hirveä vauvakuume, mutta elämäntilanne ei salli

  • Viestiketjun aloittaja haave
  • Ensimmäinen viesti
haave
Hei!
Ajattelin kirjoittaa tänne minua vaivanneesta asiasta ja toivottavasti saan ihan asiallisiakin kommentteja ja neuvoja ;)
Olen siis nyt 19v. Haen 2008keväällä oikikseen ja muutamaan toiseen paikkaan opiskelemaan, eli kunnianhimoa riittää ja tulevaisuudensuunnitelmat on aika eh, no, mahtipontiset :whistle:
Seurustelen 27v miehen kanssa (juujuu sanokaa vaan että liikaa ikäeroa ;) )
Ollaan tunnettu reilu 6kk mistä 4kk seurusteltu, eli tosi lyhyen aikaa vasta oltu yhdessä. Mulla on kuitenki ihan kamala kuumeilu koko ajan. 15v asti oon toivonu tulevani vahingossa raskaaksi, vaikka ehkäisystä oon aina huolehtinut tosi tarkkaan.
Mies ei halua lapsia vielä muutamaan vuoteen, enkä minäkään ainakaan seuraavan vuoden aikana. Haluan valkolakin ensin.
Onko täysin mahdoton ajatus, että tekisin sen niin kaivatun lapsen opiskelujen alussa? Tiedän, että siitä tulee aivan uskomattoman rankkaa, mutta halu saada lapsi on vain niin kova! Sisareni sai vuosi sitten lapsen ollessaan 20v opiskelija ja ovat miehensä (joka on myös opiskelija) kanssa pärjänneet todella hyvin.
Miehellä on siis ammatti ja ihan hyvät tulot, mutta tämä oma opiskelu mietityttää.
Tuntuupa hyvältä, kun tämän sai johonkin kirjoitettua! :)
 
Ristinolla
Ei ollenkaan mahdoton ajatus. Tee niinkuin sydän sanoo! Minä sain ensimmäisen lapsen ollessani 19v. Kävin lukion loppuun iltalukiossa. Sen jälkeen sainkin heti toisen lapsen. Nuoremman ollessa 2v lähdin opiskelemaan. Yliopistossa viihdyin noin 3v kunnes olin taas raskaana. Kolmannen lapsen jälkeen jatkoin opintoja taas. Minulla siinä mielessä asiat hyvin kun mies elätti meidät. Opiskelijana ei sitä rahaa ole elättää lapsia joten ilman vakaata suhdetta en olisi tähän hommaan ryhtynyt. Olen tosi onnellinen päätöksestäni. Olin kaikki kesät lasten kanssa kotona, kotihoidontuella. Opiskelu oli rentoa, sai olla pois milloin halusi jne. Nyt kun olen työelämässä olisi paljon vaikeampaa jos olisi pieniä lapsia. Opiskelu ja lapset sopii minusta erittäin hvyin yhteen! Mutta arvaa vaan valittiko muut ihmiset! Ne valittaa jotka ei tiedä mitään. Olettavat vain että ei voi opiskella jos on lapsia. Kyllä voi ainakin silloin jos mies elättää :)
 
haave
:)

Tuota rahatilannetta mä oon kovast miettiny ja omaa jaksamista. Yliopisto-opinnot on kuitenki aika itsenäistä tekemistä ja niitä opintoja voi sit tarpeen vaatiessa venyttää...
Pitää kattoa miten tuon miehen kanssa oikeen lähtee hommat sujumaan. Se on ollu vähän peloissa kun eilen huomas mun pyörineen tällä palstalla ;) :kieh:
 
bebisimo
Mulla kanssa kauhee vauvakuume, mutta mies sanoo ei, ei ainakaan seuraavaan viiteen vuoteen. Täytän 23 tänä vuonna ja opiskeluita jäljellä 1,5 vuotta vielä...Mies 27 ja opinnot ihan loppusuoralla. Mutta tollasii noi miehet on, pelkää aina kaikkee uutta ja muutosta :headwall:

 

Yhteistyössä