Höyrymoppi, onko tästä oikeesti mihinkään?

  • Viestiketjun aloittaja siivous uusiks
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Mulla on se tvinsin ja on ollut pelastus meille. Iso perhe ja ulkona ramppaavia elukoitakin (pari isoa koiraa ja kolme kissaa) ja sit tassuissa kulkee likaa sisälle, vaikka yrittäisi pestä ja kuivata. Laminaattilattian pesuun meni aiemmin toista tuntia, että se oli puhdas, nyt se on 20min =) En tiedä mikä tässä meidän lattiassa oikein on, että sen pesu on ihan yltiövaikeaa, lattianvaihto edessä siis. Makuuhuoneissa ei samaa ongelmaa ole, tosin ollaankin vaihdettu laminaatit muuttaessamme.

Suosittelen kyllä lämpimästi. Saunan pesu, kylppärin kaakelit, lasiseinät jne hoituu kyllä ihan hetkessä.
 
[QUOTE="vieras";24985977]Mulla on se tvinsin ja on ollut pelastus meille. Iso perhe ja ulkona ramppaavia elukoitakin (pari isoa koiraa ja kolme kissaa) ja sit tassuissa kulkee likaa sisälle, vaikka yrittäisi pestä ja kuivata. Laminaattilattian pesuun meni aiemmin toista tuntia, että se oli puhdas, nyt se on 20min =) En tiedä mikä tässä meidän lattiassa oikein on, että sen pesu on ihan yltiövaikeaa, lattianvaihto edessä siis. Makuuhuoneissa ei samaa ongelmaa ole, tosin ollaankin vaihdettu laminaatit muuttaessamme.

Suosittelen kyllä lämpimästi. Saunan pesu, kylppärin kaakelit, lasiseinät jne hoituu kyllä ihan hetkessä.[/QUOTE]

Onks sulla se vihree ku käytät laminaatin pesuun? meinaan sitä punastahan ei suositella kun siinä ei voi säätää höyryä ja voi kurahtaa pilalle..
Ite ku meinasin päivittää ton omani siihen

Mut joo siis mulla on se vanhempi versio ja aivan ehdoton huippu. Olin vasta mopannut lattiat ja kun tuo tuli päätimpä kokeilla uudestaan. :O se oli ihan likanen se mikrokuituliina sen jälkeen.
Tosi tehokas siis
 
"vieras"
Onks sulla se vihree ku käytät laminaatin pesuun? meinaan sitä punastahan ei suositella kun siinä ei voi säätää höyryä ja voi kurahtaa pilalle..
Ite ku meinasin päivittää ton omani siihen

Mut joo siis mulla on se vanhempi versio ja aivan ehdoton huippu. Olin vasta mopannut lattiat ja kun tuo tuli päätimpä kokeilla uudestaan. :O se oli ihan likanen se mikrokuituliina sen jälkeen.
Tosi tehokas siis
Juu se vihree mulla on. Olis jäänyt ostamatta jos se ei laminaatille kävis.
Joo se on aika törkynen se moppi, ei uskois miten lika saa kyytiä :D Mä teen kotisiivouskeikkoja jonku verran ja mietitty josko ostas tommosen mopin töihin, kun ihmisillä on oikeesti ihan hirveet lattiat. Näin päälle päin näyttää ihan hyvältä, mutta varsinkin muovimatoissa, kun peset hiukka märemmällä ja lastaat ylimääräsen veden, niin voi järkytys miten mustaa vettä. Pari asiakasta ketkä olleet kotona siivouskeikalla, ni olleet kans ihan hoomoilasina, et miten voi olla noin likaset lattiat.

Viime viikolla tuli todistettua, että kyllä ne ikkunat täällä maallakin likastuu :D Miinusta ettei ole kantokahvaa tolle säiliölle, kun pesee ikkunoita, vaikeuttaa vähän hommaa.
 
