Hoitoihin 2012

Ambrosia85
Esikoinen, YA 10/10 yk 19, clomit+metut(+terot). Dg PCO, mies OK

Manuliina
Esikoinen, YA 9/09, hoidonsuunnitteluaika 3/12

Katie85
Esikoinen, YA 6/10, odottaa veri+simppatestin tuloksia

Amalia Armas
Toinen, miehellä azoospermia, ivf tulossa

kultakimpale
toinen, yk 13

sannamary
toinen, ivf tulossa

meema
esikoinen, YA 4/10, ivf tulossa

valoa
esikoinen, YA 3v. sitten, ivf aloitettu 12/11, vahva endometrioosiepäily

toiveajatus
esikoinen, YA 11/10, terot, Metformin 3x500mg. Dg. PCO, mies OK.

sannuliinu
toinen, YA 3v. sitten, metut, ivf tulossa

tanzzzku
esikoinen, YA 08, 1 inssi -10, 1. IVF kevään-12 aikana alulle

Pinkku-84
esikoinen? YA 2v. sitten, ivf tulossa

linnuton puu
esikoinen, YA 08, 1. ivf aloitettu 01/12

UniUnna
toinen, YA 04/08, Femar, ivf ehkä tulossa

rootis
toinen, YA 2v. sitten, inssi tulossa

dani84
toinen, YA 08/09 ivf tulossa

Tammuska
esikoinen? YA? ivf tulossa

Cata81
Esikoinen? Yk 16, hoidon suunnittelu tulossa

Tunafish-78
Esikoinen, ya 11/2010, hoidoissa 06/2011 alkaen, 2. inssi käynnissä

Ansku83
Esikoinen, YA 11/10, terot + clomit, mies ok (normospermia)

~Vivianne~
Esikoinen, YK 14, tutkimukset tässä kierrossa

ehkä vielä joskus
toinen, ICSI tammikuussa

Nellikaneli
Esikoinen, ya 5/11, ivf 5/12

kuutar80
toinen, PAS toukokuussa



:heart::heart::heart::heart:

:heart:plussanneet:heart:
NettA7 4.clomikierto
 
Viimeksi muokattu:
Hei pitkästä aikaa, mä jo luulin että tää pino on hyljätty mutta onhan täällä vielä elämää =) Itse jättäydyn pois siitä ihmeellisestä ja ihanasta syystä että 4. clomikierto toi meille sen hitsin kauan toivotun plussan (niihin kaikkiin viiteen raskaustestiin) :D

Nyt vaan toivotaan että kaikki menee hyvin, tähän asti on mennyt, jouluaatoksi pienokaista odotellaan saapuvaksi :heart:

Kovasti toivon että muutkin saavat avun hoidoista ja siirtyvät toisiin pinoihin! Lämpimiä loppukesän päiviä toivottelevat netta + pirpana
 
Heipä hei taas. En tiedä, ovatko kaikki tässä ketjussa olleet jo siirtyneet muihin ketjuihin hoitomuotojen mukaan, mutta kirjoittelenpa silti, jospa joku muukin aloittelisi hoitoja näin loppuvuonna. Eli vihdoin ja viimein on alkanut tapahtua. Kutsu julkiselle tuli jo keväänä mutta aika oli vasta tällä viikolla, lapsettomuuspoli kun oli kiinni 10 viikkoa kesällä. Ensi viikolla menen otattamaan lisälabroja ja parin viikon kuluttua olis sitten uus käynti jolloin tehdään munanjohtimien aukiolotutkimus. Mikäli niissä ei ole mitään poikkeavaa, kuulemma saan jonkinlaisen lääkityksen samalla reissulla. Tosin sittenhän täytyy odottaa taas seuraavaan kiertoon, että mitään pääsee aloittamaan. Mutta toisaalta on kyllä huojentava olo, että vihdoin ja viimein monen kuukauden odottelun jälkeen tapahtuu edes jotain. Nyt tietysti pelkään huonoja uutisia, että jos munanjohtimet ovatkin ihan tukossa, labra-arvot ihan surkeita tai jos hormonilääkkeistä ei olekaan mitään hyötyä, mutta ei auta kuin käydä kaikki seulat läpi ja toivoa parasta...

