Hepp

Heippa,

Pääsiäinen meni nuhastellessa. Karseeta toi vauvan nenänpuhdistus - ei ole äidin eikä vauvan lempipuuhia. Toivottavasti menee pian ohi. Oltiin mökillä ja ihan hyvin kaikki meni. Paluumatkalla tietysti varttitunnin päästä kotoa poika veti totaalisen herneen nenään, kun sillä alkoi olla istuimessa tosi kuuma ja oli tietty karseet kakatkin vaipassa. Siinä sitten auton takapenkillä bussipysäkillä putsattiin peppua ja oli sitten äitin ja pojan housut ja muut varusteet ihan kakassa.... No siitä poika onneks sen verran rauhoittui, että nukahti loppumatkaksi, kun otettiin vielä haalari pois päältä. Olihan hauska reissu...

Nyt poika on jo alkanut ihan hyvin tuettuna istua (ei olla aikaisemmin istutettukaan). Pääsiäisenä istutettiin ekaa kertaa syöttötuolissa (tuoli oli tähän asti mökillä varastossa). Siinä kyllä viihtyi ihan hyvin. Aikaisempaa vaikeempaa vaan toi syöttäminen, kun ennen istui sitterissä ja nyt näkee vähän turhan hyvin ympärilleen siitä tuolista ja pää kääntyileekin siis kuin väkkärä.

Mökillä oli Eelin serkkujakin käymässä. Paikalla oli 10v 2,5 v, 1,5 v ja 2 vko serkut ja voitte uskoa, että hulinaa riitti. Meitä on ollu mun sukupolven serkuksia aikoinaan samalla mökillä- silloisessa mummolassa - yhteensä 8 kpl aika pienin ikäeroin välillä kesäisin käymässä ja nyt kun niitä aikoja ajattelee, niin meillä lapsilla oli kyllä tosi hauskaa, mutta ovatkohan aikuiset nukkuneet yhtään????<br><br>
 
Hei...voi sitä Eeliksen nuhaa, ei kiva! Joo, mäkin haikeena muistelen niitä lapsuuden lomia, kun kaikki serkukset oli mummolassa! Se oli kivaa! Meijän tytöllä on vasta kaksi serkkua ja ne onkin jo isoja.

Sonjan iho nyt rauhoittunut. Kuorituu ihan sellaista kuivaa nahkaa. Nyt syödään vaan maissia (tosin ei oikein maistu) ja luumua. V-loppuna kokeilen sitten eka pelkkää perunaa ja toivotaan, ettei tuu mitään. Sitten sitä porkkanaa uudestaan. Eihän se auta kuin kokeilla ja katsoa, että tuleeko oireita vai ei.

Hei, minkäs ikäisen olette antanut tai ajatellut antaa esim. iltavelliä tai puuroa!?! Ja milloin aamulla? Niin ja millä kannattais aloittaa? Meillä tyttö tuntuu väliin niin nälkäiseltä, että harveniskohan yösyötöt jos sais esim. iltaisin jotain tuhdimpaa. Sitä peruna+porkkanaa söi jo päivällä ison annoksen, mut nyt kun sitä ei anneta niin ei syö todellakaan tuota maissia niin hyvin.

Sonjalla tänään vaikea aamua..
 
Heips,

Me aloitettiin iltapuuro 5 kk vanhana. Syötän edelleen kaksi kertaa yössä (6½ kk). Taitaa olla osin tapatissejä, mutta yösyötöt lisää maidontuotantoa, niin en ajatellut vielä niistä luopua. Aamupuuroa ei syödä vieläkään. Aamulla herralle ei ruoka maistu, hyvä että aamutissin suostuu hörppimään ennen ekoja päikkäreitä. Ollaankin otettu iltavälipala kuvioihin mukaan ja seuraavaksi sitten se aamupuuro. Nyt meillä siis neljä ruokaa: klo 9-10 eka kunnon ruoka, klo 14 toinen kunnon ruoka, klo 17 välipala ja klo 20 iltapuuro. Sit kun tulee se aamupuuro kuvioihin mukaan täytynee rukata noita aterioiden paikkoja niin että toka ateria on sit välipala ja välipala on oikea ruoka.
 
Kiitos Marjis vastauksesta! Mihin ne kaikki muut nyt on jäänyt!?! :wave:

Tänään meillä ihan eri rytmi, kun eilen. Mut ei ihme, kun eilen käytiin eka kertaa vaukerhossa ja tänään työkaverilla kylässä. Mutta oli tosi mukava käydä siellä vauvakerhossa! Ensi viikolla meen kyllä myös, jos vaan Sonjan rytmiin nyt hyvin sopisi. Päivä ei tuntunut ollenkaan nii pitkältä, kun aina joskus tuntuu.

