herkkäunisia lapsia.

Minulla on 3 lasta,joista 2 vanhinta on erittäin sikeäunisia,eivätkä herää oikein mihinkään.Mutta tämä 1v on toisenlainen.Illalla kun laitan hänet nukkumaan,niin hän herää,jos puhun puhelimessa,jos minulle tulee joku vieras tai ylipäänsä ääniin.Olen yksin lasten kaa,enkä itsekseni oikein meteliä pitele ja nautin hiljasuudesta illalla.Harmittaa vaan,ettei täällä voi puhua,kun herra herää samantien,joten kaverin kutsuminen iltakylään on aika toivoton juttu.Ihan samalla tavalla hiljasia iltoja olen aina pitäny,mutta en muista,että olisiko vanhemmat lapset olleet tämän ikäsenä moisia herkkäunisia vahtikoiria...Tämä nuoriherra kun puolenyön aikaan herää joka tapauksessa,vaikka olisin ollut ihan hiljaa koko illan.Hän tarkistaa,että olen paikalla ja jos en ole,niin alkaa kitisee.6 vuotta olen ollut lasten käytettävissä,joten heille ei ole tullut pelkoa,että missähän äiti on ja kukahan meitä nyt hoitaa,kun muita hoitajia heillä ei ole ollut.Mietin vaan,että mistähän tämä oikein johtuu,tämä heräily ja vahtiminen.Meneekö se ohi vai pitäisikö mun vaan totuttaa jotenkin ääniin.Telkkaa kovemmalle illallakin ja soitella kavereille ja sitä rataa?Ei kuitenkaan kamalasti huvittaisi..onko kellään vastaavaa kokemusta?
 
Niin, siis miten vanha kuopuksesi on? Mulla kummatkin lapset on olleet tosi herkkä unisia pieninä, samaa mitä kerroit yms. Mutta unet on muuttuneet joskus 2v. kieppeillä . Nykyään ovat syväunisia. Eli pieninä heräilleet pari kertaa joka yö ja illat on pitänyt pitää hiljaisina, vaikka vauva -aikoina yritettiin ihan totuttaa esim. imuriin, mutta turhaan. Sitten ykskaks -nukkuvatkin hyvin yönsä nukahtamisen jälkeen. Neuvolassa "lohduttivat" aikoinaan, että fiksut lapset valvottavat pieninä, koska kehittyvät niin nopeaa tahtia... Uutta vauvaa tekisi mieli, mutta vielä ei jaksa sitä valvomista... joten pitää antaa ajan kulua. Tämmöisiä pikkuisia meillä.
 
Kiitos! :hug: Ihana kuulla,että tämä saattaa vielä helpottaakin.Toi fiksuusjuttu oli hyvä....lohduttavaa.rasittaa nämä heräilyt,ei käy kieltäminen.Aina tulee miellettyä,että vauvat vaan heräilee ja valvottaa,kun tarvivat murkinaa yölläkin...ei vaan tullu mieleen,ettei tälle yöheräilyille taho tulla loppua sitten millään.Yösyötötkin on ollu historiaa jo puolisen vuotta.No,kyllä se tästä.
 
anu
Täällä on yksi herkkäuninen neiti..kaikkiin ääniin herätään. Eikä voi kukaan syyttää, että oltaisiin siihen totutettu, koska heti alussa meillä oli makkrin ovi auki ja siinä pystyi siivoileen ja laittaan ruokaa, radio oli yleensä aina auki siis ihan norm. kotiääniä. Mutta eräänä kauniina päivänä alkoi jatkuva heräily, eikä nukkumisesta tullut mitään, siinä ei muu auttanut kuin laittaa volyymia pienemmälle.

Nyt neiti on 1vee ja 3kk. Ja nukkuessa pitää olla hiljaista ja ehdottoman pimeää, muuten hän ei voi keskittyä nukkumiseen. Yöllä herää n. 4-5 kertaa, joka on todella paljon, kun ei syömäänkään yleensä herännyt kuin 2krt. Herää vain varmistaakseen, että ollaan paikalla. Isin heräämiseen havahtuu klo 5.30. Ja herää yöllä myös esim. siihen jos käyn vessassa..

Toivottavasti tämä toinen massussa olisi vähä sitkeämpi nukkuja!
 

Yhteistyössä