Herääkö toiset oikeasti joka aamu tähän aikaa töihin?

Alkuperäinen kirjoittaja miracle:
mu mies heräs puol viijelt :) välil se herrää töihi jo kahe mais ja silti se sannoo et sil o aamuvuoro :xmas:
Joo, mä en tajua. Mun mies on ihan samanlainen.

Mä olen tottunut menemään iltaan aina ja olemaan yötä, joten tää on ihan käsittämätöntä.

No mutt toivottakaa onnea, uusi paikka, uudet ihmiset..
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja kevytmelankolia:
ei tarvii lapsia sängystä kiskoa ylös.
Mä en ymmärrä mikä aikaisissa aamuissa on monelle niin vaikeaa, miksi aamuisin pitäisi voida nukkua pitkään? Eihän se aikainen herätys ole vaikeaa kun käy illalla ajoissa nukkumaan :)

Monilla vaan tuntuu olevan itsestäänselvyys, että illalla valvotaan myöhään ja aamulla nukutaan pitkään. Miksihän yhteiskunnan rytmi tuntuu olevan tuo, miksei voisi olla toisinpäin?
 
Mies lähtee noin 7.00 ja mä en uskalla mennä takas nukkumaan, koska sit usta ei olis toimittamaan lapsia kouluun inan yli 8. Ne koitan herättää 7.45.
Mistä ihmeestä mä sen muten luin...no jostain kumminkin ihan just, etä suurimmalla osalla ihmisiä luontaisin uniaika olisi 00.00-8.15 ja on käsittämätönsä, miten yhteiskunta on rakentunu niin, että tuota ei noudateta, koska se on ihmisiin sisäänrakentunut aikamalli. Sisäsistä keloa ei kuulema kovin paljon pysty muuttamaan, aamu-uninen on aamu-uninen ja toisinpäin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja kevytmelankolia:
ei tarvii lapsia sängystä kiskoa ylös.
Mä en ymmärrä mikä aikaisissa aamuissa on monelle niin vaikeaa, miksi aamuisin pitäisi voida nukkua pitkään? Eihän se aikainen herätys ole vaikeaa kun käy illalla ajoissa nukkumaan :)

Monilla vaan tuntuu olevan itsestäänselvyys, että illalla valvotaan myöhään ja aamulla nukutaan pitkään. Miksihän yhteiskunnan rytmi tuntuu olevan tuo, miksei voisi olla toisinpäin?
Meillä lapset nukkuu jo täydessä unessa klo 21 ja silti vetelevät sikeitä aamulla 10 asti, joskus poikkeuksellisesti heräävät jo 8-9 aikaan.
Eikä mulla ole aikaset aamut vaikeita, nytkin nautin aamusta yksinäni, mutta lapsieni annan nukkua, kun siihen on mahdollisuus.
Ja meillä kun mies tekee yötyötä, niin hän alottaa nukkumisen vasta 7 jälkeen aamulla.
 
Niin: mä olen ollut ihan tosi aamu-uninen aina, eikä sitä seikkaa tietysti edes auta se että kun mä olen töissä normaalisti, siis vanhassa työpaikassa, oon yöeläjä. Tosi omituista muuttaa rytmiä näin: toki mä nousen lastenkin kanssa, mutta että tässä pitäisi oikein valmistautua ja saada itsestään työnäköinen ja lähteä jonnekin ennen puoltapäivää?? :whistle:

Mies eilen illalla pakotti mut nukkumaan, se hyvin hellävaroen kertoi että se sen vaimo, tunnetko, on aika aamu-unista tyyppiä, ett varmaan kannattaisi käydä nukkumaan kun sen vaimon pitää aamulla herätä aikasin.. :xmas:
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja kevytmelankolia:
ei tarvii lapsia sängystä kiskoa ylös.
Mä en ymmärrä mikä aikaisissa aamuissa on monelle niin vaikeaa, miksi aamuisin pitäisi voida nukkua pitkään? Eihän se aikainen herätys ole vaikeaa kun käy illalla ajoissa nukkumaan :)

Monilla vaan tuntuu olevan itsestäänselvyys, että illalla valvotaan myöhään ja aamulla nukutaan pitkään. Miksihän yhteiskunnan rytmi tuntuu olevan tuo, miksei voisi olla toisinpäin?
Peesi tähän, ei se että herää aikaisin ole välttämättä mikään kamala rangaistus.
 
Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:
Mies lähtee noin 7.00 ja mä en uskalla mennä takas nukkumaan, koska sit usta ei olis toimittamaan lapsia kouluun inan yli 8. Ne koitan herättää 7.45.
Mistä ihmeestä mä sen muten luin...no jostain kumminkin ihan just, etä suurimmalla osalla ihmisiä luontaisin uniaika olisi 00.00-8.15 ja on käsittämätönsä, miten yhteiskunta on rakentunu niin, että tuota ei noudateta, koska se on ihmisiin sisäänrakentunut aikamalli. Sisäsistä keloa ei kuulema kovin paljon pysty muuttamaan, aamu-uninen on aamu-uninen ja toisinpäin.
En muuten allekirjoita tuota täysin. Toki ihmisen vuorokausi rytmittyy hiukan toisella tapaa jos se saa vapaasti muodostua. Ihmisen luonainen vuorokausi on myös hiukan enemmän kuin 24h ja iltapäivätorkut kuuluvat asiaan. Mutta paljon vaikuttaa myös tottuminen ja rutiinit. Ja länsimaisen nyky-yhteiskunnan aikataulutukseen löytyy syyt teollisen vallankumouksen ajoista, sitä ennen työtä tehtiin valoisuuden mukaan aika pitkälti.
 
No moro... Mä herään normaalisti kuudelta jos menen kouluun, jos taas aamuvuoroon töihin niin viideltä, viimeistään puoli kuudelta.
Kohta alkaa kesä- ja mammaloma mutta tuskin seitsemää pitempään nukun siltikään, tuntuu et menee koko päivä hukkaan jos pitempään makaa, ja tyttökin nousee aikasin.
Että juu, kyllä jotkut, aika monetkin, herää aikasin :)
 
minä
On kiva kun saan lapsia kotona hoitaa,kun ois tosi ikävän lyhyitä noi illatjos kuudelta pitäis nukkumaan käydä,kun joku kirjoitti että miks ei voi ajoissa käydä nukkumaan niin muksut meillä nukkuu 12tuntia yössä eli jos kasilta nukkumaan niin kasilta ylös.
 

Yhteistyössä