Mikäli listaa päivitetään, minut voi sinne lisätä seuraavin tiedoin:
mimilie
Esikoinen, YA04/09, tutkimukset alkavat seuraavassa kierrossa
 
aikalailla kuolluthan tämä pino on, itsekin kaipailisin aktiivista alottelevien hoitopinoa :)

meillä hoidot siirtyi naistenklinikalle ja parin viikon päätä on siellä hoitosuunnittelukäynti. tän jälkeen tietää sitten mitä tässä käy vai käykö kuinkaan.

Clomeja söin ny 6kiertoa eikä niistä muuta apua ollut kuin ovulaatio ja 2 mahdollisesti alkuraskauden keskenmenoa mistä kielii omituiset vuodot, kovat kivut ja haamuviivat.

Itse tällähetkellä tosin toivoisin saavani vaikka femarit loppuvuodeksi kiertoa ylläpitämään (ja mahdollisuuksia antamaan) ja vasta tammikuussa lähdettäisiin näihin isompiin juttuihin.

:)
 
Täällä uus hoitojen aloittanut kaipais kans juttuseuraa. :) Taustalla olen jonkun aikaa keskusteluja seurannut.


Esikoinen, YA 07/2010, 29.8. 1. inseminaatio puregonin voimin


Ensimmäinen inseminaatio oli tosiaan keskiviikkona, joten jännittäviä(?) aikoja eletään. Vähän skeptinen olen. On niin sekava olo koko hoitorumbasta. :D Selittämättömiä ollaan. Tosin epäilen sairastavani endoa. Sitä ei kuitenkaan tutkita tässä vaiheessa tarkemmin. Jos hoidot ei pitemmän päälle tehoa, niin sitten mahdollisesti tutkitaan tarkemmin...

Mulla alotettiin hoidot suoraan puregon 75iui pistoksin. Uä oli kp9 ja seuraavana päivänä olikin jo inssi. Sen verran vauhdilla meni ettei enskertalainen meinannut vauhdissä pysyä.
Ovitrelle-irrotuspiikki pistettiin vasta paikan päällä. Arpaonni "suosi" ja "pääsin" mukaan tutkimusryhmään jossa tutkitaan irroituspiikin ajankohdan vaikutusta. Tutkimukseen osallistuminen oli vapaaehtoista. Enpä tiedä olikohan tässä mitään järkeä? :D Onko teistä kukaan muu vastaavanlaisessa mukana?

Yksi asia mikä askarruttaa on se että mulle ei ole tehty munajohtimien aukiolotutkimusta. Uä-reissulla piti sitä kysyä mutta niin se unohtui. :( Eikös se ole ihan perustutkimus verikokeiden yms. lisäksi? Täytyy varmaan soitella hoitopaikkaan ja kysellä että onko ne unohtanut tehdä sen vai mikä on oikein homman nimi.
 
Me aloitimme myös hoidot tänä kesänä 2012.
Käytiin hoitamassa miehen kanssa yhdessä perusjutut eli eka kerta takanapäin..
Mulla todettu pco kummallakin puolella ja tänään piti olla tuo aukiolotutkimus mutta kuten ketjun aloitinkin asiasta niin sitä ei voitu tehdä kun katetri ei mennyt paikoilleen ja minua sattui niin paljon. Tuo kipu ei kyllä ollut syy miksei tutkimusta loppuun tehty vaan se ettei lääkäri päässyt tutkimusta jatkamaan. Ensi kierrosta sitten uudestaan kohdunsuuta avaavien lääkkeiden voimalla..
 
goddess kurjaa tuollainen kipu :/
mulla meni aukiolotutkimus ihan hyvin. Katetri kyllä liuskahti ulos kesken kaiken (?) mutta kroppa ei onneks kirannu vastaan uusiintaa.
toivottavasti ens kerralla saadaan sultakin tutkittua tuo =)

piu_paullahan on jännät viikot edessä!
Ootko ihan julkipuolellea vaiko yksityisellä?

