* Hoidot KYS 2013 *

Marjana: Kiitos! :)

Kais: Meillä ensimmäisellä kerralla katottiin verikokeiden tulokset sekä miehen näytteen tulos. Kartoitettiin kiertoa (mullahan oli hirmu hienot diagrammit sun muut mukana kun olin käyttänyt fertilityfriendiä kierron kartoittamiseen jo jonkin aikaa). Ultrasivat ja aukkarin oisivat tehneet, jos oisin antanut. Tulosten perusteella tehtiin suunnitelma, mikä oli OI-hoito Letrozoleilla ja aukkari seuraavassa kierrossa.
Näytehuoneesta en tiedä, kun meillä mies aina antoi näytteet kotona.

Onneaodottava: Valtavasti onnea :heart:

Muokkasin tuohon edelliseen kirjoitukseeni yritysaikamme, eli 2v9kk.
 
Onneaodottava: Paljon onnea sinne, ihanaa :heart:

Mä oon käyny lukemassa täällä, mutta jotenki en osaa enää tänne kirjotella....täällä menossa pp10 ja apteekin testillä nega testattu. Yks 8-solunen siirrettiin. Jotain oireita ollu, mutta onnistuneessa ja kesken menneessä oli menkkakipuja, nyt ei juurikaan. Eli toivon, mutta en oikeen usko enää....ei auta ku piinailla hetki silti vielä.

Onnea hoitoihin kaikille! Mä en muista enää oikeen miten meni se alku, siitä on niin kauan....

Anastacija: Paljon onnea myös sinne! Siellä ollaanki jo loppusuoralla :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Kais: Tsemppiä tähän päivään!!

On: Jo toinen puhas nega testattu, tänään pp12...eli pitäs jo minusta näkyä. Tyhmältä tuntuu jatkaa tukilääkitystä, tekis mieli lopettaa ne ja antaa kropan hoitaa tilanne...Kyllä tää on vaan niin paska fiilis! :'(
 
Anastacija, onnea :flower: kohta teillä on jo pikkuinen sylissä. :)
Kiitos Aidan tsempistä, jännittävä päivä.
:hug: sinulle negasta, ikävä tunne, jaksamisia.
 
No niin kyssillä käytiin, miehellä on sekä liikkuvia että liikkumattomia siittiöitä.
Ens kierossa aloitan clomifen 50mg kp 3-7, tuuba uä kp 9-11 ja tammikuussa olisi inseminaatio.
 
Onneksi ei ollutkaan kyssissä niin pelottavaa kuin luulin, ihana lääkäri ja hoitaja. :)
Kiva muuten että lääkäri teki ultran eilen, mulla on munarakkula kypsymässä, ovulaatio
tänään tai huomenna, kohtu, limakalvo ja munasarjat kunnossa. :D
 
Meillä kans nyt eka käynti takana inseminaatio edessä. Toisin kuin kaislla, minulle lääkäri ei määrännyt mitään lääkkeitä kierron tueksi. Se kyllä puhui, että niiden kanssa onnistuminen todennäköisempää, mutta silti ei niitä määrännyt :eek:
 
Havina, tsemppiä teillekkin.
Taitaa noi lääkkeen määräys vähän vaihdella kuka lääkäri on ja muutenkin tilanteen mukaan, 8 vuotta ollaan yritetty lasta.
 
Aidan, mikä tilanne nyt? Toivotaan kuitenkin, että olisi tarrannut kiinni ja hcg nousisi vain hitaasti.

HAvina: Meilläkin taidettiin tehdä 1 inseminaatio ilman lääkityksiä ja loput lääkityksen kanssa. Tosin minulla selvisikin sitä monirakkulaista munasarjaa sitten viiveellä, jolloin ruvettiin kiertoa hieman lyhentämään. En tiedä huomasiko ne sen jo heti alussa, mutta ainakaan minulle asiaa ei siten ilmaistu.

Kais: Tsemppiä hoidon aloitukseen sinnekin! Teillähän on sitten siellä nappiajankohdat peittoja heilutella kuitenkin. ;)
 
Kiitos Marjana :)
Juu, täällä on heiluteltu peittoja oviksen aikaan ja nyt sitten piinaillaan pari viikkoa, jos vaikka olisi sattunut tärppäämään, mihin en kyllä hirveästi jaksa uskoa, vaikka tulee kuulosteltua kroppaa.
Tsemppiä teillekkin :hug:
 
Menkat on alkanut ja KYS:lle yritetty soittaa... Että sinne on vaikea saada yhteyttä! Työpäivän aikana kun ei sitten iltapäivällä edes ole mahdollista soittaa, jos ei pääse heti ruokatauon alussa läpi. Ja harvoinpa pääsee, kun koko ajan varattua. :(
Lopulta sain eilen hoitajan puhelimen päähän, niin en saanut mitään vastausta mihinkään suuntaan, että miten seuraavan hoidon kanssa tehdään. Lupasi joko soittaa tai laittaa reseptit ja kotia kirjeen. No ei kuulunut soittoa, eikä näkynyt vielä sähköisiä reseptejäkään. Välillä tuntuu, että mistä rautalangasta pitäisi vääntää, että töistä ei pysty soittelemaan saati vastaamaan puhelimeen, eikä noita ultra-aikoja sun muita voi sopia keskelle työpäivää, kun matkaa polille tunnin verran. Ja mistä rautalangasta voisi vääntää sen, miten stressaavaa tämä lapsettomuus on jo itsessään! Ja kun odotat odottamasta päästyäsi, että jotain tapahtuisi. Huokaus. Jos nämä käytännön asiat jo on aina näin hankalia, niin miten tässä vielä raskaaksi koskaan pääsee.

