Helteet

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Mitä mieltä ootte näistä helteistä? Mun mielestä paras lämpötila on 20-25 astetta. Ensi viikolle luvassa vielä lämpimimmät helteet. Yöt on kans aika tukalia.
 
Vertailun vuoksi kesä 2010 tässä:
https://youtu.be/2A-neEvX8Jw?t=51
Jupiter heittää kuumuuden meille, vai miten se täytyisi kertoa? Sehän on vimmatusti pyörivä kaasupallo ja niin suuri, et sisään mahtuisi 1400 maapalloa:cool:
Puhut taas täyttä peetä.

Etkö muista vanhan kansan sääntöä numero 1, kesäsäiden suhteen?

Jos on kylmä pakkastalvi, niin on sen jälkeen kuuma kesä.
Jos on leuto talvi, sen jälkeen tulee viileä kesä.

Mä tiesin talvella että tulee kovat helteet.
Ikäänkuin lämmön määrä vuoden mittaan olisi vakio, ja se levittäytyy jotenkin sit vuoden mittaan.
Se on toteutunut mun elinaikana täysin, lapsuusvuosina en osannut tietty seurata ko.asiaa.
 
Menkää aurinkoo!!! Nyt on hyvä ottaa aurinkoo aina kokoajan. sit on paljon paremi mieli kun nätte ruskettunu ootte.
Onko tää jonkun kirjoittama, jolla ei ole perhettä, työtä, okt-talon pihaa jne? Jonka ei tarvitse saada hyviä yöunia?

Kyllä mä ensi viikolla olen auringossa ja rusketunkin. Mutta suren silti sitä että luonto kärsii, vanhukset on kovilla, ja itsellä aivotoiminta ja jaksaminen on nollissa helteen takia.
 
vierailija
Onko tää jonkun kirjoittama, jolla ei ole perhettä, työtä, okt-talon pihaa jne? Jonka ei tarvitse saada hyviä yöunia?

Kyllä mä ensi viikolla olen auringossa ja rusketunkin. Mutta suren silti sitä että luonto kärsii, vanhukset on kovilla, ja itsellä aivotoiminta ja jaksaminen on nollissa helteen takia.
Eioo. Mulla on 3 lasta ja jokanen otaa aurinkoa ainakun mahollista. Aurinkoa mä ainakin makaan ja voin nukkua siinä
 
En jaksa!!! En ole lenkille jaksanut raahautua ainakaan kahteen viikkoon. Tämä on aivan järjetöntä! Toukokuussa en valittanut lämmöstä. Onneksi kesäkuussa oli viileämpi ajanjakso. Tämä heinäkuu on puhaltanut kuumuutta suoraan helvetinportista asti. Hittoon nämä hellekuvut ja hikikalypsit, tahtoo jo viileämpää keliä! :mad: :cry:
 
vierailija
Puhut taas täyttä peetä.

Etkö muista vanhan kansan sääntöä numero 1, kesäsäiden suhteen?

Jos on kylmä pakkastalvi, niin on sen jälkeen kuuma kesä.
Jos on leuto talvi, sen jälkeen tulee viileä kesä.

Mä tiesin talvella että tulee kovat helteet.
Ikäänkuin lämmön määrä vuoden mittaan olisi vakio, ja se levittäytyy jotenkin sit vuoden mittaan.
Se on toteutunut mun elinaikana täysin, lapsuusvuosina en osannut tietty seurata ko.asiaa.
Sinun lapsuusajasta on ilmasto muuttunut täysin. Kasvihuoneilmiöön kuuluu juuri tämä, että on pitkiä hellekausia, samoin pitkiä sadekausia ja talvella pakkasia (joita enää harvemmin). Kun joku sää alkaa, sitä tuntuu jatkuvan loputtomiin. "Ennen vanhaan" edes ukkoset tulivat avuksi helteeseen, nyt ei koko kesänä ole ollut yhtä ainoaa ukkosenilmaa.
 
vierailija
Vertailun vuoksi kesä 2010 tässä:
https://youtu.be/2A-neEvX8Jw?t=51
Jupiter heittää kuumuuden meille, vai miten se täytyisi kertoa? Sehän on vimmatusti pyörivä kaasupallo ja niin suuri, et sisään mahtuisi 1400 maapalloa:cool:
Muistan kesää 2010 kauhulla. Asuinpaikkani lähellä mitattiin Suomen lämpöennätys 38 astetta. Helle kesti viikkoja... Ihmiset eivät pystyneet nukkumaan öisin ja ainoa mikä helpotti vähäksi aikaa, oli kylmä suihku. Järvissäkin oli vesi jo liian lämmintä. Ja nyt ollaan lähes samassa pisteessä.
 
Muistan kesää 2010 kauhulla. Asuinpaikkani lähellä mitattiin Suomen lämpöennätys 38 astetta. Helle kesti viikkoja... Ihmiset eivät pystyneet nukkumaan öisin ja ainoa mikä helpotti vähäksi aikaa, oli kylmä suihku. Järvissäkin oli vesi jo liian lämmintä. Ja nyt ollaan lähes samassa pisteessä.
2003 kesä oli kanssa aivan hirveä! Meidän esikoinen syntyi kesäkuun alussa ja siltä jäi 2 vaatekokoa käyttämättä, kun hellettä paukkasi syyskuulle asti.
 
Sinun lapsuusajasta on ilmasto muuttunut täysin. Kasvihuoneilmiöön kuuluu juuri tämä, että on pitkiä hellekausia, samoin pitkiä sadekausia ja talvella pakkasia (joita enää harvemmin). Kun joku sää alkaa, sitä tuntuu jatkuvan loputtomiin. "Ennen vanhaan" edes ukkoset tulivat avuksi helteeseen, nyt ei koko kesänä ole ollut yhtä ainoaa ukkosenilmaa.
Totta tuokin, kasvihuoneilmiö vaikuttaa.

Mutta silti se talvi->kesä-ilmiö näkyy jonkin verran, mutta vaan häiriintyneemmässä muodossa.
Eli leuto talvi -> viileä kesä, joita meillä on ollut 10 vuoden sisään useampana vuonna.
 
vierailija

Yhteistyössä