hienoja ennakkoluuloja äidit tuputtaa lapsilleen!!

meillä 7kk ikäinen tanskandoggi joka on meidän mukana raksalla päivittäin.
siinä on paljon lapsiperheitä naapurissa.

ensin yks tyttö tuli sanoon et pelkää meidän koiraa koska äitinsä oli sanonu et se on tappajakoira.

toinen tyttö sano et äitinsä oli sanonu et meidän koira puree ja sit kun se puree niin lähtee käsi irti.

kolmas kerta oli poika joka tuli sanoon et äitinsä oli sanonu et meidän naapuriin ei voi tulla enää leikkimään kun meidän koira on vaarallinen.

ja ihan oikeesti, lempeämpää ja kiltimpää koiraa saa hakea, kenellekään ei ole koskaan tehnyt mitään!!!!!!!
eikä se juoksentele lasten kimpussa vaan on ihan omassa pihassa.

no, tänään sit meidän pojalla oli poskessa kaks naarmua mitkä tuli kun se "paini" siskon koiran kanssa, niin johan yks äiti-ihminen tuli kiekumaan et olipa järkee ottaa tollanen hullu koira :kieh:

siis USKOMATONTA!!!!!!!! :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek:
 
mä koitan välttää koiria jos olen lasten kans liikkeellä..muutaman kerran ollut narussa koira ja meinannu hyökätä ku kärryillä ohi kävelty..ite en pelkää koiria sillä mulla on ollu kolme itellä,mut jos ei pakko ole niin en päästä lapsia lähelle.
 
Alkuperäinen kirjoittaja poikienäiti:
mä koitan välttää koiria jos olen lasten kans liikkeellä..muutaman kerran ollut narussa koira ja meinannu hyökätä ku kärryillä ohi kävelty..ite en pelkää koiria sillä mulla on ollu kolme itellä,mut jos ei pakko ole niin en päästä lapsia lähelle.
eikä tarviikaan päästää, mut ei silti tarvii pelotella lapsia :|
 
kyllä
lapselle pitääkin opettaa että vieraita koiria pitää varoa! Eihän ne kotiväelle mitään mutta en haluaisi että mun lapsen kimppuun kävisi vieras koira vaan puolustaakseen perhettään.
 
koiranomistaja
Alkuperäinen kirjoittaja kyllä:
lapselle pitääkin opettaa että vieraita koiria pitää varoa! Eihän ne kotiväelle mitään mutta en haluaisi että mun lapsen kimppuun kävisi vieras koira vaan puolustaakseen perhettään.
Sen terveen koiranvaromisen voi opettaa fiksummallakin tavalla...
 
Alkuperäinen kirjoittaja kyllä:
lapselle pitääkin opettaa että vieraita koiria pitää varoa! Eihän ne kotiväelle mitään mutta en haluaisi että mun lapsen kimppuun kävisi vieras koira vaan puolustaakseen perhettään.
no tietysti pitää!!
eihän tässä siitä ole kyse!!
mun mielestä aika asiatonta alkaa uhkailee jollain tappajakoiralla tai käsien irti puremisella kun vois ihan asiallisesti lapsilleen sanoa että älä mene vieraan koiran luo.
 
:/ Se mulla on aina mennyt ohi että miksi ihmeessä ihmiset ottaa noita valtavia koiria.. Tuntuu että se on monille vain egonjatke. Minä aioin opettaa lapseni pysymää kaukana vieraista koirista ja suhtatutumaan aina tietyllä varauksella tuttuihinkin koiriin..
 
koiranomistaja
Alkuperäinen kirjoittaja poikienäiti:
niin toi pelottelu on..mut kyl mäkin aina sanon ettei saa missään nimes mennä vieraan koiran tykö jos esim kiinni jossain..ja mieluummin hieman pelottelen että osaavat olla kaukaa viisaita..
No tuohan pitää joakisella lapselle opettaa. Samoin kuin se ettei yhteenkään koiraan saa koskea ilman omistajan lupaa.

Ei meidänkään koirienkeskellä kasvaneet ja koiria rakastavat lapset menisi vieraisiin koiriin koskemaan eikä todella ole tarvinut sen aikaansaamiseksi kutsua naapurinkoiraa tappajaksi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja sulasieni:
:/ Se mulla on aina mennyt ohi että miksi ihmeessä ihmiset ottaa noita valtavia koiria.. Tuntuu että se on monille vain egonjatke. Minä aioin opettaa lapseni pysymää kaukana vieraista koirista ja suhtatutumaan aina tietyllä varauksella tuttuihinkin koiriin..
mulle doggi ei ole mikään egonjatke vaan lapsuudesta asti olen sellaisesta haaveillut. aivan ihana koira ja meille tuskin tulee enää muita koiria kun tanskandoggeja, ihan rakkaudesta rotuun :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja badass:
Alkuperäinen kirjoittaja kyllä:
lapselle pitääkin opettaa että vieraita koiria pitää varoa! Eihän ne kotiväelle mitään mutta en haluaisi että mun lapsen kimppuun kävisi vieras koira vaan puolustaakseen perhettään.
no tietysti pitää!!
eihän tässä siitä ole kyse!!
mun mielestä aika asiatonta alkaa uhkailee jollain tappajakoiralla tai käsien irti puremisella kun vois ihan asiallisesti lapsilleen sanoa että älä mene vieraan koiran luo.
eipäne helposti tuollaista usko. Mutta ei siinä pelottelussa järkeä ole.
Me lapsen 1v 3kk rapsutetaan koiria vasta kun omistajalta on kysytty lupa. Vaikka siinä ois muita muksuja niin ensin lupa. Lapsi osaa jo myös sen että ensin annetaan käsi haisteltavaksi, eikä laiteta kättä koiran pään päälle.

