulta että jokaisen olisi laitettava lapsi hoitoon 9kk ikäisenä! :O
Ehkä 1,5vuotta tai 2vuotta voisi sitä maksaa. Niin ja samaa rahaa kun työttömyystukea lorviva. Äidit sentään tekee siellä himassa jotain.

On se kumma että melkein 50vuotta tekee töitä ja sitten kun haluaa sen kaksi vuotta olla äiti niin yhteiskunta hylkää. No tuskin niin tekee, koska ei tällanen sonta läpi mene. :)
 
HHAhahah! Onko typerämpää!:D
Siinähän ei sitten yhtään syrjäydyttäisi ja jäätäisi köyhyyteen "koukkuun" kun otettais ne pienetkin rahat mitä äidit kotona nyt saa. Luulen että harva laittaisi silti vauvaansa 9kk hoitoon jotka ei niin muutenkaan tekisi. Kituuttaisivat sitten vielä pahemmin. Hieno idea, hei hirveen kiva :D Vähän ku valtio saa maksaa verot. :) Hirveen cool :D :D :D
 
En edes jaksa eritellä kuinka monta kohtaa tässä "viisaan" ihmisen kommentissa oli pielessä...mutta eiköhän ne ole tullut ketjussakin jo sanottua :LOL:

Hei c'moon ei kai kukaan ole tosissaan sitä mieltä että jokainen pakotettaisi laittamaan vauvansa hoitoon 9kk ikäsenä? :O Vai onko tämä vaan jotain itsetunnon pönkitystä "mielipiteineen"? :D
Musta ihan oma valinta enkä jaksa kritisoida äitejä jotka näin tekevät, mutta onhan tällanen jo ihan naurettavaa :D
Pikkasen epäilen että tällanen sonta menisi läpi...taaskaan ei ajatella ihan seurauksia realistisesti mutta onhan se hirveen siistii sanoa mielipiteensä julki josta aiheutuu kauheasti julkisuutta ja kritiikkiä. Mmm ;)
 
jos totta puhutaaan
Niin kyllä pienen lapsen paikka on kotona. Jotainhan menee pieleen, jos kiintymyssuhde pilataan katkaisemalla päiväksi lapsen välit äitiinsä ja viemällä hänet eläimen tapaan kasvatuslaitokseen eli päiväkotiin. Olen niin monta päiväkotia nähnyt, että tiedän mistä puhun! Jos on pakko viedä hoitoon niin isovanhemmat hoitamaan omaan kotiin tai sitten hätätapauksessa pph:lle.
 
he hih
Naurattaa kun eräs tuttavani vei lapsensa heti äippäloman jälkeen hoitoon ja retosteli oikein asialla, että "hän ei kotiin jää makaamaan jne." Kas kummaa, hoitoa takana reilu puoli vuotta ja tuosta ajasta lapsi sairastellut vähintään puolet... Että näin.
 
Itsenäinen
On se niin huvittavaa kun muka aikuiset ihmiset ei jaksa käydä töissä ja sitten vielä kehtaa vedota lasten etuun kun niin laiskottaa :D Olisihan se kamala jos joutuisi ihan itse omin kätösin tekemään jotain oman elantonsa eteen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Itsenäinen;23151210:
On se niin huvittavaa kun muka aikuiset ihmiset ei jaksa käydä töissä ja sitten vielä kehtaa vedota lasten etuun kun niin laiskottaa :D Olisihan se kamala jos joutuisi ihan itse omin kätösin tekemään jotain oman elantonsa eteen.
No aika monelle siellä töissä olisi enemmän lomaa ku himassa. ;)
Voihan sitä itsetuntoaan pönkittää ja kuvitella laiskoiksi ne jotka himassa ovat kauemmin kuin 9kk mutta ei se mitään muuta. :D
 
"äiti"
Olipa typerää tekstiä...jokainen äiti joka rakastaa omaa lastaan haluaa antaa hänelle parhaat mahdolliset eväät elämään elikkäs hoitaa ja kasvattaa lapsensa itse.
Miksi viedä oma pikku-mussukka säilöön päiväksi...todella itsekästä!!!
 