[QUOTE="vieras";24986040]Juu se vihree mulla on. Olis jäänyt ostamatta jos se ei laminaatille kävis.
Joo se on aika törkynen se moppi, ei uskois miten lika saa kyytiä :D Mä teen kotisiivouskeikkoja jonku verran ja mietitty josko ostas tommosen mopin töihin, kun ihmisillä on oikeesti ihan hirveet lattiat. Näin päälle päin näyttää ihan hyvältä, mutta varsinkin muovimatoissa, kun peset hiukka märemmällä ja lastaat ylimääräsen veden, niin voi järkytys miten mustaa vettä. Pari asiakasta ketkä olleet kotona siivouskeikalla, ni olleet kans ihan hoomoilasina, et miten voi olla noin likaset lattiat.

Viime viikolla tuli todistettua, että kyllä ne ikkunat täällä maallakin likastuu :D Miinusta ettei ole kantokahvaa tolle säiliölle, kun pesee ikkunoita, vaikeuttaa vähän hommaa.[/QUOTE]

hmm pitääkin tutkailla ku tulevassa kämpässä kaikki muut lattiat on muovia paitsi olkkarin on laminaattia ni ois helpompi pestä kaikki samalla.
Onks se kahva vahva? ku tästä edellisestä oon saanu :ashamed: ryysittyä ton kahvan pilalle/rikki.
Just toi ikkunan pesu ja kaakelien pesu houkuttais kovasti ..ois varmaan muuttosiivous helpompaa :)
 
"vieras"
hmm pitääkin tutkailla ku tulevassa kämpässä kaikki muut lattiat on muovia paitsi olkkarin on laminaattia ni ois helpompi pestä kaikki samalla.
Onks se kahva vahva? ku tästä edellisestä oon saanu :ashamed: ryysittyä ton kahvan pilalle/rikki.
Just toi ikkunan pesu ja kaakelien pesu houkuttais kovasti ..ois varmaan muuttosiivous helpompaa :)
Pesen laminaatin sen laminaatin suuntaisesti, joten joskus mun pitää käyttää sitä sillein sivuuttain (eli en työnnä eteen ja sit taakse), niin siinä välillä tuntuu, et kahva aika hepponen. Mutta on se kyllä tähän asti vielä ainakin kunnossa =)
 
moppiostos
Käytättekö höyrymoppia siis lattioiden pesuun aina mikrokuitumopin yms. tilalla? Ollaan ostamassa uutta moppia, niin oon tässä miettinyt että mikä olis hyvä.. Olin jo päätynyt siihen viledan uuteen missä varressa se pesuainesäiliö. Mutta nyt alkoi kiinnostaa tää höyrymoppi. Mitähän tällänen maksaa?
Meillä muovilattiat.
 
Käytättekö höyrymoppia siis lattioiden pesuun aina mikrokuitumopin yms. tilalla? Ollaan ostamassa uutta moppia, niin oon tässä miettinyt että mikä olis hyvä.. Olin jo päätynyt siihen viledan uuteen missä varressa se pesuainesäiliö. Mutta nyt alkoi kiinnostaa tää höyrymoppi. Mitähän tällänen maksaa?
Meillä muovilattiat.
https://www.hobbyhall.fi/webapp/wcs/stores/servlet/Product/Tvins-H2O-MOP-X5-hoyrypuhdistin/258608?
(hobbarin kautta postarit tulee pienemmäks ku ostostv:n) mut ton pistin tilaukseen ja käytän tota (siinä on mikrokuituliina mukana :) )

aiemmin mulla oli se punanen malli ja sitä oon käyttäny muovilattioiden pesuun tulee hyvää jälkeä
 
"vieras"
Käytättekö höyrymoppia siis lattioiden pesuun aina mikrokuitumopin yms. tilalla? Ollaan ostamassa uutta moppia, niin oon tässä miettinyt että mikä olis hyvä.. Olin jo päätynyt siihen viledan uuteen missä varressa se pesuainesäiliö. Mutta nyt alkoi kiinnostaa tää höyrymoppi. Mitähän tällänen maksaa?
Meillä muovilattiat.
Höyrymopissa on mikrokuituliina. Ite oon ennen käyttänyt pelkkiä mikrokuitumoppeja ja asiansa ne ajaa kyllä, tosin meillä on joku vika noissa lattioissa, et se on ihan äärettömän vaivalloista, siks toi höyrymoppi on meille pelastus ollut =)
Tuo tvinsin moppi maksaa n. 100e, sitä saa tilattua hobby hallista ja suoraan tvins.com sivulta.
Sopii niin laminaatille, kun siinä on höyrynsäädin, sekä muovimatolle, laatalle, kivelle, eli siis kaikille pinnoille. Vessassa hieman oon hillinnyt lavuaarin pesussa ettei ihan täysillä pese, ettei vaan posliini halkea.
Tvinsin moppi on oikea monitoimiväline, siihen samaseen vesisäiliöön saa siis liitettyä ikkunanpesimen, pölyhuiskan, mopin, pieniä harjapäitä esim. hellan puhdistukseen.
 
