Hoi Vantaalaiset äidit

Kertokaapa muutamia juttuja jotka mietityttää siis ollaan muuttamassa sinne kuhan asunnon saisi kun mies sai sieltä töitä!!Mitä mieltä olet asuinalueestasi ja vantaasta ylipäänsä?!Miten busseissa pääsee vaunujen kanssa kulkemaan ja maksaako se mitään?!
Entäs onko siellä monta ultraa ilmaisia odottavana äitinä kiinnostaa!??Mikä siellä on lähin sairaala missä synnytetään näin tyhmänä kyselen kun en tiedä!!?
Mites onko siellä kuntalisää kodinhoidontuessa?
nyt ei muuta heti tule mieleen vaikka saisin pitkän listan jos kunnolla alkaisin miettimään...Neiti vaan koko ajan häiritsee :/
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.09.2006 klo 18:05 sippura kirjoitti:
Kertokaapa muutamia juttuja jotka mietityttää siis ollaan muuttamassa sinne kuhan asunnon saisi kun mies sai sieltä töitä!!Mitä mieltä olet asuinalueestasi ja vantaasta ylipäänsä?!Miten busseissa pääsee vaunujen kanssa kulkemaan ja maksaako se mitään?!
Entäs onko siellä monta ultraa ilmaisia odottavana äitinä kiinnostaa!??Mikä siellä on lähin sairaala missä synnytetään näin tyhmänä kyselen kun en tiedä!!?
Mites onko siellä kuntalisää kodinhoidontuessa?
nyt ei muuta heti tule mieleen vaikka saisin pitkän listan jos kunnolla alkaisin miettimään...Neiti vaan koko ajan häiritsee :/
Entinen vantaalainen,olen muuttanut sieltä vuoden vaihteessa elikkä yritän nyt kaiken muistaa oikein.
Itse asuin havukoskella oli ihan ok paikka asua,vieressä hiukan levottomampi koivukylä mutta joka paikassahan noita levottomia alueita on.
Mun mielestä kivoja paikkoja,tikkurila,myyrmäki,hiekkaharju ja tuo havukoski.
Mukavasti pääsee julkisissa kulkee,useimmiten matalalattiabusseja ja myös junat yleensä matalalattiaisia eli helposti menee vaunujen kaa ja vaunuilla matkustaminen ilmaista.
Oliskohan 2 ultraa ollu ilmasia,mulla oli pari ylimäärästä raskausajan diapeteksen takia ja yliaikaisuuden takia,mut nuo käytännöt aika usein voi muuttua mut taisi olla 2kertaa.
On kuntalisä kotihoidontuessa,eli 10kk-1,5 vuotiaalle n.160e kk ja 1,5v-2vuotiaalle 110e kk.
Ja lähimmät synnytys sairaalat helsingissä naistenklinikka ja kätilöopisto,omalla autolla kulkee n.20min ja esim bussilla n.45min
Jos tulee jotain muuta mieleen laita yv:nä,yritän auttaa jos osaan =)
 
infoiita
Vantaalla olen asunut koko ikäni, joten tässä tietoa.
Synnytyssairaaloista voi valita Naistenklinikan, Kätilöopiston tai jos asuu Länsi-Vantaalla, Jorvin sairaalan joka sijaitsee Espoon puolella.

Busseissa, junissa ja ratikoissa pääsee ilmaiseksi vaunujen kanssa, mutta yhteen bussiin mahtuu vain kahdet vaunut. Busseja tosin kulkee tiuhempaa tahtia kuin syrjemmässä Suomea. Junista kannattaa tarkistaa, onko kyseessä matalalattiajuna, muuten on meno aika hankalaa.

Kaksi "ilmaista" ultraa, joista maksetaan kummastakin siis vain poliklinikkamaksu 22e. Hoitolisät edellinen vastaaja jo kertoikin.

Vantaalla Tikkurila on kaiken "keskus" ja sieltä pääsee parhaiten liikkumaan busseilla ja junilla. Tikkurila on kaikkein kallein paikka myös asua.
 

Yhteistyössä