hölmö kysymys mutta voisko olla epilepsiakohtausta?

Eli poika 1v on jo jonkun aikaa saanu sillon tällön sellasen hetken kestävän ns. säikähtämiskohtauksen. Vapisee/tärisee samal taval kun säikähtävä ja sen jälkeen vetää ihan jäykäks ja alkaa huutamaan tai siis itkemään. Mut mietin myös että onko normaalia kun hänen selkänsä sillon tällön mut ei kohtauksen aikana rusahtelee oikein kunnol. Monesti oon säikähtänyt itse oikein sitä rusahdusta. Ja tämä siis tapahtuu syylin nostaes, syöttötuoliin laittaes jne. Ja se et voiko toi selän rusahtelu liittyä noihin kohtauksiin..
 
viaras
Onko kontaktissa kun on se kohtaus, siis kattoo silmiin, vastaa vaikuttaa reagoivan jos puhuttelee? Sinuna soittaisin neuvolaan tai terkkulaan ja pyytäisin lääkäriä arvioimaan.
 
Ei ota kontaktia eikä rauhoitu itkukaan kun ajallaan. Itkee varmaan jonkun minuutin verran vain. Ovat siis lyhyitä. Neuvolatäti tulos kotikäynnil niin sanon kyllä sille asiasta. Jos nyt ees reagoi kun on vähän hankala täti meil :) mut sitävaan meinasin että vaadinko sit lääkäril pääsyy et josko jollai olis jotain kokemusta..
 
viaras
Jos tulee sellanen kohtaus ennen sitä lääkäri aikaa niin kannattaa kuvata lapsen kohtaus. Meille neuvo mun lapsen epilepsia epäilyä selviteltäessä lastenneurologi, että jos on saatu kuvattua niin siitä pystyy neurologi päättelemään paljon.
Ja siis terkkulaan aika josta vaadit lähetteen erikoissairaanhoitoon. Tai yksityiselle jos sulla on varaa :)
 

Yhteistyössä