Itsenäinen
[QUOTE="äiti";23151288]Olipa typerää tekstiä...jokainen äiti joka rakastaa omaa lastaan haluaa antaa hänelle parhaat mahdolliset eväät elämään elikkäs hoitaa ja kasvattaa lapsensa itse.
Miksi viedä oma pikku-mussukka säilöön päiväksi...todella itsekästä!!![/QUOTE]

Jos ihan aidosti haluaa lapselle parasta (eikä vaan se laiskuus taustalla) niin ilman muuta vaatii että isäkin on jonkin aikaa kotona että voi venyttää hoitoonviemistä kunnes lapsi 1.5-2 vuotias. Ja äiti koko ajan panostaa siihen että hänkin pysyy työelämässä mukana. Tällä tavalla lapsi saa oikeanlaiset mallit elämää varten (elämä ei ole vaan laiskottelua ja toisten lompakolla käymistä) ja hänelle riittää elantoa jatkossakin.
 
"äiti"
Alkuperäinen kirjoittaja Itsenäinen;23151350:
Jos ihan aidosti haluaa lapselle parasta (eikä vaan se laiskuus taustalla) niin ilman muuta vaatii että isäkin on jonkin aikaa kotona että voi venyttää hoitoonviemistä kunnes lapsi 1.5-2 vuotias. Ja äiti koko ajan panostaa siihen että hänkin pysyy työelämässä mukana. Tällä tavalla lapsi saa oikeanlaiset mallit elämää varten (elämä ei ole vaan laiskottelua ja toisten lompakolla käymistä) ja hänelle riittää elantoa jatkossakin.
Lapsi saa siitä oikean mallin elämään kun huomaa että emo huolehtii,miten viitsit kotiäitiä verrata että laiskottelee, et taida tietää elämän oikeista asioista mitään.
 
Itsenäinen
[QUOTE="äiti";23151401]Lapsi saa siitä oikean mallin elämään kun huomaa että emo huolehtii,miten viitsit kotiäitiä verrata että laiskottelee, et taida tietää elämän oikeista asioista mitään.[/QUOTE]

No ei tosiaan saa mitään oikeaa mallia. Siis etä naisilla on oikeus heittäytyä toisten elätettäväksi (muka lasten edun nimissä) ja siinä sivussa vähän hoidetaan lasta. Joopa joo. Laiska mikä laiska.
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Itsenäinen;23151448:
No ei tosiaan saa mitään oikeaa mallia. Siis etä naisilla on oikeus heittäytyä toisten elätettäväksi (muka lasten edun nimissä) ja siinä sivussa vähän hoidetaan lasta. Joopa joo. Laiska mikä laiska.
Kotiäidin velvollisuus on huolehtia lapsen kasvatuksesta, myös siitä mallista minkä lapsi kotoa saa!
 
Itsenäinen
[QUOTE="vieras";23151465]Kotiäidin velvollisuus on huolehtia lapsen kasvatuksesta, myös siitä mallista minkä lapsi kotoa saa![/QUOTE]
Ja minkälaisen mallin se kotiäidin lapsi saa - naiset ovat laiskoja paskoja jotka eivät osaa mitään. Isän seksityöläisiä/kodinhoitajia ...
Voi siinä puha suu vaahdossa muuta mutta lapsi näkee sen raadollisen totuuden kuitenkin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Itsenäinen;23151448:
No ei tosiaan saa mitään oikeaa mallia. Siis etä naisilla on oikeus heittäytyä toisten elätettäväksi (muka lasten edun nimissä) ja siinä sivussa vähän hoidetaan lasta. Joopa joo. Laiska mikä laiska.
Oletko sinä äiti? Hoitanut lasta kuinka pitkään kotona? Jos sinä olet kotiäitinä ollessasi ollut laiska loinen joka vain makaa perse homeessa telkkaria katsellen eikä tee mitään hyödyllistä ja nostelee vain tukia, lapset siinä sivussa ehkä puolivillaisesti hoidettuna, on varmasti tosiaan lapsellesikin parempi että joku muu hoitaa häntä. Älä silti vedä johtopäätöksiä että kaikki huolehtivat jälkikasvustaan yhtä surkeasti ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Itsenäinen;23151492:
Ja minkälaisen mallin se kotiäidin lapsi saa - naiset ovat laiskoja paskoja jotka eivät osaa mitään. Isän seksityöläisiä/kodinhoitajia ...
Voi siinä puha suu vaahdossa muuta mutta lapsi näkee sen raadollisen totuuden kuitenkin.
Sulla on selkeästi todella paha olla ja ilmeisen huono parisuhde tai malli perheestä, mutta ihan aidosti kaikilla ei ole noin huonosti, onneksi :)

