Herqules razor 6 spin vai emmaljunga city jet ??!?!?

Alkuperäinen kirjoittaja tulppaani300:
kiitos vinkistä! saako niistä vaunuista muuten turvakaarta säädettyä???? ku olis hyvä jos sitä sais säädellä oman mielensä mukaan.
En oo nyt ihan varma mitä tarkoitat turvakaaren säädöllä, mutta irtihän se kyllä lähtee mutta en ole varma että liikkuuko se mitenkään. Jos noita linkissä olevia värivaihtoehtoja kattoo niin mun mielestä niissä on osassa tuo turvakaari eri asennossa niin oisko se sitten että se menee ylemmäs ja alemmas. Mutta varmaksi en osaa sanoa.
 
Mitä rattaita suosittelette kaupunkiin ja lenkkipoluille??? Ehdottakaa merkkejä sekä vaunun nimeä, jos tulee mieleen mitään hyvin moderneja rattaita, mutta sellasia jossa on säädettävä työntöaisa, iso ja suojaava kuomu, helpot nostaa bussiin. (ja erillinen vaunukoppa) Vaunuja käytetään kauppakeskuksissa ja lenkkipoluilla, eli vaunujen pitää olla helpot kääntää joten kääntyvät etupyörät olis ihan käytännölliset. Gessleinin F6-FI yhdistelmävaunuja on ehdotettu, mutta tuleeko kellään mieleen mitään muita, jotka täyttäisi toiveeni???? Ideoita otetaan mielellään vastaan!!!!!! :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sanle:
Alkuperäinen kirjoittaja tulppaani300:
kiitos vinkistä! saako niistä vaunuista muuten turvakaarta säädettyä???? ku olis hyvä jos sitä sais säädellä oman mielensä mukaan.
En oo nyt ihan varma mitä tarkoitat turvakaaren säädöllä, mutta irtihän se kyllä lähtee mutta en ole varma että liikkuuko se mitenkään. Jos noita linkissä olevia värivaihtoehtoja kattoo niin mun mielestä niissä on osassa tuo turvakaari eri asennossa niin oisko se sitten että se menee ylemmäs ja alemmas. Mutta varmaksi en osaa sanoa.
Tarkoitan että onko siinä turvakaaressa jotkut nappulat millä sen saa mihin asentoon haluaa????tietääkö kukaan?????
 
Alkuperäinen kirjoittaja tulppaani300:
Alkuperäinen kirjoittaja Sanle:
Alkuperäinen kirjoittaja tulppaani300:
kiitos vinkistä! saako niistä vaunuista muuten turvakaarta säädettyä???? ku olis hyvä jos sitä sais säädellä oman mielensä mukaan.
En oo nyt ihan varma mitä tarkoitat turvakaaren säädöllä, mutta irtihän se kyllä lähtee mutta en ole varma että liikkuuko se mitenkään. Jos noita linkissä olevia värivaihtoehtoja kattoo niin mun mielestä niissä on osassa tuo turvakaari eri asennossa niin oisko se sitten että se menee ylemmäs ja alemmas. Mutta varmaksi en osaa sanoa.
Tarkoitan että onko siinä turvakaaressa jotkut nappulat millä sen saa mihin asentoon haluaa????tietääkö kukaan?????
En osaa varmaksi sanoa. Meijän Emmaljungan vaunuissa se turvakaari liikkuu ilman nappisäätöäkin portaattomasti ylhäältä alemmas.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sanle:
Lisäksihän on tietty Britaxin vigour ja teutonia fun joihin saa tuon kovan kopan lisävarusteena. Etupyörät pienet ja kääntyvät, mutta ei välttämättä lenkkipoluille parhaat.
Tiedän... mutta en oikeen teutonian rattaista tykkää kun se jalkatuki on sellasen muovisen näköinen... Ja eikö Britaxin rattaat ole aika kalliita verrattuna Gessleinin F6-FI yhdistelmävaunuihin???
 
Kyllä ainakin Suomen hinnoilla taitaa Britax olla halvempi. Lastentarvike pikkuhurmurin mukaan Britax rattaat maksaa 439.- + koppa 159,- eli kokonaishinta jää alle 600e ja tuo vaunuaitan Gesslein maksaa sen 799-819e riippuen minkä kantokassin ottaa. Mutta varmaan saksasta nuo saa molemmat halvemmalla.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sanle:
Kyllä ainakin Suomen hinnoilla taitaa Britax olla halvempi. Lastentarvike pikkuhurmurin mukaan Britax rattaat maksaa 439.- + koppa 159,- eli kokonaishinta jää alle 600e ja tuo vaunuaitan Gesslein maksaa sen 799-819e riippuen minkä kantokassin ottaa. Mutta varmaan saksasta nuo saa molemmat halvemmalla.
Aijjaa.... mä kun luulin että britax on kauheen kallis ratasmerkki. Saksasta en uskalla vaunuja tilata, mutta onko britax laadultaan parempi kuin gesslein???? siis tarkotan sitä että kummassa on paremmat ominaisuudet, eli saako kummassakin säädettyä jalkatukea, työntöaisaa ja on kuomu iso???? Selvennänpä vähän: eli kumpi olis parempi britax vai gesslein??? plussia ja miinuksia.... =)
 
