hiusten värjäys raskaana ollessa...

Onko kellää tietoo että onko hiusten värjäyksestä kuin haittaa raskaana ollessa??? Kun ekan raskauden kohdalla neuvolan täti sano et voi värjää ja nyt tän nykyisen raskauden kohdalla neuvolan täti sano että se on vähän niin ja näin, että harkintaa kannattaa käyttää... tää mun juurikasvu kun alkaa olee aika nätti :LOL:
 
Todellakin voi värjätä! Ei se väri mitenkään hiuspohjaan imeydy ja joskus olen kuullut väitteen, että värin tuoksu aiheuttaisi vauvalle jotain. Väri on kuitenkin päässä alle tunnin ja kyllähän parturi-kampaajat värjäävät ihmisten hiuksia joka päivä ja saavat täysin terveitä lapsia. Ainoa ero on, että raskaus aikana ei suositella permanentin ottamista, mutta ihan siitä syystä, hormonit voivat vaikuttaa hiuksen kihartumiseen eli ei välttämättä kiharru yhtä hyvin!
 
Mie olen kans värjäilly, ja suuronosa tutkimuksista osoittaa että se on turvallista raskaana ollessa, toki joku tutkimus on senkin puolesta että siitä jotakin haittaa olisi, mutta niin taitaa löytyä melkein joka asiasta niitä puolesta-ja vastaan tutkimuksia.
Tämä ei nyt sinäänsä aiheeseen liity, mutta ootteko muut huomannut sen, että kun raskaana ollessa hiuksia värjää, niin väri ei tartu läheskään yhtä hyvin? Samaa hiusväriä oon käyttänyt ennenkin, niin paljon haaleammat värit on nyt tullu ku oon värjänny. Oon kuullu, että hiuksissa pigmentti voi jotenkin muuttua raskaana ollessa, että siitä johtuisi tämä.
 
jos hiuksia ei saisi värjätä raskaus aikana ja se vaikuttaisi jotenkin sikiöön.ei kampaajat olisi ollenkaan töissä raskaus aikana.kampaajana teen noin 2-5 värjäystä PÄIVÄSSÄ!eli jos asiakas värjää hiuksiaan noin kuukauden kahden välein niin kampaajan masuasukki saa kyllä suuremman annostuksen värissä(altistuu useammin).kuten värin sekoitus,levitys,pesu ja kuppien pesu.kyllä käytän hanskoja värin levityksessä mutta pesut ja muut hoituvat ilman.
on paljonkin ollut tutkimuksia siitä mitä värit tekevät keholle.niissä ei ole syöpää aiheuttavia aineita ollenkaan.mikään tutkimus ei ole pystynyt tätä kumoamaan.paljon on myös verrattu kampaajien vauvoja muihin.ainut syy mikä on saattanut tehdä koko eroa( kampaajan pienempiä ) on ollut seisominen.kampaaja seisoo keskinmäärin 8 tuntia päivässä.
eli älkää kanssa sisaret sressatko.vaan levätkää kauniina.muksut kun syntyy niin ei ole aikaa värjätä hiuksia.
 

Yhteistyössä