hiiva ja fluconazol tabletti

  • Viestiketjun aloittaja apua
  • Ensimmäinen viesti
apua
Sain hiivatulehdukseen Fluconazol-nimisen suun kautta otettavan lääkkeen,1 tabletti. Kuinka pian muilla ko. lääke on helpottanut kutinan ja polttelun oireita? Itselläni on mennyt jo kaksi vuorokautta, eikä helpotusta näy....



 
hei
Nukutko ilman housuja? Älä myöskään käytä lycra-alushousuja (muutenkaan ei suositella, jos on hiivaan taipumusta) hiivan aikana. Muutenkin alaosasto kantsii pitää mahdollisimman ilmavana (kotona vaikka hame päälle ja alkkarit pois, jotta saa ilmaa).

Bepantheeni ja siihen sekoitettu tea tree -öljy helpottaa myös oloa. :)
 
apua
Mulla alkoi myös tänään menkat!! :( Joten pakko siteitä käyttää,ei kiva!!Mulla on vielä jäljellä canesten voidetta,pitäiskö sitä sipaista myös?Kyllä tää kutina on aivan kauheeta!
Kaksi kuuria canestenia jo käytin,eikä tehonnut ja nyt tää tabletti.
 
hei
Alkuperäinen kirjoittaja apua:
Mulla alkoi myös tänään menkat!! :( Joten pakko siteitä käyttää,ei kiva!!Mulla on vielä jäljellä canesten voidetta,pitäiskö sitä sipaista myös?Kyllä tää kutina on aivan kauheeta!
Kaksi kuuria canestenia jo käytin,eikä tehonnut ja nyt tää tabletti.
Menkat itsessään auttaa viemään hiivaa pois. :)

Kärsivällisyyttä. En tiedä kantsiiko laittaa canestenia, kun sitähän ei menkkojen aikaan suositella...
 
Gyneltä kuultua
jos on hiivaa kannattaa odottaa menkat ekaks, sit vasta tabu tms kuuri hiivaan. Menkkoja ennen usein hiiva iskee. Alapesut haalealla vedellä, ei kuumaa. Ja sokerin käyttö minimiin. Hiiva RAKASTAA sokeria ;o) Antibioottikuurin jälkeen hiiva iskee yleensä myös, silloin kannattaa astibiootin määräävältä lekurilta pyytää resepti myös hiivalääkkeelle. Ja käytä se VASTA seuraavien menkkojen jälkeen, jos tarviit. Se kolmen päivän tabu-kuuri hiivaan on tehokkaampi kuin yhden tabun; pyydä ensi kerralla sitä. (2 tabua kolmena päivänä peräkkäin).
 
apua
Mutta jos vielä perjantainakin kutiaa,niin odottelenko vaan vai soitanko lääkäriin,voivatko mitään tehdä kun on menkat?Miten nopeesti näytteet valmistuu?
Oikeesti kauheeta jos viikonloppunakin vielä kutiaa..Toivottavasti siinä perää että menkat auttais hiivasieneen.
Ja onko toi useemman tabun kuuri sama kuin tää nykyinen,mut otetaan vaan enempi??
 
"Gyneltä kuultua"
Odota rauhassa ne menkat pois ja muutama päivä (5) yli. Kuuri on eri merkkinen, lääkäri kyllä tietää. Taisit ottaa tabun liika aikasessa vaiheessa. Toivottavasti menkat vie mennessään!
 
apua
Onko siis vaikutusta tehoon jos liian aikaisessa vaiheessa tabletin oon ottanut?Ei sanottu mitään etteikö sais ottaa ja menkoista ei kukaan maininnut.Mutta toivottavasti auttaa.Kun loppuis tää kutina niin olis helpompaa.
 
minä taas
Alkuperäinen kirjoittaja apua:
Onko siis vaikutusta tehoon jos liian aikaisessa vaiheessa tabletin oon ottanut?Ei sanottu mitään etteikö sais ottaa ja menkoista ei kukaan maininnut.Mutta toivottavasti auttaa.Kun loppuis tää kutina niin olis helpompaa.
Tarkotin että otit ennen menkkoja.... Kantsii siis yleensä ottaa vasta niiden jälkeen, jos vielä oireilee. Menkat sekottaa sen lääkkeen vaikutusta. Mut oottele ny ihan rauhassa. Voipi olla muutakin kuin hiivaa... toivottavasti kuitenkaan ei! Otettiinko sinulta mitään testiä alapäästä, muita kuin hiiva näyte?
 
lisse
Alkuperäinen kirjoittaja hei:
Nukutko ilman housuja? Älä myöskään käytä lycra-alushousuja (muutenkaan ei suositella, jos on hiivaan taipumusta) hiivan aikana. Muutenkin alaosasto kantsii pitää mahdollisimman ilmavana (kotona vaikka hame päälle ja alkkarit pois, jotta saa ilmaa).

