HERÄTYS KLO 5

  • Viestiketjun aloittaja väsynyt äiti
  • Ensimmäinen viesti
väsynyt äiti
Onko muita taaperoperheitä, joissa herätys 5.00. Poika on puolitoistavuotias ja joka aamu ylös klo.5. Laitan nukkumaan sitten 20.00 tai 22.00 niin ylös viideltä ja uudestaan en saa nukahtamaan vaikka toisina aamuina vielä väsynyt. Toisina aamuina kyllä ihan virkeä ja aloittaa heti touhuamisen. Mutta kun minä olen niiiin väsynyt :ashamed:
 
Meillä on ollut aina ihan suht aamu-uniset lapset (heräävät kaikki kolme n. 7.30), mutta kesäaika on kyllä aikaistanut aamuja tunnillakin. Pimennysverhot on jees, joskaan meillä ei enää käytössä.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.05.2005 klo 07:44 väsynyt äiti kirjoitti:
Onko muita taaperoperheitä, joissa herätys 5.00. Poika on puolitoistavuotias ja joka aamu ylös klo.5. Laitan nukkumaan sitten 20.00 tai 22.00 niin ylös viideltä ja uudestaan en saa nukahtamaan vaikka toisina aamuina vielä väsynyt. Toisina aamuina kyllä ihan virkeä ja aloittaa heti touhuamisen. Mutta kun minä olen niiiin väsynyt :ashamed:
Meillä oli myös aikanaan näin,mutta sinnikkäästi,kun laitoin myöhempään nukkumaan ja päikkäritkin otti myöhempään,niin se rytmikin muuttui.
 
emmu
Meillä herättiin kanssa yhdessä vaiheessa aikasin, mutta ei kuitenkaan ihan viideltä vielä, kuudelta siltikin.
Totesin hyväksi sen, että mahdollisimman paljon vaan ulkoilua ja päikkärit pikkasen myöhempään kun tavallisesti.
Nyt heräilee aamusta siinä klo 8 pintaan vaikka käykin illalla jo klo 21 nukkumaan. Päikkäreitä nukkuu 1,5-2 tuntia.

Kannattaa ulkoilua todella kokeilla ja jos suinkin vaan lapsi kävelee niin joka paikkaan antaa itse kävellä, sekin jo itsessään väsyttää.
Toinenkin asia tuli tässä mieleen. Meillä käydään myös illasta ennen iltapalaa kylvyssä, yksikin ilta jaksoi leikkiä jopa 45 minuuttia vadissa ja välillä suihkun kanssa leikkien.

Kokeileppa!
 

Yhteistyössä