"Herneitä" rinnassa rintatulehduksen jälkeen, onko kellään kokemusta?

Eli meillä reilu 3kk ikäinen vauveli ja viikko sitten iski rintatulehdus. Rinnassa ei tuolloin tuntunut mitään pahkuroita, oli vaan arka kauttaaltaan yläosasta ja kainalon alta. Kun kuume ei laskenut hain antibioottikuurin, jota vielä muutama päivä jäljellä.

Tällä hetkellä mietityttää vaan, että onko kellään tullu rintatulehduksen yhteydessä sellasia pieniä "herneitä" rintaan? Kun nyt rinta ei enää arista, ei punoita ja muutenkin tuntuu hyvin tyhjenevän. Mutta kainalon alla on alue, jossa tuntuu noita pieniä papanoita ja samalla selkeemmin pikku putkia, jotka varmaankin on maitotiehyitä. En saa noita millään pois, vaikka hieron vauvan imiessä ja lypsäessä. Onko noi papanat siis vielä jotain tukosta, vai onkohan ne ihan vaan rintarauhasia? En enää muista onko niitä tuntunut ennemmin, mutta toisessa rinnassa niitä ei ainakaan ole... Ajattelin vaan, että kun kuuri loppuu, niin iskeekö tulehdus uudelleen, kun en oo saanu rintaa täysin tyhjäksi, vai mistä noi johtuu...
 
Minulla oli useita rintatulehduksia ja niiden jälkeen jäi "herneitä" toiseen rintaan. Ne sulivat itsekseen pois kuukausien kuluttua. Yksi isompi jäi ja oli niin kauan kun imetin (eli n. vuoden). Gynekologi sanoi tutkittuaan että kyseessä olisi maitotiehyeeseen tullut märkäpesäke joka häviäisi imetyksen päätyttyä. Nyt kun imetän uudelleen, se samainen patti heräsi uudelleen eloon. Lääkäri ei pitänyt huolestuttavana tälläkään kertaa.
 
Voi kiitos vastauksestasi! Kiva kuulla, etten ihan ainut oo, jolla tuntuu pikku herneitä :) En oo niistä muuten huolissani, mutta mietin, että onko ne pakko yrittää saada pois, ettei tulehdus heti uusiudu..

Kuuri loppuu huomenna ja toivotaan, ettei toista tulehdusta enää tulisi.. :heart:
 
minulle sanottiin että niitä kovia kohtia voi kevyesti yrittää silittää rinnanpäätä kohti esim. saunassa tai suihkussa. Minulla ei ne sillä keinolla hävinneet vaan ajan kanssa itsekseen. Ainoa keino lienee välttää tulehduksen uusiutuminen on suojata rinnat tuulelta ja kylmältä. Minulla ei edes helle estänyt tulehduksen uusiutumista vaan silloinkin oli oltava rinnat suojattuna :headwall: Toivotaan että sinä välttyisit uudelta tulehdukselta :flower:
 

Yhteistyössä