Bepantheeni ja siihen sekoitettu tea tree -öljy helpottaa myös oloa. :)

tuota lääkärikin mulle sanoi että lycra alushousut pois heti helpotti,se lisäsi mul kutinaa ja valkovuotoa,aina housusuojaa piti pitää,sitten kysyi mun alusasuista
ja pesun/sex jälkeen ohutta bebantheen voidetta,nyt asiat paremmin, ja syön maitohappobakteeri tabl.eikä valkovuotoakaan,kauan taistelinkin
 
Juu, lycra housut ja kaikki kiristävä pois ja ilmaa, ilmaa, ilmaa.. Itellä nyt canesten loppu, joten pelkkä bepanthen käytössä. Sen lisäksi GynoDaktarin suppo, kun en voi raskauden takia oikein muita kun nuita paikallisia käyttää (Tai voin, mutta jossain olen kertonut tyttöni hampaista, niin en suostu edes). Sitten hoidan sisältä päin, ja sillä pysynyt suht kurissa useamman viikon, nyt jostain syystä ärtynyt lisää. Eli siis piimää ja tummaa leippää yms. Ei makeaa, ei vaaleeta leipää..... Että näin. Tuskaa!!
 
apua
Mä sain tuon reseptin puhelinsoiton perusteella,ei edes annettu lääkäriaikaa.Kuulema jos se ei auta,niin soittaa sit vasta sitä lääkäriaikaa.Ennen kun mulla on ollut hiivasienitulehdus niin canesten puikko on auttanut heti.Nyt on ihmeen sitkeessä.Nytkin siellä näkyy valkoista peitettä et kai se hiivaa on.Pitää nyt ootella nää menkat ja katsoo onko parantunut.Lääkärikö sen näytteen ottaaa?vai labrassa?Meinasin vaan että kuin nopeesti asiat etenee sit kun lääkäris käypi?
 
minä taas
jos vaiva jatkuu vielä menkkojen jälkeen, mene ihan oikealle gynelle. Varmin tapa saada oikea hoito. Ottaa näytteet siellä. Toinen vaihtoehto on terveyskeskuksen lääkäri, ne tosin voi joskus olla kurjia kokemuksia kun niillä ei oo kokemusta noista hommista niin paljoo...
 
lisse
Alkuperäinen kirjoittaja Sarina84:
Juu, lycra housut ja kaikki kiristävä pois ja ilmaa, ilmaa, ilmaa.. Itellä nyt canesten loppu, joten pelkkä bepanthen käytössä. Sen lisäksi GynoDaktarin suppo, kun en voi raskauden takia oikein muita kun nuita paikallisia käyttää (Tai voin, mutta jossain olen kertonut tyttöni hampaista, niin en suostu edes). Sitten hoidan sisältä päin, ja sillä pysynyt suht kurissa useamman viikon, nyt jostain syystä ärtynyt lisää. Eli siis piimää ja tummaa leippää yms. Ei makeaa, ei vaaleeta leipää..... Että näin. Tuskaa!!

eikös maitohappobakteeri tabl. voi ottaa?
mul nekin auttoi,mul mitään piimästä makeasta vaaleasta leivästä
 
ap
Viime yönä en saanut nukuttua kuin 2 tuntia kutinan takia!! :( aargh!Ja töihin pitäis jaksaa lähtee.Oikeesti tästä pahempaa ei voi olla,ei edes synnytyksen jälkeen alapää ollut näin ilkeä..vaikka ei kai näitä nyt voi verrata.Ehkä nuo menkat nyt auttaa sen verran ettei sinne sisälle niin paljoa ehkä kutita,mutta ulkoa päin kylläkin..
 

Yhteistyössä