Höh, eihän tässä näin pitänyt käydä :/

Mie tänään laadin kauppalistaa ajatuksena, että nyt mie tosiaan mietin, mitä mie kaupasta ostan. Edullista, hyvää ja ravitsevaa ruokaa, terveellisyyskään ei ois pahitteeksi, mutta herkuistakaan ei totaalikieltäydytä.

Sit reippain mielin kauppaan ja kotiin kylläkin monen, monen pussin kera... 350? köyhempänä :eek:
Ja toissaperjantaina (juhannus välissä oli poikkeustapaus) järkytyin 340?:n summaa... ja siihen olevinaan lähdin hakemaan muutosta.
Mikähän lie mennyt väärin :ashamed:
 
Miuski harmailee
Mutta sehän on monessa vertailussa todettu, että hyvä ja ravitseva sekä terveellinen ruoka on moninverroin kalliimpaa kuin rasvainen ja epäterveellinen mössö. Että varmasti olet tehnyt terveyden kannalta hyviä valintoja siellä kaupassa *lohduttaa*. Ei vaan, porsaskallista tuo ruoka nykyään!
 
Kuinka kauan sulla menee aikaa kaupassa 350? ruokaostoksia tehdessä?

Kuvittelin että mulla meni viimeks paljon aikaa ja rahaa, vaan ei se varmaan ollu mitään tähän verrattuna.

Terveelliset jutut on monesti kalliimpia kun epäterveelliset. :/
 
Alkuperäinen kirjoittaja Aurinkokunta:
Alkuperäinen kirjoittaja :O:
ou gaad ja tossa oli kuinka monen päivän safkat 10 hengelle? vai pelkkä lisäosto ?
Viikon ruuat suunnilleen... pitää käydä viikolla maitoa lisää ainakin.
Ja syöji 11 + satunnaiset lasten kaverit toki saavat ruokaa myös, jos meillä oleskelevat.

Hmm, meinasit avata lähikaupan? :kieh:

Ei sillä, kyllä nykyään menee kauppaan ihan hurjia summia rahaa vaikkei sieltä juuri mitään ostaisi..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Cinnamon Lee:
Kuinka kauan sulla menee aikaa kaupassa 350? ruokaostoksia tehdessä?

Kuvittelin että mulla meni viimeks paljon aikaa ja rahaa, vaan ei se varmaan ollu mitään tähän verrattuna.

Terveelliset jutut on monesti kalliimpia kun epäterveelliset. :/
Läksin kotoa n. 17.30 ja matkaa isoon markettiin ajaa n. 30min. Ensin kävin Lidlissä, sit siinä ihan lähellä Prismassa ja takastullessa kirkonkylän kaupassa... ja olin kotona n. 21.
Näin mennään yleensä joka perjantai.
 
tytönjapojanmamma
Meitä on nelihenkinen perhe (pian viisihenkinen) ja ruokaan menee noin 800 euroa kuussa, sisältää pesuaineet, vaipat ja vessapaperit, että voin ihan hyvin kuvitella tuon summan suurperheelle, mikä sulla meni
 
Alkuperäinen kirjoittaja Marko 31v:
Hmm, meinasit avata lähikaupan? :kieh:

Ei sillä, kyllä nykyään menee kauppaan ihan hurjia summia rahaa vaikkei sieltä juuri mitään ostaisi..
Itseasiassa mie asun entisessä kaupassa :D , joskin tässä on ollut myös aikanaan baari sekä posti. *että minkäköhän mie avaisin uudestaan*
 
Alkuperäinen kirjoittaja Aurinkokunta:
Alkuperäinen kirjoittaja Cinnamon Lee:
Kuinka kauan sulla menee aikaa kaupassa 350? ruokaostoksia tehdessä?

Kuvittelin että mulla meni viimeks paljon aikaa ja rahaa, vaan ei se varmaan ollu mitään tähän verrattuna.

