Hivin pelko

Pelottaa että olen saanut hivin, vaikkkakin lokakuussa minut testattiin ja oli nega....lokakuussa olin yhdynnässä miehen kanssa...todella mukava ja fiksu....meillä oli kondomi koko yhdynnän ajan!! Pelkään kuitenkin että jos hänell'ä oli hiv ja olen sen kumista huolimatta saanut!! Heti alkuun, että minulla on paniikkihäiriö ja plot ja huolet suurentuvat ja pyörivät mielessä! Onko pelko turha??
 
Kiitos lohdutuksesta!! :hug:
Kaikki eivät voi sitä käsittää kun jotain pelkää, mutta onneksi on myös kohtalotovereita! Voin siis ottaa ihan rauhassa! Kiitos sinulle sanoistasi! :flower: Niin ja hyvää ystävänpäivää! =)
 
Minä olen myös pelännyt että sairastan jotain vakavaa tautia, meillä suvussa ollut syöpää... Pelkään että aamulla en enää herää kun menen nukkumaan, josko vaikka sydän pettää..?? Pelkään aina kaikkein pahinta jos tulee joitain oireita ! Meitähän löytyy näköjään muitakin ! Osasyynä on varmaan herkistyminen kun on hormonitoiminta vielä poikkeava synnytyksen jälkeen ja iso vastuu pienestä elämästä ! Aiempien elämänkokemusten tiedetään myös vaikuttavan; jos on lapsuudessa ollut traumaattisia olosuhteita, pelkää aina jotain katastrofia eikä uskalla luottaa elämään. Koetetaan luottaa että elämä kantaa ! Jospa sitä ei vielä huomenna kuolekaan; eihän sitä tiedä vaikka eläisi 100-vuotiaaksi ?
 
Kuulostaa siltä, että paniikihäiriöllä on ikävä niskaote sinusta. Muistathan kertoa näistä peloista lääkärisi kanssa. Joskus esim.lääkitys vai olla liian mieto jos tuollaisia pelkoja tulee eikä niitä voi "hallita". Lääkitystäkin tulee aina ajoittain tarkistaa koska olosuhteet ja terveyden tila vaihtelee.

Mutta tuosta hivistä sen verran, että suojaamattomassakin yhdynnässä tarttumisen todennäköisyys positiivisen kanssa on yksi sadasta.
Silti tietenkin aina kannattaa käyttää kondoomia!
Kerroin tämän nyt jos se helpottaa yhtään pelkoasi. Voit myös soittaa hivtukipuhelimeen(vai oliko aidstukikeskus nimellä) ja kertoa pelkosi. Saavat paljon vastaavia puheluita ja osaavat rauhoitella.
 

Yhteistyössä