Herääkö kaikki taaperot kello 06:00?

  • Viestiketjun aloittaja "Herätyskello"
  • Ensimmäinen viesti
viaras
Ei kaikki taaperot herää klo 6 :) Mulla on neljä lasta joista kaksi on ollu aamuvirkkuja herätyskelloja ja klo 6 viimeistään herääjiä. Kaksi on aamu unisia. Ja näistä kahdesta isommat on jo teinejä ja edelleen toinen nukkuisi aamulla vaikka kuinka pitkään ja toinen herää aamulla (ei enää klo 6...) aikaisin.
 
"Sadie"
[QUOTE="Sadie";29295938]Meillä herätään nykyään siinä klo 7-7,30, tyttö pian 2v. On luksusta kun ei tarvi viideltä (tai aiemminn) herätä :)[/QUOTE]

Siis kuudelta tai aiemmin :D
 
"wieras"
Moni näyttää luulevan että kun taaperona/lapsena on aamuvirkku, on hän sitä sitten koko loppuelämänsä. Ei se valitettavasti niin mene ja moni sitten kasvettuaan menettää tuon aamuvirkeytensä. Minä olen näin vanhemmiten, yli kolmekymppisenä tullut aamuvirkuksi ja lapsetkin vielä ovat aamuvirkkuja mikä sopii minulle. Isänsä on sitten päinvastoin...
 
"tiipii"
Meillä ei oo enää taaperoita, mutta kun oli, niin ei varmaan ikinä herännyt kovin aikaisin. Itse olen semmonen "nuorena nukkunut", aina vaan unettais ja tykkäis nukkua, ja lapset kaiketi saaneet mun geenit siinä kohtaa.. Ja päiväuniakin jokainen tykännyt nukkua n.5-vuotiaaksi asti, ja vielä eskarissakin toisinaan.
 
"Boo"
Meidän taapero on onneksi yhtä aamu-uninen kuin vanhempansa. Eli herää 8-9 aikoihin pikkuhiljaa. Nukkumaan mennnään illalla kahdeksan jälkeen, riippuen päikkäreistä.
 
Kyllä meillä edelleen tuo 6v herää aikasin. Ei sentään klo 5 enää mutta 6 nukkuminen on jo hyvä. Se vaan ei oo aamunukkuja vaikka millon menis nukkumaan. Unimäärä vaan vähenee jos menee myöhään sänkyyn. Koskaan oo auttanu mikää ja pienempänä ei puhtettakaan uudelleen nukahtamisesta, se oli silmät auki ja kaasu pohjaan heti herättyä. Nykyään kattoo lastenohjelmia tai esim pelaa kun herää meitä ennen. Vapaalla on sääntö että se aikanen kukku ei herätä muita, olipa ekana kuka vain meistä. Mutta kun isänsä on samanlainen aamukyöpeli ni eikai se lapsikaan kummempi ole. Äiti usein kyllä haluis nukkua pitkään.
 
"henni"
Yks vuotias, herää 5:15.
Sama meneekö nukkumaan 20 vai 22. Vaikuttaa ennemmin päiväuniin ja yleiseen käninään jos yö muuten jää lyhyeks.
Viiden jälkeen saatan tissillä ja pienellä "neuvottelulla" saada toisen vielä laittaa pään alas, mut nii kyllä hää sillon on jo sitä mieltä, et äiti mikä täsdä nyt kestää kun en päästä mua jo pois täältä
 
"jaa"
1,5 v. Klo 7-8 herää, klo 20.30-21.30 menee nukkumaan (toiveena olis ennen yhdeksää, mutta ei aina onnistu). Nukkuu parin tunnin päikkärit yleensä. Mutta ihan vauvana tää nukkui aamuisin kymmeneen, meni nukkumaan klo 23 yleensä. Toki heräili syömään. Hiljalleen ollaan siirrytty tähän, parempi niin. Samoin oon tyytyväinen kun kk sitten alkoi heräämään jo klo 7.30 yleensä, ei enää lähempänä ysiä, ja valvottiin iltaisin klo 22 saakka... Klo 7-8 on aika hyvä aika, tuo kusu kyllä veis mehut mustakin.
 
"Miiu"
Meillä on molemmilla pojilla ollut ihan vastasyntyneestä klo 21-8 rytmi. Tai sitten mä olen vaan ne rytmittänyt niin...Välillä on ollut sellaisia kausia, kävellään oppiminen, korvatulehdukset jne., jolloin on hetken aikaa herätty/yritetty herätä kuudelta. Kyllä mä aika päättäväisesti yritän saada takaisin unille vielä siihen aikaan. Olis kyllä tuskaa jos joutuisi kuudelta jo heräämään!
 
Elov.
Meilläkin eskari-ikäinen esikoinen ollut vauvasta asti aamuvirkku. Ne vauva-taaperoajan klo5 heräämiset on onneks nykyyään edes 6-7 aikoihin. Joskus saattanut olla kausia että hetkellisesti on nukkunut jopa kahdeksaan. Kaksi nuorempaa kaverusta onkin sitten olleet aamunukkujia.. Nukkuisivat sinne 9ään jos voisivat, mutta heräävät 7-8 välillä kun muita jo ylhäällä. Kaikki menevät nukkumaan 20 molemmin puolin eikä nukkumaanmenoaika meilläkään vaikuta heräämiseen. Tai saattaa vaikuttaa niinpäin että mitä aihemmin nukkumaan, sitä myöhempään nukutaan ja jos nukkumaan meno viivästyy aamuvirkkumme herää aijemmin.
 
pelle*
Meillä 5v. ja 8v. heräävät vielä useimpina aamuina spontaanisti kuuden maissa, erityisesti viikonloppuisin :( Nyt pimeimpänä aikoina nukkuvat joskus seiskaan. Nukkumaan menevät klo 19.30 ja 20.30.
 
"Anne"
Ei. Meillä heräs vasta 10 aikoissa. Kävi kyllä nukkumaankin joskus 20:00. Koko päivä sitten menikin yksillä päikkäreillä täysiä vilistäen niin että sivusta seuraajaa hengästytti.
 
Meillä 5v. ja 8v. heräävät vielä useimpina aamuina spontaanisti kuuden maissa, erityisesti viikonloppuisin :( Nyt pimeimpänä aikoina nukkuvat joskus seiskaan. Nukkumaan menevät klo 19.30 ja 20.30.
Heh, meidän 4 ja 9 pomppivat vielä ylhäällä tuolla yläkerrassa. Heräilevät arkisin kun jaksan itse heidät herättää ja viikonloppuisin herättelevät meitä tuossa 9-11 aikoihin.
 

Yhteistyössä