Ihanaa, kun aurinko taas paistaa! B)
 
Meillä Eeli alkaa nukkua vaan kolmia päikkäreitä - tähän asti menny aina neljät. No onneksi ne päikkärit on sitten vähän pidempia, eli jopa 1,5 h aikaisemman 45 min sijaan. Ihan kiva. Tai vasta pari päivää on näin menty, eli ehkä tänään on jo ihan erilainen päivä.

Ollaan käyty jo joinain päivinä ulkonakin "leikkimässä" - keinumassa ja kattelemassa autoja. Harmi vaan kun on tuullut niin paljon - on kylmä ja roskaa lentää silmiin. Kesällä täytyy ottaa ohjelmaan hiekkalaatikkoleikit.

Ihanan lämmintä viikonloppua ennustavat. Toivottavasti pitää paikkansa ja ilman sateita mieluusti.
 
Hei! Meilläkin on nyt noin viikon ajan ollut kolmet päivunet neljien sijaan! Jospa se rytmi siitä tasottuisi.

Juu, tosi kiva, että on luvattu v-lopulle lämmintä! Mä en millään malttais kesää odottaa! Mulla vaan on koivun siitepölyallergia, että toivottavasti ei oireet tuu kovin pahoina, kun vielä imettääkin.

Mä oon muuten heinäkuussa lähdössä sinne Eglantiin häihin to-su! Hui kamala! Lentoliput on varattu. Saa nähä, että itkee vollotanko koko reissun ja itketäänkö täällä...apua...

Nipsu ja Sonja hu 5 kk =) Mukavaa viikonloppua!
 
Juu.. mie ainaki käyn lukemassa teän juttuja... ja varmaan kohta perästä tullaan... Viimeyönä oli ensimmäistä kertaa kunnon supistuksia.. Ja ne tuli minuutin välein!!! Kääk.. kuitenki synnytyssairaalaan matkaa yli 150km joten voipi olla ehtii välille syntyä. Toivottavasti nyt kuitenki pysyis masussa vielä pari viikkoa, helpompi hoitaa normaali kokosta vauvaa, entäkö ihan pientä. Mutta tosin sen verran säikäytti tuo viimeöinen, että tänään laitoin sitte vauvan sängyn jo valmiiksi... :whistle:

Muuten kaikki ihan hyvin... ;)

Hanna 34+4
 
Moi...Jännityksellä odotetaan Hanna, että milloin lähet synnyttämään! ;)

Tänään Sonjan kanssa oltiin ulkona ihan niin, että oli sylissä ja katteli ympärilleen. Kovasti odottelen, että voi kokeilla keinua ja nauttia vieläkin enemmän ulkona olosta! Tule vaan kesä...

Huomenna Sonjalla 5kk neuvola!
 
Moi! Sonjalla 5kk neuvolassa siis pituutta 65cm ja painoa 7125g, pää 41,5. Hieman keskikäyrän alapuolella mennään, mutta ihan ok. Muuten oltais jo saatu puurokin aloittaa, mutta nyt kun on epäselvyys näistä allergioista niin ei vielä suositellut. Su ja ma nyt kokeilin taas pelkkää perunaa (ja luumua) ja iholle nousi punaiset läikät. Höh...ei kiva...

Riisi tai kaura ois kuulema sitten hyviä vaihtoehtoja aloittaa. Marjoista mustikka ja vadelma yleensä hyvin siedettyjä. Mä täällä kaipaan nyt kaikenlaisia vinkkejä allergialasten ruuista...jos teillä on

=)
 
Voi harmi, jos on allergiaa. Allergiaruuista en sen paremmin tiedä, mutta me on syöty kans riisiä ihan alusta saakka ja kaurapuurolla aloitettiin. Kaupasta saa ihan riisijauhoa tavallisesta jauhohyllystä ja siitä voi sit keittää vesipuuroa (tai voi maitoakin sekoittaa tietty joukkoon) mikrossa tai hellallakin, mutta mun mielestä pieni annos on helpompaa mikrossa. Onhan kaupassa toki riisipuurohutaleitakin ja niitä hiutaleita voi vähän yrittää pieniä sauvasekoittimella, niin tulee tasaisempaa puuroa. Voi noi hiutaleet olla mukavampia käyttääkin, koska mulla ainakin jauhopuuroista tulee mikrossa aina klönttisiä vaikka niitä kuinka sekottelis moneen kertaan mikrokuumennuksen aikana.

