HERQULES Twin Raptor Spin TAI BRIO Douple Wave

Kaksosten rattaiden hankinta edessä ja nyt huhuilenkin kättökokemuksia HERQULES Twin Raptor Spin:istä tai BRIO Double Wave:istä.

Onko Herqulesin pyöräratkaisu toimiva ja tuntuuko työnnettäessä enemmän kolmi vai nelipyräiseltä? Millainen kettyryys ko. rattailla asfaltti ja sorateillä, entäpä lumessa? Toimiiko pitkää kävelylenkkiä tehtäessä? Ovatko renkaat millaiset? ...hyvät?

Onko Brion rattaita helppo käsitellä mutkissä/käännöksissä? Entä kuinka niillä pärjää esim. ruokakaupan hyllyjen välissä? Toimiiko pitkää kävelylenkkiä tehtäessä? Ovat renkaat millaiset? ...hyvät?

Mielellään otetaan niin hyvää kuin huonoakin käyttökokemusta vastaan! =)
 
Brion double wavet ovat kevyet käännellä ja käsitellä ja oon kulkenu pienissäkin kaupoissa niillä, muutenkin todella hyvät työntää ja renkaat ilmakumit ja nekin hyvät. Katsopas tuosta tuplarattaista mielipiteitä ketjusta, siellä oon kommentoinu rattaita muutenkin. Parhaat rattaat mitä mulla on ollu!
 
Alkuperäinen kirjoittaja herne:
Brion double wavet ovat kevyet käännellä ja käsitellä ja oon kulkenu pienissäkin kaupoissa niillä, muutenkin todella hyvät työntää ja renkaat ilmakumit ja nekin hyvät. Katsopas tuosta tuplarattaista mielipiteitä ketjusta, siellä oon kommentoinu rattaita muutenkin. Parhaat rattaat mitä mulla on ollu!
Kiitos paljon! Juu lueskellut olenkin jo aiemminkin. =) Kuinka painavat lapset sulla on ollut kyydissä? Entäpä kuinka pitkät? Kuluuko renkaista epätasaisesti ilma kun on eri painoiset lapset kyydissä?
 
en oo huomannu renkaissa mitään outoo, et tyhjeneis erilailla, eikä niitä tartte ees kovin usein pumppailla. Kyydissä pääsääntöisesti n.11kg ja n.15kg ja laudalla n.15kg. Pituutta en kyl muista(ei oo ollu neuvolaa vähään aikaan ), mut noissa on se hyvä puoli et kun säätää kuomun kaltevuutta niin sillä saa vähän sitä korkeutta lisää istujalle
 
Brion rattaista sen verran et on parhaat rattaat mitä meillä on ollu =)
Tosi kevyet työntää/käsitellä. Ainoo miinus oli että rattaat matalat = tavarakoriin hankala laittaa isoja ruokakasseja. (meni kuitenkin kunhan asetteli). Tämä siksi että painopiste on aika alhaalla mikä tekee siis sen että on kevyet työntää vaikka isot lapset kyydissä. Mutta noin yleisesti niin tosi hyvät rattaat ollu ja voi suositella muillekkin.
ps. on muuten myynnissä semmoiset =)
 
Kiitokset vielä kerran teille avustanne.

Kävimme ihan livenä katsomassa ja testaamassa noita Brion rattaita. Esikoinen ei mahtunut kuomun alle istumaan, joten meillä ko. rattaat jäi kauppaan. Meillä neljä vaihtoehtoa mitä mietittiin noita kaksostenrattaita, ja noissa Brioissa oli tuo istumakorkeus (eli korkeus istuimesta kuomuun) kaikkista matalin :/ Toimivat varmaan paremin samanikäisillä/kokoisilla kaksosilla....tai pienemmällä ikäerolla syntyneillä sisaruksilla.
 
Meillä ajateltiin käydä liikkeessä katsomassa Happy Babyn Spider Duo -vaunuja. Olen piiiitkään pähkäillyt ja vertaillut ja tutkinut ja etsinyt ja kysellyt... Ja kyllä myyjä ainakin sai minut vakuuttuneeksi, että Happy Babyn laatuun voi muiden merkkien rinnalla luottaa. Meidän kotikaupungista vaunuja ei voi ostaa, joten reissun päälle on lähdettävä, sillä en uskalla tilata summanmutikassa näkemättä/testaamatta vaunuja. Ko. merkin erilliset kuomut on se, mikä minua kiinnostaa, sillä lapsosille tulee ikäeroa 1v3kk, ja haluan talvivauvan omaan lämpöiseen soppeensa.