Mä en tuollaiesta tutkimuksesta ole kuullutkaan.. aikoinaan silloin varmaan 10vuotta sitten oli siinä papilomavirustutkimuksessa ja olinkin onnekas joka sai rokotteen, mutta siinä on mun osallistumiset tuollaisiin :)
Tuohon lähdin ihan siksi että asia oli mun milelestä hyvä. Bonuksena oli sen 3v(?) ilmaiset gynekologikäynnit ja pillerit :)
 
Ambrosia85, juu kai täällä on jännät paikat..tai sitten ei. :) Kaikki on mennyt niin vauhdilla että odotukset on aika matalalla. Johtuneeko itsesuojeluvaistosta?

Julkisella ollaan ja yliopistollisessa sairaalassa mistä varmaan tuo tutkimuskin johtuu. Harmi vain että tästä ei itse hyödy. Mua ei haittaa vaikka antaisivatkin hoidoista pikkasen alennusta. :) Laskeskelin että inssi on tullut maksaan n. 250 € (lääkkeet, polikäynnit) + mun 2 pv palkka, kun jouduin oleen töistä pois. Hankalaa kun työpaikka ja hoidot on eri kaupungissa. Tosin olen ymmärtänyt että yksityisellä on hintalappu toisenlainen...

goddess, toivottavasti ens kerralla onnistuu tuo tutkimus ja ilman kipuja. Mulla se on vielä edessä tai sitten on hyvä(?) syy miksei sitä tehdä.
 
:wave: voisin alkaa seuraileen tätä palstaa tulevaisuutta ajatellen ;)
mehän ollaan vasta aloittelemassa hoitoja, niin ei varmaan vielä listoille kannata ryhtyä.. katsotaan sitten kuukauden parin päästä kun on aukkarit yms käyty ;)
 
Kiitos Ambrosia85 ja piu_pau :)
piu_pau: mun lääkäri juuri eilen sanoi että tuo on erittäin tärkeä tutkimus eikä se kuulemma yleensä olekaan juurikaan kivulias. Riippuu kai ihmisestä mutta mun kohdalla kävi niin että koin tähän astisen elämäni suurimman kivun :( Toivotaan et ens kerralla ois parempi tuuri.. Ja kun joudut/pääset tuohon tutkimukseen niin toivotaan et sulla menee kivuttomasti =)
 
Hei vaan kaikille! :)

Yritän pikkuhiljaa johonkin pinoon hivuttautua, pahin järkytys alkaa olemaan jo takanapäin, ja katse jo tiukasti tulevassa.

Pitkän 4v yrittämisen jälkeen ollaan vihdoin lähdetty apua hakemaan. Ensikäynti oli maanantaina väestöliitolla, jolloin selvisi että miehellä tosi huonot simpat, ja lisäksi jotain muutakin häikkää, ja joutuu jatkotutkimuksiin. Mulla toinen puoli täysin tukossa, toinen toimii jotenkin, pco ja endo. Kävin puoli vuotta sitten todella ison kystan leikkauksessa, ja nyt löytyi kasvamasta jo uusi...

