hermo menee kohta...

siis meidän 1v3kk neiti on mennyt ihan mahdottomaksi.ei meinaa millään nukahtaa iltaisin keikkuis hereillä varmaan koko yön jos vaan annettais.neiti on enen nukahtanut n.tunninssa tai alle omaan sänkyyn ja nyt viikon verran on ruvennut huutamaan heti kun laittaa sen sänkyyn.neidistä huomaa että on väsynyt,mutta ei silti suostu nukkumaan.tää alkaa olla todella väsyttvää kun oma aika jää pois.mulla siis omaaika on vain silloin kun neiti menee yöunille.sit neiti on ruvennut herää yöllä pariin kertaan ja huutaa kurkkusuorana ja kroppa kaarella niin kauan että saa velliä.tähän mennessä juotu yks velli yöllä(ei joka yö,voi olla jopa kkukausi ettei syö yöllä).niin ja tähän välliin vielä että tiedän tän ikäisen ei tarttis syödä yöllä,mutta kun neiti ei suostu päivällä juomaan maitoa,juo ainoastaan piimää ja sitäkin aika vähän joten olen suonut hänelle sen yhden vellin.mutta kertokaa mulle että tää on joku ohi menevä vaihe.
 
Eihän sillä oo korva kipee? Korvakipu kuulemma on pahimmillaan kun on makuuasennossa. Kuulostais siltä et sun pieni pelkää jotain nukkumisessa, vaik sit sitä kipua. Tottahan sekin on et näillä on aina menossa joku "vaihe" ja niihin ei taida auttaa muu kun aika.
Mut mä tarkistuttaisin ne korvat. :flower:
 
katso toi keskustelu yöllisistä kauhukohtauksista (tai eti googelista). Siinä on just tosta. Meillä on sama show öitten kanssa eli huutaan alkaa yhtä nopeesti ja arvaamattomasti kun salama iskis taivaalta, mutta ollaan lopetettu se sen huoneessa ravaaminen, loppu ne ylimääräset huudot ja nyt ollaan max yx huuto (joka kestää n.5-10min yö) per yö.
Suosittelen lopettaan ton yösyöttelyn, kanattaa antaa jugurttia ja juustoo sitten maidon siasta päivällä. Niissä on paljon kalsiumia, 350ml on sitä paitsi minimi maitoa, ei sitä tarvii litra tolkulla tuputtaa, vaikka neuvolassa ne tunkis kurkusta vaikka 2l jos sais...
Tsemppiä
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.11.2005 klo 23:35 Agapi kirjoitti:
katso toi keskustelu yöllisistä kauhukohtauksista (tai eti googelista). Siinä on just tosta. Meillä on sama show öitten kanssa eli huutaan alkaa yhtä nopeesti ja arvaamattomasti kun salama iskis taivaalta, mutta ollaan lopetettu se sen huoneessa ravaaminen, loppu ne ylimääräset huudot ja nyt ollaan max yx huuto (joka kestää n.5-10min yö) per yö.
Suosittelen lopettaan ton yösyöttelyn, kanattaa antaa jugurttia ja juustoo sitten maidon siasta päivällä. Niissä on paljon kalsiumia, 350ml on sitä paitsi minimi maitoa, ei sitä tarvii litra tolkulla tuputtaa, vaikka neuvolassa ne tunkis kurkusta vaikka 2l jos sais...
Tsemppiä
Menee kylla asian vieresta, mut onko silla kauheesti valia.. Eli kiva kuulla et muillakin ongelmia maidon kanssa, kun meidan pikkumies 1v8kk ei viela tahan paivaan mennessa ole suostunut maitoa juomaan. Silloin talloin muistan antaa sille kalkkitabletin, mut syo juustoa ja jugurttia, lisaksi laitan maitoa puuroon. Valilla aina yritan saada esim. pillimehu kokoisesta purkista pillillakin juomaan, mutta kun huomaa etiketin, joka erilainen kuin meilla saatavissa pillijugurteissa, niin ei edes suostu maistaan. Valilla tuntuu et hermo menee tuon yrityksen kanssa, mutta syokoot jugurttia ja juustoa niin paljon kuin sielusietaa :kieh: :kieh:

