heppa ihmiset


hei kokeilen nyt et löytyykä heppa ihmisiä!!!!


minulla on 2lasta ja 2kissaa, yksi hevonen.
lapset ovat välillä minua auttamassa sen hevosen hoidossa,
muuten hoidan sen yksin, kuletan sitä paikasta toiseen.
se on kiltti 5v suomenhevonen.
näin tuulisella ilmalla se on pikkusen villillä tuulella.
laitumella pitää olla söhköt päällä, tuulisella ilmalla.
oisi kiva kuulla muitten heppa ihmisten juttuja ja sen sellasta asioita!!????

nyt heppa ihmiset kokoon.
 
Meillä 3 lasta, 3 kissaa, 2 koiraa, 1 suokkitamma sekä 1 settis ruuna. Yhdessä vanhimman neidin kanssa tehdään tallihommat ja useimmiten käydään myös yhdessä lenkillä. Minä ratsain ja neiti ponilla ajaen.
Pienin neideistä usein myös tallissa mukana, mutta enemmän se siellä saa kaaosta aikaseksi kuin olisi avuksi. Isäntä myös jonkun verran auttelee tallihommissa.
Pitkät "hermolepo" lenkit on sitten ihan mun juttuja ja sinne en huoli mukaani ketään. :D

Mummokki (tamma) on todella pomminvarma tapaus, tosin aika itsepäinen junttura, mutta sallittakoo se hänelle. Mummokilla ikää 19 v, mutta ei se sitä juurikaan tunnu painavan. Settis sitten välillä vähän "hörhöilee", vaikkei sekään enää ihan nuori ole (18v) :D . Sähköt pakko pitää aidassa koko ajan, koska tuo ponikoni tulee muuten aidan ali.
 
Little pony asustelen tässä Lahden ja Riihimäen puolessa välissä.

Meillä kun hepat omassa pihassa niin tuo pienin neitokainen sitä väkisinkin tulee tuonne talliin mukaan... vaikken tosissaan aina niin välittäisikään.... Tietysti olen onnellinen, että osoittaa kiinnostustaan hepsuihin =)
 
Yks tyttö on, hevosta ei oo enkä kyllä täysin s'äännöllisestikkään käy ratsastamassa tmv. mutta silti ihteni 100% hevosihmiseks luokittelen.
Haaveena ois sitte joskus omakotitalo jonnekki sopivasti syrjään ja heppa tai vaikka parikin omaan pihaan :)
 
Taidanpa minäki tähän pinoon kuulua. Hevostelua kohta takana vuosi. Ikinä en ole hevosihminen ollu, mut tyttö alko 1,5v sitten ratsastamaan ja sitä sit kuljetin tallilla ja tunteja katoin. Sit jotenki höyrähdin ja kokeilin ja pelkäsin ihan hirveesti, siis ihan älyttömästi. Hevoset ei ollu mulle tuttuja ollenkaan, siis yleisesstikään eläimenä. Aina oon koiraihminen ollu. No viime helmikuusta oon kerran viikossa käyny tunneilla, ihan muutama kerta vaan jääny väliin. Ja nyt mulla on torstaisin hoitoheppaki. Löytyypi www.ratsutalli.info ja sieltä kuvista Herzi, tyttö hoitaa Arttua ja Helgaa torstaisin. Nyt oltiin aattona ja joulupäivänä aamutallissa. Minäki pääsin kun oli mummo poikien seurana. Mulla kun ei täällä ole tukiverkkoa hirveesti niin se rajottaa tota tallilla käyntiä. Kaveri vahtii sen aikaa poikia ku ratsastan ja jos on töissä niin sitten nuo kaksi vanhinta vahtii tuota nuorinta siellä maneesilla. Mulla on siis tyttö 10v ja pojat 8v ja 1v. Ja koira löytyy, 2v. Ja kyllä mäkin nyt haluisin oman hepan ja tyttö ponin. Mut rivarissa asutaan eikä ole rahaa eikä vielä kyllä taitoakaan tarpeeksi, mut tässä se koko ajan kokemus lisääntyy. Perushoitomerkkiin on tunnit käyty, mut ei oo vielä merkkiä suoritettu.

Tällasta meillä. Harvemmin täällä käyn kurkkimassa, joten jos haluutte jutella niin yytä vaan rohkeesti. :)
 
Meitillä 12/07 syntynyt lapsi joten ihan tuore mamma olen.Sitten perheeseen kuuluu miehen lisäksi 2kissaa,koira ja 11v suokki ruuna.
Miehellä edellisestä liitostaan 3v tyttö joka sitten viikonloppuisin tulee hoitelemaan eläimiä:)
Meillä hevonen tällä hetkellä kaverilla "hoidossa" mutta kotiutuu kesän korvilla ja sitten minä saan sitä omaa aikaa.
Hevoselle satula selkään ja sitten mettään päästeleen vauhdilla.
Mulle ollut aina maailman mahtavinta "terapiaa" ja paras tapa unohtaa arki huolet siinä vauhdissa kaikki sellainen unohtuu ja jää matkan varrelle =)
 

Yhteistyössä