hoitoajat pk:ssa

Mites niitten hoitoaikojen ilmottaminen menee normi pk:ssa? Annetaanko sinne joku haarukka, että lapset on 8-17 välillä hoidossa ja sitten ne viedään sinne sitten omien töiden mukaan kasin jälkeen ja haetaan ennen viittä?

Vai ilmoitetaanko ne hoitoajat päivä kerraallaan? Esim tänään 6.30-15 huomenna 10-16.30 ylihuomenna 9.30-15.30

Mie oon vähän pihalla tästä tavallisen päiväkodin touhusta, nyt lapset vuoropäiväkodissa ja sinne se hoitoaikojen ilmotus on tarkkaa. Onko tavallisissa pk:ssa löysempi meininki.

Oon miettiny, että jos asiat sais pelittään niin, että vois hakea tavallista pk paikkaa ens syksyksi tuosta vieressä olevasta päiväkodista.
 
Kyllä normipäiväkodissakin on jokseenkin kerrottava ne hoitoajat silleen kun tietää. Minäkin ilmoitan pojasta jokapäivälle koska vuorotyössä se ei ole aina 8-16 vaan vaihtelee kokoajan. Kuitenkin on tiedettävä ruoat ja koska kukin lapsi on paikalla.
 
Mä olen ainakin ilmoittanut hoitoajoiksi esikon päiväkotiin 7-17 ja kuopuksen 7.15.-16.45. Käytännössä lapset viedään päiväkotiin aamuisin klo7-8 (käytännössä kuopuksen päiväkotiin aikaisintaan 7.15) ja haetaan klo15-17(kuopus myöhäisintään 16.45). Itsellä kun on liukuva työaika, niin usein jos itse vien, vien vasta lähemmäs klo8 ja jos haen, niin haen jo kolmen jälkeen. miehellä taas työaika 8.-16 ja työmatkojen takia joutuu omina aamuinaan viemään aika pian seiskan jälkeen ja jos hakee, niin menee lähemmäs viiteen
 
Tämä on tietenki paikkakuntakohtaista,mutta luuletteko että viikon ilmoitusaika hoitopäiviin riittää. Siis että ilmoitan maanantaina seuraavanviikon hoitoajat.

Työvuorot saan tietää 2 viikkoa etukäteen, mutta toisinaan niihen tulee muutoksia. Olen ollut mahdollisuuksien mukaan joustava työpaikallani työvuoroista, koska työpaikankin puolesta on joustavuutta työaikoihin tarvittaessa löytynyt.
 
"mamma"
Meillä on päiväkoti auki 7-17 ja olen ilmoittanut että hoitoaika on tuo aukiloloaika. Joskus pitää viedä jo klo 7 ja joskus olen vasta 16.45 pk:n pihassa. Aina en etukäteen tiedä edes aamulla mihin aikaan pääsen hakemaan.
Kaikki ruuat syödään päiväkodissa joten ei sillä kai ole sen suhteen niin väliä. Aina siellä joku muukin lapsi on klo 7 ja aina sinne jää muita lapsia klo 16.45 (tai anakin samaan aikaan ovat hakemassa) joten ei siellä kukaan ole koskaan ollut pelkästään meidän lasta varten. Hyvin on sujunut eikä kukaan ole meille siitä motkottanut ettei kellontarkkaan lasta tuoda ja haeta.
 
[QUOTE="mamma";28415877]Meillä on päiväkoti auki 7-17 ja olen ilmoittanut että hoitoaika on tuo aukiloloaika. Joskus pitää viedä jo klo 7 ja joskus olen vasta 16.45 pk:n pihassa. Aina en etukäteen tiedä edes aamulla mihin aikaan pääsen hakemaan.
Kaikki ruuat syödään päiväkodissa joten ei sillä kai ole sen suhteen niin väliä. Aina siellä joku muukin lapsi on klo 7 ja aina sinne jää muita lapsia klo 16.45 (tai anakin samaan aikaan ovat hakemassa) joten ei siellä kukaan ole koskaan ollut pelkästään meidän lasta varten. Hyvin on sujunut eikä kukaan ole meille siitä motkottanut ettei kellontarkkaan lasta tuoda ja haeta.[/QUOTE]

Eli tietävät silti raamit ja syövät kaikki ateriat sielä. Se taas ei toimi että tänään tulee aamupalalle ja huomenna klo 10 eikä aikuset sitä tiedä. Niin paljon vaihteua ei voi olla.
 
"Lissu"
Meillä lapsi viedään aikaisintaan 6.45 ja haetaan viimeistään klo 17, joten olen ilmoittanut hoitoajaksi 6.45-17. Useimmiten viedään 7.15 ja haetaan n. 15.30, mutta pisimmän mukaan olen ilmoittanut. Yleensä kyllä sitten vielä edellisenä päivänä kerron jos seuraavan päivän hoitoajoissa on jotain tavallisuudesta poikkeavaa.
 
"vieras"
Riippuu päiväkodista. Osa haluaa vartin tarkkuudella hoitoajat. Meillä nykyisessä on sovittu ajaksi 8-17, mutta joskus viedään vasta 9.00. Aamupalaa ei saa kuin 8.15 tai sitä ennen vieden. Pois haetaan heti, kun mahdollista eli 15-17 välillä.
 
"vieras"
Meillä on sovittu, että lapset menevät päiväkotiin 6.45, mutta todellisuudessa on 6.30-6.50 välillä ja hakuajaksi on sovittu kirjallisesti 15-16, mutta usein haen jo 14-15 välillä, heti välipalan jälkeen.
 

Yhteistyössä