Tai sitten Emmaljungan Twin Cerox... Olisipa kiva tietää jo itsekin, mitkä ne sitten tulee olemaan :D
 
meillä on herqulesin tuplat... todella tyytyväisiä ollaan ja kääntyvien etupyörien ansiosta ihan unelmat työntää... en vaihtais enää rattaisiin joissa ei ole kääntyviä etupyöriä. piti jopa ykkösetki laittaa vaihtoon kun ihastuin niin noihin herqulesiin. tällähetkellä tyntelen niissä vauvaa sekä 1v 5kk poikaa. työntäessä tuntuu ihan nelipyöräiseltä. renkaat todella hyvät eikä meillä ainakaan rengas mekanismistä ole mitään moitittavaa. ja hyvin on kulkenu niin asfaltilla ku soratielläkin.
 
Me päädyttiin Herqulesin tupliin. Nyt tällä vähäisellä käytöllä ovat olleet hyvät. Aika tuollaiset perusrattaat. Istuin korkeus tosiaan oli noissa korkein (meidän valikoimassa) ja kääntyvät etupyörät teki rattaista tosi kettäreät käsitellä verrattuna siis verroikeihin.
Itse ainakin voin lämmöllä suositella tarkempaa tuttavuutta näihin tekemään jos tuplien hankinta on edessä =)
 
Prinsessa Hömelö: Millaiset nuo Herqulekset ovat lumessa, sohjossa tai pehmeällä soralla? Pitääkö etupyörien kanssa osata kääntää eri tavalla vai kääntyvätkö ilman linkkuun menemistä? Minua nuo kiinnostaa myös, mutta en ole vielä käynyt esim. liikkeissä katsomassa. Mulla on ensi kuussa ostotarkoitus ja la 6.4 ja lapsille tulee n. vuosi ikäeroa eli toiveissa olisi, että rattaat menisi ainakin seuraavat 1,5 vuotta kovassakin käytössä.
 
Lumi kokemukset on nyt vähän heikossa, kun ei tuota ihanaa ole tuolta taivaalta tänä talvena juuri tippunut....mutta, mutta renkailla on kyllä helppo kulkea erillaisissa olosuhteissa/maastoissa. Renkaat saa lukittua kulkemaan kolmessa eri vaihtoehdossa. 1. siten että renkaat kulkee ns. normaalin renkaan tavoin eli vain suoraan (eli ei käänny mitenkään). 2. siten että renkaat kääntyy vain sivuttaissuunnassa (itse olen tykästynyt maastossa tähän ominaisuuteen). 3. siten että renkaat pyörii 360-astetta.

Meillä lapsilla on ikäeroa 2v 1kk, joten meillä suurimpana kriteerina oli ostohetkellä se että kumpainenkin mahtuu kuomun alle istumaan (istuinkorkeus suurin herqulesissa, pienin Briolla), erikseen säätyvät selkänojat sekä mahdollisuus matkustaa niin selkä kuin kasvot menosuuntaan. Vaihtoehtoina meillä oli Hergules, Emmaljungan Twin Cerox ja Twin City Cross sekä Brion Douple Wave.
Se mikä noissa kääntyvissä pyörissä on ollut mahtavaa on se että saat käännettyä rattaat tilanteessa kuin tilanteessa suuremitta ponnistusta. Kun kyydissä matkustaa kuitenkin n.20 kiloa vaaditaan työntäjältä aikamoisia voimanponnisteluja kurveissa ja käännöksissä, jos renkaat kulkee vain ja ainoastaan suoraan. Sen minkä Herqules materiaali-laadulla häviää esim Emmaljungalle (pidän itse Herqulesia laadullisesti sellaisena keskikastissa) ottaa takaisin käyttöominaisuuksissa.

Tarkoitatko Harriet81 linkkuun menemisellä sitä että renkaat pyörii toistensa eteen/tielle?
 
meillä on noi brion double wavet.. niissä on tosi löysät jouset verrattuna meidän yksösten herquleksiin. joten bussiin meno oli ekaa kertaa varmaan näky :D mun makuun se on ehkä hiukan liian löysä..
tavarakori on huono, sieltä raosta tippuu tavaraa pois jossei ole muovipusseissa.
meillä näissä on kyytiläisinä 2kk ja 1v5kk poika (86cm ja 11,4kg) jolla ei pää ota vielä kuomuun kiinni.
nää meidän rattaat on kyllä jokin susimalli, oon varma :D harkitsenkin jos ne vaihtais pois.. just kun on löysät, heittoaisa kränään ,yks rengas viipottaa, kuomua ei saa vedettyä eteenpäin ja se on jatkuvasti vähän taaksepäin kallellaan. ja nyt viikolla ollaan menossa liikkeeseen koska en saa noita kasaan! viis ihmistä niitä on nyt koettanut kasata ja ei oo onnistunut, en tiedä ollaanko niin tyhmiä vai onko ne rikki..
kuinka pitkä se jalkatuki on herquleksen tuplissa, jos joku viittis mitata? onko se pidempi mitä niissä yksösten rattaissa?
nimittäin niissä tulee jo ihan just esikoiselta jalat siitä yli tai joutuu koukistamaan.. eikä oo varmaan pidemmän päälle kovin kivaa pitää siinä asennossa.
 

Yhteistyössä