hermot menee imetykseen!!! helppiä..

tyttö on nyt noin 3,5kk ja pääasiassa syö vielä tissiä. Mutta päivisin tapellaan kun olis tissittelyn aika: vauva ottaa vähän väliä rinnan pois suusta -> maidot suihkuaa mihin sattuu -> en pysty saamaan rentoa imetysasentoa -> selkäni on aivan romuna. Öisin imetys kyllä onnistuu ja maitoa tulee ihan riittävästi. Nyt siis kysynkin, että onko mahdollista että imettäisin vain öisin? tekeekö joku muukin niin? mites rinnat silloin päivällä, ovatko tuskaisen täynnä?
 
Tuo on aika normaalia tuossa iässä,jos haluat jatkaa imetystä niin se on vaan kestettävä.Luulen että jos siirrytte korvikkeelle niin vauva hylkää tissin myös öisin. Ja kyllä varmasti pitää sit lypsää päivisin että maitoa tulee ja ettei rinnat pakkaudu ja tuu tulehusta.
 
Muistan kans, että jossain vaiheessa oli yhtä taistelua imettäminen. Siitä seurasi se, että aloin imettämään aina makkarissa sängyn päällä vaakatasossa, näin imetys onnistui hyvin. Mutta siitä taas seurasi se, että neiti ei suostunut ottamaan tissiä enää muuten kun vaakatasossa.. :\| Nykyisinkin vielä (tyttö 7kk) imetys tapahtuu mieluiten rauhallisessa paikassa ja makuuasennossa.
 
Itse olen tehnyt näin,että päivisin olen lypsänyt maidon pulloon ja öisin sitten imetin.Ei lapsi rintaa hylkää varsinkaan yöllä ja jos maitoa tulee hyvin.Kn pullosta syötät niin pidä lasta lähelläsi niin kuin imettäisit.
 
Anteeksi nyt, mutta tää on taas niin tätä. =)

Kaikilla vauvoilla nyt on vain tuollainen vaihe, kun alkaa ympäristö kiinnostaa. Mikäs kiire siinä imettämisessä vai miksi menee hermot? Minulla on hieman vanhempi vauva ja lähinnä huvittaa kun toisesta on tullut niin utselias, ettei meinaa syödä malttaa. Ei pidä olla liian tiukkapipoinen näiden vauveleiden suhteen. Aikaa vaan ja hermoja, kyllä se siitä. :hug:

Ei kannata lopettaa päivä-mettämistä tässä vaiheessa sen takia. Ohimenevä vaihe se vaan on. Hallaa vaan teet maidontuotannolle, jos pelkälle yöimetykselle menet.
 
Sama juttu meillä. Rimpuilua oli tossa 3kk paikkeilla, syöminen onnistui parhaiten rauhassa ja vaakatasossa. Nyt 5kk söisi mielellään vaan makuulla. Onneksi onnistuu jotenkuten myös istuen, jos ollaan muualla kun kotona.

Tsemppiä imetykseen, kyllä se taas siitä alkaa sujua!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.05.2007 klo 21:47 Liisa kirjoitti:
Mikäs kiire siinä imettämisessä vai miksi menee hermot? Aikaa vaan ja hermoja, kyllä se siitä. :hug:
Noh, välillä on kyllä kiirekin, kun isoveikka 3v. pistää paikkoja remonttiin sillä aikaa kun imetän. Eikä ole mahdollisuutta imettää rauhallisessa paikassa makuultaan, koska tää veikka häärii kuitenkin koko ajajn ympärillä. Ja ongelmana siis oli tuo imetysasennon löytyminen, koska selkäni reistailee tosi helposti ja selän olisi hyvä pysyä kunnossa että pystyn näitä kahta täällä itekseni hoitamaan. Esikoisen imetyksessä oli myös ongelmana tää selkä :/
 
Meillä kans 3,5kk imetys onnistuu parhaiten makuultaan, mulla meni hartiat jumiin kun yritin imettää samalla kun leikin 2,5vuotiaan isosiskon kanssa. Otan tytön mukaan imetykseen, luetaan kirjoja tai hoidetaan nukkea samalla ja jutellaan. Helpompaa ehkä tytön kanssa :) Tykkääkö esikoisesi katsoa vaikka jotain piirrettyä sillä aikaa? Voimia!
 
Tuo uteliaisuus voi olla todennäköinen syy. Itse ratkaisin asian niin, että imetin päivisin pimeähkössä huoneessa kaihtimet kiinni ja yritin saada esikoisen rauhalliseksi tv:n ääreen siksi aikaa. Suosittelen myös makuuasentoa jos oikeantuntuista asentoa ei istuessa tunnu löytyvän. =)
 
Meillä alko tuossa 3kk iässä se että ei enää imetys onnistunu olohuoneessa kun sisarukset ja telkkari piti ääntä,joten siitä asti oon päivisin imettäny makkarissa makuultaan ja siellä hyvin onnistuu! edelleen tytön ollessa pian 5kk imetän päivisin makkarissa makuultaan ja öisin sitten sängyn laidalla istualtaan...:)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.05.2007 klo 08:05 Hay-D kirjoitti:
Ja ongelmana siis oli tuo imetysasennon löytyminen, koska selkäni reistailee tosi helposti ja selän olisi hyvä pysyä kunnossa että pystyn näitä kahta täällä itekseni hoitamaan. Esikoisen imetyksessä oli myös ongelmana tää selkä :/
Onks sulla imetystyynyä?? Sen avulla löytää hyvän asennon helposti.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.05.2007 klo 09:18 Miracles kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.05.2007 klo 08:05 Hay-D kirjoitti:
Ja ongelmana siis oli tuo imetysasennon löytyminen, koska selkäni reistailee tosi helposti ja selän olisi hyvä pysyä kunnossa että pystyn näitä kahta täällä itekseni hoitamaan. Esikoisen imetyksessä oli myös ongelmana tää selkä :/
Onks sulla imetystyynyä?? Sen avulla löytää hyvän asennon helposti.
itseasiassa kaksikin, mutta en oo oikein saanu niitä ns. toimimaan. imetys asento kyllä löytyy helposti sitten kun tytsky malttaa syödä, mutta kun veuhtaa siinä ja yritän saada sen kiinnostumaan tissistä, niin eihän siinä oikein rentona pysty olemaan :/
 

Yhteistyössä