Hoitopaikka

Hei!

Perheessä down-poika 9kk ja tässä mietin jo kovasti (vaikka jäänkin kotio vielä vuodeksi) niin kumpi olisi parempi hoitopaikka, päiväkoti vai perhepäivähoitaja?
Itse teen vuorotyötä ja mies tekee pitkiä päiviä. Perheessä vanhempikin poika joka käy päiväkotia. Kunta oli sitä mieltä että perhepäivähoitaja olisi parempi vaihtoehto. Mutta en tunne tältä paikkakunnalta kuin yhden perhepäivähoitajan. Eli miten on,kertokaahan kokemuksianne.

 
Itse olen down-lasten kanssa ollut töissä, koulussa, ja sitä kautta tiedän että perhepäivähoitaja on tosi hyvä vaihtoehto. Tarhassa porukka vaihtuu ym, on mukavaa lapselle, kun hoitaja pysyy samana. Ja helpompaa aikuiselle, kun tuntee lapsen metkut. :)
 
MSN
Hei!
Meillä on 4-v tytär, jolla puheenviivästymä dyspraksian vuoksi eli käytämme viittomia ja kuvakommunikaatiota. Hän on päiväkodissa ja se on todella ihana paikka. lapsia 3-6-v on yht 20 ja mukana on muutama erityislapsi, mm kaksi downlasta oman tyttereni lisäksi. henkilökunta kouluttaa itseään jatkuvasti, mm viittomien osalta ja ovat hienoja tyyppejä. Olen itse ollut erään kaupungin pph:ien kanssa läheisessä yhteistyössä ja en halua yleistää, mutta sen perusteella päätin että minun lapseni menevät päiväkotiin.
 
MSN
Niin, ja tuossa päiväkodissa lapset on kolmesta vuodesta kouluun lähtöön saakka eli eskarin käyvät siellä myös. vaihtuvuus ei ole ollenkaan suurta, sen suurempaa kuin perhepäivähoitajalla, jonka hoidokeista itse asiassa saattaa yli puolet vaihtua jos esim sisarukset lähtee. Mutta, tämä on henkkoht kysymys, kuka tykkää mistäkin. Ota asioista ajoissa selvää, kuten teetkin ja juttele mahd hoitajien kanssa niin tulet tuntemaan mikä on teidän perheelle paras ratkaisu. ja ps. tuo lapseni pk on ihan tavallinen. :flower:
 

Yhteistyössä