Hoitojen järjestys..

Hei

Olemme yrittäneet lasta noin kuusi vuotta, välillä hoitojen kanssa ja välillä ilman. Kummatkaan ei ole tuottanut tulosta! Olimme nelisen vuotta sitten yksityisen kautta hoidossa, missä yritettiin hormooneilla ja painon pudotuksella lasta. No kumpikaan ei auttanut. Söin teroja ja clomeja. Ohimennen lääkäri silloin sanoi, että minulla on PCO sen enemmän sitä selittämättä. Hoidot jäi kesken, kun mitään ei tapahtunut. Painokin on noussut samaan kuin silloin, vaikka ruokailutavat ei vuosien varrella kovin muuttuneet.

No asiaan. Nyt olemme julkisella puolella hoidossa. PCOkin selitettiin tarkasti ja kovin monelle asialle tuli selvyys ja ymmärrystä on sieltä saanut. Lähdin sitten mukaan medformiini tutkimukseeen joten en tiedä saanko lumetta vai sitä itseään ja teroluteilla on menossa kolmaskierto eli niistä ei pelkästään ole apua. Lääkärin lausunto tuli postissa ja siellä luki jos ei rauskautta kuullu niin aloitetaan pistoshoito!!! Mitä se mahtaa tarkoittaa? Ja miksi ei kokeilla ensin niitä clomeja? Tiedän että nämä kysymykset pitäisi esittää lääkärille, mutta seuraavaan tapaamiseen on aikaa.. Eli kuulisin mielelläni kokemuksia niistä pistoshoidista? Mitä ne on ja miten ne vaikuttaa.... Olen ymmärtänyt että minä en vissiin ovuloi tai munasolut ei kehity sukukypsäksi tai jotain..

Tältä sivustolta olen jo saanut moneen asiaan lisätietoa joten odotan innolla niitä lisää. Kiitos!
 
Varmastikin ihan näitä IVF:n yhteydessä käytettäviä hormonipistoshoitoja lääkärisi tarkoitti. Siinähän hormonit pistetään vatsamakkaraan ja saadaan siten aikaan useamman munasolun kehittyminen ja kypsyminen. Siihen kuuluu myös munasolujen keräys ja hedelmöittäminen maljassa. Luulisin, että ihan tätä IVF:ää hän on tarkoittanut.
 
kannattaa tosiaan haastatella ihna lääkäriä itseään tässä asiassa. mä oon ymmärtäny niin että clomit ei auta kaikkiin vaivoihin kuten ei terotkaan ja pistokset sitten taas on ihan eri vaivoihin. Siis tottakai se perusongelma on aina sama eli raskaaksi tulemattomuuden ongelma, mutta syitä siihen voi olla vaikka kuinka monia ja niihin vaikuttavia lääkkeitä sitten yhtä paljon erilaisia :flower:
 

Yhteistyössä