Hoidatko mielellään muiden lapsia? Saako sinusta olettaa että totta kai hoidat?

  • Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti
Totaa... Mulla on hoidettavana jo 4 omaa, ja 20 päinen eläinlauma.

En ihan heittämällä tarjoudu kenenkään muun muksuja hoitamaan. Enkä intona ota vastaan, jos kysytään.
(Eri asia, jos joku esikoisen kaveri pyörii nurkissa pari tuntia, mutta noin muuten.)

Kukaan lähipiirissä ei tosin oletakaan mun hoitavan ilomielin ja koska tahansa. Toisinpäin saatan silloin tällöin myös yllättää ja ottaakin vaikka naapurin muksut joukon jatkoksi, mutta jos aletaan olettamaan, niin sekin vähä loppuu just siihen.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja jup:
kotiäitiaikana jotkut työssäkäyvät tuntuivat ajattelevan että jos on kotiäiti nauttii muiden kakaroista. vaikka asiahan on kyllä ihan päin vastoin.
itse ainakin jaksa työssäkäyvänä hieman paremmin muidenkin kakaroita.

Toisten kakarat lähinnä pakollinen riesa jota on kestettävä jos yli 3v lapsia. Joskus mietin että suurperheiden äidit pääseveät jossain mielessä helpolla kun heillä harvoin vieraita kakaroita.
Miten niin suurperheillä ei käy vieraita lapsia? Meillä on6 lasta ja kavereilla suurinpiirtein saman verran. Ja vuorotellen hoidetaan toisten lapsia. Helposti menee omien lisäksi kaverin 5 lasta. Joskus jopa aamusta iltaan. Yleensä muutaman tunnin ovat tässä tai meidän lapset kaverilla.
 
täh
Alkuperäinen kirjoittaja jep:
Juu hoidan, samassa se menee kuin omani. Minulla vasta yksi, iältään puoli vuotta. Hoidan veljeni poikaa 8 tuntia päivässä vanhempiensa ollessa töissä sekä siskoni tytärtä 4 tuntia heidän ollessa töissä. Hyvin ne tässä menee kun olen itse äitiyslomalla. Niin ja en ota maksua tietenkään. :)
huhhuh. itse en alkaisi ilmaiseksi hoitaman kun toinen tienaa rahaa.
satunnaiinen iltahoito vanhempien yhdessäolon mahdollistamiseksi eri asia.

ja yleensä rikkaat työssäkäyvät käyttävät hyväksi sitten köyhempiä. mistä vetoa että olette köyhempiä kuin nuo jotka kehtaavat ilmaiseksi hoidattaa. kunnallinen hoito maksaa 250 euroa syyskussa.
 
jep
Alkuperäinen kirjoittaja täh:
Alkuperäinen kirjoittaja jep:
Juu hoidan, samassa se menee kuin omani. Minulla vasta yksi, iältään puoli vuotta. Hoidan veljeni poikaa 8 tuntia päivässä vanhempiensa ollessa töissä sekä siskoni tytärtä 4 tuntia heidän ollessa töissä. Hyvin ne tässä menee kun olen itse äitiyslomalla. Niin ja en ota maksua tietenkään. :)
huhhuh. itse en alkaisi ilmaiseksi hoitaman kun toinen tienaa rahaa.
satunnaiinen iltahoito vanhempien yhdessäolon mahdollistamiseksi eri asia.

ja yleensä rikkaat työssäkäyvät käyttävät hyväksi sitten köyhempiä. mistä vetoa että olette köyhempiä kuin nuo jotka kehtaavat ilmaiseksi hoidattaa. kunnallinen hoito maksaa 250 euroa syyskussa.
Ei olla köyhempiä ei. Ja ihan itse tarjoudun, parempihan se tätinsä luona hoidossa kuin päikkärissä :) Ja en ota rahaa, koska sillon en saisi äitiysrahaa.
 
omppu
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja jup:
kotiäitiaikana jotkut työssäkäyvät tuntuivat ajattelevan että jos on kotiäiti nauttii muiden kakaroista. vaikka asiahan on kyllä ihan päin vastoin.
itse ainakin jaksa työssäkäyvänä hieman paremmin muidenkin kakaroita.