Ehkä sinäkin joku päivä löydät itsellesi perheen jossa on vähän parempi olla niin se katkeruus helpottaa.
 
Oletko sinä äiti? Hoitanut lasta kuinka pitkään kotona? Jos sinä olet kotiäitinä ollessasi ollut laiska loinen joka vain makaa perse homeessa telkkaria katsellen eikä tee mitään hyödyllistä ja nostelee vain tukia, lapset siinä sivussa ehkä puolivillaisesti hoidettuna, on varmasti tosiaan lapsellesikin parempi että joku muu hoitaa häntä. Älä silti vedä johtopäätöksiä että kaikki huolehtivat jälkikasvustaan yhtä surkeasti ;)
:flower:peesi:flower:
 
"vieras"
Minä olen kotona hoitovapaalla ihan itsekkäistä syistä. En halua olla erossa lapsistani näinä ensimmäisinä vuosina. En halua, että elämästämme tulee kiireistä hoitoon-töihin-hoitopaikkaan-kotiin -juoksua. Haluan herätä aamuisin lasteni kanssa rauhassa, pötkötellä ja hassutella sängyssä, lukea kirjoja, askarrella, ulkoilla ja katsella kun lapset oppivat uusia asioita ihan joka päivä eikä vaan viikonloppuisin.

Mun puolesta työnantaja, yhteiskunta ja yleinen tasa-arvokehitys saavat odottaa vielä hetken.
 
Itsenäinen
Oletko sinä äiti? Hoitanut lasta kuinka pitkään kotona? Jos sinä olet kotiäitinä ollessasi ollut laiska loinen joka vain makaa perse homeessa telkkaria katsellen eikä tee mitään hyödyllistä ja nostelee vain tukia, lapset siinä sivussa ehkä puolivillaisesti hoidettuna, on varmasti tosiaan lapsellesikin parempi että joku muu hoitaa häntä. Älä silti vedä johtopäätöksiä että kaikki huolehtivat jälkikasvustaan yhtä surkeasti ;)
On minulla neljä lasta mutta en ole elätti tai lorvalija. Olen hoitanut koko ajan lapsiani mutta siinä sivussa hankkinut maisteritutkinnon ja olen vaativissa tehtävissä nykyään. Ja maksan sen verran veroja että v-ttaa nämä kermaperseet jotka jäävät lorvimaan (ja kehtaavat vielä väittää että se on muka lasten takia) ja muut sitten paiskivat töitä sen eteen että kermaperseet saavat ruokaa pöytään.
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Itsenäinen;23151540:
On minulla neljä lasta mutta en ole elätti tai lorvalija. Olen hoitanut koko ajan lapsiani mutta siinä sivussa hankkinut maisteritutkinnon ja olen vaativissa tehtävissä nykyään. Ja maksan sen verran veroja että v-ttaa nämä kermaperseet jotka jäävät lorvimaan (ja kehtaavat vielä väittää että se on muka lasten takia) ja muut sitten paiskivat töitä sen eteen että kermaperseet saavat ruokaa pöytään.
Eli olet opiskellut maisteriksi ja tällä hetkellä työelämässä ja kukaan lapsistasi ei ole ollut päivääkään hoidossa. Onnittelut sinulle! Kaikilta tuo ei onnistu.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Itsenäinen;23151540:
On minulla neljä lasta mutta en ole elätti tai lorvalija. Olen hoitanut koko ajan lapsiani mutta siinä sivussa hankkinut maisteritutkinnon ja olen vaativissa tehtävissä nykyään. Ja maksan sen verran veroja että v-ttaa nämä kermaperseet jotka jäävät lorvimaan (ja kehtaavat vielä väittää että se on muka lasten takia) ja muut sitten paiskivat töitä sen eteen että kermaperseet saavat ruokaa pöytään.
Ja todellako et ole itse kotihoidontukea missään vaiheessa nostanut, olet laittanut lapset hoitoon kodin ulkopuolelle heti äitiysloman jälkeen tai palkannut heille hoitajan, olet niin paljon parempi äiti ja ihminen että voit arvottaa muut alapuolellesi ja haukkua laiskoiksi, olet koulutuksestasi ja näennäisestä akateemisuudestasi huolimatta todellakin niin kapeakatseinen että kuvittelet että valtaosa naisista jotka hoitavat lapsensa kotona jopa sen 3v eivät ennen sitä, samalla tai sen jälkeen opiskele, tee töitä, kasvata itse niitä lapsiaan ja näytä lapsille mallia että elämä ja äitiys on jotain muutakin kuin työn tekemistä ja kunnian tavoittelua toisten alentamisella ja muiden haukkumisella höystettynä?
 
