Hmmm...Miksi kukaan ei suostunut eilen laita lapsille reikiä/korvakoruja?

Alkuperäinen kirjoittaja mona:
Mun mielestä ei oo mitään pahaa siinä että laitetaan 3v. korvikset. Kasvaahan ne sit umpeen , jos tyttö ei myöhemmin tykkääkään (tosin sellasta tyttöä en tunne). Toivottaavasti saatte Savanna laitatettua korvikset.. :)

Meiän muksu on kans oikee leidi, vaihtaa monta kertaa päivässä vaatteitakin ja peilailee itteään. :)
Sama juttu ja aina prinsessa juttuja pitäis olla,eli oikea leidi :LOL: :hug:
 
Alkuperäinen kirjoittaja mona:
Mun mielestä ei oo mitään pahaa siinä että laitetaan 3v. korvikset. Kasvaahan ne sit umpeen , jos tyttö ei myöhemmin tykkääkään (tosin sellasta tyttöä en tunne). Toivottaavasti saatte Savanna laitatettua korvikset.. :)

Meiän muksu on kans oikee leidi, vaihtaa monta kertaa päivässä vaatteitakin ja peilailee itteään. :)
eeeeiiii välttämättä. varsinkaan jos on ammuttu. mulla on ainaki niin törkeet reiät jääny ette huh |O sillä tätä ideaa niin kiihkeästi vastustankin
 
neukkis
Aina kun ihoa rikotaan liittyy asiaan riskejä. Jopa noin pieneen ja vähäpätöiseltä tuntuvaan kuin korvien rei´ittämiseen. Kannatta aina muistaa riskit, jos pienokaiselleen jotain laitattaa.

Oma 3-v haluaisi myös korvikset, mutta ei todellakaan saa.
 
Eikö pieni tyttö ole ihana leidi ilman niitä korviksia? Kysynpähän vaan, kun tässä melko monessa vastauksessa on kyseinen seikka noussut edelleen: ihana pieni leidi omistaa korvakorut. Miksi ei voi olla ihana leidi ilman??

Joo, ja nyt sanon ennenkö joku alkaa nassuttamaan: kyllä, mulla on itselläni yhteensä 10 reikää korvissa ja miehelläkin on kaksi. Silti ne on mun mielestä, jos ei nyt ihan aikuisten juttuja, niin ainakin lapsen pitää olla jo sitä ikää ne ottaessaan, että tajuaa, mistä on kyse.
 
3v ei kyllä tarvitse vielä korviksia!

meillä esikoinen täyttää kohta 7v ja haluis kyllä korviksia kun kavereillakin on, mutta me ei anneta vielä laittaa. aivan liian pieni sellaisiin.

ehkä 5 vuoden päästä saa.
 
mona
Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:
Eikö pieni tyttö ole ihana leidi ilman niitä korviksia? Kysynpähän vaan, kun tässä melko monessa vastauksessa on kyseinen seikka noussut edelleen: ihana pieni leidi omistaa korvakorut. Miksi ei voi olla ihana leidi ilman??
Mä ainakin sanoin tuolla et meiän tyttö on oikee leidi, mutta en sanonu et sillä ois korvikset, koska ei ole.. Vaikka mun mielestä korviksissa ei oo mitään pahaa..
 
järki käteen!
Minusta on tosi tyhmää aikuiselta laitatta 3v. korvakorut. Oletkos miettinyt, jos vaikka tulehtuvat? Tuon ikäisellä helpostikin, kun esi. hiekkalaatikollaon ja muutenkin "räplää" korviaan. Voi kai neidille muita koruja ostaa, mutta ei korvakoruja! Huh, huh mikä ajatus edes ylipäätään, laitaa tuon ikäiselle korvikset! Taitaa tuossa nyt olla kyseessä enemmän se, että äiti haluaa miten hänen tytärtään ihailtaisiin, kun on korvikset. Ei tuon ikäinen niitä osaa vaatia, ellei äiti nyt sitten mainosta asiaa lapselle.
 