Aikamoinen järkytys oli kuulla että luomuna ei tule onnistumaan eikä edes inssistä ole meille hyötyä. Siihen olin jo vähän niinkun varautunut, mutta en tähän... Eli IVF on meillä edessä.
Tarkotus oli lähteä jonottamaan naistenklinikalle, ja niin me lääkärin kanssa jo päätettiin ja laittoi lähetteen. Mutta mies oli sitten illalla mieltä että ollaan tarpeeksi odotettu, makso mitä makso niin me hoidetaan tää yksityisellä :heart:
Eli suunnittelukäynti on jo 14.9. En tiedä miten nopeasti tässä edetään, kun meillähän on siis mm simppatesti ja aukiolotutkimus tehty. Jännittää ihan hirveesti :)
 
piu_pau oon katellu noita yksityisen hintoja sillä silmällä jos menee hermot odotteluun ja kyllähän niitten hintoihin päästäkseen saa julkipuolen hinnat tuplata suunnilleen :)

Ootko sä töissä kertonut miksi oot joutunu poissa olemaan/saatat joutua olemaan enemmänkin?

mä tässä nimittäin pohdin sitä että pitäiskö kertoa kun poissaoloja tulee kuitenkin olemaan vähän enemmän.
Mulla kuitenkin se hyvä että duunipaikka noin 15min automatkan (ruuhkien ulkopuolella) päässä naistenklinikalla, ettei tarvitse ihan päiviä palkattomana ottaa.

another älä edes tuu vielä listalle. Mä tulin kun olin vasta clomeja saamassa, ja tässä sitä ollaan.. hoitosuunnittelukäyntiä odotellaan :LOL: paha karma ? ;)

tada, tervetuloa!
Aikamoinen sekametelisoppateillä kyllä on. Onneksi finanssipuoli mahdollistaa yksityisellä käynnin :) Ehkä te ootte oiva esimerkki siitä että vaikka vikaa voi olla monenlaista niin hoidoista helposti tärppää. Mä pidän ainakin peukkuja!


Pitäisköhän meidän aloitella ihan uutta pinoa ? tätä on kuitenkin jo 12sivua rustailtu ja mukana monia keitä ei ole aikoihin näkynyt (koska tää oli hautautunut jonnekin etusivuntietämättömille :D)
 
Kiva, että tämä ketju on virkistynyt. Kävin tänään verikokeissa. Sokerirasitus on vielä edessä. Tänään sain ajan ensi viikolle munanjohtimien aukiolotutkimukseen. Vähän jännittää kyllä, millaisia tuloksia on luvassa, mutta ei auta kuin odottaa kärsivällisesti...
 
Tada, tervetuloa hivuttautumaan! :)

mimilie, stemppiä hoitoihin! :)

Ambrosia85, en ole kertonut työpaikalla hoidoista. Mulla vaihtuu kuun vaiheessa esimies niin en oo viittinyt. Uudelle en taida kertoa, jos ei oo pakko. Nykyinen kyllä ymmärtäis, mutta on jotenkin helpompi tuskailla ja piinailla työpäivät kun muut ei tiedä.

Töissä on muutenkin ihan tarpeeks monta eläkeikäistä rouvaa, jotka vahtaa jokaisen sopivan ikäisen naisen pömppöä... :|

Hoidoista ei tiedä perhepiirissäkään kuin anoppi ja lanko. Nekään ei ois saanut tietää ellei meikäläisen ruiskut ois ollu näkösällä kun tulivat yllättäen kylään.

Aattelin pitää suun supussa niin kauan kuin hyvältä tuntuu. Sain näpeilleni kun kerroin kaverilleni ettei me taideta saada lapsia. Luulin puhuvani luottamuksella, mutta kuinkas ollakaan muutama muukin tietää nyt asiasta. :mad: Hankalahan kaverini on tilannetta ymmärtää. Odotti juuri kolmatta lastaan... Tähän lapsettomuuteen on välillä niin vaikea suhtautua että paineita ja uteluita kaipaa.
 
Viimeksi muokattu:
piu_pau Mulla on se tutkimus perjantaina. Olen ihan hermona jo nyt ja kolme päivää pitäisi vielä sinnitellä. Samalla saan tietää verikokeiden tuloksia. Siinä voi siis saada vaikka kuinka paljon huonoja uutisia tai vaihtoehtosesti kaikki meneekin ihan hyvin. No ei auta kuin hermoilla ja nukkua huonosti. Helpottaahan se sitte perjantaina kun epätietoisuus loppuu. Täytyy toivoa parasta. Kun vaan osais olla pelkäämättä pahinta...
 
mäkin päätin etten vielä kerro töissä esimiehelle.

