Hiustenlähtö raskauden jälkeen

Eli synnytyksestä on nyt vähän vajaa 5kk ja noin kuukausi sitten alkoi aivan MIELETÖN tukan lähtö. Tiedän, että kuuluu asiaan, mutta auttaako tähän mikään muu kuin aika ja kauanko tätä sitten mahdollisesti kestää??! Musta tuntuu että tulen kaljuks tätä menoo. Joka kerta kun tukasta kevyesti vetää niin irtoo MONTA hiusta, mua on oikeesti ruvennu ahdistaan ja pelottaan tää. Hiuksia on lisäks AIVAN JOKAPAIKASSA :kieh: Kiva jos joku vastais...
 
sama täällä...ai että kuuluu asiaan ? en tiennykään. Ihan paniikissa ollu tääl et mitä ihmettä ku ei oo ikinä lähteny tukkaa tuskin ollenkaan..ja täälläkin 5 kk synnytyksestä, ja kuukausi sitten alko tukka lähtee..täällä on karvaa enemmän ympäri huushollia kun sillo ku perheen pitkäkarvaisella colliella oli karvanlähtöaika....
 
Alkuperäinen kirjoittaja PeggyBundy:
Täällä ihan sama juttu ja imetyksestähän se johtuu. Tyttö on nyt 4kk. Onneks mul on paksu tukka tai oli...
ähäkutti, eipäss johdukaan ! Mie en oo kertaakaan imettäny ku maitoa ei oo tullu. Eikä tosiaan ikinä oo tukkaa enne lähteny, ei edes harjaamalla tai vetämällä. Nyt esikoisen syntymisestä 5 kk....eipä täällä ainakaan johdu imetyksestä..
 
Hiustenlähtö johtuu hormonitoiminnan muuttumisesta. 3-5 kk:n kuluttua synnytyksestä alkaa ne raskauden aikaiset hormonit haihtua elimistöstä ja sen myötä hiuksetkin alkavat tippua. :/

Ja joo, täällä kärsitään samasta vaivasta. :(
 
8kk vauvan syntymästä ja edelleen lähtee hiuksia normaalia enemmän. Mutta olen ymmärtänyt, että raskauden aikana hiukset tuntuvat paksummilta, joten hiusten lähtö vähenee ja nyt raskauden jälkeen homma niinkuin "normalisoituu". Aika ohut naru tuota on enää jäljellä, mutta ihana vauva, joten ihan hyvä vaihtokauppa ;) :D
 
Raskausaikanahan hiuksia ei yleensä juuri lähde edes sitä normaalia määrää, joten ne aikansa päässä eläneet hiukset alkaa tippua sitten tietty aika synnytyksen jälkeen pois ja määräkin tuntuu sillon ihan älyttömältä. Täällä on lähteny nyt reilu pari kuukautta ja niitä on tosiaanki ihan joka paikassa. Oisko nyt vähän aikaa sitten vähän tasaantunu tuo hiustenlähtö, mutta kyllä niitä edelleenki lähtee poikkeuksellisen paljon. Ja synnytyksestä siis 6,5kk.
 
tehty minulle n. 4 vuotta ennen raskautta. Raskauden aikana kaikki tukka pysyi päässä ja jo olevat läiskät kasvoivat jälleen hiuksia täyteen. Nyt 3 kk synnytyksestä ja takaraivo kohta taas jo kiiltää karvattomuutta. Tässä vuosien varrella kikkaillut hiuspidennysten kanssa sillä seurauksella, että harva kaveri edes huiomannut "puutostani", vaikka välillä ei juuri ollut omaa hiusta mihin lisäkkeitä liimailtiin.
Ei kai tässä muu siis auta kuin uutta pökköä pesään, niin saa tukan takaisin päähän :)
 
Ihan normaalia on imetti tai ei, eli johtuu siittä että raskauden aikana ei hiuksia lähde niin paljon, ja sit taas synnytyksen jälkeen lähtee enemmän.. Minulla lähtenyt molempien synnytyksien jälkeen, mutta minulla todettiin nyt sit viime synnytyksen jälkeen kilpirauhasen liikatoiminta, kun hiuksia lähti niin paljon, et mulla alkoi jo tulla semmoisia selkeesti ohentuneita alueita ja lääkärikin sen totes et on aihetta ottaa verikokeet.. Jos se ei nyt ala yhtään rauhoittumaan esim. ja on tunne et haluat käydä varmistamassa ettei kilpirauhas arvoissa ole häikkää niin nehän voi aina tarkistaa.. Näitä kilpirauhasen toiminta häiriöitä esiintyy aika yleisestikin juuri raskauden /synnytyksen jälkeen.. :hug: mut tiedän et rasittavaa on...
 
Luontaistuote kaupasta saa Piimax-merkkistä tuotetta. Sillä saa hiustenlähdön loppumaan tai ainakin huomattavasti vähenemään. Voi syödä jo ennaltaehkäisevästi. Ihotautilääkäri on ohjeen tutulleni antanut ja tiedän monta joita on auttanut. Tietenkin voi olla että joillekin hiustenlähtöön ei auta kuin aika.
 
Hyvä vinkki:kokeile Nisim tuotteita, minulla kaksi lasta ja ensimmäisen kohdalla oli paljon tukan lähtöä imetysaikana, toisen lapsen kohdalla tukan lähtö pysähtyi kuin seinään kun aloin käyttämään Nisimin shampoota ja hoitouutetta. Piimaxia söin myös, sekin ihan ok tuote. Tukan lähtö raskauden jälkeen johtuu hormooni shokista ja kuulemma sitä ei voi estää kokonaan, varsinkaan millään kalkkipillereillä. Mutta minulle oli paljon apua ainakin näistä.
 
Mulle lääkäri sanoi, että suuren stressin/järkytyksen tms jälkeen n.4kk:n kulutttua voi alkaa massiivinen hiustenlähtö ja esimerkkinä mainitsi synnytyksen. Näin kävi mulle sitten molempien jälkeen. Nyt pikkukakkonen on 10kk ja mammalla ohenneiden pitkien hiusten tyvessä harottaa todella järkky sänki, mutta tilanne onneksi tasoittuu kun tukka kasvaa.
 
Mulla on synnytyksestä aikaa 7,5kk ja nyt muutaman kuukauden ajan hiuksia on lähtenyt aivan järkyttävät määrät. Suihkun jälkeen pesuhuone on täynnä mun tukkaa ja kylppäriä saisi olla harva se päivä imuroimassa tämän sulkasadon tähden. Eiköhän tämä tilanne tästä jossain vaiheessa tasoitu, mutta kuten huomaat, ihan normaalia on. :)
 
Mulla alkoi tuo hiustenlähtö 3kk synnytyksestä ja tuntu kyllä että kohta sitä on tätä menoa kalju. Nyt synnytyksestä on 4,5kk vähän on rauhottunu, mutta kyllä lähtee vielä normaalia enemmän.
 

Yhteistyössä