No, voin lisata aiheeseenkin liityen, et meilla nukuttiin ihan kivasti omassa sangyssa tassa pari kuukautta, mut nyt menee kans valilla enemman ja valilla vahemman huuteluksi, yleensa annan vetta jos haluaa ja silla rauhoittuu. Juuri oli kylla eka korvatulehdus, et se laittoi yot uuteen jarjestykseen, nyt onneksi taas koko ajan paremmat kun saatiin laakkeet ;)
 
Mami-76
Meillä oli ihan prikulleen sama juttu. Nukkumaanmeno oli yhtä sirkusta ja yöllä herättiin huutamaan ja kuten sanoit selkä kaarella kiljuttiin jos vietiin lähellekin omaa sänkyä. Jonkun aikaa hänet haettiin yöllä viereen, että saatiin edes joten kuten kaikki nukkua. Alettiin olla kaikki niin väsyneitä ettei mikään unikoulu tullut mieleenkään yöllä. Ja koska hän siihen väliin nukahti niin siinä sai olla. Yht äkkiä nukkumaanmenio rauhoittui illalla, huuto jäi pois kun istuin sängyn vieressä ja hyräilin ja silittelin kunnes nukahti. Pikkuhiljaa hän jäi sinne yksikseen ja nukahti heti. Samaten yöitkut loppuivat ja enää hän tulee satunnaisesti väliin nukkumaan, pääasiassa nukkuu hyvin omassa sängyssä omassa huoneessaan.
Että voimia ja jaksamista, meillä se meni itsellään ohi ilman mitään kikkoja, ajattelin, että nukkukoon välissä niin kauan kun haluaa, tuskin hän siihen enää koululaisena tulee, ajateltiin, että kaikkein parasta on kun saadaan kaikki nukuttua ja jaksetaan käydä töissä ja tarhassa. Mutta nykyään siis nukkuu ihan hyvin itsekseen.
Kuulin joidenkin kertovan, että se on ihan normaalia tossa vuoden iässä, siinä joillekin tulee ns. yöllinen huutokausi.
 
Mulle lääkäri sanoi, että 1-vuotiaiden yöhuudot liittyy usein siihen, kun vaihtavat rytmiään esim. kaksista päiväunista yksiin. Kuulemma samanlainen olo lapsella kuin jos matkustaisi joka päivä vaikkapa jenkkeihin eli jatkuva jet lag.
 
Majava85
Mulla taas menee hermot siihen, ettei neitimme usko mitään, vaikka millai yrittäis. Ainoa asia, jota osaa varoa on kuuma uuni. Jos sanoo "ei" niin saa vaan yleensä enemmän tuhoa aikaan esim. papereiden suhteen.

Oon yrittänyt keksiä sadepäiviksi jotain kivaa, mutta kun en voi lukea lapselleni mitään, sillä hän tuhoaa kirjat ja ainoastaan äidin voimia kuluttavat leikit ovat tarpeeksi kivoja. Sais hypyttää vaikka koko päivän nilkan päällä.

Ei oikeastaan syö mitään, vaikka olisi yön ilman maitoa. Jos hyvin käy, niin sylkee vielä kaikki lattialle tai laittaa jalat lautaselle. Ja kun yritän itse syödä hän saa hepuli/haluaa syliin. Muuten voisin olla huomioimatta, mutta kun alkaa hakata päätään lattiaan tai pöydän reunaan, jos en katso.

Puhelimet on tosi jännittäviä. En saa koskaan kymmentä minuuttia kauempaa puhua rauhassa, hän ottaa puhelimen vaikka väkisin tai huutaa oven takana niin, etten kuule mitä puhelimessa joku selittää.

On alkanut satuttaa mua. Hakkaa, puree, nipistää, heittää/hakkaa lelulla. Joskus jopa silloin kun on itse halunnut maitoa, puree kiinni (tytöllä puuttuu enää neljä poskihammasta).Ei millään menisi päikkäreille vaan siinä saa suojella itseään ja lastaan siltä lapselta.Voin yrittää monta tuntiakin ja sitten nukkuu 10 minuuttia, tapahtuu jotain ja se herää.

Lehmän maitoa ollaan yritetty moneenkin kertaan, mutta hän aina vain sylkee sen pois suustaan.

Pakko sanoa, että hän on usein ihana ja yleensä aurinkoinen lapsi. Nämä muutamat seikat vain väsyttävät.

 

Yhteistyössä