Eli odotellaan ilmestyisikö tänään jotain informaatiota asiasta. Töistäkin tulee jo paine, että pitäisi pystyä ilmoittamaan poissaolopäivät mahdollisimman pian ja sopimaan nuo ultrapäivät ennen kuin seuraava työvuorolista ilmestyy.
 
Marjana :hug: Onpa ikävää tuolainen. Toivottavasti saat pian informaatiota.
Mie sain kyssillä käydessä hyvät ohjeet sekä lääkäriltä että myös hoitajalta.
Mie oottelen menkkoja, jos ne alkaa pitäis aloittaa clomit.
 
Kais: Joo ei minullakaan ole mitään moitteita lääkäreiden ja hoitajien toimissa, kun kysillä käy. Aina on saanut mukavaa hoitoa ja palvelua ja neuvoja. Tämä puhelinyhteyden saaminen on vaan välillä todella tuskaista.

Reseptit oli tulleet ja näyttäisi menevän edelleen pitkällä kaavalla, kun oli Synarela-reseptitkin. Nyt odottelen siis enää kotiin kirjettä, joka kertoisi milloin hoito aloitetaan ja milloin on ultrapäivät, että saa töiden kanssa ruveta niitä sopimaan yhteen. Olen kyllä iloinen, että hoito on pitkän kaavan mukaan, kun tietää sitten aiemmin nuo ultrapäivät. Vaikka eihän se nenäsumutteen käyttö hauskaa ole, mutta kuitenkin.
 
Aidan ja Kais, kiitos onnitteluista :) Loppusuoralla tuolloin tosiaan oltiin :)

Marjana: Tuo on niin ärsyttävää. Niitten pitäs hommata paremmat soittoajat, nuo nykyiset on ihan järettömät ja ihan liian lyhyet.

Nuppu: Pistin sulle takasin :)


Tosiaan viimeksi oltiin loppusuoralla, sillä meille syntyi tyttö 2.12. rv 38+5 :)
 
Myöhän ollaan Kysissä saatu lääkkeellistä apua vain kun ivf:ää on vähä pelätty. Tai siis on tuntunu ettei varmaan töistä voida lähteä, mutta nyt selvisi et mieskin voii saada punktiopäiväksi sairasloman niin päätettin että kokeillaan ainakin kerran ivf. Olen onnellinen ettei vielä tarvii heittää pyyhkeitä nurkkaan. Sovin että soitan tammikuussa kysille ja sovitaan suunnitteluaika.
 
Hellou! Pitkästä aikaa tulin täälläkin pyörähtämään! Varmaan meidän alkavalla hoidolla hieman tekemistä asian kanssa :D. Hoitosuunnitelma tuli postissa, reseptit eivät... Parin päivän päästä alkais Primolutien käyttö. Onneks taitaa kaappien kätköistä löytyä hätävaraks muutama yli jäänyt.

Samaa mieltä noista soittoajoista. Varsinkin maanantain ja perjantain soittoajat olen kokenut hankaliksi päästä läpi.
 
Mun miehen sairaslomatodistuksessa on ollut joku numero-kirjainkoodi. Kerran siinä taisi lukea jotain lapsettomuudesta, niin hän pyysi uuden, kun ei halunnut sitä tietoa näkyviin.

Mulla ainakin on punktiot sattunut aika paljon. Onneks siihen saa rauhottavaa lääkettä, muuten olis vielä kamalampaa. Niissä lääkepöllyissä ei ainakaan jaksa/pysty liikahtamaan mihinkään, vaikka mieli tekiskin. Onneks se ei kestä pitkään, et kyllä sen varmasti kestää! Mut on kipee toimenpide, ja toipuminen kestää ainakin mulla pari päivää.

Alkion siirtäminen ei tunnu miltään, se on ihan helppo homma! Tai ehkä tuntuu vähän ikävältä kun katetri laitetaan kohtuun, mut ei sen voi sanoa kauheesti sattuvan. Inhottavinta on ehkä se kun pitää mennä täydellä rakolla ja sit ne joutuu painaa mahasta...
 
Anastasija, onnea! :)

Hapsuliini: Minulla punktio on tuntunut epämiellyttävältä, mutta hyvin siitä on selvinnyt. Oikeastaan ennen rauhoittavaa on ollut pahempi olo. Se rauhoittava on auttanut hyvin. Ja toki myös kipulääke. Alkionsiirto on piece of cake ainakin minulla ollut. :)
Miehen sairaslomatodistuksessa on joka kerta ollut lapsettomuudesta kertova koodi ilman sanallista selitystä. Tosin sehän ei ole temppu eikä mikään googlettaa, mitä se koodi tarkoittaa... Minulla on ollut eri koodilla koko sairaslomalappu.

ON: Täällä on nyt Synarelaa sumuteltu vajaan viikon verran. Onneksi siedän sitä kohtuullisen hyvin, eikä nytkään ole vielä haittoja esiintynyt. Onneksi oli nämä joulun pyhät tässä nyt, niin ei ole ehtinyt koko projektia ja hoitoa sen enempää ajatella. Jännittää nimittäin muuten todella kovasti, kun tämä on jo 3. hoito.
 
Täällä on kp 19, oottelen vaan menkkoja että voisi aloittaa uden clomifenkieroksen ja tilata ajan tuubaultraan ja samalla katotaan vastine clomeille, sitten ois varmaan kuun puolessavälillä inseminaatio.
 
Onko kenelläkään ivf-hoitoja käyneenä mitään vinkkejä lääkkeistä tai siis onko olemassa vaihtoehtoja lääkkeille. Eli jos lääkäri määräis jotakin lääkettä niin jollekkin ois vastaava halvempi vaihtoehto olemassa jota vois lääkäriä pyytää määräämään.
 

Yhteistyössä