hirven jauheliha (ruokavinkkejä)

  • Viestiketjun aloittaja yks vaan
  • Ensimmäinen viesti
Tai ilman possua, mutta makuasia.
Mustapippuria ja valkopippuria, valkosipulia, chilipippuria ja yrttejä sekaan. Yleensäkin maustan tujummin hirvenlihaa.

Lihapulliksi, paista ensin pintaa pannulla VOISSA :p ja sitten uuniin vielä hetkeksi.

Tai tee täytettyjä lihapullia(isomman kokoisia) ja laita vaikka koskenlaskijaa tai pippurituorejuustoa täytteeksi.

Mulle tuli nälkä =)

Lasagneakin me siitä tehdään.
 
yks vaan
kuulostaapa hyvältä. joskus olenkin tehnyt puolet-puolet jauhelihasta lihapullia, mutta en muistanut tätä. taidan ottaa illalla jääkaapin puolelle sulamaan köntin. kiitos
 
Minulla taas on hirvenlihaa aina pakkasessa, siis ei syödä muuta kuin hirveä. (kotoani saadaan, iso säästö meidän perheelle, kun ei tarvi lihaa kaupasta ostaa)

Makuasia tuo possu.., mutta kun kerran olet saanut hirveä, nauti siitä rasvattomasta lihasta. (Itse en voi enää sietää possunjauhelihaa, kun rasvaa saa kaataa altaasta meneen, jos vaikka ruskistaa eka..) Mausta kuin naudanliha, mutta älä laita mustapippuria. Se tekee minusta sen suolilleammautun makuiseski.

Ilman muuta kannattaa tehdä lihapulliksi, pihveiksi tai murekkeeksi. Muuten jos teet mureketta laita jotain kasviksia ja vaikka fetajuustoa sinne murekkeen sekaan. Nam!! Voi niitä kyllä laittaa lihapulliinkin, mutta on työläämpi juttu.
 
Hirveetä
tuota.. Meille hirvi muuttui herkuksi kun jätettiin kaikki possut yms siitä pois. Maku pääsi esiin!
Parasta ruokaa, mitä meillä on tehty hirven jauhelihasta on lasagne. Ihan normaalia lasagnea, mutta lorautetaan kunnolla kermaa vielä joukkoon ennen kuin pannaan uuniin. Jos vieraita on paikalla ei meille jää siitä enää mitään jäljelle. Mitään torino-lasagnelevyjä ei sitten saa käyttää sen kanssa, vaan ohuita kunnollisia levyjä.
 

Yhteistyössä