Meillä Eeli kasvaa ja kehittyy kovaa vauhtia. Tänään en ole aamun jälkeen imettänyt kuin kerran (klo on nyt 16) ja silloinkin ihan vähän vain. Kaikki muut jutut kiinnostaa herraa niin paljon ettei ehdi maitoa hörppiä. No ehkä päikkäreitten jälkeen taas rupee tissikin maistumaan. Onhan herra jo kohta 7 kk (ja varmaan on ajatellu, että yölläkin voi sitten hörppiä maitoa, kun päivällä ei millään kerkee...)
 
Hei....Voi, voi...olen nyt yrittänyt pari päivää tytölle antaa bataattia (ja lisäksi luumusosetta) ja eilen illalla ihottumaa taas tuli iholle! Höh...mistähän se nyt johtuu, oisko se sittenki tuolle luumulle vai mille. Ärsyttää, kun ei tiiä ja huomioon tietty ottaa, että mitä ite syön! Bataatti ei vaan vielä ole oikein maistunut.

Joo, mä ostin niitä riishiutaleita, mutta en oo vielä sitten antanut. Täytyy tosiaan sauvasekoittimella kai sitä pyöräyttää. Varulta ostin myös sitä nutrician muksu riisivelliä, mut uskaltaakohan sitä antaa!?! Siis siinähän on maitoa. Siis, että entäs jo meijän neiti onkin maitoallerginen, kun mähän juon maitoa ja syön jugurttia yms. Tää on tämmöstä pähkäilyä...

Mies vie meijät huomenna mun vanhemmille ja ollaan siellä viikko. Porukat tuo meijät sitten pois. Ihan kivaa vaihtelua! LEPPOISAA VIIKONLOPPUA!!!
 
Heippa,

Ollaan oltu kipeinä (taas). Vissiin rota-virus on iskenyt, kun mulla ja pojalla oli lievä ripuli ja miehellä aivan karsea ripuli. Onneksi otettiin se aika kallis rota-rokote pojalle, niin pääsi aika vähällä ja minä olen itse sairastanut rotan muutamia vuosia sitten, niin ei tule niin pahana. Eilen ei päästy miehen kanssa oikeen mitenkään liikkeelle - piti vaan maata lattialla ja koittaa jotenkin viihdyttää poikaa (se on ollut melkein normaalin pirteä). Tänään jo onneksi helpotti. Oli kyllä karsee päivä eilen.
 
Hello...kotia palattu! Sonja oli mummolassa ollessa eka kertaa sitten kuumessa! Höh! Vielä pientä yskää ja nuhaa, toivottavasti ei mee korviin.

Bataatistakin iho ärsyynty ja eikä oikein tytölle maistunut. Nyt taas kokeiltu perunaa ja iho oireet ok. Voiskoha olla niin, että meijän tyttö reagoi ensin ihollaan kaikkeen uuteen eikä varsinaisesti sitten olekaan allerginen? (Vai onko tää ihan toiveajattelu.) Noh, eilen eka kertaa sitten menin antamaan sitä muksun valmista riisivelliä ihan muutaman maistiaisen ja naama helähti tulipunaiseksi ja meni ryyhelmälle. Apua...Oliko se jokin ainesosa vai riisi vai maito (jota se sisälsi, pitäis olla korvikkeen tyyppistä). Sitä muksun riisi juttuhan ois ollu maidottomanakin. Vai onko se vaan, kun se eka kertaa sai uutta!?!

Leppoisaa sunnuntaita!

Nipsu ja Sonja 5,5kk
 
Nyt vasta löysin uuden pinon =)

Meillä Alisa ryömii jo kauheeta vauhtia, oppi viikko ennen puolvuotispäivää. Ja konttaamaankin ois kova hinku, on hauskan näköstä kun kovasti yrittää ja muuten onnistuiskin, mut oikee käsi on kun liimattu lattiaan :LOL: Jalat ja toinen käsi menis eteenpäin... Aikamoinen vahtiminen tossa jo on, kun koko ajan haluis olla sähköpistokkeita räpeltämässä. Maanantaina on 6kk neuvola, kiva saada uudet mitat. Viimeks oli tullu pituutta vaan 0,5 senttiä ja sitä terkka vähän ihmetteli. Toivottavasti ois nyt kasvanu ees sen sentin verran :\|
 
Terkut mökiltä vappulomalta. Mies lähti muutamaksi päiväksi kotonaan käväisemään, joten ollaan Eelin kanssa vaan kahdestaan. Kävin perjantaina ekaa kertaa töissä harjottelemassa - viikko enää kotona ja sitten pariksi kuukaudeksi töihin (ja sit kotiin vielä vähäksi aikaa). Oli oikeestaan ihan mukavaa olla töissä - helppoo.