Toisten kakarat lähinnä pakollinen riesa jota on kestettävä jos yli 3v lapsia. Joskus mietin että suurperheiden äidit pääseveät jossain mielessä helpolla kun heillä harvoin vieraita kakaroita.
Miten niin suurperheillä ei käy vieraita lapsia? Meillä on6 lasta ja kavereilla suurinpiirtein saman verran. Ja vuorotellen hoidetaan toisten lapsia. Helposti menee omien lisäksi kaverin 5 lasta. Joskus jopa aamusta iltaan. Yleensä muutaman tunnin ovat tässä tai meidän lapset kaverilla.
PEESI :) :heart:
 
En hoida (ei olla ees kysytty, voisin JOSKUS hoitaakin korvausta vastaan) eikä meidän lapsia hoida muut... Me ollaan sen luonteisia ettei kysytä, apua otetaan vastaan kyllä jos meiltä kysytään (isovanhemmat)
 
Alkuperäinen kirjoittaja jep:
Alkuperäinen kirjoittaja täh:
Alkuperäinen kirjoittaja jep:
Juu hoidan, samassa se menee kuin omani. Minulla vasta yksi, iältään puoli vuotta. Hoidan veljeni poikaa 8 tuntia päivässä vanhempiensa ollessa töissä sekä siskoni tytärtä 4 tuntia heidän ollessa töissä. Hyvin ne tässä menee kun olen itse äitiyslomalla. Niin ja en ota maksua tietenkään. :)
huhhuh. itse en alkaisi ilmaiseksi hoitaman kun toinen tienaa rahaa.
satunnaiinen iltahoito vanhempien yhdessäolon mahdollistamiseksi eri asia.

ja yleensä rikkaat työssäkäyvät käyttävät hyväksi sitten köyhempiä. mistä vetoa että olette köyhempiä kuin nuo jotka kehtaavat ilmaiseksi hoidattaa. kunnallinen hoito maksaa 250 euroa syyskussa.
Ei olla köyhempiä ei. Ja ihan itse tarjoudun, parempihan se tätinsä luona hoidossa kuin päikkärissä :) Ja en ota rahaa, koska sillon en saisi äitiysrahaa.
harvinaista, nostan sulle hattua! Itse en tuohon pystyisi. Jos lapsi alle 3v saavat vielä kotihoidontuen palkan päälle kuntalisän kera...
 
aivan
Alkuperäinen kirjoittaja tuisku77:
Alkuperäinen kirjoittaja jep:
Alkuperäinen kirjoittaja täh:
Alkuperäinen kirjoittaja jep:
Juu hoidan, samassa se menee kuin omani. Minulla vasta yksi, iältään puoli vuotta. Hoidan veljeni poikaa 8 tuntia päivässä vanhempiensa ollessa töissä sekä siskoni tytärtä 4 tuntia heidän ollessa töissä. Hyvin ne tässä menee kun olen itse äitiyslomalla. Niin ja en ota maksua tietenkään. :)
huhhuh. itse en alkaisi ilmaiseksi hoitaman kun toinen tienaa rahaa.
satunnaiinen iltahoito vanhempien yhdessäolon mahdollistamiseksi eri asia.

ja yleensä rikkaat työssäkäyvät käyttävät hyväksi sitten köyhempiä. mistä vetoa että olette köyhempiä kuin nuo jotka kehtaavat ilmaiseksi hoidattaa. kunnallinen hoito maksaa 250 euroa syyskussa.
Ei olla köyhempiä ei. Ja ihan itse tarjoudun, parempihan se tätinsä luona hoidossa kuin päikkärissä :) Ja en ota rahaa, koska sillon en saisi äitiysrahaa.
harvinaista, nostan sulle hattua! Itse en tuohon pystyisi. Jos lapsi alle 3v saavat vielä kotihoidontuen palkan päälle kuntalisän kera...
ja joskus sitten myöhemmin tämäkin äiti huomaa että vastavuoroista apua ei todellakaan sisaruksilta tipu.
 
jep
Alkuperäinen kirjoittaja aivan:
Alkuperäinen kirjoittaja tuisku77:
Alkuperäinen kirjoittaja jep:
Alkuperäinen kirjoittaja täh:
Alkuperäinen kirjoittaja jep:
Juu hoidan, samassa se menee kuin omani. Minulla vasta yksi, iältään puoli vuotta. Hoidan veljeni poikaa 8 tuntia päivässä vanhempiensa ollessa töissä sekä siskoni tytärtä 4 tuntia heidän ollessa töissä. Hyvin ne tässä menee kun olen itse äitiyslomalla. Niin ja en ota maksua tietenkään. :)
huhhuh. itse en alkaisi ilmaiseksi hoitaman kun toinen tienaa rahaa.
satunnaiinen iltahoito vanhempien yhdessäolon mahdollistamiseksi eri asia.

ja yleensä rikkaat työssäkäyvät käyttävät hyväksi sitten köyhempiä. mistä vetoa että olette köyhempiä kuin nuo jotka kehtaavat ilmaiseksi hoidattaa. kunnallinen hoito maksaa 250 euroa syyskussa.
Ei olla köyhempiä ei. Ja ihan itse tarjoudun, parempihan se tätinsä luona hoidossa kuin päikkärissä :) Ja en ota rahaa, koska sillon en saisi äitiysrahaa.
harvinaista, nostan sulle hattua! Itse en tuohon pystyisi. Jos lapsi alle 3v saavat vielä kotihoidontuen palkan päälle kuntalisän kera...
ja joskus sitten myöhemmin tämäkin äiti huomaa että vastavuoroista apua ei todellakaan sisaruksilta tipu.
Eivät nosta kotihoidontukea. Sama sille vaikka nostaiskin, meidän perheessä apu toimii molempiin suuntiin. Veljeni on hoitanut minua ja sisaruksiani paljon kun olin pieni ja vanhemmat olivat töissä. (Joo, minä olen nuori ja veljeni minua paljon vanhempi) Ja muutenkin aina kaikessa autetaan, kun voidaan.
 