Alkuperäinen kirjoittaja järki käteen!:
Minusta on tosi tyhmää aikuiselta laitatta 3v. korvakorut. Oletkos miettinyt, jos vaikka tulehtuvat? Tuon ikäisellä helpostikin, kun esi. hiekkalaatikollaon ja muutenkin "räplää" korviaan. Voi kai neidille muita koruja ostaa, mutta ei korvakoruja! Huh, huh mikä ajatus edes ylipäätään, laitaa tuon ikäiselle korvikset! Taitaa tuossa nyt olla kyseessä enemmän se, että äiti haluaa miten hänen tytärtään ihailtaisiin, kun on korvikset. Ei tuon ikäinen niitä osaa vaatia, ellei äiti nyt sitten mainosta asiaa lapselle.
meillä tyttö oli reilu vuoden,kun sai korvikset..nyt 8 v ja kertaakaan ei ole tulehtunut eikä mennyt hiekkaan..eikä ole räplännyt niitä!Jos tyttö ei jostain syystä haluakaan niitä,niin saa ottaa ihan vapaasti pois..Syy,miksi me laitatettiin korvikset,ei ole tuo minkä sä kirjotit..

 
Meidän 5 v sai reijät korviinsa 2kk sitten.
Ihan ITSE halusi, tarkistin monet kerrat, että haluuko varmasti. Ja käsittääkö, että sattuu ym seikat selitin.
Sattu hetken kun pistettiin, mutta on niin sisukas tyttö, että kun päätti asian itse.
Ei sanallakaan valittanut.
Parantuneet on tosi hienosti, ja nyt haluais vaihtaa delffiini korvikset =)
 
aply
Saako nykyajan lapset kaiken mitä haluaa!!!??? "No kun se itse halusi" Eikö täällä ihmiset sen verran älyä lapsen pään toiminnasta, että yleensä halutaan mitä aikuisillakin on, mutta eihän kaikkeen tarvitse/saakkaan suostua. Kyllä minunkin kaverin lapset haluaa tatuointeja ja lävistyksiä kun minullakin on ja aina niitä ihailevat, mutta tietävät että sitten saavat täysi-ikäisinä ottaa jos vielä silloin haluavat :) Ja puhuvatkin aina tyyliin: "sitten kun minä olen iso, niin otan sellaisen ja sellaisen tatuoinnin". Näitä lapsia on ikäväliltä 3-13v... Omani vielä niin pieni ettei moisesta ymmärrä 1v3kk.
 
Alkuperäinen kirjoittaja aply:
Saako nykyajan lapset kaiken mitä haluaa!!!??? "No kun se itse halusi" Eikö täällä ihmiset sen verran älyä lapsen pään toiminnasta, että yleensä halutaan mitä aikuisillakin on, mutta eihän kaikkeen tarvitse/saakkaan suostua. Kyllä minunkin kaverin lapset haluaa tatuointeja ja lävistyksiä kun minullakin on ja aina niitä ihailevat, mutta tietävät että sitten saavat täysi-ikäisinä ottaa jos vielä silloin haluavat :) Ja puhuvatkin aina tyyliin: "sitten kun minä olen iso, niin otan sellaisen ja sellaisen tatuoinnin". Näitä lapsia on ikäväliltä 3-13v... Omani vielä niin pieni ettei moisesta ymmärrä 1v3kk.
Eli jos lapsi haluaa korvikset ja saa ne, tarkoittaako se, että nykyajan lapset saavat kaiken tahtomansa. :D Eikö tuo ole pikkaisen jo liioittelua?

Miksi pienten lasten korvikset ovat teille noin suuri uhka. Ei minua ainakaan kiinnosta mitä muiden lapsilla korvissa on. :eek:
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Savanna:
Alkuperäinen kirjoittaja memmu:
Alkuperäinen kirjoittaja Savanna:
Alkuperäinen kirjoittaja Merika:
Kyllä ne laittaa, mut ei silleen perinteisesti ampumalla kultasepänliikkeessä. Pienen korvaan pitää tehdä lävistämällä reijät -niin oon käsittänyt. Kysy jostain lävistysliikkeestä, jossa sen alan ammattilaisia. Harva niitä tekee.
onko lävistämällä kivuliasta,hän halua korvakoruja niin paljon :D