Muuten ei motään ihmeellistä. Nyt tuntuu, että Eeli alkaa oikeesti tajuta asioita. Sillä tulee aina semmonen kiva ymmärtämisen ilme, kun se tajuaa jotain uutta niinku esimerkiks sen, että tissit on mussa kiinni ja sieltä sitä maitoa tulee. Yks aamu se sängyssä katteli mua ja ihmetteli tissejä.

Meillä ei vielä ryömitä tai kontata. Taaksepäin Eeli menee kyllä ja pyörii akselin ympäri. Eli huutoo meillä, kun ei saa tavaroita käteen. No kohta sitä saa vahtia ihan tosissaan, kun lähtee liikkeelle, eli ei haittaa yhtään, että pysyttelee vielä vähän enemmän paikoillaan.

Niin no onhan meillä tässä pikkuhiljaa opittu istumaan ilman tukea. Eelin lempipuuhaa on nyt tavaroiden nostaminen pois purkista. Se saattaa istua pitkiäkin aikoja purkin/laatikon vieressä ja viihdyttää itseään.
 
Hipp! Juu, täälläkin odotellaan, että Sonja lähtis ryömiin! Kova on ainakin yritys, mutta ympyrää mennään. Hei, milloin laitoitte syöttötuoliin!?! Sonja tuettuna istuu hyvin, mutta ei omisteta vielä koko syöttötuolia ja milloinhan vois vaunuissa olla siinä istumaasennossa!?!

Meillä tuli nannistakin pientä ihottumaa kasvoihin. Täytyy kokeilla joku päivä uudestaan tai sitten toisen merkkistä. Tuntuu, että mikään asia ei tapahdu ihan helpolla...

mutta muistaessani toivotan jo ONNELLISTA ÄITIENPÄIVÄÄ!!! Ajatella, sitä ollaan ÄITEJÄ! ;)

Nipsu ja Sonja ensi viikolla 6kk (neuvola 16.5)
 
Heippa,

Mites Hanna??? Taitaa olla nyt jo täysaikainen lapsi (vko 38 ??), jos vielä ovat yhdessä koossa.

Me laitettiin Eeli istumaan syöttötuoliin ekaa kertaa pääsiäisenä, sillon Eeli oli varmaan puolisen vuotta. Ei vielä silloin istunu ilman tukee, mutta ilmeisesti syöttötuolissa istuminen auttoi sen verran, että oppi parissa viikossa istumaan ilman tukee. (Ja syömisestä tuli yhtä sotkua...)

Tänään olin imettämättä klo 7-15. Oikeestaan ihan vahingossa. Ittellä ei mitään ongelmaa tissien puolesta, mutta Eeli alkoi olla jo ihan raivona, kun tultiin kävelyltä. En ole imettänyt päivällä kuin puolen päivän aikoihin ja sitten illalla lapsentahtisesti, koska menen ensi viikon alusta töihin, kun mies jää hoitamaan (tuun kyllä kesän jälkeen vielä takas kotiin, ainakin vähäks aikaa, jee).<br><br>
 
Ai niin...Marjikselle tsemppiä vaan töihin! Oikeesti varmasti ihan kivaa vaihtelua! Mites hoidat maitopuolen sun ollessa töissä, että siis mitä korviketta annatte ja annatko tuttipullosta vai jo mukista?(Kylläpä mä teitä aina kysymyksillä ahdistelen... :whistle: Toivottavasti ei haittaa!)

Niin, Hanna kenties jo synnyttänyt!?! :wave:

Mutta palaillaan taas...Täytyy v-loppuna yrittää käydä ostaan syöttötuoli! =)
 
Huhuu.. täällä vielä ollaan... ja yhdessä koossa... aika hyvin Marjis, mulla on nyt tasan 38 viikko menossa... :wave:
Toisaalta ois kyllä jo mukava synnyttää, mutta taas toisaalta.... tietenki pelottaa... varsinki tuo matka sairaalaan ku sitä on yli 150km... minun tuurilla syntyy autoon. Tänään kävin neuvolassa ja kätilö meinas, että kohta syntyy. Otettiin varmuuen vuoksi verinäytteet ku turvotusta ja verenpainetta ja painoki noussu 980g/5 päivässä.. ettei vain olis raskausmyrkytys. Saa nyt nähä sitte..
Mutta mukava ku kohta saa sitte ittekki alkaa tänne kirjottelemaan vauva-arkea... teän juttuja on aina niin hauska seurailla.. ;)
Mutta oikein hyvää äitienpäivää teille!!! :flower:

Hanna rv tasan 38!!
 

Yhteistyössä