herttamainen kohtu?

Onko kenellekään kokemusta herttamaisesta kohdusta? Ensimmäisessä raskaudessani tälläista ei ollut/huomattu. Nyt kävin pari viikkoa sitten alkuraskauden ultrassa jossa lääkäri kysyi että onko mulle sanottu aikaisemmin herttamaisesta kohdusta. En ole ikänä tällaisesta kuullutkaan. Lääkäri väitti ettei tällä ole mitään merkitystä raskauden kulun kannalta mutta kuitenkin kun googletin asiaa tässä äskettäin niin tuli esille että sillä saattaa olla yhteyttä ennenaikaiseen synnytykseen, kohonnut keskenmenonriski ym..

Kenelläkään kokemusta?

salkkis rv 10+4 (tai jotain sinnepäin)
 
Hei, mulla ei kokemusta tuosta, mutta mä kans googletin :) ja olin ymmärtävinäni, että tuo liittyy jotenkin kohdun väliseiniin. Tutullani on kohdussa väliseinä, joka ilmeisesti on syynä siihen, että molemmat lapset ovat syntyneet jonkin verran ennenaikaisesti, ei kuitenkaan mitenkään vakavasti. Väliseinä huomattiin vasta ensimmäisen syntyessä/synnyttyä. Ilmeisesti saattaa vaikuttaa sikiön asentoon kohdussa, tarjontaan jne. Jotenkin luulisi, että jos ensimmäinen raskautesi on mennyt ihan normaalisti, ei pitäisi nytkään olla ongelmia, ja minusta tuo herttamainen kuulostaa "vähemmän väliseinäiseltä" kuin kunnon väliseinäinen... Olipa taas hassusti ilmaistu :LOL: No mutta kertokaahan ken oikeasti tietää :)
 
Hephep :wave:

Eli mulla on ns. sydämen-muotoinen kohtu =) Ylhäällä on pieni väliseinä havaittu myöskin toisessa raskaudessa.
Nyt on menossa neljäs raskaus (29+5) eikä kertaakaan ole sen takia mitään ongelmia ollut =) Eikä kukaan ole siitä sen kummemmin maininnut. Th:kin vaan hymähtelee aina, kun on niin ihanan mallinen...kannan lastani sydämessäni :D Kirjaimellisesti :saint:

Ja mulla siis jo 3 synnytystä takana, lapset on olleet ihan täysiaikaisia jne...eka 40+5 (3610g), toka 38+4 (käynnistetty muista syistä ennen la:ta, 2590g) ja kolmas 41+1 (3220g)...eli ainakaan mun kohdalla ei ennenaikaisuudesta voi puhua :LOL:

Itse en ainakaan mieti koko asiaa... =)
 

Yhteistyössä