"vieras"
Mä en ole kyllä kuullut yhdenkään asiantuntijan sanovan, että alle 3-vuotiaat pitäisi hoitaa kotona. Sen sijaan paljonkin ihan faktaa lapsen kehityksestä ja tarpeista 0-3-vuotiaana ja suuren päivähoitoryhmn vaikutuksista lapseen. Mutta tekstejähän voi tulkata kuten haluaa, tai osaa.

Missä todellinen vika on? No päivähoidon nykytilassa tietenkin, kuka sinne nyt haluaa vauvaa viedä.

Kiinnostavaa että alkuperäinen kirjoitus oli osoitettu juuri naisille ja jätetty koti-isät ulkopuolelle. Missä sitä naisten välistä katkeruutta nyt itseasiassa onkaan :D
 
"hmm"
[QUOTE="vieras";23150805]Samaa mietin,tuon summan saa jo siivoojakin.[/QUOTE]

Niin, ja esim. sairaanhoitajat, röntgenhoitajat ja laboratoriohoitajat saavat noin 2000 euroa kk sihteereitä ja siivoojia enemmän koulutettuina (enkä siis vähättele heidän työtään).
 
Itsenäinen
Ja todellako et ole itse kotihoidontukea missään vaiheessa nostanut, olet laittanut lapset hoitoon kodin ulkopuolelle heti äitiysloman jälkeen tai palkannut heille hoitajan, olet niin paljon parempi äiti ja ihminen että voit arvottaa muut alapuolellesi ja haukkua laiskoiksi, olet koulutuksestasi ja näennäisestä akateemisuudestasi huolimatta todellakin niin kapeakatseinen että kuvittelet että valtaosa naisista jotka hoitavat lapsensa kotona jopa sen 3v eivät ennen sitä, samalla tai sen jälkeen opiskele, tee töitä, kasvata itse niitä lapsiaan ja näytä lapsille mallia että elämä ja äitiys on jotain muutakin kuin työn tekemistä ja kunnian tavoittelua toisten alentamisella ja muiden haukkumisella höystettynä?
Olen nostanut muutamia kuukausia kotihoidontukea mutta toisaalta opiskellut ja tehnyt työtä sekä äitiyslomalla että hoitovapaalla. Mutta en ole tosiaan heittäytynyt toisten elätettäväksi kolmeksi vuodeksi.
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Itsenäinen;23151638:
Olen nostanut muutamia kuukausia kotihoidontukea mutta toisaalta opiskellut ja tehnyt työtä sekä äitiyslomalla että hoitovapaalla. Mutta en ole tosiaan heittäytynyt toisten elätettäväksi kolmeksi vuodeksi.
Ja lapsesi eivät ole olleet hoidossa päivääkään?
 

Yhteistyössä