On hyvä opettaa varovaisuutta mutta ei pelotella. Tuossa voi myös vanhemman omat kokemukset ja pelot olla taustalla, ja varmasti onkin.

Mua on koira purru pienenä kun kävelin koiran luo kysymättä lupaa. Nappashet kädestä kiinni. Ei tietenkään ois saanu purra mutta katson että oli oma moka koska menin koiran luo jota omista ulkoilutti ilman kontaktia omistajaan.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja poikienäiti:
niin toi pelottelu on..mut kyl mäkin aina sanon ettei saa missään nimes mennä vieraan koiran tykö jos esim kiinni jossain..ja mieluummin hieman pelottelen että osaavat olla kaukaa viisaita..
Tuo pelottelu koiran vaarallisuudella ei suinkaan aina auta lapsia pysymään koirasta kaukana, päinvastoin. Meillä oli naapurissa aikanaan mitä lempein ja ihanin saksanpaimenkoira mutta joidenkin kavereiden äidit pelkäsivät tätä ja siksi kertoivat noita kauhukertomuksia lapsilleen.

Pojat jotka muuten eivät olisi koirasta edes kiinnostuneet sitten näiden innoittamana halusivat nähdä tappajakoiran tositeossa ja kävivät tätä härnäämässä, heittelemässä kivilla jä kepeilla pihassa ja juoksemalla karkuun aidatun pihan läpi. Onneksi mitään ei päässyt käymään, mutta jos olisi jotain sattunut niin syyn olisin nähnyt vanhempien pelotteluissa enkä aidatulla piahalla rauhassa oleilleessa koirassa.
 



Onko se kiltti?

Doggi on hyvin tietoinen omasta koostaan. Sen vuoksi sillä ei juuri ole taipumuksia joillekkin pienemmille roduille ominaiseen räksytykseen ja uhitteluun: se tietää että sitä kunnioitetaan muutenkin. Perusluonteeltaan doggi on leppoisa, seurallinen, hillitty ja harkitseva. Se voi olla pidättyväinen vieraita ihmisiä kohtaan, mutta ei aggressiivinen. Vahtikoira-taipumukset ovat yksilöllisiä, mutta vaikka doggi ei niitä omaisikaan, riittää usein jo sen pelkkä läsnäolo pitämään ei-toivotut vieraat loitolla.

Vaikka doggi on ihmisiä kohtaan kiltti ja äärimmäisen kärsivällinen, toista koiraa kohtaan se on kuitenkin koira. Useimmiten ne tulevat hyvin toimeen lajitovereidensa kanssa, mutta jos tulee erimielisyyksiä, doggi voi raivostua siinä missä mikä tahansa koira. Ei ole myöskään sanottua etteikö doggi ryhtyisi toimenpiteisiin jos joku (eläin tai ihminen) selvästikin uhkaa sen laumaa. Rauhallisen ja harkitsevan luonteensa vuoksi doggi ei kuitenkaan ole taipuvainen keksimään tai liioittelemaan näitä vaaratilanteita.

tuossa vielä tuosta dogista. Pelottavasta ulkonäöstä huolimatta ihmisille aika lupsakka =) koira kuitenkin.... mutta ei pahimasta "tappajakoirasta kyse kuitenkaan ;)
 
olipas tyhmää
No toi on vaan ihmisten tyhmyyttä, vaikka ärsyttähän se koiraihmisenä, kun omaa koiraa "haukutaan" noin perusteettomin syin. Rotikoita, dobbereita ja tanskiksia on perhekoirina TODELLA paljon. Ennemmin mä käskisin lapseni varoa niitä valkosia karvakasoja kuin mitään em.
 
Alkuperäinen kirjoittaja I-ha-na:
musta taas dopperi ja rotikka on aika lupsakan näkösiä ja dogi pelottavampi. Johtuu varmaan siitä että kaverilla ollu rotikka ja itellä dopperi....
mulla kans kaverilla rotikka ja se on kyllä semmonen nössö et ei mitää järkee :D :heart:
mut on se musta pelottavamman näkönen kun toi meidän lössykkä :D
mielipiteitä on monia :)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja olipas tyhmää:
No toi on vaan ihmisten tyhmyyttä, vaikka ärsyttähän se koiraihmisenä, kun omaa koiraa "haukutaan" noin perusteettomin syin. Rotikoita, dobbereita ja tanskiksia on perhekoirina TODELLA paljon. Ennemmin mä käskisin lapseni varoa niitä valkosia karvakasoja kuin mitään em.
Samma här. Todennäköisyys että tulee hammasta on noilla paljon suurempi.
 
niin ja lisään vielä, et enemmän mua itseeni pelottaa ne pienet räkyttävät pölypallerot mistä ei tiedä koska ne käy nilkkaan kiinni :ashamed:
ja monesti oon meinannu talloo jalkoihini kaverin toy-villakoiran kun se pyörii nilkoissa koko ajan :D
 
tossuliini
Ite olen opettanut tyttöni sellaseksi etteivät mene vieraitten koirien luo koska ei tiedä milloinkaan mitä voi sattua mutta en mä rupeis kans pelottelemaan. Ite kyllä pelkään dobermanneja mutta en ole koskaan sitä näyttänyt lapsilleni. Mun kimppuun hyökkäsi dobermanni kun olin kotia menossa tässä muutama vuosi sitten eikä se ole jäänyt mielestä pois, mä huusin aika vihasesti sille omistajalle että kutsuu sen koiransa mun kimpusta.
 

Yhteistyössä