Korjaanpa väittämiäni vielä sen verran että ilmeisesti tuohon Gessleinin vaunuihin onkin saatavissa kova koppa, ainakin babystyle sivujen värikuvissa se vilahtaa mutta myynnissä ei ole. Vois joiltakin jälleenmyyjiltä löytäkin. http://verkkokauppa.babystyle.fi/products/view/250/pl
Britaxin miinukset taitaa olla pieni kuomu ja ilmeisesti jalkatukea ei saa ylös joten ratas vaiheessa jos lapsi nukkuu niin jalat jää roikkumaan alas. Mutta käyttökokemuksiahan mulla ei henkilökohtaisesti näistä ole.

Lisää samantyylisiä vaunuja:

Brio Go http://verkkokauppa.babystyle.fi/products/view/3714/pl
crescent Diva http://verkkokauppa.babystyle.fi/products/view/4017/pl

Kannattaa varmaan käydä ihan liikkeessä livenä vilkaisemassa noita niin pystyy omin silmin myyjän kans vertailemaan eri ominaisuuksia. Ja kuvien perusteella on hankala vertailla esim. kokoa ja materiaalien laatua.
 
totta... kuomu on aika pienen näköinen, mutta värikuvista katsottuna onkohan se yhtään sen isompi kuin gessleinissä??? katsoin vielä ite sitä britaxin jalkatukea ja kyllä siinä mun mielestä jotkut nappulat on, eli kyl sitä varmaan voi säätää, mutta missään ei lue että sitä saisi säädettyä, mutta varma en oo... Onko muuten mitää muita saman tyylisiä rattaita mis on kääntyvät etupyörät?????????
 
Tuolta löysin vain keskustelun Britaxin rattaista, tosin kolmipyöräisistä, mutta eikö noissa oo vaan runko hieman erilainen ja varsinainen istuinosa sama kuin nelipyöräisessä. http://keskustelu.suomi24.fi/node/4568738 Tuolla oli maininta ettei jalkatuki nouse.
 
Ehdottakaa mulle vaunu merkkejä ja vaunuja, mut sellasia jossa on kääntyvän etupyörät, modernit, iso ja suojaava kuomu sekä säädettävä työntöaisa jne.... ja onko kellään muutes kokemuksia gessleinin F6-Fi yhdistelmävaunuista???? haluaisin nimittäin tietää plussia ja miinuksia tästä kyseisestä rattaasta, mutta myös kokemuksia.....
 
Tän vuoden malleissa britaxissa ei ole enää kuppimallista istuinta. eli saa säädettyä jalkatukea
ja muoks, -09 mallissa on myös sairaan iso kuomu :D
että en ostaisi kyllä huutiksesta niitä vanhempia, pienellä kuomulla..

uudet : http://www.britnett-carver.co.uk/leithpramcentre/prods/434.html
vanhat: http://cn1.kaboodle.com/hi/img/b/0/0/26/3/AAAAC5rZPxgAAAAAACY86w.png?v=1231642837000
 
Alkuperäinen kirjoittaja tulppaani300:
eikö kukaan osaa ehdottaa mulle mitään vaunuja!!!!!!!!!! lainaan aikaisempaa viestiäni!!!!!!!!!
Ehdottakaa mulle vaunu merkkejä ja vaunuja, mut sellasia jossa on kääntyvän etupyörät, modernit, iso ja suojaava kuomu sekä säädettävä työntöaisa jne.... ja onko kellään muutes kokemuksia gessleinin F6-Fi yhdistelmävaunuista???? haluaisin nimittäin tietää plussia ja miinuksia tästä kyseisestä rattaasta, mutta myös kokemuksia.....
 
http://www.kidsroom.de/cgi-bin/kidsroom.shop/4a6a00010080e49427414debae160646/Product/View/68102210
Tossa on yksi ehdotus rattaista kääntyvillä etupyörillä, joiden kanssa ehkä uskaltaisi lenkkipolulle lähteä. Toinen ehdotus on että hankit tukevat lenkki rattaat JA matkarattaat erikseen esim pelkkään autoilu käyttöön.
 
minkä merkkisiä vaunuja suosittelet paljon lenkkipoluilla ja kaupoissa liikkuvalle äipälle? olen miettinyt minkälaiset vaunut haluaisin ja halauaisin sellaiset vaunut jossa mm.:
a) on säädettävä jalkatuki
b) käännettävä ja säädettävä työntöaisa
c) suht iso ja suojaava kuomu
ja d) vaunujen pitää olla helpot kääntää ahtaissakin paikoissa, kuten mm. bussissa ja kauppakeskuksissa.
 

Yhteistyössä