Henkilöstövuokrausfirmoista kysymys

Onko kukaan ollut työssä henkilöstövuokrausfirman kautta?Näitähän on useita,varamiespalvelu,staff point ym.
Mitä kokemuksia?Löytyykö sitä kautta työtä? Ja kannattaako niitten kautta tehty työ?
 
Varamies
Olen töissä varamiespalvelun kautta firmassa, jossa olisin jo vakituisena ellei siellä olisi tällä hetkellä rekrytointikielto eli eivät saa ottaa talon kirjoille vaikka tarve olisi. Toisaalta rikkovat lakia, koska vuokrafirmojen kautta työntekijöitä saisi käyttää vain tilapäisiin ruuhkahuippuihin. Olen nyt työskennellyt ko. firmassa 5 kk ja jatkoa löytyy... eli kyllä vuokrafirman kautta voi saada vakituisenkin paikan. Mutta kannattaa kyllä miettiä minkä firman kautta lähtee töihin. Alalla on paljon huijareita... ja myös sellaisia firmoja jotka eivät maksa oikein palkkoja, ylitöitä jne. vasta tästä oli Kaleva-lehdessä juttua. Varamiespalveluun olen ollut muuten tyytyväinen, mutta huono homma on kun lomat ei kerry... tai kertyy kyllä, mutta maksavat joka tilissä rahana ne pois. Ei siis ole kesällä lomaa mitä pitää muuta kuin tekemällä sisään ne lomapäivät... rankkaa näin perheelliselle pidentää jo ennestäänkin pitkää työpäivää... ja lasten hoitopäivät venyvät 10h päivä - nyyh.
 

Yhteistyössä