Hiukset

Riippuu leikkaamisen syystä. Jos kyseessä olisi ns siistiminen niin vetäisin herneen auttamatta nenään. Jos kyseessä on esim leikkiauton tai purukumin tms irroittaminen tukasta niin painaisin villaisella. :)
 
kokemusta on
joo muutama vuosi sitten perhepäivähoitaja leikkasi poikani hiukset omalla luvalla. Ne oli ihan kauheat,oikein vanhanaikaisesti leikatut. En oikein äitinä tykänny!! Luvatonta mielestäni.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.02.2007 klo 21:49 Mspitz kirjoitti:
Miksi kysyt? Onko jotain tapahtunut...?
Kysyn, koska minusta näyttää siltä, että tytön etusivuhiuksia on leikattu. Tyttö itsekin myönsi, kun kysyin ja antoipa hoitajan nimenkin, joka olisi hiuksia leikannut. Olemme sairastelleet kolme viikkoa ja tänään lapset pääsivät takaisin tarhaan. Missään ei olla käyty pitkään aikaan saatikka leikauttamassa lasten hiuksia ja epäsiistit ne tosiaan on. Sain tänään varattua lapsille ajan kampaajalle.

Tyttö on käynyt kolmella eri kampaajalla ja heistä jokainen on sanonut sitä samaa, että pienen tytön etuhiuksia ei saisi leikata liian kaukaa lyhyeksi, koska hius ei ole vielä asettunut päähän oikein. Siinä tulee muuten vahingossa leikattua liikaa ja mallista tulee hassu, just sellainen vanhanaikainen potta. Olen yrittänyt saada tyttöä suostumaan ponkkareihin ym. mutta mikään ei kelpaa, joten tukka on aina auki.

Tytön tukka näyttää nyt just sellaiselta potalta, tai sitten vain kuvittelen. Pitää huomenna selvittää mitä on tehty ja miksi vai onko mitään :(
 
Ahaa. Kyllä minua ottaisi pattiin jos siistimismielessä napsittaisiin hiuksia. Kyllä ehdottomasti pitäisi vanhempien kanssa sopia ensin. Voihan tosiaan olla että hiuksia ollaan kasvattamassa johonkin tiettyyn malliin, jolloin usein väistämättä tulee ensin sellainen "epäsiisti" vaihe.
 
niinpä
\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.02.2007 klo 21:48 Mspitz kirjoitti:
Riippuu leikkaamisen syystä. Jos kyseessä olisi ns siistiminen niin vetäisin herneen auttamatta nenään. Jos kyseessä on esim leikkiauton tai purukumin tms irroittaminen tukasta niin painaisin villaisella. :)
sama täällä.muuten kyllä suuttusin ja en jättäs asiaa siihen.monestikin voi tosiaan olla ns.kasvatusvaihe päällä,niinku meillä ollu pimulla jo pari vuotta,kun eräs kampaaja leikkas otsiksen liian korkeelta alkavaksi ja leveeksi.
 
ARGH!!!!!! Jos on jouduttu leikkaamaan esim purkan takia, niin siitä olisi pitänyt kyllä kertoa(ellei sitten ole vahingossa unohtunut).
Jos ihan vaan "siistimismielessä" on leikattu niin IHAN tosi tökeröä. En kyllä ees uskalla ajatella, miten suhtautuisin. :(
 
Rauha maassa. Kysyin täteiltä asiasta ja kauhuissaan naureskelivat, että eivät missään nimessä leikkaisi lasten hiuksia. Tytön tukasta ja sen siistimisestä oli kuulemma ollut puhetta, mutta sen pidemmälle ei oltu päästy. Tukka näytti siksi niin kummalta eilen, koska isänsä oli antanut lapsille mainoslippikset, joita ne oli ylpeinä pitäneet päivän tarhassa eli hiukset oli painuneet.

Tämä mun ylireagointi johtuu varmasti ainakin osittain siitä, että olen kärsinyt viime aikoina luottamuspulasta tytön ryhmän suuntaan. No, onneksi otin tämän hiusasian varovaisesti ja kohteliaasti esille enkä toivon mukaan menettänyt kasvojani täysin tarhantätien silmissä :saint:

Mukavaa päivää kaikille! =) :wave:
 
Ja taas nousee verenpaine... Kyllä ottaa päähän nuo "harmailijat" jotka käyvät haastamassa riitaa aiheesta kuin aiheesta. Onko tosiaan ihan pakko lukea sellaisia keskusteluja joihin ei ole halua osallistua??? Jos ei ole mitään asiallista sanottavaa niin aina voi olla hiljaa.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.02.2007 klo 11:34 Mspitz kirjoitti:
Ja taas nousee verenpaine... Kyllä ottaa päähän nuo "harmailijat" jotka käyvät haastamassa riitaa aiheesta kuin aiheesta. Onko tosiaan ihan pakko lukea sellaisia keskusteluja joihin ei ole halua osallistua??? Jos ei ole mitään asiallista sanottavaa niin aina voi olla hiljaa.
Samaa mieltä. Sinänsä aika huvittavaa, että joku "vieras" kehtaa arvostella jotain toista valittajaksi, sillä pahin valittaja tällä palstalla on itse "vieras" =)

Ei vissiin ollut sitten mitään kummempia perusteluita tuollekaan väitteelle, että olisin valittaja, kun ei ole tullut mitään kommenttia takaisin.

 
Minä taas odotan onko poika saanut kommenttia hiusten leikkuusta koulusta tai lähinnä opelta. 8v nimittäin halusi kasvattaa otsiksen pois ja muutenkin pitkä tukka muotia. Hiukset vaan ihan piikkisuorat ja ylipitkä otsis sitten roikkui silmillä ja pää takakenossa katseli maailmaa.
Yritin suostutella ja uhkaillakin ja eilen illalla sitten naps, otsis lyheni ja isot itkut perään pojalta. Murkku puolisti pikkuveljeään ja sanoi että hänkin itkis jos hiukset lyhennettäis. Sanoin sitten, että viimesanan 8v tukkaan etttä vaatteisiin sanoo äiti, mutta murkulla jo vähän enemmän omaa sanavaltaa.
 

Yhteistyössä