Ihan itekkö on tuon idean saanu?? Vähän epäilen!!
Kolmevuotias ei tarvi korvakoruja, eikä sen ikäselle niitä kuulu laittaa!
eikun lapsi saanut idea,hän on tommonen tyttö joka tykkä kaikki näistä jutuista ja hän halua kun äidillä reikiä nyt :/
Mun mielestä noin pieni ei vielä korviksia tarvitse ja jos 3-vuotias sellaiset haluaa, niin kyllä sun kuuluisi olla kunnolla vanhemman roolissa ja sanoa, että vasta myöhemmin.

 
miiru
Niin ja korvareijät saa sitten laittaa vain liikkeissä joissa tehdään lävistyksiä.
Ne on ainoat paikat joissa on kunnon välineet (autoklaavi) desinfiointiin. Kyllähän te se tiedätte!! Ne on kuulkaa pikkasen paskaset ne laitteet siellä kultasepänliikkeissä, että jos lapsille on pakko laittaa niin tehkää se edes puhtailla välineillä.
 
En minäkään ymmärrä miksi vauvalle/pienelle lapselle pitäisi korvakorut laittaa vaan sen vuoksi että hän haluaa.
Itse olen päättänyt että sittenk kun meidän neiti tai poika korvikset haluaa ne saa sitten kun on ikää sen verran että putsauksen hoitaa itse.

Kurjaa olisi tuommoisen vauvan - 5v korvia alkaa putsaamaan kun reiät tulehtuu.. Tietysti jos vanhemmat itse näin haluaa toimia niin sitten niin, mutta ei se tarjoita sitä että mun täytyisi sitä ymmärtää..
 
Henna
Asumme Madridissa. Täällä kaikki tyttövauvat saavat synnytyslaitoksella korvakorut eikä yksikään ole vielä joutunut takaisin sairaalahoitoon niiden aiheuttaman tulehduksen takia ;) Ja miettikää - jos tuhannet vauvat täällä pärjäävät kapaloiässä piikit korvissa, itseään satuttamatta, niin eiköhän muutama taaperoikäinen suomalainenkin.

Itse alkuun vierastin täällä tuota koruasiaa, mutta kaikkeen tottuu. On aika viehättävää, kun tytöt opetetaan tavoille jo pienenä ja heillä on lupa näyttää tytöltä.

Tyttäremme 4-vuotta saa nyt kesälomamatkan kunniaksi reiät korviin, jotta on kiva sitten aloittaa koulu syksyllä täällä, "isona tyttönä". Toivottavasti Suomessa kultasepänliikkeessä suostuvat laittamaan :)

Hieman avarakatseisuutta peliin äidit ja kummitädit - maailmassa on kamalampiakin asioita lapselle kuin kauniit korut korvassa!
 
Savanna; Turussa on ainakin yksi kultasepänliike, joka laittaa korvikset vaikka vauvalle. Orvo Virtanen, Humalistonkadulla. Sinne kannattaa soittaa etukäteen, ja varmistaa onko rei'ittäjä paikalla.

Meidän tyttö sai korvikset 2½-vuotiaana (halusi :D ) ja ne laitettiin kauneushoitola Wilhelminassa Linnankadulla. 2 vuotta ne on tytön korvissa jo olleet, eikä tyttö ole vielä halunnut niitä pois, eikä korviksista ole ollut minkäänlaista haittaa. Nätitkin ne on :). Eikä reikien laitto sattunut, kun tytön korvat oli puudutettu Emlalla.
 
Alkuperäinen kirjoittaja eiiih:
mä en vois kuvitellakaan tolla meiän kolmevuotiaalla reikiä korvissa. nehän olis aina tulehtuneet tai ainakin täynnä hiekkaa. ja mitä siitäkään tulis, kun ne korvikset tippuis korvasta jonnekin sinne hiekkalaatikkoon ja pienemmät pistää suuhun? ehkä vähän kaukaa haettua jälkimmäinen, mutta mahollista.
Uskoisin, että hiekkalaatikolla on hiekkaa ja kiviäkin, joita pikkuiset voivat suuhunsa pistää.
:xmas:
 

Yhteistyössä