Hoitoalan henkilöitä paikalla?

  • Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti
ap:ta ottaa päähän :)
Alkuperäinen kirjoittaja sh/th:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
mutta mistä syystä sun mielestä voi pienelle, alle 3-kuiselle, vaatia hoitoa Heti.
Noin pieni lapsi kannattaa herkästi viedä aina lääkärille , jos terv.tilassa tulee muutoksia.
jep, munkin mielestä..mietin vaan mikähän se yleinen käytäntö on kun eivät nyt päivystävässä olleet kyllä yhtään samaa mieltä.
Eipä siinä, pääsee lääkärille kohta kuitenkin.
 
sh/th
Alkuperäinen kirjoittaja ap:ta ottaa päähän :):
Alkuperäinen kirjoittaja sh/th:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
mutta mistä syystä sun mielestä voi pienelle, alle 3-kuiselle, vaatia hoitoa Heti.
Noin pieni lapsi kannattaa herkästi viedä aina lääkärille , jos terv.tilassa tulee muutoksia.
jep, munkin mielestä..mietin vaan mikähän se yleinen käytäntö on kun eivät nyt päivystävässä olleet kyllä yhtään samaa mieltä.
Eipä siinä, pääsee lääkärille kohta kuitenkin.
Voisitko kertoa, mikä vauvalla on?
 
..ap
Vauva yski eilen illalla pari kertaa, sen jälkeen tila selkeesti paheni yöhön mennessä;
mukaan tuli tosi limaisuus/räkäisyys sekä hengityksen pidättäminen 1krt/15minuuttia tovin koska se lima jäi hengitysteiden eteen. Vauva myös tosi väsynyt, myöhään illalla jakso viellä hymyillä..
Tuohon hengittämättömyyteen kylmästi akka sanoi että akuutti tarve on vasta sitten jos kasvojen väri muuttuu paikoin sinertäväksi tai jos ei enää hengitä mutta noit "pikkukatkoksia" ei lasketa.
Oltiin tekemisissä lapsen kanssa jolla todettiin keuhkoputkentulehdus ja korvatulehdus joten sitäkin varten olen huolissani, saatiin vasta tietää että sellainen sille toiselle pamahti :/
No, saan soittaa hetken päästä yksityiseen, sinne siispä..en minä jää odottelemaan millon lapsi ei enää hengitä :headwall: varsinki ku tila selkeesti huononee.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ..ap:
Vauva yski eilen illalla pari kertaa, sen jälkeen tila selkeesti paheni yöhön mennessä;
mukaan tuli tosi limaisuus/räkäisyys sekä hengityksen pidättäminen 1krt/15minuuttia tovin koska se lima jäi hengitysteiden eteen. Vauva myös tosi väsynyt, myöhään illalla jakso viellä hymyillä..
Tuohon hengittämättömyyteen kylmästi akka sanoi että akuutti tarve on vasta sitten jos kasvojen väri muuttuu paikoin sinertäväksi tai jos ei enää hengitä mutta noit "pikkukatkoksia" ei lasketa.
Oltiin tekemisissä lapsen kanssa jolla todettiin keuhkoputkentulehdus ja korvatulehdus joten sitäkin varten olen huolissani, saatiin vasta tietää että sellainen sille toiselle pamahti :/
No, saan soittaa hetken päästä yksityiseen, sinne siispä..en minä jää odottelemaan millon lapsi ei enää hengitä :headwall: varsinki ku tila selkeesti huononee.
mene suosista yksityiselle. Itse kahden allergia- ja astmalapsen äitinä oon niin monta kertaa pettyny tk:n toimintaan,että nykyään en enää sinne edes mene kuin sitten jos on ihan pakko. Meillä lapsilla vakuutukset, joten yksityiselle mennään aina. Sieltä ei kukaan käännytä pois.
 
Onpa vastaasi sattunut kurjaa henkilökuntaa :|
Olen hoitoalalla ja pian valmis terveydenhoitaja. Meille ainakin on painotettu selvästi, että vanhemmat tuntevat lapsensa parhaiten ja heitä pitää kuunnella. Eikö lääkäri edes tutkinut vauvaa? Ihme toimintaa!
 
Sairaanhoitaja vm08
Onko lapsella korkeaa kuumetta?meinaan vaan,että niin idioottimaiselta kuin se kuulostaakin,ne hengityskatkokset ei tee tilasta akuuttia vielä,vaikka lääkärille onkin hyvä käydä näyttämässä.eli nyt päivystykseen olitkin menossa.keuhkokuumeen takana on yleensä pitempi sairastelujakso,joten siitä ei varmaan ole kyse.veikkaan että suolaliuosta määrää limaisuuteen ja nestettä,nestettä..Toivottavasti lapsesi paranee pian!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sairaanhoitaja vm08:
Onko lapsella korkeaa kuumetta?meinaan vaan,että niin idioottimaiselta kuin se kuulostaakin,ne hengityskatkokset ei tee tilasta akuuttia vielä,vaikka lääkärille onkin hyvä käydä näyttämässä.eli nyt päivystykseen olitkin menossa.keuhkokuumeen takana on yleensä pitempi sairastelujakso,joten siitä ei varmaan ole kyse.veikkaan että suolaliuosta määrää limaisuuteen ja nestettä,nestettä..Toivottavasti lapsesi paranee pian!
näin se saattaa olla. Itselläniki hoitoalan koulutus, joten ite en omien lasten kohdalla panikoi kovin pienistä ku vähä on silmää nähdä koska tosi kyseessä ja koska ei. Mutta kuitenki pitäis hoitoalan ihmisten ja lääkärien ymmärtää se, että vanhempi, jolla ei oo mitään alan koulutusta ja jolla mahdollisesti on ensimmäinen lapsi kyseessä, niin hän saattaa nähdä asian ihan eri tavalla. eli vaikka hätää ei olis niin vanhemmalla voi silti olla hätä ja mun mielestä olis ihan fiksua, että joku alan ihminen tutkisi vauvan ja sitten kertoisi vanhemmalle että ei ole mitään hätää ja antaisi hoito-ohjeita. Silloin tällaiselle vanhemmalle tulis vähä turvallisempi olo, ihan eri tilanne kuin jos puhelimessa heti sanotaan että älkää vaivautuko tänne vaikka vanhempi on kotona huolissaan. Mun mielestä noin pienet pitäis aina ottaa vastaanotolle, jos vanhemmat on huolissaan lapsen voinnista.
 
Sairaanhoitaja vm08
Juu,samaa mieltä siitä,että pienen lapsen vanhempia olisi hyvä rauhoitella ja antaa perushoito-ohjeita puhelimitse jos ovat sitä mieltä ettei tarvitse heti tuoda näytille.ap oli ilmeisesti yrittänyt yö-päivystykseen päästä,jonne ''rima on hieman korkeampi'',ja ovat ehkä ajatelleet että vauvan tila ei ole sellainen että tarvisi yöllä kiikuttaa näytille.muistakaa,että potilas on ASIAKAS,ja asiakkaalla on oikeus vaatia tarjottua palvelua itselleen!hyvän maun rajoissa kuitenkin :)
 

Yhteistyössä