Katsotaan nyt tuo hoitosuunnittelukäynti että mitä se tuo tullessaan.
Jos jonotellaan se 6kk:tta vielä hoitoihin niin turha tässä on vielä alkaa suutaan aukomaan =)

kahden viikon päästä ollaan viisaampia, ja kahden viikonpäästä takuulla jännittää aivan hirveästi se käynti =)
 
Mä voisin liittyä myös tähän ketjuun (oon myös tuolla vauvakuumeisten puolella, mutta kai tää meidän tilanne ihan lapsettomuuttakin jo on).. Eli täällä yksi 29-vuotias ensikertalainen ilmoittautuu mukaan keskusteluun. Meillä miehen kanssa tulee nyt syksyllä täyteen 2 vuotta yritystä. Pari viikkoa sit oli eka käynti Graviditaksessa Helsingissä, lääkärinä Kari Ratsula. Päätettiin että käydään nää alkututkimukset yksityisellä ja jos löytyy jotain isompaa niin sit yleiselle puolelle jonottelemaan, koska niihin hoitoihin yksityisellä puolella ei meidän rahat riitä. Mieheltä otettu simppatestit (just eilen lääkäri soitti tulokset ja sieltä ei löytynyt vikaa). Mä varasin just perjantaiks ajan labraan, kun piti kp3 saada aika verikokeisiin. Ilmeisesti ainakin kilpirauhasarvot katotaan ja muutama muu.. Sit pitäis kp10 saada lääkärille aika, siellä ultrataan uudestaan kohtu. Ekalla käynnillä jo ultrattiin, mutta kun mulla oli sillon kp13 ja olin edellisenä päivänä saanu ovisplussan ja silti munarakkulat oli kooltaan vaan 6-7mm (ois kuulema pitänut olla siinä vaiheessa kiertoa kun oviskin oli bongattu n.17mm). Niin siksi lääkäri halusi ultrata uudestaan..

Mä oon ainoostaan pari kertaa tikutellu ovista, en oo viittiny laittaa rahaa niihin tikkuihin kun mulla on aina ollu tosi säännölliset kuukautiset (25-27pv) ja selkeesti tulee kierron puolivälissä ovislimaa. Ja sit toisaalta oon yrittäny pitää pään kylmänä, mulla kun on tapana ruveta herkästi stressaamaan asioita (meni yhdessä vaiheessa ihan lievän masennuksen puolelle) ja se ei ainakaan auta raskautumisessa että alan miettiä pelkästään sitä ja tikuttamista ja testejä.. Välillä on pidempiä kausia että oon ihan sinut asian kanssa ja jaksan uskoa että vielä se meidän aika koittaa. Sit tulee tilanteita jotka on tosi vaikeita, kun esim joku kaveri laittaa facebookiin ultraäänikuvan ja tekstin että "meille tulee vauva"..

Kyllä se vauvakuume on niin iso jo että pakko hakea vertaistukea jostain.. Mun nuorempi sisko oli mun vertaistuki, ne yritti melkeen neljä vuotta ja tutkimuksissakin kävivät (selittämätön lapsettomuus), mut nyt se on raskaana ja vaikka kuinka oon onnellinen sen puolesta, on silti jotenkin nykyään tosi vaikee puhua sille omista tuntemuksista.. Outoa kun meidän suvussa kaikilla on monen monta lasta. Yhdellä enolla on 6, toisella 4, mulla on 3 nuorempaa sisarusta jne jne.

Esikoinen, YA 9/10 yv 2, tutkimukset aloitettu 8/12, mies OK
 

Yhteistyössä