Hohhoi taas, tarhan pukemisesta...

Hain äsken pojan tarhasta. Oli sitten puettu tarhan varakurahousut (jotka oli polvista vielä rikkikin) Reimatecin housujen päälle.
No joo, eihän opet voi välttämättä tietää, että ne pitää vettä. Mutta sitten oli takki jätetty auki niin, että vaikka oli kypärähattu, niin osa kaulasta paljaana.
Ei ihme, ettei nuha lopu ikinä.

 
Mä käytän kuopuksella haalarin päällä kurahousuja jos leikkii paikassa missä on hirveästi esim märkää hiekoitushiekkaa. Vaikka puku ei kastu, se kyllä likaantuu. :snotty: Ja mä oon niin laiska etten halua olla rätillä pyyhkimässä pukua joka välissä. :ashamed:
 
öö
Päiväkodissa kun on ryhmässä n.20 lasta, niin se on ihan mieletöntä muistaa kenelle saa laittaa kurahousut, kenellä pitää ehdottomasti olla kurahousut vaikka olis mitkä tecit jne. Kannattaa mennä tutustumaan pariks päiväks.
 
Päiväkodin säännöt ja logiikan tuon vaatetuksen suhteen ymmärrän oikein hyvin.
20 mukulaa ja muutamalla "erikoisoikeudet" niin johan se pakka hajoaa käsiin.
Kaikille samat säännöt ja ihan niin sen pitääkin mennä.Olkoot kyse vaatteista tahi ruuasta tahi muusta.
Allergiat jne ihan oma juttunsa,eivät liity tähän.
 
Vepasto
Silloin kun mä oli päiväkodissa töissä, me puettiin kaikille niille kurikset, joilta ne löyty. Oli Reimatecia tai ei. Jos ei lapsella kuriksia ollut, niin sit ei laitettu.
 
Siinä vilinässä on varmaan housujen vedenpitävyys unohtunut tai sitten ovat ajatelleet likastumista yms.Meillä lapset on pph:lla ja oikein kuraisina päivinä vetää kurahousut reimatecien päälle,ihan jo senkin takia,että se helpottaa hänen työtään ja minun on mukavampi hakea lapset autoon,kun eivät ole ihan kuraiset,ollaan näin yhdessä sovittu.Pääsääntöisesti täti on hyvin tyytyväinen kosteussuojattuihin. :D
 
ihan rohkeasti mainita asiasta päiväkodissa. Eihän ne opettajat päivittelyjä kuule täältä palstalta.

Kokemuksesta kyllä tiedän, että lasten vaatteita saa pihalla korjata ulkoilun mittaan pitkin päivää ja silti saattaa joku paikka repsottaa jossain välissä. Valitettavaa mutta totta isossa lapsiryhmässä, kun on haukkana tarkkailtava pihalla kaikkea muutakin kuin vaatetusta, kuten lasten turvallisuutta ja leikkitilanteita.

Ryhmässä on myös saattanut olla auttamassa pukemisessa jonkun toisen ryhmän ihminen tai sijainen näinä flunssa-aikoina. Noita haalari- ja kurahousujuttuja ei voi millään kaikkia tietää, kun on kaikenmaailman vettähylkivää ja vedenpitävää. Parempi sentään mielestäni on se, että on puettu liikaa kosteuden varalle kuin liian vähän ja yritetty suojata vaatteita. Itse tämän alan ammattilaisena on vaikea uskoa, että lapsi puettaisiin tahallaan huonosti ulkoiluun. Mikäli niin on, niin kannattaa ottaa asia puheeksi.

Samat on jutut kuin Vepastolla, että kurahousut märällä säällä puetaan, jos lapsella ne on. Se on yksinkertainen ja selkeä sääntö. Itse joudun koko ajan hokemaan, että tuokaa ihmeessä niitä kurahousuja ja hanskoja, kun lapsukaiset ovat muuten aivan läpimärkiä tämmöisenä talvena =)

t. Ope
 

Yhteistyössä