Terveelliset jutut on monesti kalliimpia kun epäterveelliset. :/
Läksin kotoa n. 17.30 ja matkaa isoon markettiin ajaa n. 30min. Ensin kävin Lidlissä, sit siinä ihan lähellä Prismassa ja takastullessa kirkonkylän kaupassa... ja olin kotona n. 21.
Näin mennään yleensä joka perjantai.
Siis pari tuntia kaupassa. Sä oot tainnnu tottua tekemään isoja ostoksia. Mä kävin sellasessa jumalattoman isossa marketissa viimeviikolla ja tein 130?:n ostokset. Mulla meni yli puoltoista tuntia. :eek: (Ok, mulla oli juttu seuraa kun käytiin yhden kaverin kaa yhdessä), yksin olisin varmaan nopeempi.
 
Mulla on kanssa sellanen "lopussa olevien tuotteiden lista" ja sit muut ostetaan vähn sen mukaan mitä on tarjolla.
Me asutaan etelästä katsottuna pohjoisessa, vaikkakin suht keskellä Suomea. Tääl on se tilanne että maanantaisin ei kaupassa ole oikeesti mitään, varsinkaan kesällä kun on pyhänäkin kaupat auki. Kuormat tulee maanantaina iltapäivällä, niin silloin olis paras kaupassakäynti aika, mutta se ei oikeen sovi muuhun rytmiin. Tätäkään ongelmaa ei tullut tiedostaneeksi ennen kun täällä asuessa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Huuhkajatar:
Mua kiinnostaa kovasti minkäkokoinen jääkaappi teillä on, meinaan jos saat tuon rahan edestä tavaraa mahtumaan...
Normaali, täyskorkea (?) jääkaappi, ja samankokoinen pakastin.
Jääkaappi on kyllä perjantaisin aina kauppaanlähtiessä liki tyhjä, ja nyt taas tupaten täysi... mutta vajuu jo heti huomenna kyllä kummasti ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Aurinkokunta:
Alkuperäinen kirjoittaja Huuhkajatar:
Mua kiinnostaa kovasti minkäkokoinen jääkaappi teillä on, meinaan jos saat tuon rahan edestä tavaraa mahtumaan...
Normaali, täyskorkea (?) jääkaappi, ja samankokoinen pakastin.
Jääkaappi on kyllä perjantaisin aina kauppaanlähtiessä liki tyhjä, ja nyt taas tupaten täysi... mutta vajuu jo heti huomenna kyllä kummasti ;)
Silloin joskus kun meitä oli 6-7 henkeä syömässä, niin mulla oli vaikeuksia saada viikonlopun ruuat mahtumaan täyskorkeaan. Mutta olen kai vain huono pakkaamaan.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Huuhkajatar:
Silloin joskus kun meitä oli 6-7 henkeä syömässä, niin mulla oli vaikeuksia saada viikonlopun ruuat mahtumaan täyskorkeaan. Mutta olen kai vain huono pakkaamaan.
Harjoitus tekee mestarin :D ja tosiaan, jos jääkaappi pursuaa, niin laitan pakastimeen kaikkea sinne sopivaa ja sulatan sit sieltä.
Nyt jos taas aiotaan täyttää pakkasta marjoilla, niin pitää ottaa käyttöön myös tuo pikkupakastin, että saa just jotain lihaa tmv. sinne sit tarpeen tullen.
 
Jos ostaa mahdollisiman prosessoimatonta ruokaa pitäis tulla halvemmaks ostaa terveellistä ku epäterveellistä! Ite seuraan kaupoissa kilohintoja: Jos jokin maksaa yli 5e/kg, harkitsen vielä kahteen kertaan tarvitaanko sitä, ja kuinka paljon. Näin meiän perheen syömän ruoan kilohinta on alle 5e/kg, jolloin meillä menee alle 150e per nenukki ruokiin kuussa. Suurin osa kasviksista yms maksaa reippaasti alle ton rajan, joten todellisuudessa hinnaks muodostuu n 100e per aikuinen tai aikuisen ruokahalulla varustetun nenä.

Tähän vaan semmonen tieto että maitotuotteet eivät ole terveellisiä missään muodossa... Joten ne voi suosiolla jättää yli 7-vuotiaiden ruokavaliosta täysin pois. Näin säästyy rahaa, terveys ja lihakset ja hermot kun ei tartte maitoa kantaa kotiin litrakaupalla.

Mehutkaan eivät ole kovin terveellisiä, ja niistä luopumalla säästää yleensä paljon! Ihminen on luotu juomaan vettä janoonsa. Toki mehut ovat herkullisia ja niitäkin tulee välillä ostettua :p mutta ihan rahansäästösyistäkin meidän perheessä aika rajatusti... Mieluummin niitä kokonaisia hedelmiä, marjoja ja vihanneksia sesongin mukaan!