Turkilmas
Mä ostin Honkkarista semmoisen imurimallisen, jossa on niitä erilaisia suuttimia ikkunoiden pesuun, tekstiilien pesuun jne. jne.

Osassa tuo höyrysysteemi toimii loistavasti, osassa taas ei. Lattianpesussa jätti laminaatille jälkiä kun jäi sen verran märäksi. Ikkunat taas puhdisti älyttömän hienosti.

Mutta se juttu, mistä olen aivan onnessani, niin kaakelisaumat tolla vehkeellä saa putsattua ihan puhtaaksi! Tähän mennessä yksikään kokeilemani konsti (eri pesuaineita, erilaisia pesuharjoja yms. yms.) ei ole purrut saumoihin.

Tuo Honkkariversio maksoi 60 euroa ja totesinkin että jos se hajoaa, niin aivan varmasti hankin seuraavaksi vähän kalliimman ja paremman. Tuo halpisversiokin kun on totisesti jo todistanut olevansa hintansa arvoinen!
 
[QUOTE="vieras";24986230]En muista noita postikuluja, mut kyl mä sain tvinsiltä laskulla.[/QUOTE]
ai no sit se on "muuttunut" tai en osannu kattoo :) mut tilasin kuitenki hobbarilta ku kanta-asiakkuus sinne
 
hhggg
[QUOTE="aloittaja";24986251]net anttila myy jotain moppia, jossa ei lisäosia ilmeisesti, onkohan se ihan onneton kapine? oli taannoin tarjouksessa alle 70e.[/QUOTE]

On onneton väykyrä, hajoskin kolmannella käyttökerralla ja meni palautukseen.
 
"vieras"
https://www.hobbyhall.fi/webapp/wcs/stores/servlet/Product/Tvins-H2O-MOP-X5-hoyrypuhdistin/258608?
(hobbarin kautta postarit tulee pienemmäks ku ostostv:n) mut ton pistin tilaukseen ja käytän tota (siinä on mikrokuituliina mukana :) )

aiemmin mulla oli se punanen malli ja sitä oon käyttäny muovilattioiden pesuun tulee hyvää jälkeä
Hitto mikä lelu?:D Miksette osta kärcherrin höyrypuhdistinta kestääkin paremmin käyttöä ko tollanen lelu.
Kodin Ykkönen - Kärcher Höyrypesuri SC3000 | Siivous
 
[QUOTE="vieras";24986331]Hitto mikä lelu?:D Miksette osta kärcherrin höyrypuhdistinta kestääkin paremmin käyttöä ko tollanen lelu.
Kodin Ykkönen - Kärcher Höyrypesuri SC3000 | Siivous[/QUOTE]

Meidän tarpeisiin tuo "lelu" on ollut vuoden paras ostos. Ei se Kärcher-merkki takaa sitä parasta mahdollista laatua. Muutama painepesuri ja joku kone löytyy tota merkkiä ja ihan saman asian ajanu ku joku merkitön tuote. Joten miksi pitäs ostaa merkin takia? Mulla lähinnä vaikutti koko tuohon ostoon.
 
"vieras"
http://www.gigantti.fi/product/pienkoneet/polynimurit-ja-tarvikkeet/rikka-ja-varsi-imurit/FSM1600QS/black-decker-hoyrymoppi ... onko kellään tätä? Onkohan mistään kotoisin, vaiko samaa sarjaa tuon Tvinsin kanssa?
 

Yhteistyössä