Hoitajat, oletteko tilanneet työvaatteita täältä?

voi luoja
No meillä on tarjolla koosta 32 aina kokoon jonnekin 60 et eiköhän siitä joku sopiva löydy ja onko se nyt niiiin nippanuukaa ...
en tiennykkää et jollekin sit on tällasetki asiat niin erikoisen tärkeitä et näyttääks töissä hyvälle, muista ny sit laittaa hyvät meikit ettei hikoillessa valu pitkin kaulaa.
Täytyy sanoa, että pidän jo ihan kohteliaana kanssatyöntekijöitä kohtaan, että ihminen yrittää näyttää asialliselta ja fiksulta. se meikkaaminenkin on jopa ihan suotavaa.
En ymmärrä ollenkaan niitä ihmisiä, jotka ei pidä hiukkaakaan väliä miltä näyttää.
 
No, meillä kotihoidossa ei käytännössä ole edes mahdollista käyttää työvaatteita. Lupailtu on hienoja uusia työvaatteita, mutta eipä paljon ole näkynyt. Suojavaatetus tietysti MRSA- ym. potilaiden luona on käytössä.

Ja mitä meikkaamiseen ym. itsensä siistin näköiseksi laittamiseen tulee, ei tulis mieleenkään lähteä duuniin meikittä tai hiukset miten sattuu.
 
tr
No, meillä kotihoidossa ei käytännössä ole edes mahdollista käyttää työvaatteita. Lupailtu on hienoja uusia työvaatteita, mutta eipä paljon ole näkynyt. Suojavaatetus tietysti MRSA- ym. potilaiden luona on käytössä.

Ja mitä meikkaamiseen ym. itsensä siistin näköiseksi laittamiseen tulee, ei tulis mieleenkään lähteä duuniin meikittä tai hiukset miten sattuu.
Meillä sama. Omat vaatteet muuten, paitsi työnantajan armollisesti tarjoama liivi. Tietysti jos MRSA tms, niin kertakäyttöinen suojavaatetus käytössä. Itse pestään omat vaatteet tietenkin, ennen saatiin pesukorvaus (oliko 3€/kk) myös liivin pesusta. Nyt pesukorvaus poistui ja työpaikalla pestään liivit.. Mutta ärsyttää tuo omien vaatteiden kuluminen, niitä samoja kun ei todellakaan vapaa-aikana VOI käyttää. Siispä kaikki vapaa-ajalta hylätyt vaatteet päättyy duunipaikalle.....
 
No musta ois kans kvia "shoppailla" jotain kivempia kuteita kun noi sairaalan valkeat. Mutta kun ei kannata kun ei niitä sais kun kotona pitää. Ihmettelen kans miten tää ny käänty yht'äkkiä siihen että töihin mennään hienostelemaan.... HOitsujen työ kun on niin siistiä muutenkin, ei mitään tekemistä ruumineritteiden kanssa :LOL:
 
ihme vauhkoamista porukalla taas... parisenkymmentä vuotta sitten, kun aloittelin, niin oli jopa istuvia työpukuja/housuja/takkeja.. nykyiset mallit on perseestä, mut kuten jo aikaisemmin sanoin, en mistään hinnasta käyttäisi omaa pukua kotona pesussa, EIKÄ se ole meillä sallittuakaan, MUTTA jos olisi, NIIN olis kiva, jos ne vaatteet istuis ja tuntuis mukavalta päällä, kuka helvetti tässä meikistä ja koruista on puhunut??? !!! ei ap ainakaan? ;)
 
[QUOTE="vieras";22804820]paikkaan, jonne aion hakea sijaiseksi, ei ole varattu sijaisille ku pari mekkoa (jotka ei ees mahtuisi minulle) joten saisiko linkkejä mistä tilata puku itselle[/QUOTE]

Ei kun kattos palstan mukaan siellä työpaikalla on sulle sopivat vaatteet. :xmas: :kieh:
 
yksakka
mää en jaksa lukea.. mutta ite oon vieny töihin omia vaatteita, kun niitä on talon puolesta huonosti! Ja mä jätän ne sinne pesuun joten sama kai kuka vaatteet on ostanut kun ne kestää 60 asteen pesun ja pestään työmaalla!!
 
Ape
Ihme vastaan vänkäämistä tämäkin. Läheskään joka paikassa ei työpaikka tarjoa työvaatteita tai sitten kun sulle soitetaan klo 20, että tuutko puolen tunnin päästä yövuoroon, niin ei kukaan ole voinut etsiä sinulle sopivia työvaatteita paikan pesulasta, joka mahdollisesti on jo kiinni!!! Eli käytännössä osastolla voi olla pari vaatekertaa sijaisten varalle, jotka hyvinkin voi olla esim. koko 36 ja 44.

Mielestäni yhden vuoron sijaisuuksia tehdessä oma työasu on kätevä, jos on varsinkin ns. kodinomainen hoitopaikka kyseessä. Eihän perhepäivähoitajallakaan ole työasua, vaikka joutuu perseitä pesemään :D Eikä se paska ole yhtään sen bakteerittomampaa lapsen perseestä kuin aikuisenkaan.

Akuutimmille osastoille taas tietysti työnantajan tarjoomat vaatteet, jos joutuu esim. hoitamaan paljon haavoja tai eristyspotilaita.
 
"Saru"
Moikka! Alkuperäiseen asiaan vastatakseni: Olen tilaillut itselleni työvaatteita Invitelta. Koot ainakin noissa puuvillaisissa paidoissa on hiukan suuria, sillä itse olen kokoa L ja kyseisestä paidasta tilasin M ja on väljä :)! Hyvää ja vilpoista materiaalia. Taitaa kyllä materiaali olla hiukan huonolaatuisempaa, sillä esimerkiksi tasku on alareunasta ratkennut ja toinen erivärinen paita alkaa osoittaa ratkeamisen merkkejä kännykkätaskusta myös vaikka alle vuoden olleet käytössä.

Jaguardi-paidassa sen sijaan M-koko on minulle ihan liian pieni joten lahjoitin sen pois :)! Se on ollut käytössä pidemmän aikaa eikä kuulemma ole vielä miksikään mennyt.
 
"Saru"
Itse haluaisin sellaisen tunikamallisen "liivin". Se siis kapeilla olkaimilla, edessä ei nappeja, levenee hieman alas päin. Värejä ainakin lime, keltainen, punainen. Joissain on takana iso kukan kuva. Tajuaisko kukaan mitä ajan takaa ja mistä sais?
Tarkoitatko mahdollisesti jyväskyläläistä Metkavaatetta (iloisia ja värikkäitä suomalaisia työvaatteita).. Niillä ikävästi supistunut valikoima, eikä esimerkiksi tuota kuvailemaasi taida enään olla tarjolla :( Mutta nättejä värejä on, ja kukkia niihin ainakin muinoin sai :)
 

Yhteistyössä