Niin, lihakaan ei ole kovinkaan terveellistä, ja meidän perhe on suurimmaks osaks kasvissyöjiä. Lihahan maksaa nykyään ihan kauhiasti, en oo uskaltanu itellenikään ostaa herkkupalaks kun hinnat on niin katossa. Jauhelihaa ja kinkkuleikkelettä välillä tulee ostettua, kanaa kun haluan herkutella!
 
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Jos ostaa mahdollisiman prosessoimatonta ruokaa pitäis tulla halvemmaks ostaa terveellistä ku epäterveellistä! Ite seuraan kaupoissa kilohintoja: Jos jokin maksaa yli 5e/kg, harkitsen vielä kahteen kertaan tarvitaanko sitä, ja kuinka paljon. Näin meiän perheen syömän ruoan kilohinta on alle 5e/kg, jolloin meillä menee alle 150e per nenukki ruokiin kuussa. Suurin osa kasviksista yms maksaa reippaasti alle ton rajan, joten todellisuudessa hinnaks muodostuu n 100e per aikuinen tai aikuisen ruokahalulla varustetun nenä.

Tähän vaan semmonen tieto että maitotuotteet eivät ole terveellisiä missään muodossa... Joten ne voi suosiolla jättää yli 7-vuotiaiden ruokavaliosta täysin pois. Näin säästyy rahaa, terveys ja lihakset ja hermot kun ei tartte maitoa kantaa kotiin litrakaupalla.

Mehutkaan eivät ole kovin terveellisiä, ja niistä luopumalla säästää yleensä paljon! Ihminen on luotu juomaan vettä janoonsa. Toki mehut ovat herkullisia ja niitäkin tulee välillä ostettua :p mutta ihan rahansäästösyistäkin meidän perheessä aika rajatusti... Mieluummin niitä kokonaisia hedelmiä, marjoja ja vihanneksia sesongin mukaan!

Niin, lihakaan ei ole kovinkaan terveellistä, ja meidän perhe on suurimmaks osaks kasvissyöjiä. Lihahan maksaa nykyään ihan kauhiasti, en oo uskaltanu itellenikään ostaa herkkupalaks kun hinnat on niin katossa. Jauhelihaa ja kinkkuleikkelettä välillä tulee ostettua, kanaa kun haluan herkutella!
:eek: :eek:
oikeesti..Lihan ymmärrän jotenkuten...mutta että maito ja maitotuotteet pois :eek:


*Joke jota vaan en ymmärtänyt :eek: *
 
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Tähän vaan semmonen tieto että maitotuotteet eivät ole terveellisiä missään muodossa... Joten ne voi suosiolla jättää yli 7-vuotiaiden ruokavaliosta täysin pois. Näin säästyy rahaa, terveys ja lihakset ja hermot kun ei tartte maitoa kantaa kotiin litrakaupalla.

Mehutkaan eivät ole kovin terveellisiä, ja niistä luopumalla säästää yleensä paljon! Ihminen on luotu juomaan vettä janoonsa. Toki mehut ovat herkullisia ja niitäkin tulee välillä ostettua :p mutta ihan rahansäästösyistäkin meidän perheessä aika rajatusti... Mieluummin niitä kokonaisia hedelmiä, marjoja ja vihanneksia sesongin mukaan!

Niin, lihakaan ei ole kovinkaan terveellistä, ja meidän perhe on suurimmaks osaks kasvissyöjiä. Lihahan maksaa nykyään ihan kauhiasti, en oo uskaltanu itellenikään ostaa herkkupalaks kun hinnat on niin katossa. Jauhelihaa ja kinkkuleikkelettä välillä tulee ostettua, kanaa kun haluan herkutella!
No en mie kyllä maidosta / maitotuotteista luopuis ekana... Enkä kyllä lihastakaan kokonaan.
Marjoja, hedelmiä jne meillä syödään paljon ja kasvisruokaakin... tai ainakin kasviksia muodossa jos toisessa, mutta kyllä meillä mies, lapset ja miekin kaivataan myös lihaa ruokaan.
 

Yhteistyössä