Herramunjee miten huominen voikin jännittää!!

Huomenna aamusta on lääkäri ja käynnistys. Ja mie olen maha kuralla jännityksestä, voi hyvät hyssykät sentään! Miten mie itteni saan rauhoittumaan?????

Ja mitäs luulette, millä todennäköisyydellä sattuu niin että ne laittaakin kotiin vaikkapa täyden osaston takia? Eikai ne niin voi tehdä jos on lääkärin määräys että käynnistetään? Paniikki kaikesta!!!!! :eek: :xmas:

Ja sanokaa, mitä pitää nyt muistaa tehdä ennen lähtöä aamulla ja mitä ottaa mukaan (sairaalakassin lisäksi). Mie olen ihan tolaltani nyt tän jännityksen takia :xmas:
 
Hih,onnea käynnistykseen! :)
En usko että ne kotia sinua laittaa,jos on luvannut käynnistää huomenna..kyllä ainakin minun kohdalla piti lupauksensa:)

Kannattaa ottaa jotain lukemista/tekemistä mukaan..ite ainakin makasin/keinuin keinutuolissa 12tuntii ni meinas aika käydä pitkäksi..tai alussa varsinkin kun ei vielä supistukset ollu kunnolla alkaneet:)

Tsemppiä!!
 
Miks sulla synnytys käynnistetään?

Itse toivon saavani käynnistyksen voimakkaan synnytyspelon takia, pelkään juuri sitä synnytyksen alkamista. Se olisi suuri helpotus kun olisi tietty päivä tiedossa, vaikka voihan vauva sitten toki syntyä aiemminkin, muttei sitä sitten niin panikoisi...
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.05.2007 klo 13:50 Gekkolisko kirjoitti:
Miks sulla synnytys käynnistetään?

Itse toivon saavani käynnistyksen voimakkaan synnytyspelon takia, pelkään juuri sitä synnytyksen alkamista. Se olisi suuri helpotus kun olisi tietty päivä tiedossa, vaikka voihan vauva sitten toki syntyä aiemminkin, muttei sitä sitten niin panikoisi...
Käynnistetään vauvan ison koon takia, sillä esikko oli iso ja imukuppia tarvittiin (rv 41+5). Nyt ei lääkäri halua että vauva kerkiää kasvaa ihan kauheen isoksi.

Itse tykkäsin siitä kun käynnistyi itsekseen, se oli ihanan lempeä alku synnytykselle joka sitten olikin tosi rankka muuten. Jäi tosi ihanat muistot siitä alusta, nyt vähän pelkään että menee toisin päin tuon käynnistelyn takia. En haluaisi käynnistystä jos painoarvio ei olisi jo aika iso.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.05.2007 klo 13:53 JabbaTheHut kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.05.2007 klo 13:50 Gekkolisko kirjoitti:
Miks sulla synnytys käynnistetään?

Itse toivon saavani käynnistyksen voimakkaan synnytyspelon takia, pelkään juuri sitä synnytyksen alkamista. Se olisi suuri helpotus kun olisi tietty päivä tiedossa, vaikka voihan vauva sitten toki syntyä aiemminkin, muttei sitä sitten niin panikoisi...
Käynnistetään vauvan ison koon takia, sillä esikko oli iso ja imukuppia tarvittiin (rv 41+5). Nyt ei lääkäri halua että vauva kerkiää kasvaa ihan kauheen isoksi.

Itse tykkäsin siitä kun käynnistyi itsekseen, se oli ihanan lempeä alku synnytykselle joka sitten olikin tosi rankka muuten. Jäi tosi ihanat muistot siitä alusta, nyt vähän pelkään että menee toisin päin tuon käynnistelyn takia. En haluaisi käynnistystä jos painoarvio ei olisi jo aika iso.
Niinpä, monet on sitä sanoneet mun tapauksessa et mieluummin luonnollinen synnytys kuin käynniostys, mutta koen et silti parempi se mulle ois. Oon kuitenkin keisarinleikkaus toiveesta luopunu, niin voimakas on pelko synnytystä kohtaan, että leikkauksestakin on ollu puhetta...

Mutta onnea sulle koitokseen! =) :hug:
 
Onnea koitokseen. Jos lääkäri määrää käynnistykseen niin ei ne sua kotiin laita sieltä. En ainakaa usko. Mulla ainaki käynnisteltiin ja sanoivat että 6 tuntia voi sitä tippaa laittaa ja jos ei sit omilla suppareilla suju niin sit pitää jatkaa seuraavana päivänä. Mulla onneks eteni omilla suppareilla sen tipan jälkeen. Ja muistaakseni laittovat takasin sit tauon jälkeen sen tipan avuksi. En ihan tarkkaan muista, oli niin tuskallista jo siinä vaiheessa.
 
Hui kun jännää!! =)
Ei ne voi sua kotiin passittaa, jos kerran aika käynnistykseen on varattu.
Siskon lapsi syntyi käynnistämällä, ja nopeaa oli synnytys, muttei mitenkään erikoisen kivuliasta.

Hyvin se menee, ONNEA!! :flower: =)
 
Silloin kun mie menin rv40 kättärille, niin synnytyssalit olivat kaikki käytössä ja sulku päällä, mutta lääkäri soitti synnytysosastolle ja sanoi, että tämä diabestesäiti tulee tänään käynnistykseen ja niinpäs teinkin :) ja oli ehkä aihettakin, kun poika oli 5395g painava :)

Aika äkkiähän ne synnytyshuoneet kuitenkin vapautuu, odottelin ehkä 3h...
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.05.2007 klo 13:58 JuiceFani kirjoitti:
Onnea koitokseen. Jos lääkäri määrää käynnistykseen niin ei ne sua kotiin laita sieltä. En ainakaa usko. Mulla ainaki käynnisteltiin ja sanoivat että 6 tuntia voi sitä tippaa laittaa ja jos ei sit omilla suppareilla suju niin sit pitää jatkaa seuraavana päivänä. Mulla onneks eteni omilla suppareilla sen tipan jälkeen. Ja muistaakseni laittovat takasin sit tauon jälkeen sen tipan avuksi. En ihan tarkkaan muista, oli niin tuskallista jo siinä vaiheessa.
Eihän mulla esikoisestakaan riittänyt omat supparit mihinkään, vaikka itsekseen käynnistyi. Jotain 12-14h oli se tippa täysillä valumassa :eek:

No toivotaan tosiaan että joku soppi mulle sieltä löytyy, ajatus siitä että on jännittänyt ja järjestänyt asiat siten että huomenna synnytys ja sitten ei oliskaan. Mies on järkännyt vapaata, esikolle ja hurtalle on hoitopaikka jne.

Kiitos tsemppauksista, tarpeeseen tulee! Mua jännittää niin että posket helottaa kuumina, pahenee varmaan vaan iltaa kohti :eek: :ashamed:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.05.2007 klo 14:06 Nipsu27 kirjoitti:
mut ne passitti kotio vaik kävin kys illä et ottaavat sisälle ja alkaavat käynnistelee... viikon päästä ois ollunna seuraava aika. noh, menin samana iltana takasin ja tyttö synty enne puoltayötä :D

Mie kävin erikoislääkärillä rv 36+6 ja se laittoi lausunnon että käynnistys rv 40+0 jos ei ennen ole syntynyt ja sain ajan huomiselle 9.30. Ilmeisesti lääkärille siis se aika, että se päättää miten käynnistys tehdään?

 

Yhteistyössä