Hiiva ensikertalaisella - lääkitys?

  • Viestiketjun aloittaja kysymys
  • Ensimmäinen viesti
kysymys
Eli oireeni viittaisivat hiivaan ja epäilen että käyttämilläni Yasminelle-pillereillä on osuutta asiaan. Haluaisin päästä tästä eroon ja kuulemma hiivan itsehoito on helppoa, mutta kaikkialla kehotetaan ensikertalaisia hakeutumaan ensin lääkäriin varmistamaan että kyseessä oikeasti on hiiva. Kuitenkin sanotaan myös ettei hiivalääkkeistä ole haittaakaan, ainoa mitä jostain löysin oli että kun esim Canestenillaon emätinpuikkoja, niin niiden tarpeeton käyttö vaikuttaisi johonkin emättimen luonnolliseen bakteeritasapainoon ja altistaisi uusille tulehduksille? Mietin sitten että jos menisin kuitenkin suoraan apteekkiin ilman lääkäriä ja kokeilisin pelkkää voidetta, että auttaisiko se. Olisiko ihan ok ja turvallista?
 
Ite luulin että mulla oli hiiva kun se "eka kertaa" tuli. Siks lainausmerkeissä kun mulla ei tähän päivään mennessä ole oikeasti tainnut hiivaa olla. Ostin tosiaan niitä itsehoitolääkkeitä, eka jotain merkkiä (en muista) missä piti kolmena päivänä laittaa puikko emättimeen. Sitten Canestenia. Ei auttanut ja menin lääkäriin ja kyse ei ollutkaan hiivasta. Mutta en sitten tiedä oliko noista hiivalääkkeistä haittaa, muttei hyötyä ainakaan.
 
Yasminelle
mulla on kanssa yasminellet käytössä ollu nyt jo jonku aikaa ja tuntuu että tätä rasittavaa hiivakierrettä saan kiittää niistä... onko kellään kokemuksia eri pillerimerkeistä, merkin vaihtamisesta ehkä apua..?
 

Yhteistyössä