Hieronnan jälkeisenä päivänä päänsärky, tyhmää...

  • Viestiketjun aloittaja Alpenmilch
  • Ensimmäinen viesti
Alpenmilch
Olen nyt muutaman kerran huomannut, et kun olen käynyt niska/hartiaseudun hieronnassa, niin seuraavana päivänä on päänsärkyä. Johtuuko tämä siitä, että en ole juonut tarpeeksi nestettä hieronnan jälkeen? Vai onko vaan sattumaa, et aina sopii nää päänsäryt osumaan hieronnan jälkeen? Onko muilla samaa?
 
Lihakset ärtyvät
Pöh. Hieronnassa lihakset ja hermot ovat koetuksella, joten on ihan normaalia että ne ärtyvät. Eli hierotut lihakset ärsyttävät hermoja ja mahdollisesti muita lihaksi, joka taas aiheuttaa päänsärkyä. Kyse ei ole mistään mystitistä kuona-aineista tai nestepuutoksesta - hieronta ei vie kehosta nestettä.
 
"juupajuu"
Tuota nestejuttua minäkin epäilen.Mulla ei koskaan hieronnan jälkeen säre päätä, pikemmnkin tosi kevyt olo kuupassa kun veri taas kiertää.
Minä en ole ikinä juonut tavallista enempää hieronnan jälkeen ja päänsärkyä on ollut vain kahtena kertana, kun olen ollut tavallista enemmän jumissa. Toisella kertaa soitin hierojalle seuraavana päivänä, kun oksetti ja särky oli aivan kamala. Hän hieroi samana päivänä niskani kevyesti uudestaan ja päänsärky poistui sillä. Ei sillä ollut veden juomisen kanssa yhtään mitään tekemistä. Olen myös urheillut paljon ja nestehukkaa on varmasti ollut, mutta ei ole normaalisti siitä tullut päänsärkyä. Yhden kerran vaan tuli, kun olin opetellut surffausta koko päivän ja saunonut sen jälkeen. Seuraavana aamuna oli aivan järjetön päänsärky ja heikotti, mutta silloin sen nestehukan huomasi myös siitä, että pissaa ei tullut moneen tuntiin heräämisen jälkeen, vaikka normaalisti aamuisin aina on vessahätä. Päänsärky hävisi melko nopeasti kun olin syönyt ja juonut, eikä palannut enää takaisin.

Minua ärsyttävät nuo aineenvaihdunnasta ja nestetasapainosta höpisemiset, kyllä siinä nyt vaan saa aikamoinen rasitus olla, että tasapainot heittävät! Jos 30-60 min. hieronta saa aineenvaihdunnan niin hurjaan laukkaan, niin johan se olisi ihme ja uusi skandaalimainen laihdutuskeino samalla kertaa:O
 
[QUOTE="juupajuu";28682548]Minä en ole ikinä juonut tavallista enempää hieronnan jälkeen ja päänsärkyä on ollut vain kahtena kertana, kun olen ollut tavallista enemmän jumissa. Toisella kertaa soitin hierojalle seuraavana päivänä, kun oksetti ja särky oli aivan kamala. Hän hieroi samana päivänä niskani kevyesti uudestaan ja päänsärky poistui sillä. Ei sillä ollut veden juomisen kanssa yhtään mitään tekemistä. Olen myös urheillut paljon ja nestehukkaa on varmasti ollut, mutta ei ole normaalisti siitä tullut päänsärkyä. Yhden kerran vaan tuli, kun olin opetellut surffausta koko päivän ja saunonut sen jälkeen. Seuraavana aamuna oli aivan järjetön päänsärky ja heikotti, mutta silloin sen nestehukan huomasi myös siitä, että pissaa ei tullut moneen tuntiin heräämisen jälkeen, vaikka normaalisti aamuisin aina on vessahätä. Päänsärky hävisi melko nopeasti kun olin syönyt ja juonut, eikä palannut enää takaisin.

Minua ärsyttävät nuo aineenvaihdunnasta ja nestetasapainosta höpisemiset, kyllä siinä nyt vaan saa aikamoinen rasitus olla, että tasapainot heittävät! Jos 30-60 min. hieronta saa aineenvaihdunnan niin hurjaan laukkaan, niin johan se olisi ihme ja uusi skandaalimainen laihdutuskeino samalla kertaa:O[/QUOTE]

Yhtälailla mää voin pitää höpinänä sitä että ei tarvis juoda enemmän. Mua juotattaa enemmän käsittelyn jälkeen, se ei oo väärää yhtään enempää kun sun kokemukset.
 
Urheiluhieroja
Alkuperäinen kirjoittaja Lihakset ärtyvät;28682392:
Pöh. Hieronnassa lihakset ja hermot ovat koetuksella, joten on ihan normaalia että ne ärtyvät. Eli hierotut lihakset ärsyttävät hermoja ja mahdollisesti muita lihaksi, joka taas aiheuttaa päänsärkyä. Kyse ei ole mistään mystitistä kuona-aineista tai nestepuutoksesta - hieronta ei vie kehosta nestettä.
Kysyin urheiluhierojalta tätä ja hän sanoi, että juuri näin se menee. Eli hermot ja lihakset ärtyvät, jos hierottava alue o jumissa ja hieronta "avaa" näitä lihaksia, joten päänsärkyä, lihaskipuja yms. voi tulla, eikä ole edes harvinaista. Kannattaa ottaa särkylääkettä kipuihin.
Mutta totta on myös se, että hieronta laittaa myös kuona-aineita kiertämään ja esimerkiksi selluulittiakin hoidetaan pois rankalla hieronnalla ongelma-alueille! On siis tärkeää juoda, jotta nämä pääsevä ulos kehosta virtsan, hien tms. mukana.
 

Yhteistyössä