Rukoilijasirkka
Riippuu, että kenen lapsia. Nuorempana sain trauman, kun joku seurakunnan nainen suuttui, kun en halunnutkaan hoitaa hänen lasta, kun tulivat meille kotikokoukseen. Mä olin itse ehkä 8-9 vuotias ja kammosin vauvoja ja taaperoita, koska ne oli muhun verrattuna suuria ja ne kuolasi. mä olin pienen kokoinen, enkä ollenkaan sosiaalinen, enkä innostunut mistään rääkyvistä vauvoista.

Hoidan kyllä lapsia, jos pyydetään, mutta en tykkää, että toisen lapsi yhtäkkiä työnnetään mun vastuulle, esim. johonkin saunaan, kun äiti ei itse tule mukaan, siis kysymättä.
 
m
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Minä en hoida kuin äärimmäisessä hädässä muiden lapsia. En vain halua tehdä niin. Eräiden mielestä olen kamala ihminen mutta olkoon :D
Hoidan mielelläni ja saan siitä palkkaa :) Vapaa-ajalla: EN! Omat riittävät mainiosti, totta kai katson perään jos kaveri tulee kylään, mutta mikään babysitter 24/7 en todellakaan halua olla :)
 
v9eras
En tosiaan mielelläni :( Just oli siskon muksu hoidossa ja mua ahdistaa kokoajan ja en osaa olla luonnollinen... Pelkään kuollakseni, että jotain tapahtuu, en yhtään osaa reagoida lapsen tarpeisiin jne jne. Niin tässä kyse vauvasta, tietty vanhemman kanssa helpompi ja etenkin, jos on omien lasten kanssa samanikäisiä niin itelle joskus jopa helpompaa, kun niillä on kavereita :D
 
vieras
Mulla vähän ollu se ongelma, et kaverit kuvittelee, et mie hoijan lapsia vapaa-ajallakin mielelläni, kun olen lastenhoitaja. Parhaat on olllu, et perjantai-iltana kaheksan aikaan laitetaan viestiä, et voinko tiputtaa muksun siihen aamulla klo.7.30 ja pappa hakis sit joskus klo 17.00. Kylläpä siin ei voi kuin ihmetellä ja arsinkin, kun ovat tienneet menonsa jo aikasemmin, et ei mikään äkillinen juttu. Vois kysyä siis aiemminkin. Sen verran mukavuudenhalunen on meikäläisestä vanhemmiten tullu, et en mielelläni ota kavereitten lapsia hoitoon.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Klonkku:
Hoidan kyllä, mutta en sellaisia joiden vanhemmat pitää sitä itsestään selvyytenä :D Me asutaan muutenkin vähän kuin melukylässä, aina on ovet auki ja aina tuossa pyörii lapsia paljon enemmän kuin itsellä on :D
ihan kun mina paitsi etta hoidan myos niitten lapsia joiden vanhemmat pitaa sita itsestaanselvyytena.
tarjoan apua kysymatta ja myos sita saan aina kun tarvitsen tai haluan.
 
lto
meillä saa kyläillä lasten kaverit ja tulla hoitoon, yökylään, vaikka koko viikonlopuksi. hoidetaan kyllä miehen kanssa mielellämme jos vaan perheen muihin menoihin sopii. aika usein saadaan myös omia lapsia (3kpl ) hoitoon kavereille, kummeille ja sukulaisille niin on kiva sitten olla itekin valmis hoitamaan muiden lapsia. itsestäänselvyytenä meitä ei kyllä kukaan pidä, joskus tuntuu että enemmänkin voisivat kaverit uskaltaa kysyä meiltä hoitopaikkaa. pelkäävät kai ettei me jakseta kun on monta omaa, vaikka tuossa samassahan ne menee.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tähtisumu:
Alkuperäinen kirjoittaja Klonkku:
Hoidan kyllä, mutta en sellaisia joiden vanhemmat pitää sitä itsestään selvyytenä :D Me asutaan muutenkin vähän kuin melukylässä, aina on ovet auki ja aina tuossa pyörii lapsia paljon enemmän kuin itsellä on :D
ihan kun mina paitsi etta hoidan myos niitten lapsia joiden vanhemmat pitaa sita itsestaanselvyytena.
tarjoan apua kysymatta ja myos sita saan aina kun tarvitsen tai haluan.
Kyllä minäkin joskus, mutta pari on sellaisia jotka ajattelee, että voivat ihan aina tuoda muksut meille ilman kiitoksen sanaa, niin ei oikein enää huvita :(
 

Yhteistyössä