Hoitolisä + osa-aikatyö

  • Viestiketjun aloittaja Miten toimitaan?
  • Ensimmäinen viesti
Miten toimitaan?
Olen jäämässä hoitovapaalle ja miehen pienten tulojen vuoksi olen oikeutettu saamaan hoitolisää.

No, nyt sainkin tiedon, että olen menossa tekemään lyhyitä sijaisuuspätkiä hoitovapaan aikana. Miten tuon hoitolisän kanssa nyt toimitaan? Kun joinakin kuukausina en ole työssä lainkaan ja joskus vaan viikon tai kaksi.

Voi kun meni vaikeaksi. :(
 
Minulle
Suositeltiin niin, että haen hoitolisän puolivuosittan takakäteen, jos teen epäsäännöllisesti teen keikkaa. Lopulta en kuitenkaan hakenut tuota ollenkaan, kun miehen tulot karsi tuon hoitolisän pois.
 
ap
Tuota, kun Kela tekee sen tarkistuksen aina vuoden välein, jossa tarkastellaan oikeutta tuohon lisään, niin jaetaanko hankkimani tulot silloin koko vuodelle, eikä tarkastella yksittäisten kuukausien tuloja? Tietääkö joku? Täytynee soittaa kuitenkin Kelaan.... :)
 
Minulle
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Tuota, kun Kela tekee sen tarkistuksen aina vuoden välein, jossa tarkastellaan oikeutta tuohon lisään, niin jaetaanko hankkimani tulot silloin koko vuodelle, eikä tarkastella yksittäisten kuukausien tuloja? Tietääkö joku? Täytynee soittaa kuitenkin Kelaan.... :)
Sinun tulosi jaetaan tasan kuukausittani. Tällä tavoin minulle kerrottiin Kelasta.
 
ap.
Alkuperäinen kirjoittaja Minulle:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Tuota, kun Kela tekee sen tarkistuksen aina vuoden välein, jossa tarkastellaan oikeutta tuohon lisään, niin jaetaanko hankkimani tulot silloin koko vuodelle, eikä tarkastella yksittäisten kuukausien tuloja? Tietääkö joku? Täytynee soittaa kuitenkin Kelaan.... :)
Sinun tulosi jaetaan tasan kuukausittani. Tällä tavoin minulle kerrottiin Kelasta.
ok, kiitos paljon tiedosta.
 

Yhteistyössä